LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
27 aug 2020 15:27
Correctie, er wordt bij bezorging niet de naam gecontroleerd, maar de naam van diegene die het pakket aanneemt genoteerd.
Dat is geen correctie: je zegt hetzelfde als degene die je denkt te corrigeren. Wat Har45 schrijft, is correct.
NeoDutchio schreef:
27 aug 2020 15:27
Er is geen fysieke naam besteller-naam ontvanger controle. Dat staat ook nergens dat ze dat zouden doen.
Dat zegt Har45 ook niet.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Har45 schreef:
27 aug 2020 15:45
NeoDutchio,

Je heb gelijk dat er geen controle plaats vind op betsellernaam en ontvanger.
Maar er moet WEL controle plaats vinden van de voor- en achternaam van de ontvanger van het pakket en de laatste drie karakters van het documentnummer van het legitimatiebewijs. Het pakket mag ook aangenomen worden door iemand anders op hetzelfde adres. ( Dit zijn de afspraken namelijk tussen Belsimpel en PostNL)
Er van uitgaande dat er een verkeerd adres is opgegeven bij bestelling een B ipv A maakt dit niet anders.
Er moet bekend zijn bij PostNL (en dus ook bij Belsimpel) wie er voor dat pakket heeft getekend (naam en toenaam) en sterker nog de laatste 3 cijfers van zijn of haar ID.
Heeft PostNl zijn werk wel goed gedaan ( dus naam/toenaam en laatste 3 cijfers ID) dan is het een zaak dat Bel Simpel naam geeft aan klant van ontvanger zodat de klant hem of haar hierop kan aanspreken.
Heeft PostNL zijn werk niet goed gedaan ( alleen krabbel of kruisje) dan is het een zaak tussen Bel Simpel en PostNl en moet klant een andere telefoon ontvangen en dan uiteraard wel op juiste adres
Als het pakket ook door een medebewoner aangenomen mag worden, welke controle heeft u het dan over? Als de buurvrouw haar id heeft laten zien, wat moet er dan nog gecontroleerd worden? Of bedoeld u dat als iemand enkel zijn naam zegt er een fysieke controle moet gebeuren met een id kaart? Maar wat schiet je daar mee op als iemand anders dan jezelf het pakje aanneemt? Als een medebewoner met een andere achternaam het pakje aanneemt is er nog steeds geen bewijs dat het pakje ontvangen is. Idem met de naam van de buurvrouw. Als die naam is ingevoerd in de terminal, wat wil dat dan zeggen? Dat de buurvrouw wel of niet haar ID heeft laten zien en dat PostNL zich wel of niet aan de afspraken heeft gehouden?

Zo lang TS geen antwoorden geeft is het niet duidelijk of er besteld is op het juiste of foutieve adres en of er wel of niet geleverd is.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
27 aug 2020 17:24
Als het pakket ook door een medebewoner aangenomen mag worden, welke controle heeft u het dan over? Als de buurvrouw haar id heeft laten zien, wat moet er dan nog gecontroleerd worden? Of bedoeld u dat als iemand enkel zijn naam zegt er een fysieke controle moet gebeuren met een id kaart? Maar wat schiet je daar mee op als iemand anders dan jezelf het pakje aanneemt? Als een medebewoner met een andere achternaam het pakje aanneemt is er nog steeds geen bewijs dat het pakje ontvangen is. Idem met de naam van de buurvrouw. Als die naam is ingevoerd in de terminal, wat wil dat dan zeggen? Dat de buurvrouw wel of niet haar ID heeft laten zien en dat PostNL zich wel of niet aan de afspraken heeft gehouden?
Als PostNL heeft gedaan wat ze volgens haar opdrachtgever, Belsimpel, moest doen, dan hebben ze de voor- en achternaam van de ontvanger genoteerd, hebben ze het identiteitsbewijs gecontroleerd en hebben ze daarvan de laatste 3 cijfers genoteerd.

Dus:
- als PostNL haar werk goed heeft gedaan, weet TS exact wie zijn pakket heeft ontvangen. Als dat de buurvrouw is, heeft Belsimpel aan haar verplichtingen voldaan en kan TS zich tot de buurvrouw wenden.
- en als PostNL haar werk niet goed heeft gedaan, weet TS niet wie zijn pakket heeft ontvangen. Dan moet TS zich tot Belsimpel wensen, omdat die nog niet aan haar verplichtring heeft voldaan.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Har45 »

Ik had het zelf niet beter onder woorden kunnen brengen Moneyman. Mijn dank is groot :)

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Har45 schreef:
27 aug 2020 17:45
Ik had het zelf niet beter onder woorden kunnen brengen Moneyman. Mijn dank is groot :)
Waar het om gaat is:
Har45 schreef:
27 aug 2020 14:56
Bel simpel heeft dus aangegeven dat er een controle op voor en achternaam dient plaats te vinden incl een 3 cijferige ID.
Waar moet deze controle plaats vinden? Ik lees nergens iets in dit topic waar dit staat. Wel dat de naam van diegene die het pakket in ontvangst neemt moet worden ingegeven op de terminal. Verstaat u dat onder "controle"?
Mijn vraag heeft niets te maken met regelgeving wat PostNL wel of niet zou doen. U leest iets wat ik niet kan terug halen, vandaar mijn vraag.

Verder:
TS wenst geen duidelijkheid te verschaffen welk huisnummer op de bestelbevestiging staat (het kan dus wel gewoon bezorgd zijn op het opgegeven adres), schijnt vaak contact gehad te hebben met Belsimpel, maar verteld niet wat daar uit gekomen is (kan dus ook de naam van de buurvrouw hebben of de buurvrouw kan een valse naam hebben opgegeven) en het speelt al 3 maanden waardoor alles lastig terug te halen is voor de bezorger.
Dan heeft het dus weinig zin om 2 opties er uit te halen terwijl er meerdere zijn.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
27 aug 2020 18:37
Har45 schreef:
27 aug 2020 17:45
Ik had het zelf niet beter onder woorden kunnen brengen Moneyman. Mijn dank is groot :)
Waar het om gaat is:
Har45 schreef:
27 aug 2020 14:56
Bel simpel heeft dus aangegeven dat er een controle op voor en achternaam dient plaats te vinden incl een 3 cijferige ID.
Waar moet deze controle plaats vinden? Ik lees nergens iets in dit topic waar dit staat. Wel dat de naam van diegene die het pakket in ontvangst neemt moet worden ingegeven op de terminal. Verstaat u dat onder "controle"?
Mijn vraag heeft niets te maken met regelgeving wat PostNL wel of niet zou doen. U leest iets wat ik niet kan terug halen, vandaar mijn vraag.
Kon je dit bericht niet terugvinden?
Har45 schreef:
27 aug 2020 13:20
Op de website van belsimpel valt te lezen dat zendingen met Post NL volgens onderstaande procedure moet worden afgeleverd.

Welke maatregelen met betrekking tot het coronavirus treft PostNL?
PostNL volgt de richtlijnen van de overheid en treft maatregelen om direct contact zoveel mogelijk te beperken. Dit houdt in dat je voor ontvangst van je bestelling geen handtekening hoeft te zetten. In plaats daarvan noteert de bezorger de voor- en achternaam van de ontvanger van het pakket en de laatste drie karakters van het documentnummer van het legitimatiebewijs. Het pakket mag ook aangenomen worden door iemand anders op hetzelfde adres.

Is je bestelling verzonden? Leg dan alvast een identiteitskaart, rijbewijs of paspoort klaar, zodat de chauffeur van PostNL snel weer door kan.

Dus m.i. dient de bezorger daadwerkelijk een controle ID bewijs uit te voeren.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Har45 »

NeoDutchio,

Om misverstanden te voorkomen afleveringsprocedure staat vermeld op website van Belsimpel.

Belsimpel 1.jpg
(63.75 KiB) 468 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Har45 schreef:
27 aug 2020 20:39
NeoDutchio,

Om misverstanden te voorkomen afleveringsprocedure staat vermeld op website van Belsimpel.
Daar lees ik niets van een controle. Enkel dat de naam van diegene die het pakket aanneemt wordt genoteerd en de laatste 3 cijfers. Wat verstaat u dan onder controle?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Har45 »

NeoDutchio ,

De bezorger noteert de naam en voornaam van de ontvanger de bezorger controleert zelfs of de opgegeven naam gelijk is aan wat er op de ID staat van de ontvanger.
De bezorger noteert ook nog eens extra de laatste 3 cijfers/letters van het document waar de ontvanger zicht mee heeft geïdentificeerd.
Dus de ontvanger van het pakket is bij naam en toenaam bekend bij de bezorger, de bezorger heeft dus gecontroleerd of de ontvanger is wie hij/zij zegt te zijn.

Dat bedoelde ik met controle.

Belsimpel weet op deze manier dus wie er voor het pakket getekend heeft, en kan dit kenbaar maken aan de klant die het besteld heeft.

Wat ik NIET bedoel is dat de bezorger gaat controleren of de ontvanger ook de aanvrager is.

Ik hoop dat het op deze manier duidelijk is geworden.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

@Har45, helemaal helder. Op die manier heb je in ieder geval een naam. Maar ja, als Piet Jansen tekent bij een verkeerd geleverd pakket, of in deze situatie de schoonzoon van de buurvrouw, dan kan je nog niets met alleen een naam. Je kan er een hoop mee ondervangen, maar jammergenoeg nog niet alles.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
27 aug 2020 21:22
@Har45, helemaal helder. Op die manier heb je in ieder geval een naam. Maar ja, als Piet Jansen tekent bij een verkeerd geleverd pakket, of in deze situatie de schoonzoon van de buurvrouw, dan kan je nog niets met alleen een naam. Je kan er een hoop mee ondervangen, maar jammergenoeg nog niet alles.
Natuurlijk heb je daar wel iets aan. Want dan heeft belsimpel gewoon correct geleverd en hoeft TS daar niet meer aan te kloppen. En je hebt een aanknopingspunt voor je actie richting buurvrouw.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Har45 »

Misschien dat ik wel helemaal verkeerd zit met onderstaand schrijfsel (maar dan word ik vast gecorrigeerd door iemand)

Kan het namelijk niet zo zijn met Burgelijk wetboek Boek 7, Artikel 11 in de hand ( wat boven hun eigen voorwaarden gaat) dat Belsimpel de klant zonder meer dient te voorzien van een nieuwe telefoon, immers in het wetboek staat vermeld :
Artikel 11

1. Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
Gemakshalve neem ik aan dat de klant niet specifiek een aangewezen derde benoemd in het bestelproces dus had het pakket alleen aan hem en aan niemand anders uitgereikt dienen te worden.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die vlieger gaat niet op, want belsimpel moet afleveren op het door TS aangegeven adres. Levering op dat adres geldt (In de zin van het door jou aangehaalde artikel) als levering aan de koper. Ik bestel ook regelmatig iets, en laat het op een ander adres bezorgen. Dat is dan gewoon een rechtsgeldige levering.

Dit geldt natuurlijk niet als niet TS, maar belsimpel het verkeerde adres heeft veroorzaakt. Maar die kans lijkt me nihil.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Har45 »

Moneyman wederom dank voor helder commentaar

Lobacopose
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2020 14:54

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Lobacopose »

Volgens mijn zoon stond het adres op de bevestigingsmail fout. Hij zag dat wel, maar dacht dat dit wel goed zou komen...

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lobacopose schreef:
31 aug 2020 22:44
Volgens mijn zoon stond het adres op de bevestigingsmail fout. Hij zag dat wel, maar dacht dat dit wel goed zou komen...
>>
Dat is dan wel een heel vreemde keuze.
Als je weet dat het fout is nog lang voor het verzonden wordt dan onderneem je toch actie als het om €800,- gaat?
Even bellen en je kunt het eenvoudig corrigeren.

Ik denk dan dat de telefoon wel gewoon is bezorgd bij het adres van de buurvrouw.
Daar kan Belsimpel vrij weinig aan doen dat het verkeerd is gegaan.

Is er wel getekend voor ontvangst van het pakket, dat zal Belsimpel u wel kunnen vertellen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

Zit ik vandaag tot 16.00u te wachten op een pakketje van PostNl dat rond 12.30u bezorgd zou worden, vind ik om 16.00u een briefje in de bus dat ik niet thuis was en het bij het afhaalpunt lag :evil:
Enfin, ik daar naartoe en niks 3 karakters overnemen, maar het volledige nummer van mijn ID.
De medewerker zette een krabbel op dat apparaat , meer wat krassen , en dat was het. :roll:

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lobacopose schreef:
31 aug 2020 22:44
Volgens mijn zoon stond het adres op de bevestigingsmail fout. Hij zag dat wel, maar dacht dat dit wel goed zou komen...
Nou, dan is in ieder geval duidelijk waar het fout is gegaan.

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
31 aug 2020 23:48
Zit ik vandaag tot 16.00u te wachten op een pakketje van PostNl dat rond 12.30u bezorgd zou worden, vind ik om 16.00u een briefje in de bus dat ik niet thuis was en het bij het afhaalpunt lag :evil:
Enfin, ik daar naartoe en niks 3 karakters overnemen, maar het volledige nummer van mijn ID.
De medewerker zette een krabbel op dat apparaat , meer wat krassen , en dat was het. :roll:

Dat briefje lag dus al uren in je brievenbus. :wink: Het gebruik van de laatste 3 cijfers van het doc.nr. is alleen bij bezorging aan huis. Bij afhalen op het Postnl punt wordt het volledige doc.nr overgenomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

ok, duidelijk. Nee hoor , dat briefje lag er nog maar net, want ik verwachtte al zoiets en ging ieder kwartier kijken😁

Gesloten