LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jumbo heeft dit probleem zelf gecreëerd, waarbij klanten en personeel tegen elkaar worden uitgespeeld.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij ons hebben de Jumbo kassières vaak niks te doen, zitten ze een eind voor zich uit te staren. Goh, hou zou dat nou komen...

Overigens vermoed ik zo dat dezelfden die stampij maken over de 4e in de rij bij de Jumbo, dezelfden zijn die vol goede moed lange tot zeer lange rijen trotseren bij de enige Kassa die bij de Aldi open is.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Radar »

Jullie zijn allemaal welkom om je eigen mening te hebben over andere mensen, maar die zijn vaak niet relevant voor dit topic. Wil je die dan toch per se delen, let dan alsjeblieft een beetje op de manier waarop.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Bij de VOMAR precies het zelfde , ik geef het aan wat op hun mededelingsbord staat over de gratis boodschappen , zegt ze u heeft geen mandje , eerder al meegemaakt u heeft geen winkelwagentje , ook kreeg ik de mededeling alle kassa’s zijn in gebruik maar een daar van is defect , dus dan telt dat niet .
Ik heb gezegd haal dat bord gewoon weg om miscommunicatie te voorkomen .

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Volgens mij bestaat het bij de 3 Jumbo`s in mijn buurt niet meer.

Jaonneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2019 13:14

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Jaonneke »

Ik zou tegen Jumbo willen zeggen: Schrap die onzin. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt maar ik zie regelmatig (bij Jumbo in Tilburg) dat er hierover heibel is. Men probeert er altijd onderuit te komen maar als de klant toch voet bij stuk houdt dan gaan alle bellen rinkelen en schieten medewerkers te hulp om het tij alsnog te kunnen keren. Ophouden met die onzin!!!!!!!!!!! . Klanten blijven toch wel komen

Martine H. Vorm
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2020 15:05

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Martine H. Vorm »

Dit is voor Jumbo een manier van aandacht trekken. Men lokt klanten, maar doet er àlles aan om te voorkomen dat er inderdaad gratis boodschappen meegegeven moeten worden. Wat mij betreft kunnen ze er per direct mee stoppen, want het systeem is nu inmiddels achterhaald.

Ik las net in één van de reacties dat wanneer je als vierde in een rij staat en een caissière roept dat er een extra kassa opengaat, de vierde-klant-gratis-belofte vanaf dat moment niet meer werkt. Omdat die kassa in werking treedt. Dit is wel een heel doorzichtige manier om aan te geven dat het een lokkertje is. Ongelooflijk Jumbo, word volwassen!

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Jaonneke schreef:
17 feb 2020 14:20
Ik zou tegen Jumbo willen zeggen: Schrap die onzin. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt maar ik zie regelmatig (bij Jumbo in Tilburg) dat er hierover heibel is. Men probeert er altijd onderuit te komen maar als de klant toch voet bij stuk houdt dan gaan alle bellen rinkelen en schieten medewerkers te hulp om het tij alsnog te kunnen keren. Ophouden met die onzin!!!!!!!!!!! . Klanten blijven toch wel komen
Bij de Jumbo waar ik kom is hier gek genoeg nooit heibel over. Maar er zijn dan ook altijd voldoende kassa's open of er komt direct een kassa bij als er rijen ontstaan bij de kassa's die al open zijn.

Dit in tegenstelling tot de Lidl. De enkele keren dat ik daar nog kom omdat ik toevallig in de buurt ben, spendeer ik meer tijd in de rij bij één van de weinige open kassa's dan in de winkel zelf. Maar goed, de Lidl prijzen moeten natuurlijk ook uit de lengte of uit dd breedte komen. Ik kom er in elk geval niet graag. Dan maar een paar euro per week meer kwijt voor de ruimere keuze en betere service bij Jumbo en AH.

Alleen het assortiment verse broodjes van de Lidl, kan geen enkele andere supermarkt in Nederland tegenop.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ivo.w schreef:
17 feb 2020 17:05
Alleen het assortiment verse broodjes van de Lidl, kan geen enkele andere supermarkt in Nederland tegenop.
Maar ja, tegen dat je ze af kan rekenen zijn ze met die lange rijen alweer oud. :wink:

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik zweer bij zelfscannen, helemaal geen rij of slome caissières, of van die mensen voor je die met 45 losse muntjes betalen.....

FransRos
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2009 19:41

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door FransRos »

Ik geloof u niet....waarom dat kan ik niet zeggen...maar ik zal het wel eens nakijken

GerritKn
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2020 20:49

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door GerritKn »

Die actie van Jumbo is heel verleidelijk vooral als de franchise mogelijk voor de kosten op gaat draaien. Mogelijk is dat de reden waarom ze die 4e rij regel niet willen toepassen.

Toen ik de vierde in de rij was gaf ik dat aan aan de kassiere, op dat moment was een collega bij de kassa's de vloer aan het vegen. Deze dame opende een andere kassa. Toen ik aangaf dat ik de 4e wachtende was en dat ik mijn boodschappen gratis zou krijgen antwoordde ze dood leuk dat ik haar geen tijd had gegeven om de kassa te openen, ik had tenslotte zelf gevraagd om een extra kassa te openen. Dat had ik niet moeten doen.

Gelukkig had ik maar heel weinig boodschappen bij me maar zou ik een volle kar met boodschappen bij me hebben dan zou ik de kar gewoon hebben laten staan en weglopen. Mogen ze het zelf opruimen.

Dat je dan nog met Jumbo hoofdkantoor bonnetjes en zo moet overleggen.. Voortaan je bezoek aan de jumbo opnemen met je smartphone en als je onheus bejegend bent op youtube zetten.

:lol:

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Moneyman »

FransRos schreef:
17 feb 2020 18:39
Ik geloof u niet....waarom dat kan ik niet zeggen...maar ik zal het wel eens nakijken
Waar heb je het over?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door grun »

Ivo.w schreef:
17 feb 2020 17:05
Dit in tegenstelling tot de Lidl. De enkele keren dat ik daar nog kom omdat ik toevallig in de buurt ben, spendeer ik meer tijd in de rij bij één van de weinige open kassa's dan in de winkel zelf. Maar goed, de Lidl prijzen moeten natuurlijk ook uit de lengte of uit dd breedte komen.
Misschien hangt dat van de winkel af, de Lidl bij mij in de buurt is onlangs omgebouwd en heeft nu 6 zelfscan kassa's. Helaas is het systeem niet zo goed als bij AH. Bij de appie scan je de producten al tijdens het winkelen, waardoor het afrekenen snel gaat. Bij de Lidl moet je de boodschappen aan het eind scannen en tegelijk afrekenen, dat duurt veel langer. Daarnaast werkt het minder goed, fouten kun je zelf niet herstellen maar moet een medewerker komen helpen, retourbonnen voor de emballage kun je wel scannen maar moeten daarna in een gleuf gestopt worden (waarom eigenlijk, je kunt de computer toch zo programmeren dat dezelfde bon maar 1x gescand kan worden?) die vaak verstopt zit waardoor alweer hulp van een medewerker vereist is. Hetzelfde met artikelen die vanwege de houdbaarheidsdatum afgeprijsd zijn, een medewerker moet komen helpen. Irritant is dat, er staat toch een barcode op de kortingssticker? Zorg dan dat het werkt! Uiteindelijk ga ik toch liever in de rij staan. Als de Lidl hetzelfde systeem als AH met handscanners zou invoeren, zou ik daar meer kopen.

Ik kom vooral bij de Lidl voor de groente en het fruit, qua versheid en prijs/kwaliteit vind ik die beter dan elders. De AH is iets verder weg en heeft meer keuze, daar koop ik uitsluitend de dingen die in de bonus zijn. Daar kun je op anticiperen, vaak zijn het dezelfde artikelen die om de 3 maanden terugkomen, dus koop ik dan de hoeveelheid voor 3 maanden. Desnoods door de volgende dag nog eens terug te komen want de maximum hoeveelheid die je per keer mag kopen is meestal 4.

Dan de Jumbo uit dit topic. Ik maak regelmatig mee dat iemand inderdaad de boodschappen gratis krijgt. Dat roepen ze dan ook trots om: zojuist heeft de vierde wachtende in de rij de boodschappen gratis mee mogen nemen. Wat ze dan niet vermelden is dat het vrijwel altijd gaat om iemand met een kleine boodschap: een krop sla, een reep chocolade of een pak melk. Nooit iemand met een volle kar, heel toevallig.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
18 feb 2020 09:41
Daar kun je op anticiperen, vaak zijn het dezelfde artikelen die om de 3 maanden terugkomen, dus koop ik dan de hoeveelheid voor 3 maanden. Desnoods door de volgende dag nog eens terug te komen want de maximum hoeveelheid die je per keer mag kopen is meestal 4.
Huh? Ik doe al mijn boodschappen bij de AH, inclusief de bonusaanbiedingen. Ik heb nog nooit een maximum aantal van 4 artikelen gehad.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

grun schreef:
18 feb 2020 09:41
Ik maak regelmatig mee dat iemand inderdaad de boodschappen gratis krijgt. Dat roepen ze dan ook trots om: zojuist heeft de vierde wachtende in de rij de boodschappen gratis mee mogen nemen. Wat ze dan niet vermelden is dat het vrijwel altijd gaat om iemand met een kleine boodschap: een krop sla, een reep chocolade of een pak melk. Nooit iemand met een volle kar, heel toevallig.
Als u deze suggestieve bewering staaft met een behoorlijk aantal daadwerkelijke gebeurtenissen dan is er een issue.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:
18 feb 2020 11:06
Huh? Ik doe al mijn boodschappen bij de AH, inclusief de bonusaanbiedingen. Ik heb nog nooit een maximum aantal van 4 artikelen gehad.
Heb ik wel eens zien staan in hele kleine lettertjes op de aanbiedingen. Om te voorkomen dat iemand alles meeneemt en er voor de andere klanten niks overblijft. Alleen voor de bonus artikelen, van de artikelen waarvoor je de normale volle prijs betaalt, mag je zoveel meenemen als je wilt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vierde in de rij bij Jumbo, geen gratis boodschappen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt, dus dat "meestal maximaal 4" zal wel meevallen. Maar goed, het gaat hier over de Jumbo ;) en daar kom ik dan weer zelden.

Gesloten