Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Justmeagain »

sylvesterb schreef:
13 jul 2021 00:30
D34M0N schreef:
12 jul 2021 23:24
sake1987 schreef:
12 jul 2021 16:27
Als dit doorgaat, wie blijven hier dan nog reageren?

Via je eigen provider en zonder VPN ben je inderdaad simpel te herleiden, elke 24 uur sturen providers de klant gegevens door aan justitie met de daarbij behorende IP adressen.
Dat lijkt me een broodje aap verhaal. Dus Ziggo stuurt justitie iedere dag 3,5 miljoen ip adressen van klanten en die moet justitie verwerken en/of opslaan. Want na 24 uur krijgen ze weer 3,5 miljoen Ziggo op adressen.
Justitie heeft daar net als de provider echt geen capaciteit voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
13 jul 2021 22:58
Voor mij is de waarde exact nul.
nou voor mij ook :
waarom 88% kiest voor onder eigen naam posten heeft natuurlijk alles te maken met de vuiligheid die nu lekker anoniem op het WWW gestort kan worden .
Daarom is in zo.n poll zo.n hoog percentage vóór , ( puur voor de bühne ) men vindt dat laf.
Maar diezelfde 88 % wil heus niet met eigen naam op bv fora zitten of wil lekker anoniem kunnen schelden als het hun wél uitkomt en dat gebeurt, volop!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
13 jul 2021 00:30
Via je eigen provider en zonder VPN ben je inderdaad simpel te herleiden, elke 24 uur sturen providers de klant gegevens door aan justitie met de daarbij behorende IP adressen.
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de onderbouwing van deze claim.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
14 jul 2021 08:35
sylvesterb schreef:
13 jul 2021 00:30
Via je eigen provider en zonder VPN ben je inderdaad simpel te herleiden, elke 24 uur sturen providers de klant gegevens door aan justitie met de daarbij behorende IP adressen.
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de onderbouwing van deze claim.
Lijkt me onzin, als justitie NAW gegevens wil van een IP adres vragen ze dit gewoon achteraf op.

Mogelijk wordt wel actief bij VPN gebruikers geprobeerd te achterhalen "who's who."
Justitie heeft hack-bevoegdheid om bij VPN providers in te breken

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik sluit niet uit dat de vrijmetselaars wel alle gegevens via een continue hack bekomen en voor zover zij dat nodig vinden justitie inschakelen bij onwelgevallige informatieverstrekking.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
14 jul 2021 10:55
Ik sluit niet uit dat de vrijmetselaars wel alle gegevens via een continue hack bekomen en voor zover zij dat nodig vinden justitie inschakelen bij onwelgevallige informatieverstrekking.
Vrijmetselaars?

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor wie het interesseert: journalist Chris Klomp heeft over dit onderwerp een lezenswaardig artikel geschreven. De enquête van Radar (die de aanleiding was voor dit topic) wordt ook nog genoemd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door kweenie »

Het blijft toch grappig. Uit een enquête gehouden op een forum waarvan de deelnemers niet anoniem zijn, komt dat de meerderheid vindt dat je op een forum niet anoniem hoeft te zijn.

Ik denk dat ik zondag in de lokale winkelstraat mensen ga vragen of de winkels op zondag open moeten blijven. Ik denk dat de verrassende uitslag wordt dat 88% van de mensen dan zal vinden dat de winkels inderdaad op zondag open moeten zijn...

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een kleine kanttekening: De enquête is gehouden onder de deelnemers aan het Radar Testpanel, niet de leden van het forum. Voor de in schrijving van het testpanel moeten overigens ook enkele persoonlijke gegevens gedeeld worden.

Of de uitkomst van de enquête onder a priori niet verrassend is gezien de opzet van het testpanel laat ik in het midden; de overwegingen in het artikel van Chris Klomp vind ik interessant genoeg om over na te denken.

Gesloten