Pagina 2 van 2

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 15 jul 2019 12:58
door Willemzelf
Ik koop af en toe een horloge in Engeland bij Watchshop.
Een horloge wat hier in de winkel 199 euro kost heb ik daar gekocht voor 105 euro, all in.
Levering 3 dagen, en geen douane gedoe.
En hoe gaat het met de garantie van dat Singapore klokkie ?

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 15 jul 2019 13:17
door NeoDutchio
Willemzelf schreef:
15 jul 2019 12:58
Ik koop af en toe een horloge in Engeland bij Watchshop.
Een horloge wat hier in de winkel 199 euro kost heb ik daar gekocht voor 105 euro, all in.
Levering 3 dagen, en geen douane gedoe.
En hoe gaat het met de garantie van dat Singapore klokkie ?
Engeland valt nog binnen Europa. Geen wonder dat de douane er niet aan te pas komt.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 15 jul 2019 14:22
door Danno
De problemen zijn waarschijnlijk inderdaad ontstaan door een fout van de verkoper. Ik heb dit zelf ook een aantal keer gehad bij een bestelling in Amerika. Maar de verkoper kan dit niet meer veranderen. Jammer dat DHL u niet heeft verteld hoe dit is op te lossen. Het te volgen stappenplan is als volgt:
1. Betaal de factuur van DHL met de te hoge BTW-berekening.
2. Mail DHL op het volgende mailadres [email protected] en vraag om een machtiging om bij de douane een verzoek tot terugbetaling te doen in verband met foutief berekende BTW. Vermeld hierbij het waybill nummer. U ontvangt dan van DHL de aangevraagde machtiging en het officiële papierwerk van uw zending.
3. Deze documenten uitprinten en samen met eigen bewijsstukken naar het adres op de machtiging sturen om uw verzoek tot terugbetaling bij de Douane kenbaar te maken. De eigen bewijsstukken kunnen bestaan uit de factuur van de aanschaf van het horloge, de bevestigingsmail van de bestelling en eventueel een bewijs van betaling. Hieruit zal blijken dat u voor de zending slechts 147 euro heeft betaald en niet meer dan dat. Ter info: bij een bestelling van meer dan 150 euro inclusief verzendkosten kunnen ook invoerrechten worden berekend door DHL. Deze kunnen worden teruggevraagd als het daadwerkelijke bedrag van de bestelling inclusief verzendkosten onder 150 euro is gebleven.
De brief moet worden verzonden naar het volgende adres:
Belastingdienst / Douane
Team Teruggave en Bezwaar
Postbus 3070
6401 DN Heerlen
Vermeld tevens als onderwerp van de brief het volgende: "Betreft: verzoek tot terugbetaling inzake artikel 116, lid 1, onderdeel a jo artikel 117 DWU". Vergeet ook niet in de brief het aangiftenummer te vermelden en bereken ze alvast voor wat het juiste bedrag moet zijn en welk bedrag terugbetaald zou moeten worden. Dit bedrag krijgt u niet zelf, maar gaat naar DHL. Hiervan ontvangt u bericht van de Douane. Dit kan overigens zeker 6 weken duren. U krijgt wel meteen een ontvangstbevestiging.
4. Na ontvangst van de "Beschikking op verzoek tot terugbetaling" door de Douane scant u deze brief in of maakt er even een foto van en mailt deze naar DHL [email protected] met het verzoek om het door de Douane terugbetaalde bedrag op uw rekening te storten. Vermeld hierbij op welk IBAN nummer het bedrag moet worden overgemaakt.

Het is een nogal omslachtige manier, maar het werkt wel goed. Vroeger deed DHL deze verzoeken zelf, maar dat kostte ze zoveel tijd omdat het zo vaak voorkwam, dat ze daarvan afgestapt zijn.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 15 jul 2019 21:32
door Arizonakid
Kijk, dat is een nuttige reactie!

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 13:26
door ErikSu
Shipping staat gewoon op 0 euro.

Update. Ik heb in de tussentijd nog eens een bestelling gedaan, maar het nu via PostNL laten bezorgen. Precies dezelfde methode. Dus het bedrag is inclusief de verzendkosten en de verzendkost is 0 euro.

En wat denk je... PostNL doet het praktisch correct. Dus geen 100 euro extra verzendkost zoals DHL die rekent. En oh ja... PostNL geeft het pakketje niet zonder handtekening, zonder bericht in mijn brievenbus, zonder betaling aan de deur zoals het hoort af.

Wat ik wel vind is dat vele forumbezoekers vooral negatief zijn naar mij toe. Alsof DHL hier gelijk heeft, Het lijkt wel of sommigen hier genieten van wat mij overkomen is. Inclusief zelfs iemand die het geen probleem vind dat DHL het pakketje afgeeft bij de buurvrouw zonder te laten tekenen, zonder betalen en zonder bericht in mijn brievenbus. Redelijk kansloos mijn inziens.

En DHL kan het wel correct doen hoor. Dat hebben ze begin dit jaar laten zien. Ik was toen alleen BTW verschuldigd en geen extra 100 euro “fictieve kost” per pakketje. En zojuist heeft PostNL een pakketje van diezelfde webshop afgeleverd en hier zijn ook geen fictieve kosten gerekend voor verzenden.

Je vraagt je ook af hoe die 100 euro fictieve kost bepaald is? Wel erg toevallig dat de verzendkost exact 100 euro zou moeten bedragen. Volgens mij is dit gewoon een bedrag dat uit de lucjt gegrepen is. zdit kan toch gewoonweg niet.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 13:34
door NeoDutchio
ErikSu schreef:
23 jul 2019 13:26
Shipping staat gewoon op 0 euro.
Als op de verpakking bij de waarde het bedrag van $0 staat bij de transportkosten, dan hoeft u hier geen pagina’s vol te schrijven. U hebt dan namelijk bewijs genoeg. Echter was deze vraag al meerdere keren gevraagd en kwam er steeds geen reactie op. Het zal mijn kritische blik weer zijn, maar waarom nu dan wel daarmee op de proppen komen?

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 13:39
door ErikSu
Trouwens... ik heb antwoord van DHL gekregen,

Weet je wat ze zeggen... Dat ik de teveel gerekende kost zelf maar terug moet gaan vorderen bij de Belastingdienst?!

Beste RADAR! Ik wil hier graag mee naar de TV studio komen! Ik wil erg graag aan nederland laten zien hoe DHL met zijn klanten omspring!

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 13:55
door ErikSu
Kleine update. Ik heb het correcte belastingbedrag berekend (zonder twee keer een uit de lucht gegrepen bedrag van DHL van 100 euro per order) en dit betaald aan DHL. Dan hebben ze in ieder geval waar ze recht op hebben.

Wel te laat betaald eigenlijk... want na ontvangen van hun invoice had ik maar twee dagen (!) de tijd tot de uiterste betaaldatum. Brief kwam binnen op 10 juli en moest al op 12 juli betaald zijn. Pfffff....

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 13:57
door Theotrucker
Door Danno is hier een stukje eerder in dit draadje precies beschreven hoe je dat kunt doen. Dus volg die zeer mooie gebruiksaanwijzing en je krijgt je geld terug. Je gelooft toch niet dat iemand dat voor jou opknapt. Het is toch jouw Geld.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 13:59
door Theotrucker
Volgend topic is incassobureau van DHL wil geld van mij?

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 14:35
door ErikSu
.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 14:40
door ErikSu
.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 14:43
door ErikSu
Ik snap het niet... mijn antwoorden worden niet meer weergegeven? Nog maar eens dan...
Omdat ik geen foto als bijlage kan meesturen, heb ik maar de tekst van de bestelling ONVERANDERD weergegeven. Alleen het adres en prive gegevens heb ik vervangen door xxxxxxxxx

Order Confirmation from CreationWatches.com

Hi xxxxxxxxxxxx ,

Thanks for shopping with us today!
The following are the details of your order.

Order Number: 10405641
Date Ordered: Sunday 02 June, 2019

Ship to address: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Products
Order for: 1 x SNZH53J1
Shipping method: DHL Express Priority Shipping with Insurance (2-4 days worldwide), Customs/Sales tax may be collected upon delivery
Price: EUR147
Shipping Cost: EUR 0
Package Cost: EUR 0
Discount Applied:
(If applicable) No Coupon Applied
Delivery Address
xxxxxxxxxx

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 14:44
door NeoDutchio
Dat is uw factuur, wat stond er op de verpakking? Daarbij zit u nu op het forum, voor de redactie moet u andere wegen bewandelen.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 23 jul 2019 14:55
door ErikSu
De verpakking heb ik hier voor mij. Jammer dat ik geen foto kan maken. Het is voor het eerst dat ik deze open maak nu (1 van de 2) omdat ik ze tot op heden volledig intact heb gelaten.

Daar zitten twee papieren invoices van DHL bij in de plastic hoes op de DHL zak. Ik vermoed dat 1 invoice mee terug had moeten gaan met de koerier want allebei zijn ze hetzelfde. Ik kan geen foto uploaden, maar bovenin rechts zie ik een aantal bedragen staan. Bij “vracht” en “verzekering” staat niets.

Ik heb deze DHL factuur vergeleken met een factuur van mijn eerste bestelling (waarbij DHL geen extra 100 euro berekend heeft) en deze zijn gelijk van opzet. Dus er is geen verschil (anders dan de bedragen) waar DHL wel 100 euro extra rekent en waar niet.

Hoe bepaald DHL die 100 euro eigenlijk??? Wel toevallig dat het EXACT 100 euro is... Het lijkt wel of daar iemand heeft gezeten en zomaar gezegd heeft: “laten we hier eens 100 euro extra in rekening brengen voor vracht”. Dit terwijl ze zekf de vervoerder zijn.

Ik heb trouwens de zojuist binnen gekomen order vergeleken met PostNL en daar is het ook niet dat die 100 euro extra gerekend is, terwijl de bevestigingen ed exact gelijk zijn als bij die horloges die ik bij DHL had besteld.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 26 jul 2019 02:12
door ErikSu
Ik ben blij te kunnen melden dat DHL mij heeft gecontacteerd en een goede oplossing heeft aangeboden.

Ik ben tevreden met de oplossing waarmee DHL is gekomen en daarom dat ik het terecht vind dat ik dit hier ook meldt.

Alles is dus uiteindelijk goed afgelopen.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 26 jul 2019 07:12
door witte angora
Ah, maar wat is die oplossing nu precies, en hoe heb je dat bereikt? Dat wil de aandachtige lezer ook wel graag weten voor het geval dat het hem ook overkomt, of als hij er midden in zit.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 26 jul 2019 08:06
door NeoDutchio
ErikSu schreef:
23 jul 2019 14:55
Ik kan geen foto uploaden, maar bovenin rechts zie ik een aantal bedragen staan. Bij “vracht” en “verzekering” staat niets.
Dan is dat dus het probleem, omdat er bij vracht niets staat ingevuld dat DHL, conform afspraken, hier een bedrag aanhangen. Het is dus niet de schuld van DHL, maar van de afzender.

Gelukkig is het voor u nu opgelost.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 14 mar 2020 03:37
door LillyHansen
Wat was de oplossing? Mij is hetzelfde overkomen. Ik heb DHL gemaild dat ik een specificatie van de kosten wil maar heb nog geen reactie gehad.

Re: Pakketje bij DHL..? U wacht een hel!

Geplaatst: 03 dec 2020 22:22
door MoniqueF40
Ik wil er graag even een opmerking bij plaatsen.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.
Iet besteld van € 56,-. Met verzendkosten van € 38,- kom ik op een totaalbedrag van € 94,-.
Verzender heeft alle documenten netjes, correct en volledig ingevuld.
Wordt er BTW berekend over een bedrag van € 124,- (uit de lucht gegrepen)
Nu ben ik inmiddels bezig met een aanvraag om deze kosten terug te vorderen, wat nog loopt maar DHL heeft mij alvast wel verteld dat de handling fee niet gecrediteerd kan worden.

Wel vreemd dat iemand anders een fout maakt en ik voor deze handling fee kosten moet opdraaien.