Pagina 1 van 3

Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 18:51
door alfatrion
PostNL heeft nieuwe bezorgbriefjes. Deze krijg je als je niet ruig was om een brief of pakket in ontvangst te nemen. Tegenwoordig staat hier niet meer op waar het pakket is bezorgd, maar wordt je geacht over internet te beschikken om dat op te zoeken. Niet iedereen beschikt over internet en je kan ook wel eens storing hebben, ect.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 19:18
door scontra
Waarom moet je 'ruig' zijn om een pakje aan te nemen ?

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 19:28
door moederslink
Wat vreemd, Alfa, gisteren was ik niet thuis en ik kreeg het aloude briefje van POSTNL in de bus dat het op het afhaalpunt lag. Vandaag het pakje opgehaald.
Dat is idd lastig voor mensen die geen internet hebben of een storing.
Ik ken dit ( nog ) niet . Best vervelend dus.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 19:37
door renewouters
alfatrion schreef:
19 dec 2019 18:51
Niet iedereen beschikt over internet en je kan ook wel eens storing hebben, ect.
Dan ga je even of bel je naar buren/kinderen/kleinkinderen/andere bekenden. Je kunt ook overal een probleem van maken.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 19:38
door Bob Schurkjens
Ach, PostNL brievenbuspost doet er hier inmiddels ook een week over* en wordt hier alleen op woensdag bezorgd. En zo is elk probleem betrekkelijk.


*) Van "noord" Noord-Holland naar midden Nederland. Is ook een heel end.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 19:42
door Theotrucker
Alleen op woensdag, dan komt er drie weken niets meer!

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 20:10
door NeoDutchio
Nu ben ik heel gek op cijfertjes. Hoeveel procent van de ontvangers zou geen internet hebben? En als je geen internet hebt, dan zal het niet om leveringen van internetbestellingen gaan. Hoeveel pakjes worden er bezorgd dat offline geregeld wordt?
Hoe vaak komen storingen voor? En hoe vaak komt het voor dat zowel de vaste internetverbinding/wifi, alsook de 4G er uit ligt en je net op dat moment niet thuis bent geweest om een pakje in ontvangst te nemen en je buren er ook niet zijn?

Daar is dan ook weer een berekening op te maken hoe vaak een offline geregelde zending niet afgeleverd kon worden bij de ontvanger, of de buren, en er op dat moment een landelijke storing is bij de provider van de vaste lijn, alsook van de mobiele. Mij lijkt dat procentueel te verwaarlozen?

Er is van alles een probleem te maken, maar een persoonlijk probleem hoeft niet per definitie een groot probleem te zijn.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 21:41
door witte angora
Toch zou ik dit wel als een probleem zien. Hier in de flat gaat het zo: buurman/vrouw/mens opent de brievenbus, ziet een briefje liggen dat er bij mij een pakketje bezorgd is, loopt naar mijn deur, belt aan, en krijgt het pakketje.

In de nieuwe situatie wordt het: buurman/vrouw/mens opent de brievenbus, ziet een briefje liggen dat er 'ergens' een pakketje bezorgd is, loopt zuchtend en steunend naar boven, doet jas en schoenen uit, zet de laptop aan, ziet dat het pakketje bij mij ligt, en loopt zuchtend en steunend naar beneden, naar mijn deur, belt aan, en krijgt het pakketje.

Ik kan niet zeggen dat dit een verbetering van de service is, en ik kan ook niet zeggen dat het voor de bezorger zoveel makkelijker is. In plaats van enkel een huisnummer op een briefje te schrijven moet hij/zij/het in zijn mobiel/tablet/whatever een registratie doen, mijn nummer invoeren, terug naar de brievenbussen, etcetera.

Er is uiteraard over nagedacht. Maar niet door mensen die bekend zijn met de werkvloer.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 21:47
door tttlocke
Als de verzender wat meer wil betalen, zijn er vast andere mogelijkheden.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 21:58
door sylvesterb
witte angora schreef:
19 dec 2019 21:41
Er is uiteraard over nagedacht. Maar niet door mensen die bekend zijn met de werkvloer.
Nu moet de bezorger huisnummer schrijven op brief en digitaal en nu nog maar enkel digitaal. Hoezo hebben mensen op de werkvloer hier problemen mee? Heb je dat gevraagd aan je postbezorger?

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 22:01
door witte angora
Volgens mij, sylvesterb, lees je niet goed wat er staat... ;)

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 23:25
door Revoked
Moet ik nou degene zijn die TS het advies "Dagvaarden" geeft?
Hop, naar de rechter en PostNL deaudprocederen.

En mensen zonder internet, in Nederland? Als ik raad hoeveel dat er zijn, krijg ik dan van allebei een euro?

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 23:32
door Cornelis7
Revoked schreef:
19 dec 2019 23:25
En mensen zonder internet, in Nederland? Als ik raad hoeveel dat er zijn, krijg ik dan van allebei een euro?
Er zijn nog veel zeer oude mensen of mensen met een verstandelijke beperking, die niet met internet om kunnen gaan. Zeer armen kunnen zich ook geen internet veroorloven.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 23:37
door alfatrion
De mensen met internet krijgen op de app frequent te lezen "Het is te druk probeer het op een ander moment nog een keer".

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 19 dec 2019 23:49
door Lady1234
Die zeer oude mensen zijn dus thuis en nemen het pakje aan.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 20 dec 2019 06:46
door witte angora
Als ze met hun rollator op tijd bij de deur kunnen komen wel ja. Maar iemand zonder internet zal niet zo heel snel via internet iets bestellen, vermoed ik zo.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 20 dec 2019 07:04
door witte angora
fonsflons schreef:
19 dec 2019 23:48
Ligt dat ook niet een beetje aan de tijd van het jaar? Ik kreeg van de week mijn brieven letterlijk niet eens gepost omdat de bus zo vol zat dat de mensen voor mij hun post door de opening moesten proppen. Ik heb het dus de volgende morgen nog maar een geprobeerd.
Het ligt er aan dat veel brievenbussen zijn weggehaald omdat er te weinig gebruik van werd gemaakt, vermoed ik zo. :lol:

De post is kennelijk net als de kerk geworden: met de kerst zitten ze bomvol, en in de rest van het jaar zie je de schaapjes niet.

Maar dat gaat niet over de vraag van de TS.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 20 dec 2019 07:49
door sylvesterb
witte angora schreef:
19 dec 2019 22:01
Volgens mij, sylvesterb, lees je niet goed wat er staat... ;)
Ik lees
Ik kan niet zeggen dat dit een verbetering van de service is, en ik kan ook niet zeggen dat het voor de bezorger zoveel makkelijker is. In plaats van enkel een huisnummer op een briefje te schrijven moet hij/zij/het in zijn mobiel/tablet/whatever een registratie doen, mijn nummer invoeren, terug naar de brievenbussen, etcetera.
Maar de bezorger hield altijd al bij digitaal waar hij bezorgd heeft, dus hij heeft nu juist minder werk.

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 20 dec 2019 08:02
door Komkommertijd
Digibeten kunnen ook een Ali Express krijgen!

Ik vond de Kerstkaarten met zegels vrij duur... een Kalender uit China met mijn foto's erop is voordeliger.
Dan worden er vele kalenders bezorgd bij mensen die niets weten en pas na openen mijn herkennen!

Dit is dan brievenbus post dus geen pakje,,,,Maar als ik volgend jaar iets anders wilde sturen? En kandelaar van 4cm past niet in de bus.... dus pakje!

Ook zijn hier vele die met Windows 95 tot Windows 7 perfect alles wisten te vinden....
Maar na de Blokkendoos van Windows 10 hard weg liepen en er niets van begrepen en zich suf zochten.
Het oude scherm niet konden vinden en dan maar ook Linux over gaan!
Dus ook mensen met erg veel ervaring lopen soms vast op leuk Design en vroeger was alles beter roepen!

Met dank aan de kleine Augurkjes die Opa Komkommer hielpen!

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Geplaatst: 20 dec 2019 08:04
door witte angora
sylvesterb schreef:
20 dec 2019 07:49
witte angora schreef:
19 dec 2019 22:01
Volgens mij, sylvesterb, lees je niet goed wat er staat... ;)
Ik lees
Ik kan niet zeggen dat dit een verbetering van de service is, en ik kan ook niet zeggen dat het voor de bezorger zoveel makkelijker is. In plaats van enkel een huisnummer op een briefje te schrijven moet hij/zij/het in zijn mobiel/tablet/whatever een registratie doen, mijn nummer invoeren, terug naar de brievenbussen, etcetera.
Maar de bezorger hield altijd al bij digitaal waar hij bezorgd heeft, dus hij heeft nu juist minder werk.
Juist wel. Tot nu toe stopt hij een briefje in de bus, loopt naar zijn auto, en voert de gegevens in. Nu loopt hij naar zijn auto, voert de gegevens in, print een briefje uit, loopt terug naar de brievenbus, stopt het briefje in de bus en gaat weer terug naar zijn auto. Tenminste, dat stel ik me erbij voor.

Sowieso lijkt het me het onhandiger, ook al kan het met pen, om een code van een scherm af te lezen en op te schrijven dan om simpel een huisnummer op te schrijven.

Maar goed, ik ken de werkvloer natuurlijk ook niet.