LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kafka in energieland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
markuw
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2019 14:17

Kafka in energieland

Ongelezen bericht door markuw »

Wij kregen binnen een maand na afsluiting van ons nieuwe contract plotseling een eindafrekening voor Elektriciteit van Eneco (ons nieuwe leverancier)
Tevens kregen wij een boete wegens contractbreuk omdat wij binnen de afgesproken looptijd ons contract hadden opgezegd.

Overbodig te melden dat wij van niets wisten en daarmee begint een feest van bureaucratie, onderlinge beschuldigingen tussen de leveranciers etc etc. Kafka kan er nog een puntje aan zuigen.

Het bleek dat Essent ons weer had teruggenomen als klant maar alleen voor elektriciteit, gas zou nog bij Eneco blijven.
Bij nabellen bleek dat beiden partijen elkaar de schuld gaven over de ontstane situatie maar zij mij allebei niet konden helpen.
2 weken later is het nog niet verholpen en is er nog geen licht aan het einde van de tunnel ontstaan.
Ik zou een HERAN procedure moeten opstarten bij Essent om mijn account over te zetten naar Eneco, ik ben echter helemaal geen klant bij Essent sinds de afsluiting van mijn contract bij Eneco van een maand geleden.
Het lijkt erop dat Essent dus wel zonder mijn tussenkomst een klant van Eneco kan overnemen maar omgekeerd dit blijkbaar niet kan.

Dolle boel maar ik verdom het om met veel pijn en moeite een procedure op te starten terwijl ik niet de veroorzaker van het probleem ben.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Prima, lekker afwachten dan tot je of wordt afgesloten, of een deurwaarder voor de deur hebt. Zeker niks regelen, alleen klagen wat de anderen fout doen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou maar even naar de geschillencommissie stappen en dat ook aan de energieleveranciers bekendmaken. Met achterover leunen schiet u echt niets op.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij Eneco melden dat ze beide mogen leveren en contract blijft doorlopen.

Dan moet Essent maar bewijzen dat je bij hun een contract hebt afgesloten en op welke manier.
Als je niets zelf hebt gedaan is dat onmogelijk en afsluiten van iemand die nooit een contract heeft afgesloten is onmogelijk.

Echter, als je alleen maar Stroom bij Eneco melde en geen Gas mag een netbeheerder dit aanbieden.
Maar is Essent in jou regio netbeheerder of is daar een foutje gemaakt.

Gewoon beide bij Eneco melden en Essent negeren als geen contract dus ook niets opzeggen.
Een nooit afgesloten contract is niet opzegbaar ,en dus hun probleem.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door sjohie »

Goede instelling, dan hebben wij hier op het forum weer een mooi feuilleton-topic erbij om te volgen.

Even serieus, het lijdend voorwerp van niks doen, zult u zelf zijn. En ja, dat is lelijk, vervelend, ambtenaresk en vooral niet eerlijk, maar wel hoe het is. Ik hoop dat u dan ook bereidt bent om alle gevolgen van het "verdommen" te ondergaan, alsmede de lange lijdensweg die het gelijk halen zal gaan kosten.

Ik moet bekennen dat ik u wel wat bewonder, ik ben zo'n geconditioneerde consument dat ik, na wat stoom te hebben afgeblazen, maar door dat voorgehouden administratieve hoepeltje zou zijn gesprongen.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2019 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd

Mevrouwtjevraagbaak
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2019 14:40

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door Mevrouwtjevraagbaak »

Vreemd verhaal, want de energieleveranciers die je noemt staan wel in de lijst met betrouwbare energieleveranciers op [link verwijderd, ^SI]. Ik zou het proberen op te lossen met de betrokken partijen en niet meteen naar een andere instantie stappen. Succes in ieder geval
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2019 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door berndv »

Mevrouwtjevraagbaak schreef:
25 sep 2019 12:05
Vreemd verhaal, want de energieleveranciers die je noemt staan wel in de lijst met betrouwbare energieleveranciers op https://www.totaalbesparen.com/energie/ ... everancier.
daar staat niets bij over betrouwbaarheid. Die site is niets anders dan alle andere vergelijkingssites die ook nog wat provisie incasseren als je via hen een contract afsluit. Oftewel, gewoon een commerciele site

Mevrouwtjevraagbaak
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2019 14:40

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door Mevrouwtjevraagbaak »

Dan hebben ze het sinds kort weggehaald, want vorig jaar heb ik door die lijst een keuze gemaakt

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is dit contract zelf bij Eneco afgesloten of via deur verkoper?

Je kunt een verse klant nogmaals de gegevens invoeren en dubbele provisie vangen als je zo klant bent geworden.
Ik heb dit vaker gehoord en die leverancier moest vele nieuwe klanten terug draaien en excuus aanbieden!

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door A. Smit »

heb ook zo'n spelletje gehad toen energieboer door minister om zeep werd geholpen. over schutting gegooid bij andere boer die duurder variabel wilde gaan leveren. dag na overzetten protest aangetekend maar ze bleven erbij. heb de geschillen cie ingeschakeld en cc nr nationale ombudsman gemaild. binnen een week was probleem ineens wel opgelost en die 52,50 kreeg ik ook terug. nog voordat cie een uitspraak had gedaan.

markuw
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2019 14:17

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door markuw »

Het is natuurlijk niet zo dat ik niets heb ondernomen. Ik bel me al urenlang suf maar wordt door zowel Eneco als Essent (en Liander) van het kastje naar de muur gestuurt.

Ik voel me een beetje als iemand die zijn APK bij de garage om de hoek regelt maar bij het ophalen te horen krijgt dat je auto in Rusland is gerepareert en dat ik zelf maar moet regelen hoe ik mijn auto terug krijg.

Wat ik wel weet dat ik een contract met Eneco heb afgesloten voor gas en licht en dat ik niemand opdracht heb gegeven daarin iets te veranderen.

markuw
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2019 14:17

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door markuw »

Contract is door mijzelf afgesloten. Geen provisie problemen dus.

Met Essent heb ik geen relatie (sinds opzeggen contract) zou niet weten waarom ik daar contact mee zou moeten opnemen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Was U in vorige woning wel bij Essent?

Maar alleen gas, dat is blijkbaar een foutje en gewoon terug zetten naar Eneco en niets aan Essent betalen.
Ook nooit Essent opzeggen want dan ga je akkoord dat er een contract geweest was.

Als je geen contract getekend hebt kun je ook nooit iets opzeggen!
Eneco zet het terug en laat het lopende doorlopen, Essent zoekt het maar lekker zelf uit, hun probleem.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

markuw schreef:
25 sep 2019 14:44
Contract is door mijzelf afgesloten. Geen provisie problemen dus.

Met Essent heb ik geen relatie (sinds opzeggen contract) zou niet weten waarom ik daar contact mee zou moeten opnemen.
Waarom contact opnemen met Essent? Omdat u de problemen opgelost wilt hebben natuurlijk.

k.duck
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2005 12:30

Re: Kafka in energieland

Ongelezen bericht door k.duck »

kijk eens op consuwijzer.nl

Gesloten