LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Radar »

Radar bestaat 25 jaar! Al een kwart eeuw zoekt hét consumentenprogramma van Nederland relevante consumentenkwesties tot op de bodem uit. Zonder onze trouwe kijkers zouden we nooit zijn waar we nu zijn, dus wij zijn benieuwd: hoe heb jij 25 jaar Radar ervaren? Wat was je favoriete onderwerp? Waar heb je het meeste hulp aan bevonden? En wat zou je liever anders zien in de toekomst?

Kijk hier alle fragmenten terug van de jubileumuitzending.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ik zou wel graag een kadobon willen ontvangen voor mijn sublieme bijdrage.
Stop maar in mijn PB. bus. Thank you.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat “uitzoeken tot op de bodem” valt helaas vaak vies tegen. Een minder uitkomstgestuurde manier van discussiëren, waarbij onderwerpen eerlijk en volledig belicht worden, zou gewenst zijn.

Dé mijlpaal voor radar is wat mij betreft wel de woekerpolisaffaire. Daar heeft radar echt verschil gemaakt en als katalysator,gefungeerd. Tegelijk ook helaas het laatste hoogtepunt wat mij betreft. Te vaak zie ik nu open deuren ingetrapt worden. Jammer.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door witte angora »

En dat gebak wordt rondgebracht door Linda de Mol en haar team van postcodewinnaar-bezoekers.

O nee, die is van een andere omroep, dat kan dus niet.

Maar dit gaat volgens mij off-topic. Dat gebak hoort in de huiskamer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door moederslink »

Heeft Radar eigenlijk ook zoiets als " de belbus van Kassa " ?
Zo niet dan zou dat een welkome aanvulling kúnnen zijn , gelijk boter bij de vis en ' foute ' lui gelijk confronteren...zoiets à la Pieter Storms of Alberto ..zo.n flinke doordouwer ...dat lijkt mij dan geschikt voor de wat kleinere problemen die dan gelijk opgelost kunnen worden ( + een bloemetje 😁 ).
En dan tijdens de uitzending hier verslag van doen.
Foute online shops, foute huurbazen, woningbouwverenigingen , zorgverzekeraars, kortom de kleine niet al te grote problemen.

jonis
Berichten: 2738
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door jonis »

Moneyman schreef:
13 jan 2020 19:20


Dé mijlpaal voor radar is wat mij betreft wel de woekerpolisaffaire. Daar heeft radar echt verschil gemaakt en als katalysator,gefungeerd.
Voor deze affaire heb ik me destijds speciaal aangemeld op forum. Rabo met mijn hypotheek in uitzending. Men had natuurlijk gelijk op meerdere punten......maar toch knaagt het.....gedupeerden hadden destijds bijna alleen maar oor voor de negatieve scenario's. 50% v/d gedupeerden klanten (van mijn kew) koos op laagste koersniveaus voor overstappen naar banksparen....dan moest je dus veel meer gaan betalen vanwege koersverliezen en achtergebleven kapitaal en krijg je tegenwoordig ook nog een veel hogere premie vanwege de lagere rentes van nu.

Het enige wat ik echt heb zien woekeren was het beleggingsresultaat.
Mijn fonds aandelen wereldwijd presteert gewoon dubbele cijfers annuitair rendement sinds de crisis destijds. (afgelopen jaar>30%)
Je zult je maar een oor hebben laten aannaaien door deze massale miskleun.....de radarsoep werd in mijn geval ook niet zo heet gegeten.

kampersh
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2013 15:13

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door kampersh »

Wat te denken van de aandelenlease, dankzij Radar op het spoor gezet , DEXIA-bank verdwenen uit Nederland en veel van de 800.000 contracthouders wakker gemaakt en hun geld terugontvangen.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door BL2 »

De belevenissen van Ridder777 spraken mij altijd erg aan op het forum......

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
13 jan 2020 19:46
Heeft Radar eigenlijk ook zoiets als " de belbus van Kassa " ?
Prima idee, maar dan wel met een "serieuze" insteek en met een presentator die zich niet als een malloot :wink: voordoet, zoals dat (in mijn beleving) bij KASSA momenteel wel het geval is. :mrgreen:

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door riddert »

Het biostabil onderwerp loopt nog steeds;
http://www.waarheidtrosradar.nl/

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
29 feb 2020 10:59
Radar heeft veel gedaan om bedrijven beter met hun klanten om te laten gaan en in die 25 jaar is alles wel aan de orde gekomen dus hoog tijd om afscheid van het programma op tv te nemen.
Helaas is er wel een verschil tussen aan de "orde komen" en "niet meer gebeuren."
Wat een andere kijk geeft op bestaansrecht

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door kweenie »

Eens met moneyman. Radar heeft zich goed vastgebeten in de woekerpolis affaire. En ook nu is radar volgens mij er nog als de kippen bij als er 'iets' bij financiële producten speelt. Verzekeraars e.d. zijn volgens mij als de dood dat er iets over hun producten in radar komt.

Maar bij veel andere onderwerpen vind ik radar niet echt sterk. Soms wat te veel op sensatie belust en op het eigen gelijk gericht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door crazyme »

moederslink schreef:
13 jan 2020 19:46
Heeft Radar eigenlijk ook zoiets als " de belbus van Kassa " ?
Zo niet dan zou dat een welkome aanvulling kúnnen zijn , gelijk boter bij de vis en ' foute ' lui gelijk confronteren...zoiets à la Pieter Storms of Alberto ..zo.n flinke doordouwer ...dat lijkt mij dan geschikt voor de wat kleinere problemen die dan gelijk opgelost kunnen worden ( + een bloemetje 😁 ).
En dan tijdens de uitzending hier verslag van doen.
Foute online shops, foute huurbazen, woningbouwverenigingen , zorgverzekeraars, kortom de kleine niet al te grote problemen.
En dan vervolgens een fikse schadevergoeding betalen omdat de gepresenteerde feiten toch iets genuanceerder liggen en de foute tegenpartij toch niet zo fout was.

Ontopic : gefeliciflapstaart !

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik ben geen fan van jullie programma. Het is vaak sensatie en op het randje van laster/smaad. Soort telegraaf nieuws. Mensen ophitsen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Die Kluivert zaak ging mij te ver. Ook vind ik jullie klacht tegen Thuisbezorgd met Joris Wilton erg ver gaan. Hij zat te zweten om uit te leggen waarom sommige restaurants hoger in de lijst staan.

Wat denk je van de supermarkt waarom er producten op de grond liggen en sommigen op ooghoogte? Omdat ze betalen. Kassa maakt er een onzinnig circus van.

Jammer dat Wilton niet gewoon zegt dat wie betaalt bepaalt. Zo werkt dat.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lowieze »

ElleFlowers: Die Kluivert zaak ging mij te ver.
U bedoelt de zaak van Rosanna Kluivert waar het AvroTros-programmma Opgelicht?! aandacht aan besteedde?
Daar had Radar niets mee te maken.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lowieze schreef:
01 mar 2020 08:49
ElleFlowers: Die Kluivert zaak ging mij te ver.
U bedoelt de zaak van Rosanna Kluivert waar het AvroTros-programmma Opgelicht?! aandacht aan besteedde?
Daar had Radar niets mee te maken.
ok, eens. maar dan blijft mn andere zaak staan ;-)

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lowieze »

snuffel1 schreef:
01 mar 2020 09:10
Radar en bnnvara met het programma kassa belichten consumentenzaken op hun eigen wijze en waarbij Antoinette dieper op zaken in gaat doet Amber dat veel luchtiger en dwingt geen toezeggingen af maar terzijde. Ik ben nog steeds van mening dat bijna alle consumenten problemen wel voorbij gekomen zijn en het nu meer gaat om mensen te entertainen en na elk item de website te promoten.
Natuurlijk zijn bijna alle problemen al eens langs gekomen in het programma. En toch komen hier met de regelmaat van de klok mensen langs met een probleem dat al ik weet niet hoeveel keer behandeld is geweest, hier en in een televisieprogramma.
Dus het zal zijn nut nog steeds wel hebben.
Mijn buurvrouw vindt het programma prachtig en gelooft alles direct wat er verteld wordt over de “boevenbedrijven”. Als je zegt dat het soms wat anders in elkaar zit als je de twee kanten van de zaak belicht, is ze gewoon een soort beledigd. Nee hoor, echt niet, want “ze zeiden het in Radar”. :D

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lowieze schreef:
01 mar 2020 09:19
snuffel1 schreef:
01 mar 2020 09:10
Radar en bnnvara met het programma kassa belichten consumentenzaken op hun eigen wijze en waarbij Antoinette dieper op zaken in gaat doet Amber dat veel luchtiger en dwingt geen toezeggingen af maar terzijde. Ik ben nog steeds van mening dat bijna alle consumenten problemen wel voorbij gekomen zijn en het nu meer gaat om mensen te entertainen en na elk item de website te promoten.
Natuurlijk zijn bijna alle problemen al eens langs gekomen in het programma. En toch komen hier met de regelmaat van de klok mensen langs met een probleem dat al ik weet niet hoeveel keer behandeld is geweest, hier en in een televisieprogramma.
Dus het zal zijn nut nog steeds wel hebben.
Mijn buurvrouw vindt het programma prachtig en gelooft alles direct wat er verteld wordt over de “boevenbedrijven”. Als je zegt dat het soms wat anders in elkaar zit als je de twee kanten van de zaak belicht, is ze gewoon een soort beledigd. Nee hoor, echt niet, want “ze zeiden het in Radar”. :D
ja!

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
01 mar 2020 09:19
Nee hoor, echt niet, want “ze zeiden het in Radar”. :D
Hahaha ja echt he. Ik kom ze ook wel eens tegen. Radar is erin geslaagd als een autoriteit gezien te worden. Dat hebben ze goed gedaan. Jammer alleen dat ze het vervolgens vaak niet waarmaken. Noblesse Oblige...

Gesloten