LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sumbalaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2019 11:33

Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Sumbalaa »

Hallo,

De Jumbo heeft “spelregels” als het gaat om het gebruik van handscanners.
Als je vergeet te scannen dan verwijzen ze naar de “voorwaarden”.

Nu is mijn vraag: zijn spelregels, in juridische zin, hetzelfde als voorwaarden?

Het gaat mij er niet om dat zij voorwaarden bedoelen met spelregels.


Alvast bedankt.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Het is natuurlijk wel zo, wanneer een klant (veelvuldig) misbruik maakt van dat zelfscannen, boodschappen ‘vergeet’ te scannen, ze maatregelen kunnen nemen zoals tijdelijk toegang tot winkel ontzeggen.
Een medewerker kan de spelregels natuurlijk ook voorwaarden noemen, zoals in de sport, als een sporter zich niet aan de spelregels houdt wordt hij bestraft.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Costnix »

Spelregels klinkt veel klantvriendelijker dan voorwaarden en staat veer beter op de reclame-uitingen van de winkel

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit voelt een beetje als een huiswerkvraag, maar goed, het is vakantie ,dus ik kan het mis hebben. Volgens mij zijn die spelregels een destillaat van de uitgebreidere voorwaarden. Dit omdat het praktisch ondoenlijk, en niet echt klantvriendelijk, is, om elke zelfscannende klant eerst een paar A4-tjes juridische teksten te laten lezen en begrijpen. Mijn inschatting, voor zover die als leek wat waard is, is dat die onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn, en dus juridisch even zwaar wegen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door mahadma »

Als je bewust en met vooropgezette doel 1 of meerdere artikelen niet scant dan heet dat winkeldiefstal. Als je 1 artikel vergeet kan dat nog toeval zijn. Bij ah open je met je bonuskaart je scanner. Daar kunnen ze met je gegevens je de zelfscan blokkeren.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door BL2 »

Zelfscan, je doet het werk van een daarvoor opgeleide winkelmedewerker, gaat het fout dan ben je de pineut.
Dat winkels ooit zijn begonnen verbaast me nog steeds, er wordt gestolen bij de raven en iedereen weet dat de pakkans minder dan nihil is.
En wie betaald uiteindelijk al die lol, de klant welke eerlijk alles scant en betaald........

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
02 aug 2019 15:03
Zelfscan, je doet het werk van een daarvoor opgeleide winkelmedewerker, gaat het fout dan ben je de pineut.
Dat winkels ooit zijn begonnen verbaast me nog steeds, er wordt gestolen bij de raven en iedereen weet dat de pakkans minder dan nihil is.
En wie betaald uiteindelijk al die lol, de klant welke eerlijk alles scant en betaald........
Het bedrijf waar ik voor werk heeft zelfs winkels zonder personeel. Je komt als klant binnen met je klantenpas, je pakt je spullen uit het rek en scant ze zelf. Factuur wordt nagestuurd. Enkel het bijvullen (automatisch bestelsysteem) wordt door iemand gedaan die de winkels afrijdt.
De derving in deze winkels is een stuk lager dan in winkels met personeel. En ook al zou de derving hoger zijn, het is een kosten/baten analyse. Een cassiere kost ook geld. Zo lang er minder verdwijnt dan dat een cassiere kost loont het dus.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Meiklokje »

:P De manager van de Jumbo in mijn woonplaats heeft de spelregels "vriendelijker" gemaakt: als de cassiere een controle scan uitvoert krijg je een stickertje op je "Zelfscan Spaarkaart" voor de overlast van de controle scan. Bij een volle kaart van 6 zegeltjes heb je recht op een gratis pakje Jumbo stroopwafels (Beste product van het jaar 2018-2019)...... :P

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door BL2 »

Een sticker, ha ha de kleuterschool is er niets bij !
Die stroopwafels gaan onderin, daar wordt toch nooit gekeken........

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Aygulf »

Niet scannen is gewoon jatten. Als je bij de kassa je spullen op de band zet "vergeet" je er dan ook een paar? Gewoon betalen wat je koopt en niet je er proberen uit te draaien met afleidngsmaneouvres over "spelregels, voorwaarden, juridisch enz.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Meiklokje schreef:
02 aug 2019 15:30
:P De manager van de Jumbo in mijn woonplaats heeft de spelregels "vriendelijker" gemaakt: als de cassiere een controle scan uitvoert krijg je een stickertje op je "Zelfscan Spaarkaart" voor de overlast van de controle scan. Bij een volle kaart van 6 zegeltjes heb je recht op een gratis pakje Jumbo stroopwafels (Beste product van het jaar 2018-2019)...... :P
Dit aanbod is inmiddels bij ons in Woerden al ingetrokken, geen beloning meer na een scancontrole

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door witte angora »

Sumbalaa schreef:
01 aug 2019 19:12
Hallo,

De Jumbo heeft “spelregels” als het gaat om het gebruik van handscanners.
Als je vergeet te scannen dan verwijzen ze naar de “voorwaarden”.

Nu is mijn vraag: zijn spelregels, in juridische zin, hetzelfde als voorwaarden?

Het gaat mij er niet om dat zij voorwaarden bedoelen met spelregels.


Alvast bedankt.
Spelregels zijn in juridische zin inderdaad hetzelfde als voorwaarden. Het heeft alleen een ander, vriendelijker naampje. Dat is alles.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aygulf schreef:
12 aug 2019 15:03
Niet scannen is gewoon jatten. Als je bij de kassa je spullen op de band zet "vergeet" je er dan ook een paar? Gewoon betalen wat je koopt en niet je er proberen uit te draaien met afleidngsmaneouvres over "spelregels, voorwaarden, juridisch enz.
Onzin. Het wordt pas jatten wanneer je met opzet spullen uit de winkel meeneemt. Je zal maar licht dementerend zijn en meteen als dief met 181 euro boete naar huis worden gestuurd. Verder verbaas ik me er over dat mensen meedoen aan die zelfscan onzin.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door mahadma »

@Bob, je schrijft: "Verder verbaas ik me er over dat mensen meedoen aan die zelfscan onzin.". Ik doe GRAAG mee aan die "onzin"van je bij Albert. 10 x vlotter de kassa door, oke, je kan een steekproef hebben, kost 2 minuten en doorlopen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het personeel dat achter de kassa zit bij de twee supermarkten waar ik kom, is altijd uiterst vriendelijk en supersnel. Dus voor mij geen zelfscan.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik koop altijd wat ik nodig heb. :lol:

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@AndreDierick, heb je enig idee waarom in Woerden dit prijzenswaardig beloningssysteem alweer is ingetrokken? Waren de stroopwafels over de datum al op misschien? :roll:

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stroopwafels over de datum? Het is geen vlees of melk.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
12 aug 2019 23:04
Stroopwafels over de datum? Het is geen vlees of melk.
En dus...?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
12 aug 2019 23:06
Lady1234 schreef:
12 aug 2019 23:04
Stroopwafels over de datum? Het is geen vlees of melk.
En dus...?
En dus?

Die kunnen dus prima gegeten worden en weggegeven worden. Niet dat ik veronderstel dat Jumbo dat zou doen.

Dat mag dus niet met vlees en melk.

Gesloten