LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Aygulf »

alice.pieterson schreef:
15 jan 2021 15:16
Ik heb 2 kleine producten nodig bij de gamma maar kan deze niet bestellen en afhalen omdat ik niet aan het minimale bestedingsbedrag van 20 euro kom
Ik ben dus verplicht minimaal 20 euro te besteden aan spullen die ik niet nodig heb om aan de dingen te komen die ik wel nodig heb
Ik vind dit pure discriminatie voor mensen met een kleine beurs
En als je geen vervoer hebt, te moe, in quarantaine zit enz. enz. enz. en daardoor niet kunt afhalen, is dat ook allemaal discriminatie.... Ik vind het bijna schandalig om over "discriminatie" te spreken. Personeel en tijd kosten geld. Denk zelf logisch na. Vraag rond of iemand ook ook nog spullen nodig heeft of die 2 kleine dingen voor u in huis heeft.

ikscrap
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2016 16:36

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door ikscrap »

Eerst wil ik even zeggen dat in dit forum de bereidwilligheid om te helpen een stuk lager ligt dan om iemand af te .....

Ik lees nu al tijden de antwoorden mee en snap niet dat Radar niet wat correcter modereert.

Maar goed, het argument dat een winkel een klant niet wil helpen omdat hij er geen winst op kan maken is natuurlijk belachelijk. Je hebt ook nog zoiets als dienstverlening en hulpvaardig zijn voor je klanten.
Blijkbaar is dat bij Gamma en andere winkels, zelfs in een tijd waarin klanten schaars zijn, geen doel om na te streven.
Niet iedereen kan zomaar 5 euro meer uitgeven en je zult maar iets nodig hebben wat echt noodzakelijk is.
Ik wens de vrager succes en plaats maar geen vragen meer in dit forum, want mensen kunnen hier alleen naar doen.

juliomariner
Berichten: 4825
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja, winkels zijn natuurlijk filantropische instellingen. Ze hoeven natuurlijk geen winst te maken.
De "nare" reacties kwamen alleen maar omdat direct de discriminatie, en zielig kaarten getrokken werden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

ikscrap schreef:
18 jan 2021 16:20
Blijkbaar is dat bij Gamma en andere winkels, zelfs in een tijd waarin klanten schaars zijn, geen doel om na te streven.
Klanten schaars...? Echt niet. Dat is juist de oorzaak van dit soort "problemen".

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mensen hebben nu de vrije tijd om thuis te klussen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ikscrap schreef:
18 jan 2021 16:20
Blijkbaar is dat bij Gamma en andere winkels, zelfs in een tijd waarin klanten schaars zijn, geen doel om na te streven.
Het is voor zover ik mee krijg niet zo dat het aantal klanten schaars is. Het is vooral de tijd die schaars is. Als ik nu iets wil afhalen bij de Praxis hier, dan kan ik pas donderdag terecht. Alle andere slots zitten al vol. Aangezien ze dan keuzes moeten maken, dan zou ik ook een bepaalde ondergrens instellen. Zeker in tijden waarin je gewoon niet meer klanten kunt helpen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ikscrap schreef:
18 jan 2021 16:20
Maar goed, het argument dat een winkel een klant niet wil helpen omdat hij er geen winst op kan maken is natuurlijk belachelijk. Je hebt ook nog zoiets als dienstverlening en hulpvaardig zijn voor je klanten.
Blijkbaar is dat bij Gamma en andere winkels, zelfs in een tijd waarin klanten schaars zijn, geen doel om na te streven.
Niet iedereen kan zomaar 5 euro meer uitgeven en je zult maar iets nodig hebben wat echt noodzakelijk is.
Van een commercieel bedrijf kan je niet verwachten dat deze winst gaat inleveren voor niets. Als iemand spontaan besluit te gaan schilderen maar geen kwast heeft, die kwast van een paar euro verkoopprijs zit een marge op van nog geen 50 cent. Voor die 50 cent moet een medewerker de winkel in, het moet klaargelegd worden en er moet een tijdslot gereserveerd worden. Een tijdslot waarin ook iemand anders geholpen kan worden die een acuut probleem heeft en doet wat mag, namelijk de bouwmarkt gebruiken voor urgente situaties die niet kunnen wachten tot na de lockdown. Dus buiten de winst die u benoemd zou Gamma moeten meewerken aan wellicht een niet urgent probleem van TS. TS geeft niet aan wat het probleem is, maar als het urgent is zijn er wel andere mogelijkheden om die onderdelen te krijgen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door witte angora »

ikscrap schreef:
18 jan 2021 16:20
Ik lees nu al tijden de antwoorden mee en snap niet dat Radar niet wat correcter modereert.
Tip: plaats je suggesties in onderstaand topic, dat er speciaal voor is aangemaakt.

viewtopic.php?f=50&t=189325&start=2400

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door V045 »

Bouwmarkten mogen nog open zijn voor afhalen omdat er wel eens iets stuk gaat thuis. Discriminatie is het zeker niet.

Maar tijdens een lockdown, waarin bouwmarkten dus een uitzonderingspositie krijgen, een minimum bestelbedrag invoeren is redelijk aso.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

V045 schreef:
19 jan 2021 01:02
Bouwmarkten mogen nog open zijn voor afhalen omdat er wel eens iets stuk gaat thuis. Discriminatie is het zeker niet.

Maar tijdens een lockdown, waarin bouwmarkten dus een uitzonderingspositie krijgen, een minimum bestelbedrag invoeren is redelijk aso.
De vraag is of dit is ingevoerd? De meeste bouwmarkten hadden al een minimumbedrag wat je moest bestellen óf je moest extra kosten betalen bij het ophalen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lowieze schreef:
19 jan 2021 07:21
V045 schreef:
19 jan 2021 01:02
Bouwmarkten mogen nog open zijn voor afhalen omdat er wel eens iets stuk gaat thuis. Discriminatie is het zeker niet.

Maar tijdens een lockdown, waarin bouwmarkten dus een uitzonderingspositie krijgen, een minimum bestelbedrag invoeren is redelijk aso.
De vraag is of dit is ingevoerd? De meeste bouwmarkten hadden al een minimumbedrag wat je moest bestellen óf je moest extra kosten betalen bij het ophalen.

Je zult bezorgen bedoelen ? Ik heb nog nooit hoeven te betalen bij afhalen bestelling bij Gamma of Praxis.


@TS,

Vraag in je omgeving of iemand een bouwmaat pas heeft en vraag of deze kan meenmen wat jij nodig hebt of dat je die pas mag lenen.
Heb ik ook gedaan, werkt prima.

Je kan alleen niet met meerdere de bouwmaat naar binnen, 1 persoon per pas.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Teunbosseman schreef:
19 jan 2021 08:08


Je zult bezorgen bedoelen ? Ik heb nog nooit hoeven te betalen bij afhalen bestelling bij Gamma of Praxis.


@TS,

Vraag in je omgeving of iemand een bouwmaat pas heeft en vraag of deze kan meenmen wat jij nodig hebt of dat je die pas mag lenen.
Heb ik ook gedaan, werkt prima.

Je kan alleen niet met meerdere de bouwmaat naar binnen, 1 persoon per pas.
Nee, ik bedoel bestellen en ophalen. Voordat de bouwmarkten dicht gingen en je bestelde iets van bijvoorbeeld 7 euro, dan kwamen er 3,95 of 4,95 aan kosten bij, ook bij het ophalen in de winkel.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
18 jan 2021 16:31
ikscrap schreef:
18 jan 2021 16:20
Blijkbaar is dat bij Gamma en andere winkels, zelfs in een tijd waarin klanten schaars zijn, geen doel om na te streven.
Klanten schaars...? Echt niet. Dat is juist de oorzaak van dit soort "problemen".
Moest toch even aan dit topic denken...
https://www.nu.nl/economie/6102863/huid ... rkten.html

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Normaal 10 kassa's en nu 1 afhaalpunt. Ja, dat scheelt inderdaad. De Praxis waar ik altijd kom heeft 2 kassa's, waarvan er soms geen bemand is, omdat die persoon helpt bij de servicebalie. Dat is nu 1 afhaalpunt geworden waar je even op de bel moeten drukken om geholpen te worden. Die zullen wel bewust een beperkt aantal mensen per tijdslot helpen dan.

bvdesch
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2021 09:41

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door bvdesch »

Je moet niet vergeten dat achter het afhalen ook extra werk voor de bouwmarkt schuilt. Zij moeten die producten ook verzamelen, administreren en klaarleggen, daar zijn extra kosten aan verbonden. De kosten wegen niet op tegen de baten als de bestelling te klein is.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus geen funshoppers en spontane klanten meer bij de bouwmarkten. Misschien waren wij ook wel iets te verwend dat we dat gewoon konden doen. Zoals Youp van ‘t Het het ooit al zei: effe shoppen. Ik heb niets nodig, dus gaan we effe shoppen. Schijnbaar kunnen we het dus wel, geen onnodige aankopen doen. Nadeel is wel dat de overheid een pak minder BTW binnenhaalt.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

bvdesch schreef:
20 jan 2021 09:52
Zij moeten die producten ook verzamelen, administreren en klaarleggen, daar zijn extra kosten aan verbonden.
Aan welke extra kosten denk je? Er zijn nu tien kassa's dicht, dus zat vrije medewerkers, lijkt mij. Het zal hem meer in de omzet zitten.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Wij hebben zelf een webwinkel en bij klantbestellingen onder de €10 inclusief verzending draaien wij daar verlies op omdat wij een gedeelte van de verzendkosten voor ons rekening nemen. Hierin zitten ook verborgen kosten zoals verpakkingstijd, personeel, verpakkingsmaterialen.

Nu hebben wij geen regels voor een minimaal bestelbedrag omdat wij die paar klanten met hele kleine bestellingen ook de kans geven om te kunnen shoppen en wie weet doen ze later een grotere bestelling.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bram Bonnewel schreef:
20 jan 2021 19:13
Wij hebben zelf een webwinkel en bij klantbestellingen onder de €10 inclusief verzending draaien wij daar verlies op omdat wij een gedeelte van de verzendkosten voor ons rekening nemen. Hierin zitten ook verborgen kosten zoals verpakkingstijd, personeel, verpakkingsmaterialen.

Nu hebben wij geen regels voor een minimaal bestelbedrag omdat wij die paar klanten met hele kleine bestellingen ook de kans geven om te kunnen shoppen en wie weet doen ze later een grotere bestelling.
Maar u hoeft als webwinkel niet aan 1,5 meter te houden. Als een bouwmarkt geen ondergrens zou aanhouden zullen er klachten gaan komen dat een ophaaltijd te ver in de toekomst ligt omdat alle tijdsloten vol zitten met euroklantjes. Ze kunnen maar een x aantal klanten per uur verwerken, je wilt natuurlijk niet gaan achterlopen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bram Bonnewel schreef:
20 jan 2021 19:13
Wij hebben zelf een webwinkel en bij klantbestellingen onder de €10 inclusief verzending draaien wij daar verlies op omdat wij een gedeelte van de verzendkosten voor ons rekening nemen. Hierin zitten ook verborgen kosten zoals verpakkingstijd, personeel, verpakkingsmaterialen.

Nu hebben wij geen regels voor een minimaal bestelbedrag omdat wij die paar klanten met hele kleine bestellingen ook de kans geven om te kunnen shoppen en wie weet doen ze later een grotere bestelling.
Maar een bouwmarkt heeft behoorlijk veel klanten die kleine aankopen komen doen. Als het er 1 of 2 per dag zouden zijn, zou Gamma ook niet moeilijk doen. Maar veel mensen hoeven slechts een doosje schroeven of pluggen te hebben. Dan legt Gamma er bij al die klanten op toe.

Gesloten