Uitvaartwensen verdwenen uit Mijn Yarden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Parewa

Uitvaartwensen verdwenen uit Mijn Yarden

Ongelezen bericht door Parewa » 20 aug 2019 09:31

Goedemorgen,

In 2015 heb ik online mijn uitvaartwensen vastgelegd in 'Mijn Yarden' en een familielid toegang gegeven om die informatie na mijn dood op te vragen. Toen ik een paar weken geleden een wijziging aan wilde brengen, kwam ik erachter dat mijn wensen niet meer terug te vinden waren. Ik heb Yarden om uitleg gevraagd en gisteren het onderstaande antwoord ontvangen

"U heeft uw persoonlijke uitvaartwensen in het verleden vastgelegd. Helaas is het niet meer mogelijk in te loggen en uw wensen in dit dossier aan te passen. Daarnaast zijn deze niet te achterhalen in uw Mijn Yarden omgeving. Mijn excuses daarvoor.

Yarden heeft ervoor gekozen om de uitvaartwensen op een andere manier te registreren, waardoor het eenvoudiger is om vastgelegde uitvaartwensen te wijzigen en aan te passen. Dit kan via Mijn Yarden. Uw uitvaartwensen moeten opnieuw worden geregistreerd. Dit kunt u zelf doen via Mijn Yarden."

Ik kan me niet herinneren ooit bericht van Yarden te hebben ontvangen over het verlies van informatie bij de overstap naar een 'andere manier van registreren'. Mijn vermoeden is dat meer mensen hun wensen digitaal hebben vastgelegd, ervan uitgaande dat die informatie bewaard blijft bij Yarden. Misschien een tip om dit nog even te controleren.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2019 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

juliomariner

Re: Uitvaartwensen verdwenen uit Mijn Yarden

Ongelezen bericht door juliomariner » 20 aug 2019 16:13

Vind dit een kwalijke zaak als Yarden dit niet aan de betreffende klanten heeft gemeld. Deze hadden dan even een soort back-up kunnen maken (desnoods door het over te schrijven) want dit soort wensen zet je normaal gesproken niet in 5 minuten op papier.

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2019 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op inmiddels verwijderde offtopicberichten

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 20 aug 2019 16:27

[Tekst verwijderd]

Inhoudelijk voor de TS: heb je echt geen bericht gehad, of heb je het over het hoofd gezien? Dat kan iedereen overkomen namelijk.

Was het voor Yarden trouwens niet mogelijk om de bestaande dossiers in de nieuwe 'omgeving' op te nemen? Iemand met technische/ applicatie/ computer know-how die weet wat er mogelijk is?
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2019 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 20 aug 2019 17:20

[Tekst verwijderd]

Wat Yarden betreft : dit vind ik zeer kwalijk .
Je mag toch aannemen dat je wensen, ooit vastgelegd, zijn opgeslagen door Yarden.
Het mag toch niet zo zijn dat je bv door nu geestelijk onvermogen je niet meer kunt inloggen en dus jouw wensen zijn " verdwenen" .
Het is goed dat hier door de TS aandacht aan wordt geschonken .
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2019 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Parewa

Ongelezen bericht door Parewa » 20 aug 2019 17:27

@ witte angora. Nee ik ben niet geinformeerd door Yarden en Yarden geeft in zijn antwoord aan dat de info niet meer te achterhalen is. Inmiddels heb ik Yarden de vraag gesteld of er van meer mensen gegevens verloren zijn gegaan en zo ja, wanneer ze die mensen gaan informeren. Ik kwam er bij toeval achter. De meeste leden zullen erop vertrouwen dat hun wensen die zij jaren geleden online hebben ingevuld bekend zijn bij Yarden en dit niet checken.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 aug 2019 17:34

Lijkt me dan een goed itempje bij Radar of Max, zodat mensen gewaarschuwd worden en maatregelen kunnen nemen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 20 aug 2019 18:57

Het lijkt me sterk dat Yarden bij overgang naar nieuw systeem de data uit het oude systeem niet automatisch zijn overgezet. Misschien moet Radar hier inderdaad eens aandacht aan besteden want Yarden doet er nu wel erg laconiek over.

Morganlefay

Ongelezen bericht door Morganlefay » 20 aug 2019 20:45

Migratie niet goed uitgevoerd. Verzuimd om schaduw te draaien. Foei Yarden toch. :oops:

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 21 aug 2019 08:16

Offtopicberichten verwijderd, gebruiker op gedrag aangesproken.

WillemIII

Ongelezen bericht door WillemIII » 21 aug 2019 09:03

Ook bij ons waren de uitvaartwensen verdwenen. Moesten we volgens Yarden maar opnieuw invoeren.

jhogaarts

Ongelezen bericht door jhogaarts » 21 aug 2019 13:27

Ik zet mijn wensen wel op papier. ( kun je downloaden) en doe dit bij de polissen dan kan iedereen erbij.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 21 aug 2019 16:05

ga er maar vanuit dat men dit heeft gedaan uit kostenoogpunt...

Plaats reactie