LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL bezorgt niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
iloveyoujoof1997
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2020 11:45

PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door iloveyoujoof1997 »

Hallo,

Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat er post niet meer wordt bezorgd door PostNL?
Ik heb op 2 januari een foto gezien van mijn pakketje uit China. (Aliexpress) Deze is nooit aangekomen.
Als ik dan bel wordt ik verwezen naar het feit dat er tot de 23ste van januari een onderzoek loopt. Als ik daarna niets gehoord heb ben ik mijn pakketje kwijt. En dus het geld en tevens de verkoper zijn geld. Want het is een verlies voor ons beiden.

Ik kan uiteraard Aliexpress hier niet op aanrekenen. Maar PostNL draait hier ook niet voor op. Het is mijn schuld dat hun het pakketje zijn kwijt geraakt, althans daar komt het op neer. Dus geld kwijt, pakket kwijt.

Groeten,
iloveyoujoof1997

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door berndv »

iloveyoujoof1997 schreef:
14 jan 2020 11:49
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat er post niet meer wordt bezorgd door PostNL?
1 pakket en u concludeert dat er post niet meer wordt bezorgd? Geen last van hoor, vorige week nog een pakketje van ali ontvangen.
iloveyoujoof1997 schreef:
14 jan 2020 11:49
Als ik dan bel wordt ik verwezen naar het feit dat er tot de 23ste van januari een onderzoek loopt. Als ik daarna niets gehoord heb ben ik mijn pakketje kwijt. En dus het geld en tevens de verkoper zijn geld. Want het is een verlies voor ons beiden.
Officieel gezien is het een verlies voor de verkoper.
iloveyoujoof1997 schreef:
14 jan 2020 11:49
Ik kan uiteraard Aliexpress hier niet op aanrekenen. Maar PostNL draait hier ook niet voor op. Het is mijn schuld dat hun het pakketje zijn kwijt geraakt, althans daar komt het op neer. Dus geld kwijt, pakket kwijt.
Ik lees behoorlijk wat empathie richting aliexpress en de verkoper. Dat is goede eigenschap, in de meeste gevallen, maar hier heeft u het over een aankoop bij een webshop. Empathie kunt u hier beter buiten laten. Of het nu wel of geen aliexpress was en of de zending nu via DHL, PostNL, DPD, GLS of wat voor bezorger dan ook verzonden is, u heeft een overeenkomst, aan de overeenkomst is voldaan als u het pakket in handen heeft, eerder niet. Het is verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat u het pakket in ontvangst kunt nemen. Als PostNL het pakket kwijt raakt, is dat voor risico van de verkoper, en daar mag u de verkoper ook aan houden, u bent niet verantwoordelijk voor het handelen van PostNL.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door marnix »

Mijn ervaring is dat pakketten gelijk naar een afhaalpunt gebracht worden,
maar dat dingen van brievenbusformaat gewoon met de brievenbezorger meekomen,
Heeft er, dacht ik, mee te maken dat de china-spul-verkopers (bijna)geen porto betalen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gewoon een geschil starten indien je het nog niet hebt ontvangen op de datum wanneer dat mogelijk is. Dan blijft het het probleem van Aliexpress. Zij zijn de opdrachtgever en moeten ervoor zorgen.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Cro »

iloveyoujoof1997 schreef:
14 jan 2020 11:49
Als ik daarna niets gehoord heb ben ik mijn pakketje kwijt. En dus het geld en tevens de verkoper zijn geld. Want het is een verlies voor ons beiden.

Ik kan uiteraard Aliexpress hier niet op aanrekenen.

Groeten,
iloveyoujoof1997
Waarom zou je dat niet kunnen, het is pas jouw pakket zodra jij het in je handen hebt, voor die tijd gaat het eigendom niet over op jou.
In principe is de verkoper gewoon verantwoordelijk tot jij het pakket in handen hebt, normaal gesproken zal de verkoper jou gewoon moeten terug betalen of het product nogmaals leveren.

Jij kan Ali hier prima op aanspreken.

ger58
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2020 14:55

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door ger58 »

in Zierikzee is sinds december een andere pakketbezorger in dienst. Helaas kunnen we wel zeggen want voorheen bijna nooit van problemen gehoord.
Nu regent het klachten en op de plaatselijke facebook app is stelselmatig de vraag: wie heeft een pakketje aangenomen voor....(adres).
Dan blijkt vaak dat de bezorger doodleuk een pakket heeft afgegeven in een straat verderop omdat hij daar toch moest zijn.
Klachten doorgegeven bij postnl maar daar vinden ze het ook wel best en doen dus niet veel. Helaas voor de afgiftepunten want daar worden nu tegenwoordig veel meer pakketten afgegeven vanwege dit gebeuren. Ook de handtekening is een punt want zet de bezorger gewoon zelf.
Ikzelf laat ook mijn bestellingen nu bij een afgiftepunt komen want heb geen zin om achter waardevolle spullen aan te gaan indien niet bezorgd.

Postnl laat grote steken vallen helaas en dat heeft hier dus niets te maken met de verkoper/verzender maar alles met hun bezorgdienst.

Alswin
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:46

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Alswin »

Mijn pakketje werd niet bezorgd maar kennelijk gelijk naar een afhaalpunt gebracht. Geen bericht hierover ontvangen. Na één week wordt het pakketje geretourneerd. Kennelijk moet je bij PostNL voortdurend op de website kijken waar je pakketje is, anders heb je het nakijken. De dienstverlening wordt er dus niet beter op! Wil je het bedrijf benaderen dan kom je niet door de wachttijden heen, en lukt het al om iemand aan de lijn te krijgen dan is er geen terugkoppeling op je klacht.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De geadresseerde heeft ook geen rechten om te klagen. Alleen de afzender heeft een afspraak met zijn vervoerder. Dat is maar goed ook. Daarom blijft de verzender aansprakelijk tot de aflevering.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door berndv »

Alswin schreef:
14 jan 2020 15:38
Wil je het bedrijf benaderen dan kom je niet door de wachttijden heen, en lukt het al om iemand aan de lijn te krijgen dan is er geen terugkoppeling op je klacht.
Ik snap het punt. Natuurlijk wil iedereen altijd graag weten hoe er met de klacht wordt omgesprongen, hoeveel medewerkers er berispt zijn, of er nog ontslagen zijn gevallen en of er verdere consequenties voor betrokken personen uit voortgekomen zijn.

Maar goed, onder de streep nemen ze uw klacht op, en die wordt intern verder behandeld en opgepakt. Daar zul je vaak niet direct iets van merken als klant, dat geldt overigens voor de meeste bedrijven. Wat je eventueel als klant te horen zult krijgen is hoe het opgelost is. Maar goed, als ontvanger ben je niet de klant van PostNL, als ontvanger ben je klant van de verkoper en die verkoper is de klant van PostNL. Dus als er al een partij is die zou moeten klagen, is het de verkoper, die is immers in gebreke, het is namelijk de taak van de verkoper om te leveren. En ja, dat PostNL haar taak niet goed uitvoert is vervelend, maar heeft u als ontvanger gekozen voor PostNL? Nee, meestal niet, dus klagen bij de verkoper is het enige wat nut heeft.

rgblvoulon
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2020 14:06

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door rgblvoulon »

Ter info, voor gene die bij order bedrijven bestellen zo als Ali expres.
In meeste gevallen zal pakket, bij de afhaal balie bij u in de buur terecht komen.
Gezien dat post.nl deze niet meer aan huis bezorg, is, mij door hun klanten service gemeld.
zou daar na geplande leverdatum altijd even informeren. want bevestiging post van aflevering daar.
Komt +- 3 dagen later of geheel niet aan.

lieve mieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2018 07:57

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door lieve mieke »

Bestel al jaren bij Aliexpress, en een enkele keer komt het bestelde niet aan. dan open ik een "dispute" en na verloop van de door hun gestelde tijd krijg ik keurig het geld teruggestort. en soms sturen ze het nog een keer op, zelfs een keer gehad dat ik er 2 kreeg, als excuus, terwijl ik er 1 had besteld

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door piet44m »

Bij de postnl kan je via de app mooi zien of ie soms bezorgt is ,kan dan ook bij de buren of afhaalpunt liggen, brievenpost kan ook ingeschakeld worden bij die app.

DezeGene
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2017 14:53

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door DezeGene »

totdat het pakketje is afgeleverd is er niets aan de hand want er staat bij uw aankoop een leverdatum.
als deze na de uiterste datum niet binnen is start je een geschil met de verkoper, oftewel je gaat hem via aliexpress een bericht sturen.
deze moet daarop reageren en het kan zijn dat deze dan opnieuw uw pakket verstuurd.

jammer genoeg is postnl een slap aftreksel geworden van wat we vroeger tante post noemden. betrouwbaar personeel die trots waren op hun vak. intern beleid zoals inhuren van andere bedrijven die pakketjes voor hen bezorgen en de manier van belonen, lees: als de bezorger na de zoveelste keer niemand thuis vindt en deze het af moet leveren bij een ophaalpunt krijgt hij geen geld.

dus ingebouwd alle manieren voor dubieuze bezorgers die pakketjes voor je deur neerzetten, achter in de tuin, in de kliko, straten verder pakketje afleveren etc.

nog een handige tip, waarschijnlijk is uw pakket betaald met een credit card, dan ben je verzekerd voor pakketjes die kapot of niet aankomen

lientje08
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2017 08:20

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door lientje08 »

Ook mijn pakket is spoorloos verdwenen, het gaat om een aankoop via marktplaats.
We kochten 2 december 2019 een paar motorlaarzen. De verkoper bracht het pakket de volgende dag bij het "postkantoor" in zijn woonplaats. We hebben foto's met bewijs dat het verzonden is aan ons, het is zelfs op het sorteer centrum aangekomen volgens track en tracé. Daarna spoorloos verdwenen.
De verkoper heeft na 14 dagen een onderzoek laten instellen helaas zonder
Resultaat.
Wij als koper krijgen geen informatie en staan dus machteloos . Geld kwijt en geen laarzen en geen vergoeding.
Postnl doet niets meer .

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Jammer! »

Inderdaad is de afzender verantwoordelijk.
Helaas is het ook zo dat PostNl, DPD en DHL er een potje van maken. Track en trace is niet correct . En als er iets fout gaat is met name PostNl er meesterlijk in om alle verantwoordelijkheid te negeren zelfs bij aantoonbare fouten van de eigen 'organisatie'.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De pakketbezorgers zelf kunnen weinig doen aan dit alles. En krijgen in hun dagelijkse werk met agressie te maken. Ik benijd ze niet. En de Chinezen moeten binnenkort meer betalen voor verzending. Ben benieuwd wat dat voor "Ali" gaat betekenen.

Snoopy1948
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2017 21:48

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Snoopy1948 »

Als u als brievenbuspakket besteld heeft en uw brievenbus voldoet niet aan de formaateisen ( 36 x 26.5 x 3.2 cm ) dan kan het pakket niet afgeleverd worden. U voldoet dan niet aan de eisen die gesteld worden aan brievenbuspakketpost. En dan wordt het een ander verhaal.

brampater
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2009 00:45

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door brampater »

Ach laat ik mijn klacht er ook maar bij doen. Ik krijg van Postnl 2 briefjes is de bus omdat ik niet thuis was!!! Ik was wel thuis want ik ben Buurtpunt voor DHL. Op die briefjes (pakketjes moeten afkomstig zijn van die beroemde Ali) een sticker dat ik het af kan halen in de binnenstad van Leiden. Ik daar naar toe en wat denk je: Nee niet hier. De winkelier controleert en ziet dat ze zijn afgegeven bij Primera, hier 30 meter verderop!!! Ligt daar maar één pakketje en niet twee. "Die foute adres stikker gebeurt wel vaker." Postnl gebeld na 11 minuten contact, naar contact naar contact en ja iemand die het weet. Allebei de pakketjes zijn op nagenoeg ze zelfde tijd bij Primera ingescand. Volgende dag weer naar Primera, Nee is er echt niet. Weer naar Postnl gebeld na 14 minuten eerste contact en uiteindelijk weet iemand te vertellen dat ze excuses aanbieden en dat de koerier er op is aangesproken en dat het niet meer zal gebeuren. En mijn pakketje dan? Ja dat weet ik ook niet. Wel de kaart goed bewaren voor het geval dat. Twee dagen later koerier aan de deur met twee pakketjes één die een dag daarvoor al was ontvangen maar nu pas wordt geleverd en één ook van Ali maar een ander dan ik had besteld. Dus nog steeds pakketje weg. Maar nu moert ik ook zeggen, het is niet alleen bij Postnl, ook bij DHL is het soms klooien. ik krijg hier vaak klanten die zeggen gewoon thuis te zijn geweest en nu een dag later bij mij op moeten halen. Ik ben BuurtPunt voor DHL.

monkar
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2011 09:54

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door monkar »

:wink:
Ik maak hetzelfde mee. Héél veel van mijn pakketjes komen niet aan. Ik ben een maand op vakantie geweest
De oppasser van het huis heeft zich iedere keer met het ontvangen briefje gemeld bij de Primera. Maar tot vier keer toe niets. De bescherming van de aankoop bij AliExpress is verlopen en ik heb NIETS.
Ik vind dat Post.nl goed zijn best doet om zichzelf om zeep te helpen. Want ik heb zelfs al een keer meegemaakt dat medicatie niet aankwam bij mij.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL bezorgt niet

Ongelezen bericht door Cro »

lientje08 schreef:
22 jan 2020 14:23
Ook mijn pakket is spoorloos verdwenen, het gaat om een aankoop via marktplaats.
We kochten 2 december 2019 een paar motorlaarzen. De verkoper bracht het pakket de volgende dag bij het "postkantoor" in zijn woonplaats. We hebben foto's met bewijs dat het verzonden is aan ons, het is zelfs op het sorteer centrum aangekomen volgens track en tracé. Daarna spoorloos verdwenen.
De verkoper heeft na 14 dagen een onderzoek laten instellen helaas zonder
Resultaat.
Wij als koper krijgen geen informatie en staan dus machteloos . Geld kwijt en geen laarzen en geen vergoeding.
Postnl doet niets meer .
Heb jij afgesproken met de verkoper dat het verzenden op jouw risico is geweest? Zo nee, dan is de verzendende partij gewoon verantwoordelijk en zullen zij jou schadeloos moeten stellen.

Gesloten