LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lidia2463
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2019 12:36

Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door Lidia2463 »

Van mijn werkgever heb ik 2 jaar geleden een Restaurantcadeau kaart gekregen omdat ik 12,5 jaar ik dienst was. Doordat ik vrij snel daarna 2 zware buikoperaties heb gehad lag de bon nog in de kast. Nu wil ik de kaart gaan verzilveren en blijkt hij verlopen te zijn. Ook na en verzoek om enige coulance blijven ze er bij dat hij maar 1 jaar geldig is.
De kaart heb ik pas vorige week geactiveerd omdat ik een reservering wilde maken. en toen zag ik op de site dat van 1 jaar staan.
Op de kaart staat heel klein dat hij maar 1 jaar geldig is maar dit is alleen met een leesbril te ontcijferen.
Het is vreemd dat de kaart met echt geld gekocht is en dat het bedrag nu rechtstreeks in de zak van het Restaurantcadeau verdwijnt zonder ook maar enig service te bieden. De restaurants die de kaart accepteren moeten ook nog eens een bedrag afstaan aan dit bedrijf voor elke geïnde bon en waarschijnlijk ook nog om aangesloten te mogen zijn bij dit bedrijf.
En heel mooi verdien model voor Restaurantcadeau kaart, en een grote strop voor de klant.
Kan hier niets aan gedaan worden. Er is een keurmerk voor cadeaukaarten en die hanteert een verjaringstermijn van 3 jaar dit lijkt me toch een stuk redelijker.
Maar Restaurantcadeau is hier niet bij aangesloten. Het zou beter zijn als alle cadeaukaart bedrijven verplicht worden om deze regels te volgen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door mahadma »

Het is een algemeen bekend verschijnsel dat de meeste kadobonnen een max van 1 jaar geldig zijn. Het staat er wèl op, zij het niet in hoofdletters, maar het staat er op. En anders is het via internet terug te vinden op hun site.

Als u pech heeft qua gezondheid staat daarbuiten. U kunt wel willen wat u schrijft, maar helaas, dat is niet mogelijk.

Iedereen die mij kent weet dat ik geen kadobonnen accepteer en zal geven, behalve de kadobonnen in de vorm van Euro biljetten. Om een reclame kreet te herhalen: "Dàt zouden meer mensen moeten doen!".

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door witte angora »

Lidia2463 schreef:
08 aug 2019 12:58
Er is een keurmerk voor cadeaukaarten en die hanteert een verjaringstermijn van 3 jaar dit lijkt me toch een stuk redelijker.
Maar Restaurantcadeau is hier niet bij aangesloten. Het zou beter zijn als alle cadeaukaart bedrijven verplicht worden om deze regels te volgen.
Waarom moeten Restaurantcadeau. en anderen, verplicht worden zich aan te sluiten bij een keurmerk? Een keurmerk is er voor bedrijven die zich aan de gestelde regels willen conformeren, degenen die zich er niet aan willen conformeren kunnen dat keurmerk ook niet dragen. Als ieder bedrijf zich verplicht aan de regels moet houden, is het ook geen keurmerk meer.

Maar wat is er mis met een termijn van een jaar? Na drie jaar kun je de bon ook vergeten zijn. Dan krijgen we weer een roep dat de verjaringstermijn naar 5 jaar zou moeten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of dat er vele horecagelegenheden niet meer bestaan of een nieuwe eigenaar hebben die niet die oude lasten wil overnemen.

cisquet
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2019 12:23

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door cisquet »

Ik zou het wel zo netjes vinden, als degene die de cadeaubon heeft afgegeven (in dit geval Restaurantcadeau) het daaraan bestede bedrag (onder inhouding van een redelijk bedrag voor 'administratiekosten') zou restitueren aan de schenker van de bon na afloop van de geldigheidsduur.
Het is tenslotte niet redelijk ervan uit te gaan dat de cadeaubon is aangeschaft om Restaurantcadeau een cadeau te doen. Als het goed is, moet het betreffende geld nog ergens gereserveerd zijn bij Restaurantcadeau om uitbetaald te worden aan een restaurant... Tenzij de bon contant is gekocht, zou het mogelijk moeten zijn om een bankrekening te vinden van de schenker.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door witte angora »

Daar zal de schenker blij mee zijn. Koopt voor 25 euro een cadeaubon, en een jaar later krijgt hij er 20 terug omdat het ding niet in is geleverd.

Doe maar niet...

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door mahadma »

cisquet schreef:
12 aug 2019 12:34
Ik zou het wel zo netjes vinden, als degene die de cadeaubon heeft afgegeven (in dit geval Restaurantcadeau) het daaraan bestede bedrag (onder inhouding van een redelijk bedrag voor 'administratiekosten') zou restitueren aan de schenker van de bon na afloop van de geldigheidsduur.
Het is tenslotte niet redelijk ervan uit te gaan dat de cadeaubon is aangeschaft om Restaurantcadeau een cadeau te doen. Als het goed is, moet het betreffende geld nog ergens gereserveerd zijn bij Restaurantcadeau om uitbetaald te worden aan een restaurant... Tenzij de bon contant is gekocht, zou het mogelijk moeten zijn om een bankrekening te vinden van de schenker.
Het lijkt mij een goed idee voor U om zelf een kadobonnen zaakje te beginnen. U zou snel failliet zijn.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Waarom termijnen verlengen? U krijgt een bon kijkt naar de houdbaarheid en besteed deze op.tijd.
2 buikoperaties is echt niet een jaar geen mogelijkheid om eens uit te gaan eten.
Ding in lade gegooid en na 2 jaar weer tegengekomen, dat zal waarschijnlijk eerder het geval zijn.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door BL2 »

Lidia2463 schreef:
08 aug 2019 12:58

Het is vreemd dat de kaart met echt geld gekocht is en dat het bedrag nu rechtstreeks in de zak van het Restaurantcadeau verdwijnt zonder ook maar enig service te bieden. De restaurants die de kaart accepteren moeten ook nog eens een bedrag afstaan aan dit bedrijf voor elke geïnde bon en waarschijnlijk ook nog om aangesloten te mogen zijn bij dit bedrijf.
Allemaal bijzaken, dat heeft niets met je probleem te maken.
Bonnen zijn veelal 1 jaar geldig, zo ook deze bon.
Waarom mensen nog altijd bonnen kopen of kado geven blijft een raadsel!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is een " makkelijk gekocht cadeautje" 8)
Wat mij een raadsel is is dat zo.n onding ergens in een la wordt gedumpt en dat de ontvanger niet eerst ergens de einddatum noteert, of in je agenda of op een kalender.
Beetje ' sneu ' voor de gever , toch?
Maar ik vind het ook ondingen en zal ze dus ook nooit geven .

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben in het algemeen tegen “verboden”, maar als ik per se een verbod uit zou moeten vaardigen, dan zou dat wel zijn op het gebied van cadeaubonnen. Wat is er tegen geld in een leuke enveloppe?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cadeaukaart voor restaurant maar 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ik krijg van de ANWB voor sommige vrijwilligersactiviteiten ook een cadeaubon als vergoeding. Geen groot bedrag, gewoon een leuk extraatje. En nog leuker: dat tegoed is inderdaad onbeperkt houdbaar.

Aangezien ik maar in een zeer beperkt deel van het ANWB-assortiment geïnteresseerd ben, vind ik dat wel prima.

Gesloten