LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bierflesjes Heineken

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Goedendag,
Kan iemand mij verklaren waarom er groene flesjes Heineken zonder statiegeld in de glasbak verdwijnen, die in een karton verkrijgbaar zijn. Terwijl zo goed als dezelfde flesjes ook in een krat zitten. (Groene flesjes tegenwoordig) Heineken staat N.B. ingegoten in de fles. Waarom grijpt de regering, of welke andere politieke partij dan ook; Niet in om deze eenvoudige, milieu vervuilende praktijken aan te pakken? En dan wordt mij, en andere mensen die zulk soort dingen ook ondervinden, nog gevraagd te gaan stemmen! Ofwel, kan Radar dit oppakken jegens Heineken. Want onze overheid (die we zelf ook zijn, en daar doe ik nu ook een beroep op, van mijn democratsch recht) kan de (wereld) problemen geenszins oplossen, zonder ons te laten bloeden voor meer geld, wegens hun falen. Ziet, de maatregelen die genomen worden, wat trouwens geen zoden aan de dijk zet, om ons (steeds meer) te laten betalen om het probleem van de overbevolking, leest milieuproblematiek, op de nek te nemen. Dat soort problemen heeft de Nederlandse bevolking nooit zelf gewild, maar is alleen opgedrongen door een regering. Weliswaar, democratisch gekozen, maar door leugens jegens de bevolking met verkiezingsbedrog op dictoriale wijze door de strot geduwd. Wat dat aan gaat kunnen we als Nederland wel aanschuiven bij bv China of de USA of UK. Kortom, er is eigenlijk nergens een democratie. Ik zou bijna willen zeggen, we willen een anarchie. Burgers weten het zelf beter te regelen, ter plaatse. Wat denkt gij?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Die verdwijnen in de glasbak omdat de winkel ze niet terugneemt.
Maar het zijn flesjes met een draaidop, of die om de een of andere reden niet hergebruikt kunnen worden?
Maar wat denkt u van wijnflessen en andere glazen potten, die verdwijnen ook in de glasbak maar al dat glas wordt toch weer hergebruikt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Erthanax »

BERG0001 schreef:
13 feb 2020 22:48
Goedendag,
Kan iemand mij verklaren waarom er groene flesjes Heineken zonder statiegeld in de glasbak verdwijnen, die in een karton verkrijgbaar zijn.
(...)
Kortom, er is eigenlijk nergens een democratie. Ik zou bijna willen zeggen, we willen een anarchie. Burgers weten het zelf beter te regelen, ter plaatse. Wat denkt gij?
Heerlijk helder betoog.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij omdat het export bier is. Denk er maar over na waarom die lege flessen niet voor enorme kosten teruggereden , gevlogen of gevaren moeten worden. Ook dat heeft met minder vervuiling te maken. Je enigste taak is dan om de glasbak te gebruiken. Denk je dat een lege Heineken fles vanuit New York, New Delhi, Moskou of Rio de Janeiro terug naar Nederland wordt gestuurd? Stuur je Whisky flessen terug naar Schotland? Wijnflessen terug naar Chili, Zuid Afrika, Frankrijk of Australië? Wodkaflessen terug naar Moskou? Om het om te smelten voor ander glas is toch veel verstandiger om onnodig vervuilend wereldwijd transport te vermijden!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zou het bij flesjes Spa houden.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Dank voor de reacties. Nee, het zijn geen schroefdoppen hoor. Mee, eens, ook het overige glas, belachelijk beleid. Dus Argument dat winkel ze niet terug neemt. ok. Ligt de bal bij Heineken. Qua gebruik aluminium, blik. u weet dat daar ook een stof in zit wat ons ziek maakt, binnenin. Gezien, gebruik van metalen, niet mijn eerste optie, maar kan. Maar ook daarmee lopen wij achter op bv Hongarije. Die kent allang het statiegeld op inleveren blik. Helemaal niet te drinken, zoals de overheid ons willen doen geloven, dat je dan ouder wordt. Welnu. Drinken is al zo oud als de bijbel. NB ***** maakte van water wijn. Dus ergo Geen houvast. Maar inderdaad, ook het omsmelten van glas en reinigen geeft enorme problemen met zich mee. We zitten nu eenmaal met een grote getale van mensen die wat willen hebben, en bovendien, zoals de regering het zet. Brood en spelen nodig hebben, om de waarheid te verdoezelen. Dat had men in de Romeinse tijd al door. Een keuze moet dus gemaakt worden, en waarom dan niet dié keuze die het minst vervuilend is. En ik blijf het zeggen. Niet ene politieke partij voldoet aan die kwalificatie om orde op zaken te stellen. In mijn ogen, nog steeds; in de partij zittende, eerst ik, dan de rest.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Er ging iets mis met plaatsen volgens mij. de sterretjes had ik J e z u s gezet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Duitsland heeft ook statiegeld op de blikjes. Maar ook alleen op blikken die binnen Duitsland verkocht worden. Een heel groot gedeelte is export. Over de hele wereld worden nooit statiegeld flessen of blikken retour gestuurd. En laat je broer of je zus hier maar buiten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Drink water uit de kraan. Perfect.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Alles heeft toch met elkaar te maken, beste Theo. Dus mag ik dat best kenbaar maken. Men kan nu eenmaal niet losse eindjes oplossen, zonder dat een overkoepelend item daar mede gemoeid is. Meer dan de halve wereld draait om geloof. En als men dat nu ook volgens hun eigen woord zouden uitdragen, zoals de Bijbel, Koran. Ok, dan zou de wereld er misschien wat beter uit kunnen zien. Maar de praktijk zegt boekdelen. En zelfs het water uit de kraan kost enige vervuiling om dat te zuiveren door toedoen van de overbevolking.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die flesjes hebben wel degelijk een draaidop. En die kunnen ze nooit volgens de hygiëne eisen opnieuw gebruiken, dus doen ze het via de glasbak. En waarom hebben we die flesjes in kartonnen verpakking? Omdat er nog steeds mensen zijn die het te veel moeite vinden met kratten op en neer te sjouwen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je mag dat kenbaar maken maar laat het geloof maar weg. Dat is juist altijd al de oorzaak van de meeste ellende en oorlogen. Daarom doet je zus hier niet mee als het aan elkaar wordt geschreven.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BERG0001 schreef:
13 feb 2020 23:36
Een keuze moet dus gemaakt worden, en waarom dan niet dié keuze die het minst vervuilend is
Kunt u de rapporten hier neerzetten hoeveel en welke vervuiling er optreed bij glas dat via de glasbak verzameld wordt en glas dat via statiegeld ingeleverd wordt?
BERG0001 schreef:
14 feb 2020 00:06
En zelfs het water uit de kraan kost enige vervuiling om dat te zuiveren door toedoen van de overbevolking.
Wat kunnen we dan nog wel drinken? En wat is dan precies de link tussen overbevolking en moeilijker zuivering?

Verder snap ik totaal niet wat uw doel nu is. Het gaat van glas naar blik en diverse geloven. Als u wilt weten waarom het ene flesje van Heineken wel ingeleverd kan worden en een ander niet, dan is er 1 plek waar ze daarop antwoord kunnen geven. Die vraag kunt u heel goed zelf stellen, dat hoeft een ander niet te doen voor u.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer Freddy premier was geweest, had hij als eerste het statiegeld afgeschaft.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Revoked »

Nijogeth schreef: En waarom hebben we die flesjes in kartonnen verpakking?
En wat voor karton? Gerecycled of nagelnieuw? Da's nogal een verschil.
Zo zitten je vissticks in een gerecycled kartonnen doosje, je pillen moeten in een kartonnetje zitten dat nagelnieuw is, gemaakt van houtvezels....
Kan bier ook niet gewoon in een melkpak?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bier kan zeker in een melkpak. Zoek maar eens op Joburg beer.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door kweenie »

Gaat het je nou om het al dan niet heffen van statiegeld op wegwerpflesjes, of gebruik je dat alleen als kapstok om je onvrede over de politiek te uiten?

Wat de statiegeldregels betreft, die zijn zodanig dat op de 0,3 liter pijpjes wel statiegeld moet worden geheven, maar op de eenmalige 0,25 liter flesjes niet. Vrij simpel. Voor de fabrikanten is dat veel handiger, omdat je die ook eenvoudig in andere landen kunt gaan verkopen. Bovendien zijn ze een stuk lichter.

Dat de Nederlanders vervolgens die kleine flesjes ook kopen/willen zal de fabrikant niet erg vinden. Volgens mij is de prijs bestaan niet echt lager dan van een gewoon flesje, maar er zit wel 1/6 minder in.

Wat de kartonnen verpakkingen betreft, die heb je ook voor de gewone statiegeldflesjes. Voor iemand die niet iedere dag een paar biertjes drinkt, of permanent een krat in de keuken wil hebben staan, kan dat ook veel handiger zijn dan een krat van 24 flesjes te moeten kopen. Waarom zou je meteen 7 liter bier moeten kopen of met kleine losse flesjes gaan lopen zeulen?

Ik zou me trouwens drukker maken om eenmalige plastic flesjes dan om eenmalige glazen flessen of karton. Maar dat is mijn mening.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Moneyman »

BERG0001 schreef:
13 feb 2020 22:48
Dat soort problemen heeft de Nederlandse bevolking nooit zelf gewild, maar is alleen opgedrongen door een regering. Weliswaar, democratisch gekozen, maar door leugens jegens de bevolking met verkiezingsbedrog op dictoriale wijze door de strot geduwd. Wat dat aan gaat kunnen we als Nederland wel aanschuiven bij bv China of de USA of UK. Kortom, er is eigenlijk nergens een democratie. Ik zou bijna willen zeggen, we willen een anarchie. Burgers weten het zelf beter te regelen, ter plaatse. Wat denkt gij?
Wat ik denk? Dat je allerhande onderbuikideeën aan elkaar knoopt en het resultaat vervolgens aan een onzinnige kapstok (te weten de bierflesjes, die prima via de glasbak ingezameld worden) ophangt.
breien schreef:
14 feb 2020 08:06
In Heineken zit een verslavend ingrediënt dat de lever kan aantasten en dronkenschap kan veroorzaken.
't Is sowieso niet te zuipen :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gezien de kans op glasbreuk en omsmelt kosten zou ik wegwerp glas willen verbieden.
Maar, in Rusland hebben ze bier in plastic, ½ liter is populair, 1, 1½ of 2 liters ook en zelfs 3 liter flessen!

Niets mis met plastic, lichter, breekt nooit en ook makkelijk in te zamelen.
Vooral in Verkeersdrempel arme dorpen, dus flinke kuilen willen graag plastic.
Met schroefdop werkte dat prima, en glas is duurder en overbodige energie verspilling.
Wijn flessen en zo met vele modellen moet je wel in glasbak doen, weet hoeveel problemen ze in België hebben, sorteren daar is duurder omdat elke brouwerij een eigen fles wilde, onze 30 cl. is mooie standaard, net als 50 cl. flessen!

Als ik alle 57 soorten bier bij de Colruyt ga halen en leeg goed inleverde.... Jupiler en Meas en zo ontbreken altijd...
De Abdij bieren en zo dus!
Ik weet hoeveel het sorteren en reinigen en zo kost aan tijd.
Ik drink voor de smaak, 1 flesje per avond is genoeg, en Heineken, ziet er uit zoals je het enige tijd later weer af mag voeren!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door scontra »

BERG0001 schreef:
13 feb 2020 22:48
Wat denkt gij?
Al die 'wereldse problemen' verwoord in een klacht over het recyclen van een bierflesje en nog wel ééntje van 'groen glas'.
Ga eens te rade bij Jesse, u weel wel de fractievoorzitter van de zich GROEN durven noemende politieke stroming.

:idea: : laat de dop eens op de fles, dan u krijgt gelijk een heel andere kijk op de wereld en de echte problemen die er zich op deze aardkloot spelen. :wink:

Gesloten