LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kim.berge
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2020 18:30

Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door kim.berge »

Hoi! Ik heb een vraag.
Ik loop nu voor de 2de keer al spullen mis omdat er dus in de folder vanaf dinsdag staat, terwijl de spullen vanaf maandag al in de winkel liggen. Mag dit officieel wel? Of is hier niet een officiële regel over? Ik vroeg mij dit af, omdat ik het behoorlijk vervelend vind. Ik ben wel eens benieuwd.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Spullen in een folder zijn vaak aanbiedingen, dus korting op de normale verkoopprijs. Waarom zouden deze spullen niet eerder verkocht mogen worden voor de normale prijs? Neem aan dat de korting vanaf dinsdag geld.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door 16again »

Dit mag wel, maar er moet wel voldoende aanbod zijn, zodat het product nog beschikbaar is op de actie dag(en)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Iedere winkel voert zijn eigen beleid. Dat de aanbieding al op maandag verkocht wordt terwijl er in de folder staat: vanaf dinsdag en op=op, dat mag.

Je kunt maar één ding doen, denk ik. Ga er voortaan op maandag heen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als een product met bijvoorbeeld een folderaanbieding wordt gepromoot, moet deze wel in redelijke mate beschikbaar zijn tijdens de actieperiode. Dat is wettelijk zo geregeld. Als keer op keer een folderaanbieding niet beschikbaar is in de winkel tijdens de actieperiode dan wordt de wet overtreden.

"Aanbiedingen in de vorm van 'lokkertjes', zonder reële beschikbaarheid van het product zelf."

https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... u-verboden

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vaak zijn die spullen die in de aanbieding zijn al op maandag via de webshop te bestellen en kun je ze laten bezorgen in de winkel. Kun je ze daar later ophalen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kruidvat heeft erg klein magazijn dus wat maandag binnenkomt moet de winkel wel in.
Na 13.30 uur gaat deze open en zijn ze met dozen uitpakken bezig.
Ik noem dit overmacht en dinsdag uitpakken, dan kom je en vanuit een nog dichte doos kun je ook niets zien of kopen.
Het uitpakken moet vaak tussendoor gedaan worden.

De Buurt super heeft hetzelfde probleem, zaterdag na 17.00 uur al beginnen en zondag ochtend de rest aanbiedingen in rekken zetten... daar zijn ze soepel in. Met heel veel personeel lukte het al niet, meer vakkenvullers dan klanten!

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door lpc »

Als je dus weet dat het een dag eerder in de winkel ligt kan je het dan ook alvast ophalen. Niet wachten totdat het de volgende dag uitverkocht is.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door mahadma »

Als ik bij onze aldi weet dat er van artikel X maar één komt en ik zou dat artikel eerder kunnen kopen voor de actie prijs klopt het niet. Gewoon hopen dat er genoeg voorraad is en 's ochtends 8 uur voor de deur liggen. Op? Pech!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Zo ben ik inderdaad ooit aan mijn statief gekomen. Hij stond in de folder van de Aldi, ik gevraagd hoeveel er binnen zouden komen. In ieder geval niet meer dan een of twee. Dus voor openingstijd bij de winkel, direct na openingstijd de hele winkel door gezocht, geen statief. Bij de kassa gevraagd waar die dingen zouden liggen, en met een dikke zucht haalt ze er een tevoorschijn die daar verstopt lag. Het bleek de enige te zijn die binnen was gekomen.

Kennelijk apart laten leggen voor een andere klant, terwijl zijzelf de vorige dag nog had gezegd niks apart te kunnen leggen...

Maar hij was dus voor mij... :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Kn...Aldi, ze bestellen vaak wel een aantal maar Hoofdkantoor besliste.

Van maar 1 terwijl je er op basis van de folder al 5 klanten voor hebt die reserveren.. tot een stuk of 20 en bleven maanden liggen!
Je weet nooit vooraf hoeveel er waar verkocht worden.

Zo zal een Droogmolen in Centrum Amsterdam nauwelijks verkopen, net als Tuinstoelen maar in buitenwijken gelijk alles weg!
Managers die op Hoofdkantoor zitten en niet naar de winkels luisteren is grootste probleem.

Dit geld vooral voor de Kn..Aldi, Voor grotere producten als de Koel Vries combi, E bike of 50" of nog grotere TV zou reserveren en betalen en afhalen in Winkel wel handiger zijn.
Dan heb je de juiste aantallen in je winkel en geen boze klanten wegens uitverkocht meer.... online op=op scheelde veel gezeur voor personeel.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door BL2 »

kim.berge schreef:
24 feb 2020 18:35
Hoi! Ik heb een vraag.
Ik loop nu voor de 2de keer al spullen mis omdat er dus in de folder vanaf dinsdag staat, terwijl de spullen vanaf maandag al in de winkel liggen. Mag dit officieel wel? Of is hier niet een officiële regel over? Ik vroeg mij dit af, omdat ik het behoorlijk vervelend vind. Ik ben wel eens benieuwd.
Een ezel stoot zich geen drie keer aan dezelfde steen, dus voortaan eerder naar de winkel voor je spullen.
Maar bedenk bij elke aanbieding wel altijd, heb ik het echt nodig, en is de prijs het echt waard.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
27 feb 2020 08:40
Zo zal een Droogmolen in Centrum Amsterdam nauwelijks verkopen, net als Tuinstoelen maar in buitenwijken gelijk alles weg!
Managers die op Hoofdkantoor zitten en niet naar de winkels luisteren is grootste probleem.
Het is te merken dat u niet uit het winkelbedrijf komt. Er wordt echt niet meer lukraak voorraad naar een willekeurig filiaal gestuurd. Voorraad kost geld, dan gaan ze echt geen onnodige voorraad op locatie a leggen terwijl er bij b vraag is. Elk filiaalbedrijf weet ook precies de omloopsnelheid van elk artikel.

Aldi gaat zelfs nog verder, daar wordt van elk artikel een analyse gemaakt en kan er op voorhand al aangegeven worden wanneer een product uitverkocht zal zijn zodat ze op tijd op het DC gaan bestellen en het op tijd naar de winkel verstuurd wordt. Weinig eigen voorraad en toch geen lege schappen. Op excessen na dan.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kim.berge schreef:
24 feb 2020 18:35
Hoi! Ik heb een vraag.
Ik loop nu voor de 2de keer al spullen mis omdat er dus in de folder vanaf dinsdag staat, terwijl de spullen vanaf maandag al in de winkel liggen. Mag dit officieel wel? Of is hier niet een officiële regel over? Ik vroeg mij dit af, omdat ik het behoorlijk vervelend vind. Ik ben wel eens benieuwd.
Is bekend dat bij kruidvat, Trekpleister en als dit nog bestaat Prijsmepper gebeurd. Vallen onder AS Watson groep en inderdaad veelal op maandag al in de winkel ivm kleinere magazijnen.

Mag het, ongetwijfeld. Netjes...nee zeker niet. Wat kun je eraan doen ? Op maandag gaan shoppen en / of klagen bij AS Watson wat amper helpt.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
27 feb 2020 09:05
Komkommertijd schreef:
27 feb 2020 08:40
Zo zal een Droogmolen in Centrum Amsterdam nauwelijks verkopen, net als Tuinstoelen maar in buitenwijken gelijk alles weg!
Managers die op Hoofdkantoor zitten en niet naar de winkels luisteren is grootste probleem.
Het is te merken dat u niet uit het winkelbedrijf komt. Er wordt echt niet meer lukraak voorraad naar een willekeurig filiaal gestuurd. Voorraad kost geld, dan gaan ze echt geen onnodige voorraad op locatie a leggen terwijl er bij b vraag is. Elk filiaalbedrijf weet ook precies de omloopsnelheid van elk artikel.

Aldi gaat zelfs nog verder, daar wordt van elk artikel een analyse gemaakt en kan er op voorhand al aangegeven worden wanneer een product uitverkocht zal zijn zodat ze op tijd op het DC gaan bestellen en het op tijd naar de winkel verstuurd wordt. Weinig eigen voorraad en toch geen lege schappen. Op excessen na dan.

Helaas gebeurd nog steeds veelvuldig bij de Watson groep dat van populaire akties er veels te weinig naar de filialen worden gestuurd.
En een FM kan daar klagen over wat deze wilt, hoofdkantoor bepaald.

Enige wat nog beetje helpt is onderlinge uitwisseling tussen de filialen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
27 feb 2020 09:14
Helaas gebeurd nog steeds veelvuldig bij de Watson groep dat van populaire akties er veels te weinig naar de filialen worden gestuurd.
En een FM kan daar klagen over wat deze wilt, hoofdkantoor bepaald.

Enige wat nog beetje helpt is onderlinge uitwisseling tussen de filialen.
Het nadeel van de Watson groep is dat ze veel te groot zijn voor wat ze willen. Het aantal aktie artikelen dat zij inkopen is per definitie te weinig om de meer dan 1.000 winkels mee blij te maken. Daarnaast kopen ze zoveel branchevreemd dat het een onoverzichtelijk zooitje wordt. Maar ook daar wordt van hogerhand bepaald wie wel of niet iets krijgt. En dat op basis van locatie en afzetgebied.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door 16again »

Teunbosseman schreef:
27 feb 2020 09:11
Mag het, ongetwijfeld. Netjes...nee zeker niet. Wat kun je eraan doen ? Op maandag gaan shoppen en / of klagen bij AS Watson wat amper helpt.
De klacht kun je beter neerleggen bij de reclama code commissie

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:
27 feb 2020 11:03
Teunbosseman schreef:
27 feb 2020 09:11
Mag het, ongetwijfeld. Netjes...nee zeker niet. Wat kun je eraan doen ? Op maandag gaan shoppen en / of klagen bij AS Watson wat amper helpt.
De klacht kun je beter neerleggen bij de reclama code commissie
Haha nou die doen daar dus helemaal niets nada noppes mee.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door 16again »

Dan vraag ik me af , wat er bij herhaling gaat gebeuren.....
https://www.reclamecode.nl/uitspraken/r ... 66/252604/

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mag een product eerder verkocht worden dan de datum wat in de folder staat?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:
27 feb 2020 11:28
Dan vraag ik me af , wat er bij herhaling gaat gebeuren.....
https://www.reclamecode.nl/uitspraken/r ... 66/252604/

Ah dan zal Watson vermoedelijk zeggen. Ok we zullen er in het vervolg mee rekening houden :roll: geen boete, geen nalevering, geen alternatief product.

Niks, nada noppes.

Watson is wel vaker aangesproken op de beperkte aktie artikelen. Volgende keer wordt de advertentie ietwat gewijzigd en spel begint weer.

Gesloten