PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Aygulf
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Aygulf » 29 jun 2020 13:12

Lijkt me meer een geval van miscommunicatie en dat ook nog minimaal 2x. Die bezorgers staan onder tijdsdruk en ik kan begrijpen dat een snelle bezorger er niets van snapt als de deurbel het niet doet, er vervolgens opengedaan wordt met nee schudden, vinger op de mond, gefluister enz. Waarom drijft u het zo op de spits. Wilt u dan beslist dat die bezorger gestraft of ontslagen wordt? Ga het gesprek aan en leg het uit. En voortaan briefje bij de deur met verzoek pakket neer te zetten of, nog beter, laat het op een afleverpunt bezorgen. Scheelt een hoop heisa, misverstanden, op-de-loer-liggen-achter-een-raam (...), achter de bezorger aanhollen enz. Als u e.e.a. terug leest begrijpt u toch wel dat wat in uw ogen normaal is voor de bezorger heel vreemd is. Kan me voorstellen dat hij uw huis het liefst mijdt. Doet me denken aan de postbezorger uit Keaping up Appearences (BBC serie met "Hyacinth")
Laatst gewijzigd door Aygulf op 29 jun 2020 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Aygulf
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Aygulf » 29 jun 2020 13:12

Lijkt me meer een geval van miscommunicatie en dat ook nog minimaal 2x. Die bezorgers staan onder tijdsdruk en ik kan begrijpen dat een snelle bezorger er niets van snapt als de deurbel het niet doet, er vervolgens opengedaan wordt met nee schudden, vinger op de mond, gefluister enz. Waarom drijft u het zo op de spits. Wilt 7 dan beslist dat die bezorger gestraft of ontslagen wordt? Ga het gesprek aan en leg het uit. En voortaan briefje bij de deur met verzoek pakket neer te zetten of, nog beter, laat het op een afleverpunt bezorgen. Scheelt een hoop heisa, misverstanden, op-de-loer-liggen-achter-een-raam (...), achter de bezorger aanhollen enz. Als u e.e.a. terug leest begrijpt u toch wel dat wat in uw ogen normaal is voor de bezorger heel vreemd is. Kan me voorstellen dat hij uw huis het liefst mijdt. Doet me denken aan de postbezorger uit Keaping up Appearences (BBC serie met "Hyacinth")

rockcup
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2020 14:13

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door rockcup » 29 jun 2020 13:13

Als het klopt wat ts schrijft is die chauffeur helemaal fout,hij hoort gewoon zijn werk te doen en als er netjes wordt gevraagd om stil te zijn vanwege een slapend kind dan kan dat geen probleem zijn.Als er een briefje aan de deur hangt om niet te bellen klop je even tegen het raam.Ook als je dagelijks daar een pakje moet bezorgen doe je dat gewoon en kan je geen briefje schrijven zonder aan te bellen.
Ook als is de klant een bitch heb jij je te gedragen tenzij ze onbeschoft wordt dan kan je je antwoord geven.
Je bent een dienstverlenend bedrijf en daar heb je je naar te gedragen,maar je hoeft je niet alles te laten zeggen.
Maar het is wel een feit dat sommige van de tegenwoordige chauffeurs vrij onbeschoft zijn en Postnl steekt zijn kop in het zand omdat ze gewoon iedere sukkel aannemen.Ik weet waar ik over praat want ik was bijna 40 jaar postbode.

fonsflons
Berichten: 1962
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door fonsflons » 29 jun 2020 13:20

rockcup schreef:
29 jun 2020 13:13
Als het klopt wat ts schrijft ...

Ik weet waar ik over praat want ik was bijna 40 jaar postbode.
Met bijna 40 jaar forum ervaring weet ik dat het vermoedelijk bij de eerste zin al fout gaat.

Jfelst
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Jfelst » 29 jun 2020 13:26

Briefpostbezorgers bezorgen brieven en brievenbuspakketjes die voldoen aan de formaten van de brievenbusgleuf.
Pakketbezorgers bezorgen pakketjes die niet in de brievenbusformaten vallen. Sommige pakketbezorgers comprimeren (beuken ze in elkaar) pakketjes zodat zij toch met de nodige moeite door de brievenbusklep naar binnen gaan.
Pakketjes dienen zij aan mijn deur af te leveren, helaas voor hen, 7e verdieping.
Sommige zijn uitgekookt. Bellen bij één adres en dumpen daar alle pakketjes voor de hele flat, want “die zijn niet thuis”.
Tegenwoordig hier een pakketbezorger van Postnl die komt drie keer per dag langs de flat. Kompleet met “on ear” XL koptelefoon, vastgehouden door een zweetband,
waardoor communicatie al onmogelijk is. Op de vraag waarom hij altijd pas ‘s avonds bij mij komt leveren, hoef je geen antwoord te verwachten.
De DHL-pakketbezorger zet het pakje in de lift, mag je het er zelf uithalen.
Nog erger kan ook: Je bent thuis, pakketbezorger komt voorrijden, stapt met ‘niet thuis’-kaartje uit, gooit dit in de brievenbus en rijdt weer weg. Pakketje is de auto niet uit geweest, de bel heeft niet gerinkeld, maar volgens het kaartje was ik niet thuis. Morgen pakketje afhalen bij afhaalpunt.
De pakketbezorgers nemen wel het werk aan, klagen over de lage vergoeding en doen vervolgens niet wat van hen verwacht wordt (bezorgen aan de deur van geadresseerde). Het kan beter.

GwendolynvanderVeen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2018 15:01

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door GwendolynvanderVeen » 29 jun 2020 13:31

Herkenbaar, mensen die geen respect hebben voor de ander. Onfatsoenlijk draagt de lading niet. Zo te lezen, om redenen niet bekend, de bezorger kort af en niet bereid de klant te willen zien en aanhoren. Mevrouw van deze casus probeerde met de bezorger te communiceren, en de bezorger had daar lak aan, liet geen gelijke communicatie toe. Hij is daarmee fout, en laat de klant verbaasd achter. Werkdruk of ( te ) lage salaris is de probleem van de bezorger mocht dat het geval zijn, en mag niet ten nadele van de klant zijn.

Iedereen die een rijbewijs heeft kan pakketten ergens dumpen. Post bezorger is iets heel anders, en voordat je überhaupt een pakje beet pakt / achter het stuur stapt, dien je je respectvol te gedragen kunnen, ambassador voor het bedrijf zijn.
Bezorger is een functie met verantwoordelijkheid, niet de functie van dingen ergens heen brengen er dan dumpen. Je dient vriendelijk en respectvol met de klant om te gaan en de pakket keurig over te handigen. Ook als vertegenwoordiger van PostNL. Het is dan aan de werkgever om er voor te zorgen dat iedere bezorger zich respectvol gedraagt. Ook bij misverstanden vanuit respect zelf sorry zeggen en menen, en of de klant de kans geven dat te doen.

Ik kan me niet herinneren ooit een sjagrijnig / respectloos bezorger aan de deur te hebben gehad.

fonsflons
Berichten: 1962
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door fonsflons » 29 jun 2020 13:48

Bovenstaande is grotendeels waar, op een paar punten na:

- een brievenbus dient een wettelijke afmeting te hebben van 26,5 x 3,2 cm. Heb je dat niet (en dat zijn er veel) dan is dit zeer hinderlijk voor de normale postbezorger die dan bij al die mensen moet gaan aanbellen. Dat is zijn werk niet. Dus als het met een beetje proppen past is dat sneller. Bedenkt je hierbij goed dat jij zijn werkzaamheden hindert, en niet dat hij te lui is. Zie het als dubbelparkeren. Dan zeg je ook niet tegen degene die je klemzet...ja, als je fatsoen hebt moet je maar even wachten tot ik terug ben. Die ramt na de 5e keer dat hem dat gebeurt ook je auto aan de kant.
- jij bent geen klant van de post/pakketbezorger. Dat is de verzender.

De beste methode is nog steeds om gewoon 'overdreven' vriendelijk te zijn tegen de lokale bezorger en te laten merken dat je zijn werk waardeert. Doe het maar eens een dag, dan ben je blij dat er nog mensen zijn die het willen doen. Rotte appels zitten er inderdaad altijd tussen.

Toen ik vroeger nog met bandjes door het land trok en veel in uitgaansgelegenheden kwam was het eerste wat wij deden altijd even scannen van wie de grootste problemen konden verwachten. Daar ging dan een dienblad bier naar toe met complimenten van de band en wij hadden de rest van de avond en keren dat we daar kwamen automatisch onze eigen lokale bodyguards. Soms moet je een beetje geven om veel terug te krijgen.

Hawk-Eye
Berichten: 881
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 29 jun 2020 14:53

ik ga niet zeggen dat hij de bewoordingen niet gebruikt heeft of dat u iets gehoord heeft wat er niet was maar gezien uw verhaal hier krijg ik sterk de indruk dat u iets wilde van deze man wat ie niet gaf of in ieder geval niet op tijd doorhad en dat het nu zijn "schuld" is allemaal!!!

Kijk ook eens goed naar uw eigen aandeel in dit verhaal, hoe reageerde u zelf naar deze bezorger toe bijvoorbeeld of hoe sprak u hem aan????

Ik krijg het gevoel dat u uw eigen aandeel niet erbij verteld eigenlijk....

Arizonakid
Berichten: 519
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Arizonakid » 29 jun 2020 20:11

Topic starter komt echt niet meer terug. Misschien toch niet de bezorger die onbeschoft was?

rockcup
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2020 14:13

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door rockcup » 29 jun 2020 22:04

fonsflons » 29 jun 2020 13:20

rockcup schreef: ↑
29 jun 2020 13:13
Als het klopt wat ts schrijft ...

Ik weet waar ik over praat want ik was bijna 40 jaar postbode.

Met bijna 40 jaar forum ervaring weet ik dat het vermoedelijk bij de eerste zin al fout gaat.
======================================================================
Ik laat de waarheid in het midden!

Erthanax
Berichten: 5109
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Erthanax » 29 jun 2020 22:49

Bijna 40 jaar is wel lang, maar het kan wel hoor. Midden jaren '80 "hing" ik via de VAX/VMS van mijn toenmalige werkgever ook aan "het net". Volledig tekstgeoriënteerd en commandogestuurd (niks geen grafische interface), maar forums bestonden toen ook. Het zag er naar huidige maatstaven niet uit, maar het principe was hetzelfde: vragen/antwoorden, discussies, tips. Meestal over professionele/technische onderwerpen, maar niet uitsluitend. Zelfs trollen had je toen al.

fonsflons
Berichten: 1962
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door fonsflons » 29 jun 2020 23:36

Erthanax schreef:
29 jun 2020 22:49
Bijna 40 jaar is wel lang, maar het kan wel hoor. Midden jaren '80 "hing" ik via de VAX/VMS van mijn toenmalige werkgever ook aan "het net". Volledig tekstgeoriënteerd en commandogestuurd (niks geen grafische interface), maar forums bestonden toen ook. Het zag er naar huidige maatstaven niet uit, maar het principe was hetzelfde: vragen/antwoorden, discussies, tips. Meestal over professionele/technische onderwerpen, maar niet uitsluitend. Zelfs trollen had je toen al.
Op internet moet je alles door 2 delen om enigzins in de buurt van de waarheid te komen.

Jablan
Berichten: 1491
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Jablan » 29 jun 2020 23:44

rockcup schreef:
29 jun 2020 13:13
Maar het is wel een feit dat sommige van de tegenwoordige chauffeurs vrij onbeschoft zijn en Postnl steekt zijn kop in het zand omdat ze gewoon iedere sukkel aannemen.Ik weet waar ik over praat want ik was bijna 40 jaar postbode.
Dan weet je ook hoe de mensen in die 40 jaar zijn veranderd en hoe het werk is veranderd. De meeste bezorgklachten sinds half maart hebben te maken met de Corona-regels van de bezorgbedrijven: zoveel mogelijk op afstand en contactloos werken. Bovendien was het bij de pakketten twee maanden kerstdrukte en bij de post een hoog ziekteverzuim.

Ik schrijf hier 'bezorgbedrijven' omdat PostNL bij de pakketten opdrachtgever is en één van de voorwaarden om Sandd over te nemen, het uitbesteden van voorbereiding en routes (lopen) aan lokale postbedrijven was, daarmee ook de gewone post niet meer altijd en overal door eigen personeel wordt bezorgd.

Komkommertijd
Berichten: 5249
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 30 jun 2020 07:52

Dove mensen en die nachtdienst werken vervangen de bel door Flits lampen.

Je kunt heerlijk slapen en hoorde niets, die thuis zijn zien de flits....
Een bel veranderen in Flitser is niet duur en werkte ook prima.

Als ik TV kijk of online vergaderde wil ik ook geen Pring er doorheen hebben....
de Flits kan ook op Camera Bel van Ali Express, die neemt beeld en geluid op... maar ik hoor hem nooit.

En boze bezorger, voor lage lonen zware doos met 8 flessen?
6 is het meestal, 12 soms... maar 8?

Verder is wijn een ramp, als wegens matige verpakking 1 fles sneuvelde heb je vele klagers die natte Laptop kregen of
witte trouwjurk met rode vlekken?
Ook zijn bus moet dan nog schoongemaakt dus 8 flessen wijn, daar zijn ze echt niet blij mee!

Ik geef boze bezorger groot gelijk, vooral als ze niet duidelijk aangeven wat erin zit.
Ik heb ooit gehoord dat er vele honderden bruine dozen zonder opdruk retour gingen en niet bezorgd werden,
omdat de kans dat andere pakjes nat zouden worden nog meer klachten op leverde.

Geen enkele bezorger wilde natte doos!

rockcup
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2020 14:13

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door rockcup » 30 jun 2020 14:11

[quote=Jablan[Dan weet je ook hoe de mensen in die 40 jaar zijn veranderd en hoe het werk is veranderd. De meeste bezorgklachten sinds half maart hebben te maken met de Corona-regels van de bezorgbedrijven: zoveel mogelijk op afstand en contactloos werken. Bovendien was het bij de pakketten twee maanden kerstdrukte en bij de post een hoog ziekteverzuim.

Ik schrijf hier 'bezorgbedrijven' omdat PostNL bij de pakketten opdrachtgever is en één van de voorwaarden om Sandd over te nemen, het uitbesteden van voorbereiding en routes (lopen) aan lokale postbedrijven was, daarmee ook de gewone post niet meer altijd en overal door eigen personeel wordt bezorgd.
[/quote]
==================================================================
Mensen en werk zijn inderdaad veranderd maar dat neemt niet weg dat je je dient te gedragen en je werk goed uitvoert.
Bezorgklachten zijn er altijd al en toegenomen toen er mensen van buitenaf werden aangenomen,de zogenaamde ZZPers.
Dat er lokale bedrijven kwamen vanwege de marktwerking is ook een fiasco gebleken want het werd allemaal onoverzichtelijker.
Kerstdrukte was nooit een probleem,iedereen liep een stap harder en juist dan was het ziekteverzuim laag,daarna ging die weer omhoog.Helaas is de mentaliteit van de mensen veranderd en de tenen zijn langer geworden.

fonsflons
Berichten: 1962
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door fonsflons » 30 jun 2020 15:00

Bovenstaande klopt, en de drempel om online te bestellen is tegenwoordig zo laag dat de afweging even 5 minuten onderweg zijn of het gewoon aan de deur laten afleveren vaak naar het laatste doorslaat. Daarbij is het meestal ook nog eens 'gratis' en raakt de klant verwent. Wat resulteert in toenemende onbegrip voor situaties waarbij het even niet gaat zoals gedacht. De postbezorgers maken overuren, de klant klaagt al snel als deze wat te laat is en verwacht vaak ook nog als koning behandelt te worden en heeft het liefst dat de pakketbezorger het koffieapparaat even in de keuken zet, en als die toch bezig is ook even installeert.

Het werkt dus 2 kanten op. De bezorgdiensten zijn drukker, de prijzen moeten lager en de klant verwacht meer.

Ik ken de eigenaar van het postnl punt hier in de buurt persoonlijk en als je de verhalen hoort die hij mee maakt met mensen die daar een pakketje op komen halen, dan kun je je een voorstelling maken wat de gemiddelde postbezorger op een dag meemaakt. En daar wordt je niet vrolijk van.

Moneyman
Berichten: 16504
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door Moneyman » 30 jun 2020 15:28

fonsflons schreef:
30 jun 2020 15:00
Het werkt dus 2 kanten op. De bezorgdiensten zijn drukker, de prijzen moeten lager en de klant verwacht meer.
Klinkt als een vicieuze cirkel ;)

fonsflons
Berichten: 1962
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door fonsflons » 30 jun 2020 15:38

Moneyman schreef:
30 jun 2020 15:28
fonsflons schreef:
30 jun 2020 15:00
Het werkt dus 2 kanten op. De bezorgdiensten zijn drukker, de prijzen moeten lager en de klant verwacht meer.
Klinkt als een vicieuze cirkel ;)
Meer een neerwaartse spiraal.

sake1987
Berichten: 671
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door sake1987 » 30 jun 2020 16:20

Zoals Augulf ook al aangeeft, het lijkt wel een scène uit keeping up appearances ( Schone Schijn ) waar bij de postbode naar de voordeur sluipt.

moederslink
Berichten: 7937
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe

Ongelezen bericht door moederslink » 30 jun 2020 16:28

Wat was die man benauwd voor Hyacinth....en geen wonder ook :wink:

Hier hebben we nooit last van bezorgers, ze doen hun werk en correct.
Nooit gedoe , welke vervoerder het dan ook is.
Bij dropshippers bestel ik niet, bij Alie ook niet :D .

Plaats reactie