Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sake1987

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door sake1987 »

Censuur absoluut niet, ben het niet met Willem eens, maar geef deze groep alstublieft een uitlaatklep die ze gretig gebruiken onder hun eigen naam.
Ga je dit censureren, gaan ze toch verder, maar dan niet meer openlijk en dat is gevaarlijker.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
13 jul 2021 14:07
angel1978 schreef:
13 jul 2021 13:19
alfatrion schreef:
13 jul 2021 11:32
Was dat niet 16again?
Het was idd. 16again
Jullie lijken ook zo op elkaar ;)
Hahaha er is al veel tegen me gezegd, maar dit nog nooit :lol: :lol:
DeZevendeHenk schreef:
13 jul 2021 14:04
Op iets als Twitter is het probleem exponentieel veel groter. Ik vind echt dat bijvoorbeeld zo'n Willem Engel een soort publicatieverbod zou moeten krijgen omdat hij gewoon een gevaar voor de samenleving vormt en welke vorm dat dan gaat krijgen, geen idee maar voor mij is die anonimiteit niet heilig.
Dat heeft nu juist weer niets met anonimiteit te maken, want we weten allemaal wie Willem Engel is. Jouw punt gaat over censuur - en dat is nog gevaarlijker dan identificatie, wat mij betreft. Alleen al aan jouw beginwoorden "Ik vind"... ja, zo vinden we allemaal wel wat. En wie moet dan bepalen wie wel en niet zijn mening mag uiten? Enge gedachte.
Mee eens, maar wel met de kanttekening dat het heel duidelijk een mening is en moet zijn die ze ventileren. Dit in tegenstelling tot het verspreiden van misinformatie

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sylvesterb schreef:
13 jul 2021 00:30
D34M0N schreef:
12 jul 2021 23:24
sake1987 schreef:
12 jul 2021 16:27
Als dit doorgaat, wie blijven hier dan nog reageren?
Ik zie geen reden om dan te stoppen met reageren. Gewoon kwestie van VPN aanzetten en nieuw emailadres aanmaken. Als kopie van legitimatie nodig is, reageren op diverse advertenties op marktplaats, de verkoper om een kopie van legitimatie, zogenaamd als bewijs dat diegene betrouwbaar is. Grote kans dat het niet lang duurt totdat iemand gevonden is die zo dom is om een kopie van de legitimatie te sturen, zonder gegevens afgeschermd te hebben. Grote kans dat dat diezelfde persoon een Facebookaccount heeft waar nog wat foto's gejat kunnen worden.
Los dat dit nooit wetgeving gaat worden en oncontroleerbaar is is een VPN geen alternatief als je echt anoniem wilt blijven. Veel VPN providers adverteren wel met dat ze geen log bijhouden maar hiermee bedoelen ze feitelijk dat ze enkel niet loggen wat je doet via de VPN verbinding. In de kleine lettertjes melden ze dit ook wel indirect ze weten echter wel wie op welk moment welk VPN adres in gebruik heeft mocht justitie hierom vragen.

Justitie is nog geeneens de belangrijkste drijfveer (VPN providers ver weg maken zich niet druk over onze regeltjes). Maar puur uit operationeel oogpunt wil je logs bijhouden. Voor troubleshooting en klantklachten moet je toch echt weten wat er gebeurt is en dat doe je door zoveel mogelijk informatie in logfiles op te slaan.

Maar zoals al eerder aangaf: het is een groot misverstand dat een VPN bedoeld is om anoniem op internet te gaan. Providers roepen dat wel, maar dat is puur om klanten te werven. VPN is slechts bedoeld voor een veilige peer-to-peer verbinding.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
13 jul 2021 14:04
Ik kopieer altijd de url van het specifieke bericht waarnaar ik wil verwijzen. De ene keer krijg ik een link die direct naar het juiste bericht wijst, de volgende keer wer een link die slechts naar het topic verwijst.
Dat is dus waarom ik het altijd converteer naar viewtopic.php, dat werkt te minste betrouwbaar.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
13 jul 2021 14:07
angel1978 schreef:
13 jul 2021 13:19
alfatrion schreef:
13 jul 2021 11:32
Was dat niet 16again?
Het was idd. 16again
Jullie lijken ook zo op elkaar ;)
Hahaha er is al veel tegen me gezegd, maar dit nog nooit :lol: :lol:
Nu lees ik "jullie" als 16again + alfatrion

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 jul 2021 17:46
Nu lees ik "jullie" als 16again + alfatrion
Da's niet de meest voor de hand liggende uitleg als jouw uitingen aan mij worden toegeschreven :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Jablan »

Daarom onder echte naam reaguren ... dan hou je de mensen makkelijker uit elkaar.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ach wel nee.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
13 jul 2021 18:07
Daarom onder echte naam reaguren ... dan hou je de mensen makkelijker uit elkaar.
Hoe kan 88% voor identificatie plicht zijn, terwijl hier (bijna) niemand met echte naam reageert? Zijn wij die 12%?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die 88% wil ook de grenzen dicht en de gulden terug.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Plus de stoomtrein en de trekschuit terug.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een trekschuit klinkt als het varende equivalent van een seksclub voor enkel mannen :)

Er zijn hier overigens wel mensen die graag de dienstplicht terug zien.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben er een beetje ingedoken. Het schijnt dat het balletje is gaan rollen door een BN'er genaamd "Gordon". Hij voelde zich gekwetst door een BN'er genaamd Gerard J.

Deze Gerard J. zou zich lasterlijk over Gordon hebben uitgelaten door te suggeren danwel beweren dat Gordon weer cocaïne consumeert en een hond heeft genomen van een verkeerd ras. Een ras met chronische ademhalingsproblemen. Wat hem tot "dierenbeul" zou maken.

https://www.gids.tv/video/301566/showni ... eren-video

Vervolgens heeft Mediacourant.nl hierover bericht. Gordon vond de reacties van "reaguurders" onder het bericht van dien (kwalijke) aard, dat hij opriep tot identificatieplicht op sociale media.

Tot zover de context van deze enquête.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met als aanvulling dat Mediacourant de reactiemogelijkheid daarna heeft vervangen door een poll, omdat de nodeloos kwetsende reacties, ook bij andere topics, al geruime tijd echt uit de hand liepen. Jammer, want in de reacties werd met regelmaat interessante inside information gedeeld; ook de soms zeer humoristische reacties moeten de lezers nu missen. Erg spijtig, maar er was niet meer tegenop te modereren.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 jul 2021 20:40
Jablan schreef:
13 jul 2021 18:07
Daarom onder echte naam reaguren ... dan hou je de mensen makkelijker uit elkaar.
Hoe kan 88% voor identificatie plicht zijn, terwijl hier (bijna) niemand met echte naam reageert? Zijn wij die 12%?
Het mooie was dat van die 88% (van 1385) maar drie deelnemers (!) onder eigen naam reageerden…
De poll over online niet langer anoniem kunnen reageren is tussen 20 mei en 28 juni 2021 ingevuld door 1385 mensen (waarvan drie mensen de gegeven toelichting met voor en achternaam hebben ondertekend).
Laatst gewijzigd door Moneyman op 13 jul 2021 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarmee het ook compleet onduidelijk is hoe representatief de steekproef was en welke waarde er aan gehecht kan worden. 1300 respondenten is zo'n beetje het enige wat we weten ..

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
13 jul 2021 22:23
Waarmee het ook compleet onduidelijk is hoe representatief de steekproef was en welke waarde er aan gehecht kan worden. 1300 respondenten is zo'n beetje het enige wat we weten ..
Of de poll meet vooral hoe politiek correct de antwoorden van de respondenten waren. Of hoe een vraagstelling de weg plaveide naar de gewenste poll uitkomst.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor mij is de waarde exact nul.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
13 jul 2021 21:12
Ben er een beetje ingedoken. Het schijnt dat het balletje is gaan rollen door een BN'er genaamd "Gordon". Hij voelde zich gekwetst door een BN'er genaamd Gerard J.

Deze Gerard J. zou zich lasterlijk over Gordon hebben uitgelaten door te suggeren danwel beweren dat Gordon weer cocaïne consumeert en een hond heeft genomen van een verkeerd ras. Een ras met chronische ademhalingsproblemen. Wat hem tot "dierenbeul" zou maken.

https://www.gids.tv/video/301566/showni ... eren-video

Vervolgens heeft Mediacourant.nl hierover bericht. Gordon vond de reacties van "reaguurders" onder het bericht van dien (kwalijke) aard, dat hij opriep tot identificatieplicht op sociale media.

Tot zover de context van deze enquête.
Negatief nieuws is tenslotte beter dan geen nieuws. Dus complete humbug.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet langer anoniem reageren online? 88% is voor identificatieplicht

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
13 jul 2021 20:40
Hoe kan 88% voor identificatie plicht zijn, terwijl hier (bijna) niemand met echte naam reageert? Zijn wij die 12%?
De mensen van het panel zijn andere mensen dat zij die deelnemen aan discussies op fora.
angel1978 schreef:
13 jul 2021 22:23
Waarmee het ook compleet onduidelijk is hoe representatief de steekproef was en welke waarde er aan gehecht kan worden. 1300 respondenten is zo'n beetje het enige wat we weten ..
Dit soort steekproeven zijn niet representatief.

Gesloten