[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter
Pagina 1 van 1

Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 11:17
door jeroen romijn
Wat een prachtig bedrijf! Genaamd Stedin.
Wij hebben een nieuw bedrijfspand en we hebben besloten niet op gas te gaan. Maar bij de oplevering zit er wel een gasmeter in de meterkast. Geen probleem. Die laten we gewoon weer verwijderen. De overheid dat we van het gas af gaan nou prima kans om in ons nieuwe pand zonder gas aan de slag te gaan.

Contact gezocht met Stedin. Om dit te laten verwijderen moet je dit aanmelden bij Mijnaansluitingen.nl.
Netjes gedaan en afwachten op een reactie van Stedin want hiervoor worden uiteraard kosten in rekening gebracht.

Onlangs een brief ontvangen van Stedin met de titel. Laatste oproep "voorkom afsluiting". Toch maar even gaan bellen want dit klinkt niet goed.
Vriendelijke meneer aan de telefoon die gewoon zijn werk doet. Alle begrip voor. "Nee meneer het is bij de Wet geregeld dat zolang er een Gasmeter in de meterkast zit uw een contract moet hebben met een leverancier". Ik zeg "maar wij gebruiken geen gas" waarop hij zegt dat de meter dan weggehaald kan worden. Maar dat gaat via mijnaansluitingen.nl.

Ja dat wisten we al.

Maar goed als wij geen contract nemen bij een Gas leverancier gaat er een procedure lopen om af te sluiten en daar zijn hoge kosten aan verbonden. Zucht...

Vanmorgen Engie gebeld en die vonden het ook vreemd. Dus toch maar een contract af gesloten. Kosten voor de meter zijn € 25,- per maand ook al maak je er geen gebruik van. Toch Stedin weer even gebeld. Door drukte en personeelstekort kan dit pas op z'n vroegst eind november. Dus tot die tijd zijn wij gedwongen de maandelijkse kosten te betalen voor de meter.

Oftewel het probleem van Stedin mag de consument voor zijn rekeningen nemen. Mooi verhaal......

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 11:29
door Lady1234
Mooi verhaal....Valt wel tegen. U hebt zich in de luren laten leggen door Stedin. En ook hebt u zich voordien niet verdiept in de materie.

Lees dit topic en vooral de bijdrage van Ivo.

diversen-f1/offerte-stedin-veel-duurder ... 91018.html

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 11:39
door Komkommertijd
Vele die geen Gas afnemen draaien kraan dicht en nemen alleen stroom.

Als je niets doet mogen ze de meter weg halen en doen ze op dichte kraan een dop.
Kosten niets!

Gewoon nooit een contract nemen en volgende jaar een zonder gas nemen.. nu betaal je voor Niets!

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 13:00
door scontra
jeroen romijn schreef:
07 aug 2019 11:17
Wat een prachtig bedrijf! Genaamd Stedin.
Wij hebben een nieuw bedrijfspand en we hebben besloten niet op gas te gaan. Maar bij de oplevering zit er wel een gasmeter in de meterkast. Geen probleem. Die laten we gewoon weer verwijderen
Heeft u besloten om "niet" op gas te gaan besloten na de oplevering van het pand ?
Of heeft u simpelweg verzuimd om voor dat de verschillende nutsbedrijven de aansluitingen op het pand zouden (gaan) maken de aansluiting op het gasnet te annuleren ?
En nu bent u de mening toegedaan dat, omdat u geen gasaansluiting wil hebben, Stedin maar onmiddellijk en per direct aan uw aanvraag gevolg dient te geven ?
Achter aansluiten in de wachtrij en wachten tot u aan de beurt bent, net als uw klanten dat waarschijnlijk ook bij u moeten (gaan) doen.

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 13:15
door jonis
scontra schreef:
07 aug 2019 13:00

Heeft u besloten om "niet" op gas te gaan besloten na de oplevering van het pand ?
Of heeft u simpelweg verzuimd om voor dat de verschillende nutsbedrijven de aansluitingen op het pand zouden (gaan) maken de aansluiting op het gasnet te annuleren ?
En nu bent u de mening toegedaan dat, omdat u geen gasaansluiting wil hebben, Stedin maar onmiddellijk en per direct aan uw aanvraag gevolg dient te geven ?
Achter aansluiten in de wachtrij en wachten tot u aan de beurt bent, net als uw klanten dat waarschijnlijk ook bij u moeten (gaan) doen.
Zij communiceren wel op deze toon;
Laatste oproep "voorkom afsluiting".
Ga jij dan netjes stilzwijgend ergens achter in de rij aansluiten en wachten op je beurt? :roll:

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 14:34
door Erthanax
De netbeheerders, Stedin in dit geval, gebruiken graag spierballentaal als het gaat om de gasmeteraansluiting. Ik kan me voorstellen dat mensen zich daardoor op het verkeerde been laten zetten. Ik heb altijd gedacht dat netbeheerders in dit opzicht de wet aan hun kant hebben. Sinds ivo.w zijn uitgebreide ervaring heeft gedeeld in het desbetreffende topic, weet ik wel beter.

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 14:40
door renewouters
Goed nieuws: de komende jaren zullen steeds meer bedrijven met te weinig personeel te maken krijgen....

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 15:08
door Lady1234
renewouters schreef:
07 aug 2019 14:40
Goed nieuws: de komende jaren zullen steeds meer bedrijven met te weinig personeel te maken krijgen....
Maar “niet getreurd” er komt weer een nieuwe recessie aan en dan zijn er weer mensen genoeg. :mrgreen:

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 15:13
door juliomariner
jeroen romijn schreef:
07 aug 2019 11:17

Wij hebben een nieuw bedrijfspand

Oftewel het probleem van Stedin mag de consument voor zijn rekeningen nemen. Mooi verhaal......
Klopt echter U bent geen consument maar ondernemer. U kunt beter uw vraag op een ondernemersforum zoals higherlevel stellen

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 15:31
door scontra
jonis schreef:
07 aug 2019 13:15

Ga jij dan netjes stilzwijgend ergens achter in de rij aansluiten en wachten op je beurt? :roll:
Niet natuurlijk, alleen in dit geval betreft het hier geen supermarkt waar je je een vrijebaan kan crossen met je karretje :lol: .

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 07 aug 2019 17:06
door Komkommertijd
Nieuwe pand? Had je het niet moeten laten aanleggen en tijdig melden.

Of is het een gebruikt pand wat nieuw voor jou is... dat is een ander verhaal.....
Helaas is Topic starter nog niet ingelogd en laat hem maar eerst al onze opmerkingen lezen en beantwoorden.

Re: Stedin heeft te weinig personeel, opgescheept met gasmeter

Geplaatst: 14 aug 2019 08:45
door Ivo.w
juliomariner schreef:
07 aug 2019 15:13
jeroen romijn schreef:
07 aug 2019 11:17

Wij hebben een nieuw bedrijfspand

Oftewel het probleem van Stedin mag de consument voor zijn rekeningen nemen. Mooi verhaal......
Klopt echter U bent geen consument maar ondernemer. U kunt beter uw vraag op een ondernemersforum zoals higherlevel stellen
Zolang het om een 'kleinverbruikersaansluiting' gaat, maakt het niet veel uit of het hier nu om een consument of (kleine) ondernemer gaat. Voor alle kleinverbruikersaansluitingen gelden dezelfde wetten en regels.

In die wetten staat logischerwijze dat je niet méér gas mag afnemen dan waarvoor je een contract hebt. Als je afname nul is, heb je dan ook géén contract nodig.

Netbeheerders (ja, vrijwel allemaal) schermen al enkele jaren met hun bewering dat een leveringscontract verplicht is zolang er een actieve aansluiting is. Echter: geen enkele netbeheerder kan vertellen waar dat dan in de wetgeving is vastgelegd. Kortom: die bewering is pure bluf en waarschijnlijk juridisch ook aan te merken als misleiding en daarmee strafbaar!

Alleen: helaas durft de ACM niet in te grijpen. Want als je daar een klacht indient wordt die afgewimpeld en wanneer je kritische vragen stelt over de (vermoedelijk onjuiste!) teksten op consuwijzer komt er slechts een antwoord waarbij ze om de hete brei heen draaien.

Binnenkort wordt wel een rechterlijke uitspraak verwacht in een zaak tussen netbeheerder Rendo en een consument. Ik zal via het andere topic tzt die jurisprudentie delen.