LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Boasdaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2018 09:34

Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Ongelezen bericht door Boasdaan »

Goedendag.
Ik heb mijn huis verkocht en ga samenwonen met mijn vriend in zijn huis waar hij al een contract heeft met Essent.

Doordat ik Vattenfal niet als leverancier meeneem naar zijn woning moet ik € 50 voor gas en € 50. Voor elektriciteit opzegkosten betalen.
Is dit niet schandalig na jarenlang klant bij NuonVattenfal te zijn geweest ?!

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Schijnbaar hebt u een contract voor bepaalde tijd. En opzeggen voor dat dit contract voorbij is gaat inderdaad geld kosten. Als het zo schandalig zou zijn had u natuurlijk nooit een vast contract moeten aangaan. U gaat een contract aan voor een bepaalde tijd tegen een bepaalde prijs en met bepaalde voordelen. Als u voortijdig gaat opzeggen pleegt u contractbreuk en loopt de andere partij schade.
Overigens doet elk nutsbedrijf dit.

U kunt wel altijd kijken of uw vriend zijn contract kan opzeggen en u Vattenfall meeneemt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee, dat is niet schandalig. Je sluit een contract af omdat je er korting door krijgt. Als je dit beeindigt voordat je contract is afgelopen staat daar een boete tegenover. Bij iemand die pas kort bij een bedrijf is of al dertig jaar, dat maakt geen verschil. Die voorwaarden worden niet geheim gehouden in kleine letters.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Ongelezen bericht door berndv »

Boasdaan schreef:
17 mar 2020 07:55
Is dit niet schandalig na jarenlang klant bij NuonVattenfal te zijn geweest ?!
wellicht jarenlang klant maar in ieder geval geen contract voor onbepaalde tijd maar een contract met nu nog een looptijd van maximaal 1 jaar. Daar heeft u ook de voordelen bij gekregen die gelden voor een contract van bepaalde tijd, dat kan zijn dat u een financiele bonus heeft ontvangen en/of scherpere tarieven ten opzichte van een contract voor onbepaalde tijd. Waarom zouden zij dit niet mogen doen? Dit is landelijk beleid, goedgekeurd door de overkoepelende organisaties en u bent er ook mee akkoord gegaan, middels uw contract. U kiest er voor om tussentijds de overeenkomst op te zeggen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kiest er zelf voor om te gaan samenwonen en om geen direct opzegbaarContact af te sluiten. Waarom is het dan de schuld van Vattenfal als jij je niet aan de overeenkomst wilt houden?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Ongelezen bericht door tttlocke »

Je kunt er gewoon voor kiezen het contract te respecteren en mee te verhuizen naar het nieuwe adres.
Opzeggen is je eigen keuze. Je wordt daartoe niet gedwongen.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Ongelezen bericht door Har45 »

Heb je een contract voor onbepaalde tijd? Of heb je een contract voor bepaalde tijd en loopt dit bijna af?
Dan kost opzeggen uiteraard niets.

In andere gevallen hangt de hoogte van de boete af van de looptijd van je contract.
Zeg je meerdere producten op, dan berekenen we een boete per product.

Resterende looptijd
0 – 1,5 jaar

Hoogte overstapboete per product stroom of gas
€ 50,-

Bron: https://www.vattenfall.nl/service/contr ... stapboete/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betalen Vattenfal als je je contract.opzegt door woning verlaten

Ongelezen bericht door sjohie »

Boasdaan schreef:
17 mar 2020 07:55
Goedendag.
Ik heb mijn huis verkocht en ga samenwonen met mijn vriend in zijn huis waar hij al een contract heeft met Essent.

Doordat ik Vattenfal niet als leverancier meeneem naar zijn woning moet ik € 50 voor gas en € 50. Voor elektriciteit opzegkosten betalen.
Is dit niet schandalig na jarenlang klant bij NuonVattenfal te zijn geweest ?!
Ik vind het niet schandalig, voor zo ver mijn mening relevant is. Zoals al gezegd, je hebt een contract met voorwaarden, én het is toch echt jullie vrijwillige keuze om te gaan samenwonen. (gefeliciteerd!) Ik lees zo niks in je relaas wat er op duidt dat Vattenfall iets doet of vindt wat tegen vigerende consumentenwetgeving ingaat, dus dan hebben zij gelijk, en jij pech.

Dat jouw energiecontract vermoedelijk niet het eerste is waar jullie naar hebben gekeken toen jullie besloten om te gaan samenwonen, zal iedereen wel begrijpen, maar er staan nou eenmaal 2 handtekeningen onder, en dus betekent dat ook het eea voor jou qua verplichtingen.

Dat je al langer klant bent bij ze, betekent helaas niet zoveel, maar dat is eigenlijk overal zo. Ik zou als vaste klant bijvoorbeeld ook wel wat van die douceurtjes van Ziggo willen, die ze aan nieuwe klanten bieden, en zo kan eenieder hier wel iets vergelijkbaars neerzetten schat ik zo in.

Gesloten