LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
shirley-melissa
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2020 15:57

PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door shirley-melissa »

De eerste onplezierige ontmoeting met deze persoon in kwestie was in januari. Mijn man had een doos wijn besteld van 8 flessen en deze werden fijn aan huis bezorgd. Ik vind het altijd leuke lui, de bezorgers. Altijd vrolijk en daar word je zelf dan ook weer een beetje blij van. Een grapje is al gauw gemaakt.
Die bewuste middag ligt mijn jongste zoontje ziek op bed, na een lange slapeloze nacht is hij eindelijk in dromenland. Ons pakket wordt vandaag verwacht, dus ik zet onze deurbel uit. Ik wacht geduldig in de buurt van een raam om een glimp van de bezorger op te vangen, zodat ik hem niet mis. Ja, daar komen onze flessen!
Voorzichtig sluip ik door de gang en open ik de deur. Ik leg mijn wijsvinger met een gebaar tegen mijn lippen en lach vriendelijk. Ik fluister nog, sorry, mijn zoontje ligt op bed. De bezorger blijkt niet gecharmeerd van mijn gebaar... Met een flinke zwaai smijt hij de enorme doos met 8 flessen in mijn armen en roept luidkeels ‘fijne dag nog’!!!
Ik blijf verward achter.... gebeurde dit nu echt? Is hij nu boos? Neeeeee toch? Ik lachte toch vriendelijk? Dit snapt toch iedereen? Ik ga mijn stappen nog eens na... nergens kan ik mezelf betrappen op iets geks. Wat een vreemde actie dit. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Het maakt me boos en verdrietig tegelijk.

In maart, de 2e week van onze lockdown wordt er weer in de middag een pakketje bezorgd. Mijn man is met van alles bezig, dus die zal vast iets besteld hebben. Ik herken de persoon in kwestie direct en wederom (stom toeval) een situatie waarbij mijn zoontje eindelijk ligt te slapen en ik gehaast richting voordeur spoed en probeer zachtjes te roepen of hij alsjeblieft niet aan wil bellen. Ik was niet voorbereid, vandaar... Ons huis is erg gehorig, dus je verstaat elkaar buiten bijna letterlijk. Je raadt het al, hij belt aan.... Nee schuddend doe ik open van het balen en ik krijg meteen een akelige reactie. Ik verzucht dat mijn zoontje ligt te slapen. Hij praat luidkeels en gebiedt mij voortaan de bel eruit te trekken. Hij verheft zijn stem behoorlijk en ik geloof gewoon niet dat ik werkelijk aan mijn eigen voordeur zo uitgekafferd wordt door iemand van PostNL! Notabene een dienstverlener!

Ik wil die herrie niet in mijn gang, pak mijn pakket en gooi de deur dicht. Hij scheldt me uit voor chagrijnige trut en hoer....

Dit keer registreert mijn trouwe deurbel van Ring elke beweging en ieder woord.

Het materiaal stuur ik per chat naar PostNL met mijn beklag. De reactie is dat het geluid het niet doet, maar betreffende bezorger zal op zijn gedrag aangesproken worden.

Vervolgens krijgen we maandenlang briefjes in de bus dat we ons pakket op kunnen halen bij het dichtstbijzijnde pakketpunt. Pardon? Nu mag ik me in allerlei bochten wringen, vanwege een ondeugdelijke medewerker die buiten zijn boekje is gegaan? Het moet niet gekker worden...

Gisteren parkeerde zijn bus weer naast ons huis. Hij steekt het bekende briefje in de brievenbus en ik spurt naar buiten. Hij zet het op een rijden, maar ik ren behoorlijk snel. Even stopt hij, ik smeek of hij mijn pakket wilt geven en zeg zelfs sorry! Sorry? Oké, ik wilde proberen om het kwade bloed tussen ons te vereffenen, maar hij weigerde pertinent en zette zijn voet ophef gas. Rakelings rijdt hij als een dolle stier door onze woonwijk.

Wat een gevaar voor buitenspelen kinderen... wat een roekeloos en absurd gedrag. Intimiderend en treiterend komt het op me over.

Wederom dienen mijn man en ik klachten in en krijgen we automatisch bericht dat de bezorger op zijn gedrag wordt aangesproken.

Dit kán toch niet??? Deze man zou op zijn minst voortaan op een andere route ingezet moeten worden.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik verder kom dan enkel deze reactie van PostNL?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Persoonlijk zou ik de Ring opname nogmaals versturen met een dubbele controle op het geluid.
Ik snap dat ze druk zijn en onder druk staan en weinig verdienen maar dit slaat echt nergens op.
Als ik dan even denk aan de mensen die ik hier aan de deur krijg, allen vriendelijk, en netjes. Soms geen tijd voor een praatje soms even wel. U klaagt heel terecht. Succes

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Nijogeth »

U laat zelf niet echt blijk geven van een beetje geduld met deze man. De man komt 2x en 2x is er iets. Dat is voor hem gewoon vervelend, die durft waarschijnlijk niet meer aan te bellen, dadelijk doet hij weer iets verkeerd, terwijl aanbellen en fijne dag zeggen gewoon zijn werk is. Ik snap ook niet waarom er hier thuis nou nooit problemen zijn met de bezorgers (met geen enkele). Zou het komen dat er altijd iemand thuis is als er bezorgd wordt, we regelmatig pakketjes voor de buren aannemen en aangeven zelf wel even langs te gaan als ze thuis zijn of omdat we tijdens warme dagen vragen of ze een flesje koud water willen? Ik denk geen van allen, ik denk dat het komt omdat we hem zijn werk laten doen en niet gestrest naar buiten rennen.

Sorry als ik bot overkom, maar u wilde de eerste 2x niet dat die man zijn werkt doet, daarom heeft deze man besloten om u tegemoet te komen door het bij het pakketpunt af te leveren, maar ook dat is niet goed. In mijn ogen kan een pakketbezorger zich niet bij ieder adres aan de klant (of koning) aanpassen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om 'on speaking terms' te blijven met een bezorger.
shirley-melissa schreef:
19 jun 2020 16:34
Dit kán toch niet??? Deze man zou op zijn minst voortaan op een andere route ingezet moeten worden.
U mag verwachten dat de bezorger normaal zijn werk doet en dat deze zich fatsoenlijk gedraagt. Niet dat hij voortaan elders wordt ingezet omdat u ontevreden bent.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik verder kom dan enkel deze reactie van PostNL?
Bewijs overleggen van wangedrag.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 19 jun 2020 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bekijk het eens van de andere kant. De bezorger belt aan en iemand doet nee schuddend de deur open en klaagt over het aanbellen.
Wellicht is de stem van de bezorger wel zo luid en was het de eerste keer een reflex dat hij zo hard praatte. Maar als hij elke keer commentaar krijgt als hij iets komt bezorgen kan ik het mij heel goed voorstellen dat hij liever uw huis voorbij rijdt.

Ik zeg in mijn verhaal dat de schuld volledig bij u ligt, maar elk verhaal heeft 2 kanten. U ziet het van uw kant, deze bezorger van zijn kant. En dat botst met elkaar. Wellicht PostNL eens voorstellen om niet te klagen maar te praten.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door pierrev »

tttlocke schreef:
19 jun 2020 17:31
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om 'on speaking terms' te blijven met een bezorger.
shirley-melissa schreef:
19 jun 2020 16:34
Dit kán toch niet??? Deze man zou op zijn minst voortaan op een andere route ingezet moeten worden.
U mag verwachten dat de bezorger normaal zijn werk doet en dat deze zich fatsoenlijk gedraagt. Niet dat hij voortaan elders wordt ingezet omdat u ontevreden bent.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik verder kom dan enkel deze reactie van PostNL?
Bewijs overleggen van wangedrag.
dat bewijs was al aan postnl gegeven door TS de beelden van de ring bel

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik kan me goed vinden in de reactie van andere mensen alhier. Maar een bezorger die een klant voor hoer uitmaakt gaat echt zijn boekje te buiten

Natuurlijk waren de omstandigheden voor de bezorger niet optimaal maar de tijdsdruk en de houding van ts zijn geen reden.om niet meer te bezorgen.

Ga gewoon bij het volgende pakje het gesprek aan op een open manier ga niet met verwijten strooien maar vraag hoe de relatie weer genormaliseerd kan worden. Lijkt me sterk dat dat onmogelijk blijkt

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door tttlocke »

pierrev schreef:
19 jun 2020 17:51
tttlocke schreef:
19 jun 2020 17:31
[...]
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik verder kom dan enkel deze reactie van PostNL?
Bewijs overleggen van wangedrag.
dat bewijs was al aan postnl gegeven door TS de beelden van de ring bel
Er is beeldmateriaal overhandigd aan PostNL, zonder geluid weliswaar.
Dat beeldmateriaal heeft slechts betrekking op een beperkt deel van de interactie tussen TS en bezorger.
Het staat niet vast dat het beeldmateriaal bewijs van 'wangedrag' levert.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Mijn ervaring bij Postnl is de laatste tijd ook slecht. De postbode is wel vriendelijk, maar hij weigert de post aan de voordeur af te geven. Ik woon in een flat met lift en volgens de klantenservice van Postnl moet hij dan met de lift gaan en het pakje afgeven bij de voordeur. Maar hij wil dat iedereen met de lift naar beneden komt. 2 x geklaagd bij de klantenservice. Zal niet meer voorkomen, wordt beloofd, maar de praktijk is anders. Voor hen die slecht ter been zijn in deze flat is dat lastig. En de klantenservice doet er niets meer aan.
DHL komt wel tot de voordeur.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door pierrev »

tttlocke schreef:
19 jun 2020 18:43
pierrev schreef:
19 jun 2020 17:51
tttlocke schreef:
19 jun 2020 17:31
[...]

Bewijs overleggen van wangedrag.
dat bewijs was al aan postnl gegeven door TS de beelden van de ring bel
Er is beeldmateriaal overhandigd aan PostNL, zonder geluid weliswaar.
Dat beeldmateriaal heeft slechts betrekking op een beperkt deel van de interactie tussen TS en bezorger.
Het staat niet vast dat het beeldmateriaal bewijs van 'wangedrag' levert.
Fout postnl claimt dat er geen geluid is want dat werkt in hun voordeel gezien hoe postnl de laatste maanden bezorgd ben ik erg geneigd TS te geloven

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn man is met van alles bezig, dus die zal vast iets besteld hebben.
Vragen aan uw echtgenoot of hij u voortaan beter op de hoogte wil stellen van zijn bestellingen. U kunt dan de deurbel uitzetten op de momenten dat uw zoontje slaapt. U plakt dan een briefje bij de deurbel dat de zending bij de voordeur moet worden neergezet. Klaar.

Als u wilt dat uw deurbel niet wordt gebruikt, bent u degene die die deurbel vantevoren uit moet zetten. Maar dat doet u niet. U maakt vervolgens van een mug een olifant. Probeert u zich eens te verplaatsen in die werknemer van PostNL. Die werkt zich een slag in de rondte voor een mager salaris.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 19 jun 2020 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

peter17111962
Berichten: 575
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Filmpje met geluid op dumpert.nl zetten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Brahms »

shirley-melissa schreef:
19 jun 2020 16:34
....... Deze man zou op zijn minst voortaan op een andere route ingezet moeten worden.....
Dus bij iemand anders zo'n vertoning aan de voordeur kan wel ? Nou, dan zal het allemaal wel meevallen.
Ook hier vriendelijke bezorgers, wel wat gehaast meestal. Zou niet mijn werk zijn.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cornelis7 schreef:
19 jun 2020 18:50
Mijn ervaring bij Postnl is de laatste tijd ook slecht. De postbode is wel vriendelijk, maar hij weigert de post aan de voordeur af te geven. Ik woon in een flat met lift en volgens de klantenservice van Postnl moet hij dan met de lift gaan en het pakje afgeven bij de voordeur. Maar hij wil dat iedereen met de lift naar beneden komt. 2 x geklaagd bij de klantenservice. Zal niet meer voorkomen, wordt beloofd, maar de praktijk is anders. Voor hen die slecht ter been zijn in deze flat is dat lastig. En de klantenservice doet er niets meer aan.
DHL komt wel tot de voordeur.
Heeft mogelijk ook te maken met de corona maatregelen, ze mogen niet verder dan de deurbel. En in de meeste gebouwen zit deze toch beneden.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Nijogeth schreef:
19 jun 2020 19:13
Cornelis7 schreef:
19 jun 2020 18:50
Mijn ervaring bij Postnl is de laatste tijd ook slecht.
Heeft mogelijk ook te maken met de corona maatregelen, ze mogen niet verder dan de deurbel. En in de meeste gebouwen zit deze toch beneden.
De klantenservice van PostNL geeft aan dat hun pakketbezorgers nog gewoon naar boven horen te komen tot aan de voordeur van de geadresseerde. Wel lees ik zo her en der in klachten op twitter dat er bezorgers zijn die beweren van niet.

Wel is het zo dat de briefpostbezorgers ook pakketjes erbij hebben die niet door de bus passen, zij mogen echter juist niet naar boven komen. De fiets (met alle post erin) mag niet onbeheerd achtergelaten worden. Staat verder los van corona. Maar dat zorgt nogal eens voor verwarring, omdat de pakketbezorger juist wel naar boven moet komen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind het frappant hoe makkelijk alle schuld bij de TS neergelegd wordt. Natuurlijk zit je als pakketbezorger niet te wachten op “gedoe”, maar deze reacties van de bezorger slaan werkelijk nergens op.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

MaaikeM schreef:
19 jun 2020 20:46
De klantenservice van PostNL geeft aan dat hun pakketbezorgers nog gewoon naar boven horen te komen tot aan de voordeur van de geadresseerde. Wel lees ik zo her en der in klachten op twitter dat er bezorgers zijn die beweren van niet.

Wel is het zo dat de briefpostbezorgers ook pakketjes erbij hebben die niet door de bus passen, zij mogen echter juist niet naar boven komen. De fiets (met alle post erin) mag niet onbeheerd achtergelaten worden. Staat verder los van corona. Maar dat zorgt nogal eens voor verwarring, omdat de pakketbezorger juist wel naar boven moet komen.
Het gaat hier om pakketpost, die per auto gebracht wordt. En de pakketbezorger doet niet wat de klantenservice heeft beloofd.

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Aygulf »

Lijkt me meer een geval van miscommunicatie en dat ook nog minimaal 2x. Die bezorgers staan onder tijdsdruk en ik kan begrijpen dat een snelle bezorger er niets van snapt als de deurbel het niet doet, er vervolgens opengedaan wordt met nee schudden, vinger op de mond, gefluister enz. Waarom drijft u het zo op de spits. Wilt u dan beslist dat die bezorger gestraft of ontslagen wordt? Ga het gesprek aan en leg het uit. En voortaan briefje bij de deur met verzoek pakket neer te zetten of, nog beter, laat het op een afleverpunt bezorgen. Scheelt een hoop heisa, misverstanden, op-de-loer-liggen-achter-een-raam (...), achter de bezorger aanhollen enz. Als u e.e.a. terug leest begrijpt u toch wel dat wat in uw ogen normaal is voor de bezorger heel vreemd is. Kan me voorstellen dat hij uw huis het liefst mijdt. Doet me denken aan de postbezorger uit Keaping up Appearences (BBC serie met "Hyacinth")
Laatst gewijzigd door Aygulf op 29 jun 2020 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Aygulf »

Lijkt me meer een geval van miscommunicatie en dat ook nog minimaal 2x. Die bezorgers staan onder tijdsdruk en ik kan begrijpen dat een snelle bezorger er niets van snapt als de deurbel het niet doet, er vervolgens opengedaan wordt met nee schudden, vinger op de mond, gefluister enz. Waarom drijft u het zo op de spits. Wilt 7 dan beslist dat die bezorger gestraft of ontslagen wordt? Ga het gesprek aan en leg het uit. En voortaan briefje bij de deur met verzoek pakket neer te zetten of, nog beter, laat het op een afleverpunt bezorgen. Scheelt een hoop heisa, misverstanden, op-de-loer-liggen-achter-een-raam (...), achter de bezorger aanhollen enz. Als u e.e.a. terug leest begrijpt u toch wel dat wat in uw ogen normaal is voor de bezorger heel vreemd is. Kan me voorstellen dat hij uw huis het liefst mijdt. Doet me denken aan de postbezorger uit Keaping up Appearences (BBC serie met "Hyacinth")

rockcup
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2020 14:13

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door rockcup »

Als het klopt wat ts schrijft is die chauffeur helemaal fout,hij hoort gewoon zijn werk te doen en als er netjes wordt gevraagd om stil te zijn vanwege een slapend kind dan kan dat geen probleem zijn.Als er een briefje aan de deur hangt om niet te bellen klop je even tegen het raam.Ook als je dagelijks daar een pakje moet bezorgen doe je dat gewoon en kan je geen briefje schrijven zonder aan te bellen.
Ook als is de klant een bitch heb jij je te gedragen tenzij ze onbeschoft wordt dan kan je je antwoord geven.
Je bent een dienstverlenend bedrijf en daar heb je je naar te gedragen,maar je hoeft je niet alles te laten zeggen.
Maar het is wel een feit dat sommige van de tegenwoordige chauffeurs vrij onbeschoft zijn en Postnl steekt zijn kop in het zand omdat ze gewoon iedere sukkel aannemen.Ik weet waar ik over praat want ik was bijna 40 jaar postbode.

Gesloten