PostNL bezorgt niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Cro

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Cro » 24 jan 2020 09:16

lientje08 schreef:
22 jan 2020 14:23
Ook mijn pakket is spoorloos verdwenen, het gaat om een aankoop via marktplaats.
We kochten 2 december 2019 een paar motorlaarzen. De verkoper bracht het pakket de volgende dag bij het "postkantoor" in zijn woonplaats. We hebben foto's met bewijs dat het verzonden is aan ons, het is zelfs op het sorteer centrum aangekomen volgens track en tracé. Daarna spoorloos verdwenen.
De verkoper heeft na 14 dagen een onderzoek laten instellen helaas zonder
Resultaat.
Wij als koper krijgen geen informatie en staan dus machteloos . Geld kwijt en geen laarzen en geen vergoeding.
Postnl doet niets meer .
Heb jij afgesproken met de verkoper dat het verzenden op jouw risico is geweest? Zo nee, dan is de verzendende partij gewoon verantwoordelijk en zullen zij jou schadeloos moeten stellen.

elpi

Ongelezen bericht door elpi » 14 feb 2020 12:48

Ik had bij AliExpress ook wat besteld en het pakket was niet aangekomen. Heb een disput aangevraagd voor teruggave geld. De verkoper zei dat het pakketje bij de douane lag en ik de inklaring en BTW moest betalen, maar ik heb hierover geen brief ontvangen van PostNL. Navraag gedaan bij de douane, maar daar wordt niks vastgehouden, het is rechtstreeks naar het sorteercentrum van PostNL. Volgens PostNL moest ik contact opnemen met de verkoper en die moest een onderzoek starten bij PostNL! Bij nog maar een keer bellen naar PostNL hoorde ik dat het pakket in Born lag. Ik (woon in Kerkrade) en mijn man en zijn toen naar Born gereden. Hier bleek dat het pakketje gescand was op 6 december 2019 in Den Bosch voor transport naar Born, echter in Born (zelf gezien) dat hij daar niet was aangekomen!!!! Dit noemt men ook wel "gratis winkelen". Via Den Bosch zou je het misschien kunnen achterhalen wie het geweest is, maar je kunt alleen de klantenservice bellen en die verwijzen je dan weer naar de verkoper! Geld kwijt, pakketje kwijt. Schandalig Heeft iemand misschien een oplossing? :x

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 14 feb 2020 14:30

elpi schreef:
14 feb 2020 12:48
maar je kunt alleen de klantenservice bellen en die verwijzen je dan weer naar de verkoper! Geld kwijt, pakketje kwijt. Schandalig Heeft iemand misschien een oplossing?
Op zich is het antwoord u al gegeven door de klantenservice. U moet zich tot de verkoper wenden. Die is verantwoordelijk voor aflevering van het pakket, die is ook verantwoordelijk voor eventuele fouten van de vervoerder. Niet u. Maar goed, als de verkoper u een middelvinger geeft, heeft u helaas geen enkel pressiemiddel. Dat is dan weer het nadeel van China.

Plaats reactie