Pagina 2 van 2

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 14 feb 2020 12:48
door elpi
Ik had bij AliExpress ook wat besteld en het pakket was niet aangekomen. Heb een disput aangevraagd voor teruggave geld. De verkoper zei dat het pakketje bij de douane lag en ik de inklaring en BTW moest betalen, maar ik heb hierover geen brief ontvangen van PostNL. Navraag gedaan bij de douane, maar daar wordt niks vastgehouden, het is rechtstreeks naar het sorteercentrum van PostNL. Volgens PostNL moest ik contact opnemen met de verkoper en die moest een onderzoek starten bij PostNL! Bij nog maar een keer bellen naar PostNL hoorde ik dat het pakket in Born lag. Ik (woon in Kerkrade) en mijn man en zijn toen naar Born gereden. Hier bleek dat het pakketje gescand was op 6 december 2019 in Den Bosch voor transport naar Born, echter in Born (zelf gezien) dat hij daar niet was aangekomen!!!! Dit noemt men ook wel "gratis winkelen". Via Den Bosch zou je het misschien kunnen achterhalen wie het geweest is, maar je kunt alleen de klantenservice bellen en die verwijzen je dan weer naar de verkoper! Geld kwijt, pakketje kwijt. Schandalig Heeft iemand misschien een oplossing? :x

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 14 feb 2020 14:30
door berndv
elpi schreef:
14 feb 2020 12:48
maar je kunt alleen de klantenservice bellen en die verwijzen je dan weer naar de verkoper! Geld kwijt, pakketje kwijt. Schandalig Heeft iemand misschien een oplossing?
Op zich is het antwoord u al gegeven door de klantenservice. U moet zich tot de verkoper wenden. Die is verantwoordelijk voor aflevering van het pakket, die is ook verantwoordelijk voor eventuele fouten van de vervoerder. Niet u. Maar goed, als de verkoper u een middelvinger geeft, heeft u helaas geen enkel pressiemiddel. Dat is dan weer het nadeel van China.

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 27 feb 2020 09:59
door Yolo
Ik heb al meer dan een jaar issues met PostNL lopen, van te laat bezorgd ('s avonds na 21.30 uur ipv voor 20.00 uur) tot niet bezorgd (pakket zoek), met alle variaties daar tussenin. Een deel van de klachten die ik heb ingediend (die van voor juni 2019) heb ik helaas niet bewaard, maar het aantal ingediende klachten loopt op tot minimaal 12 klachten over een periode van de afgelopen 12 maanden.

Ik woon in een afgesloten appartementengebouw (bel tableau beneden) op de 4e etage. Een kort relaas van de laatste klachten:

6 juni 2019 - Twee pakketten voor de deur aangetroffen (2e keer die week) toen ik thuis kwam. Voor één van de twee was een handtekening vereist.
18 juni 2019 - Weer een pakket voor de deur aangetroffen toen ik thuis kwam.
25 juni 2019 - Pakket voor de deur aangetroffen toen ik mijn huis verliet (ik was dus gewoon thuis, er is niet aangebeld).
29 juni 2019 - Weer een pakket voor de deur aangetroffen toen ik thuis kwam. Klacht met foto naar PostNL.
In de periode oktober/november drie keer een pakket voor de deur aangetroffen toen ik thuis kwam. Geen klacht ingediend, want klachtenmoe en toch geen resultaat.
18 december 2019 - Pakket voor de deur aangetroffen toen ik thuis kwam. Een pakket waarvoor een handtekening vereist was (waarde inhoud pakket ± € 400,-). Klacht met foto ingediend.
27 december 2019 - Pakket staat op website van PostNL op 'bezorgd om ...', maar werd door mij niet aangetroffen. Ook geen briefje in de bus. Bij diverse buren navraag gedaan, maar niemand heeft een pakket voor mij in ontvangst genomen. Uiteindelijk heeft de leverancier mijn bestelling opnieuw verstuurd, maar het originele pakket is nooit tevoorschijn gekomen.
28 december 2019 - Pakket voor de deur achtergelaten na aanbellen (ik zat op het toilet en kon niet opendoen).
26 februari 2020 - Pakket staat op website PostNL op 'bezorgd om ...' maar werd door mij niet aangetroffen. Geen briefje in de bus en niets bekend bij de buren. 's Avonds om 20 uur wordt er aangebeld. Het blijkt de overbuurman te zijn die op nr 117 woont (ik woon op 177). Hij had een pakket voor mij. Bij mij aan de deur vertelde hij dat hij het pakket net had aangetroffen toen hij thuis kwam. Dit was een pakket waarvoor een handtekening vereist was. Ergo: pakket was verkeerd bezorgd én de bezorger heeft zelf een handtekening gezet.

Als de webwinkel mij de mogelijkheid biedt om het pakket op een afhaalpunt te bezorgen, maak ik daar al enkele jaren gebruik van. Helaas biedt niet iedere webwinkel die optie.

Ik word hier bijkans knettergek van. En al meer dan een jaar is het (meestal) dezelfde bezorger die hier in de wijk rond rijdt. De man zou dus al diverse keren op zijn gedrag aangesproken moeten zijn, maar het lijkt maar niet te werken. Soms gaat het een paar keer achter elkaar goed en dan ineens gaat het weer fout. Gelukkig is er pas één keer een pakket echt verdwenen en dat was gelukkig ook geen pakket van heel grote waarde (hoewel € 90,- ook gewoon veel geld is). Maar deze werkwijze is werkelijk te zot voor woorden! Iedere keer weer dezelfde melding van PostNL dat ze de bezorger erop aanspreken. Maar dat blijkt dus gewoon niets waard te zijn!

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 27 feb 2020 11:37
door Justmeagain
We willen allemaal gratis verzending of zo goedkoop mogelijk. Dan krijgen de bezorgers weinig betaald en zijn weinig gemotiveerd. Als de bezorgers iets meer tijd zouden krijgen en een iets betere beloning dan zouden 80% van deze klachten opgelost zijn is mijn vermoeden.

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 27 feb 2020 12:04
door Lowieze
Ik hoorde net van een PostNL bezorger dat ze kampen met een groot tekort aan personeel door de fusie met Sandd. Veel Sandd-personeel wil niet voor PostNL gaan werken vanwege de slechte voorwaarden.
Daardoor kan het nu gebeuren dat pakketten langer onderweg zijn dan in eerste instantie wordt aangegeven bij track- en trace.
Ook brievenbuspakketten kunnen er wel 5 werkdagen over doen.

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 27 feb 2020 14:48
door Nijogeth
Als alle pakketbezorgers nu eens minimaal 15 euro verzendkosten gaan rekenen, dan kunnen hiervan de bezorgers een beter loon krijgen met een lagere werkdruk. Maarja, dan gaat de marge van veel webshops eraan, want anders kunnen ze niet meer goedkoper zijn dan een fysieke winkel.

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 27 feb 2020 22:58
door Bob Schurkjens
Je vraagt je af waar dit eindigt, deze "race to the bottom" economie. Mensen die zich helemaal het schompes werken voor een mager inkomen. Ik zou de kantjes er ook van af lopen omdat je het anders niet volhoudt.

Wrang ook om te zien dat de directeur van de (op een na?) grootste dozenschuiver ter wereld - Amazon - nu de rijkste man op aarde is. Ten koste van wie en wat vraag ik me dan af.

Las deze week het verhaal van Sait in de krant. Een pakketbezorger die werd ontslagen: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bcce7919/

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 13 jun 2020 14:56
door Kateriena
Is nu al 3 de keer dat bij Ali staat afgeleverd. Maar ik niks heb ontvangen wordt er radeloos van.Kun je chatten hun zeggen is afgeleverd. Post Nl weet ook van niks :oops:

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 14 jun 2020 20:31
door machinist1964
Heb zelf nog 8 pakjes in de wacht staan, allemaal bij postnl vanaf februari in Nederland. PostNL zegtdat voor hun andere codes niet te achterhalen zijn maar worden normaal altijd door hun bezorgd dus waarom niet meer traceerbaar zodra het pakje in het sorteercentrum is aangekomen??
Ik heb klacht.nl, consuwijzer(toezichthouder) postnl en andere benaderd en ik krijg constand de vermelding naar de zelfde websites waarmee je dus geen stap verder komt. Op facebook is een speciale pagina in het leven geroepen voor klachten over postnl.
Waar het op neerkomt is dat IEDEREEN je laat barsten, als consument sta je nergens. "Onze"overheid doet al helemaal niets....weet je nog?? het zou allemaal beter worden als het geen staatsbedrijf meer was....bah misslijk

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 14 jun 2020 20:55
door sylvesterb
machinist1964 schreef:
14 jun 2020 20:31
"Onze"overheid doet al helemaal niets....weet je nog?? het zou allemaal beter worden als het geen staatsbedrijf meer was....bah misslijk
Wat heeft de overheid er mee te maken, je moet de verzender aanspreken die schakelen PostNL in. In de periode van de PTT was het niet beter! En het is beter geworden, lagere tarieven en concurrentie. Het vervoeren van pakketjes is geen overheidstaak.

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 14 jun 2020 21:26
door Arizonakid
Veel pakjes van Ali worden direct bij een ophaalpunt bezorgd, ivm de kosten. Hoor je wel bericht van te krijgen, en blijkbaar gaat dat wel eens fout.

Re: PostNL bezorgt niet

Geplaatst: 14 jun 2020 21:29
door De Gelaarsde Kat
Arizonakid schreef:
14 jun 2020 21:26
Veel pakjes van Ali worden direct bij een ophaalpunt bezorgd, ivm de kosten. Hoor je wel bericht van te krijgen, en blijkbaar gaat dat wel eens fout.
Dat bericht achterlaten, dat is hier in ieder geval wel een dingetje. Wordt hier in ieder geval regelmatig vergeten.
Mijn door Ali verzonden pakje lag in ieder geval al weer in China toen ik er eenmaal te laat achterkwam dat het bezorgd had moeten zijn.

Overigens gebeurt dat niet alleen door PostNL. Vooral DPD maakt er hier (ook) een bende van.