Kosten voor stopzetten energiecontract bij emigratie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234

Re: Kosten voor stopzetten energiecontract bij emigratie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar daar vindt een klant emigratie zelfs overmacht. Wonderlijk.

En waar hebben we het over € 100 opzegvergoeding voor gas en licht. Bij een emigratie komen altijd kosten kijken.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Emigratie is geen onvoorziene omstandigheid buiten de verantwoordelijkheid of schuld van de persoon (klant) om.

Verhuizing of emigratie is een weloverwogen beslissing die iemand neemt. Daarbij dien je alles in overweging te nemen, dus ook de eventuele kosten voor het voortijdig laten beëindigen van contracten en abonnementen. Er is geen reden te bedenken waarom een bedrijf op zou moeten draaien voor de financiële gevolgen van een weloverwogen beslissing die een klant maakt. Wanneer je een jaarcontract sluit met korting en/of welkomstcadeau, dan gaat de ondernemer er vanuit dat hij twaalf maanden inkomsten heeft. En niet minder. Wordt het toch minder, dan lijdt de ondernemer schade. Want dan had de klant eigenlijk niet in aanmerking mogen komen voor de korting of het welkomstcadeau.

Alleen bij overlijden of door ziekte/ouderdom gedwongen verhuizing naar een zorginstelling van de contractant zou je wel coulance mogen verwachten.

Kampman

Ongelezen bericht door Kampman »

Hoe zit het dan als je een contract hebt maar je gaat verhuizen en daar is geen gas meer maar stadsverwarming?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan KAN er dus niet meer geleverd worden dan elektra.

NoNo123

Ongelezen bericht door NoNo123 »

mirjamj2019 schreef:
07 feb 2020 14:48
Daarnaast komt dat ik in april 2019 van leverancier ben overgestapt en destijds heeft Budgetenergie deze kosten voor mij betaald. Ook deze kosten verhalen zij nu op mij zodat ik uiteindelijk voor een fors bedrag wordt aangeslagen. Ik vind dit niet rechtvaardig. In de voorwaarden wordt vermeld dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht. Echter er wordt hier niet expleciet over emigratie gesproken en de bewoordingen worden gesteld in kunnen. Dat geeft de indruk dat wat er gezegd wordt niet vaststaand is maar wel volgens de interpretatie van deze maatschappij.
Hi Mirjam, Je spreek over een fors bedrag maar helaas niet over de hoogte hiervan.

Misschien heb je hier wat aan:
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken- ... r-opzeggen

De hoogte van uw opzegvergoeding hangt af van het energiecontract dat u hebt en van het moment waarop u stopt. U moet kijken hoe lang het nog zou duren voordat het contract afloopt als u gewoon was doorgegaan. In het schema ziet u hoeveel u dan maximaal moet betalen:

Opzegvergoeding voor energiecontracten
Hoe lang zou het nog duren voordat het contract afloopt? Hoeveel moet u maximaal betalen?
Korter dan 1,5 jaar 50 EUR
1,5 - 2 jaar 75 EUR
2 tot 2,5 jaar 100 EUR
Langer dan 2,5 jaar 125 EUR
Let op
Uw energieleverancier mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen. Als u met allebei stopt, betaalt u dus maximaal het dubbele bedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze bedragen vastgesteld.

Ook ik vind de AV van Budgetenergie niet echt duidelijk te noemen:
21.3 Heeft u een overeenkomst met een vaste einddatum en beëindigt u deze overeenkomst eerder dan de afgesproken
einddatum? Dan kunnen wij u hiervoor een opzegvergoeding in rekening brengen. Deze opzegvergoeding hoeft u niet
te betalen als wij de kwaliteitscriteria hebben aangepast zonder dat het moest van de overheid.

Maar het mag dus NOOIT meer dan €250,- zijn.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Volgens mij is de Topicstarter al het land uit, zou ze nog reageren?

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lady1234 schreef:
08 feb 2020 15:35
Maar daar vindt een klant emigratie zelfs overmacht. Wonderlijk.

En waar hebben we het over € 100 opzegvergoeding voor gas en licht. Bij een emigratie komen altijd kosten kijken.
en al zou het overmacht zijn...vervelend voor degene die het moet ondergaan maar nog steeds geen reden de rekening ervan bij anderen neer te leggen. Ik neem niet aan dat ik voor mij vervelende financiële gevolgen van mij overkomende overmachtsituaties neer kan leggen bij TS bv.... volgens mij horen die toch echt bij mijzelf thuis...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
12 feb 2020 08:56
Volgens mij is de Topicstarter al het land uit, zou ze nog reageren?
Die heeft kennelijk in ieder geval geen stroom en geen internet meer.

Plaats reactie