Pagina 1 van 3

Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 14:30
door View
Op 4 december om besteld een klant een deurmat met foto. Deze ligt klaar voor verzending en wij mailen de klant om betaling zodat wij het pakket kunnen versturen. Zegt de klant ik heb niets besteld. Wat kan je in dit geval doen ? Klant heeft haar mail, 06 nr adres ed allemaal bij de aanvraag ingediend.

Graag uw reacties

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 16:59
door Lady1234
Wat u kunt doen? Eigenlijk helemaal niets. Misschien heeft een grapjas wel zijn gegevens misbruikt.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 17:04
door mh73
Mmm, er is natuurlijk wel een koopovereenkomst gesloten. Als alle gegevens gewoon kloppen en ook verstuurd zijn vanaf het opgegeven mailadres dan kun je daar niet zomaar onderuit denk ik.

Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt, wel krijg ik weleens betalingen binnen zonder bestelling. Die mensen melden zich over het algemeen binnen een week.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 17:10
door Cro
mh73 schreef:
17 dec 2019 17:04
Mmm, er is natuurlijk wel een koopovereenkomst gesloten. Als alle gegevens gewoon kloppen en ook verstuurd zijn vanaf het opgegeven mailadres dan kun je daar niet zomaar onderuit denk ik.

Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt, wel krijg ik weleens betalingen binnen zonder bestelling. Die mensen melden zich over het algemeen binnen een week.
Het verzendende mailadres zegt helemaal niets, dat is zeer makkelijk te vervalsen. Net als de andere hier genoemde gegevens.
Ik verwacht eigenlijk dat TS hier weinig kan doen behalve zijn verlies nemen tenzij hij expliciet kan aantonen dat de koper ook daadwerkelijk de koper blijkt te zijn en er niet bijvoorbeeld door een grapjas gegevens van een ander gebruikt zijn.

Ik vraag me echter af of je als bedrijf je daar druk om moet gaan maken. Ik verwacht eigenlijk dat TS beter zijn verlies kan nemen dan hier (veel) tijd in te gaan steken.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 17:18
door Komkommertijd
Ik mis hier de link naar deze firma, zou het wel leuk vinden als ik mijn portret erop kreeg,
laat graag iedereen over mijn heen lopen!

Jammer dat reclame hier verboden is...

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 17:30
door mh73
Cro schreef:
17 dec 2019 17:10
Ik vraag me echter af of je als bedrijf je daar druk om moet gaan maken. Ik verwacht eigenlijk dat TS beter zijn verlies kan nemen dan hier (veel) tijd in te gaan steken.

Dat klopt. Sommige dingen moet je laten gaan.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 17:31
door Moneyman
De les is: maatwerkbestellingen vooraf laten betalen.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 17:56
door tttlocke
En ik vind het prima dat dit topic geopend is. Zie het als een consumentenkwestie, belicht 'van de andere kant'.
De huisregels hebben het overigens niet alleen over 'ZZP-ers' maar ook over 'kleine bedrijven'.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 18:11
door ZeerPrivé
View schreef:
17 dec 2019 14:30
Op 4 december om besteld een klant een deurmat met foto. Deze ligt klaar voor verzending en wij mailen de klant om betaling zodat wij het pakket kunnen versturen. Zegt de klant ik heb niets besteld. Wat kan je in dit geval doen ? Klant heeft haar mail, 06 nr adres ed allemaal bij de aanvraag ingediend.

Graag uw reacties

Waarschijnlijk goedkoper adresje gevonden. Of impulsaankoop geweest. Maatwerk zou ik nooit achteraf laten betalen, maar vooraf. Verder kunt je hier niets mee. Wel een les om het bij toekomstige bestellingen anders aan te pakken.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 18:28
door renewouters
breien schreef:
17 dec 2019 17:33
Dit is een consumentenforum. De klant is consument. TS is een bedrijf.
Aangezien TS spreekt over wij, vermoed ik niet dat het hier om een ZZP-er gaat.
Veel eenmansbedrijven hebben het altijd over "wij" zodat het groter lijkt.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 18:37
door tttlocke
Sommige mensen zitten nu eenmaal op het vinkentouw om 'bedrijven' te weren.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 18:45
door Komkommertijd
Ik, partner, beide kinderen en kleinkinderen, en hoewel nu gestopt als bedrijf, we werkte met 6 personen + eigenwijze oude kater!

Vaak is een ZZPer een familie bedrijf op 1 naam.
Kijk maar eens naar de boeren!

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 21:10
door crazyme
Je kan beter je energie steken in een andere betaalprocedure.

Wat is de schade ?

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 23:44
door alfatrion
Heb je geen IP adres van de bestelling?
Moneyman schreef:
17 dec 2019 17:31
De les is: maatwerkbestellingen vooraf laten betalen.
Dat mag alleen niet. Je kan hooguit een aanbetaling verlangen van max 50%.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 23:46
door Lady1234
En wat zeggen die IP adressen dan?

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 23:47
door alfatrion
Waar de bestelling vandaan kwam.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 23:50
door Theotrucker
Er bestaat toch geen telefoonboek voor IP Adressen. Zelfs de stichting Brein moet enorme rechtszaken optuigen om aan een fysiek adres behorende bij een IP adres te komen.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 23:53
door Bob Schurkjens
Aan een IP-adres heb je niets in dit geval.

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 17 dec 2019 23:57
door Lady1234
Goed, staat mijn laptop aan en bestelt een lollige visite een deurmat met een foto via mijn laptop. En dan?

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Geplaatst: 18 dec 2019 00:03
door moederslink
Emailadres, telefoonnummers en huisadres zijn bekend.
Ik zou er even langs rijden met die deurmat, mits het niet te gek ver bij u vandaan is.

Als er een foto op staat van een gewraakt persoon is die mat misschien wel besteld om daar iedere dag eens lekker je voeten op te vegen en over die persoon te lopen.

Vreemd overigens om een deurmat met foto te bestellen...daar wordt door iedereen dan over heen gelopen.

Is dit geen grap of zo?