LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vastrecht stadsverwarming boven maximaal tarief van ACM?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wawacorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020 18:36

Vastrecht stadsverwarming boven maximaal tarief van ACM?

Ongelezen bericht door wawacorp »

Beste Allen,

Ik heb laatst mijn factuur gekregen van Eneco voor mijn stadsverwarming en ben achter gekomen dat mijn vastrecht kosten steeds hoger zijn dan maximale tarief van de ACM. Ik woon in een appartementencomplex in utrecht.

In 2019 bs betaalde ik 363.42 ipv max tarief van de ACM 318.95 voor mn vastrecht voor stadsverwarming.
Bij flink doorvragen bij Eneco blijkt dat ik onder EKV (electronische kostenverdeler) val, en deze tot 2020 NIET onder de warmtewet valt.

Hebben andere mensen ook deze ervaring? Of is dit specifiek voor een appartementencomplex?

Hoor graag of jullie ook dit zien op jullie nota's?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Vastrecht stadsverwarming boven maximaal tarief van ACM?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Neem eens contact op met het ACM.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vastrecht stadsverwarming boven maximaal tarief van ACM?

Ongelezen bericht door Moneyman »

wawacorp schreef:
28 mei 2020 18:52
Bij flink doorvragen bij Eneco blijkt dat ik onder EKV (electronische kostenverdeler) val, en deze tot 2020 NIET onder de warmtewet valt.
Dan is je tarief dus niet boven het maximale ACM-tarief, want dat is helemaal niet op jou van toepassing.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Vastrecht stadsverwarming boven maximaal tarief van ACM?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik weet niet of ze meerdere kosten in rekening mogen brengen maar ik zou niet weten waarom ze niet onder de warmtewet vallen, daarom vraag het ACM.

Gesloten