Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Sopi »

Hoe kan dit..? Ik heb banden op Marktplaats te koop gezet en moest 6euro voor betalen.. Nu zie ik dat er 2X geld is afgeschreven zonder dat ik machtiging heb gegeven...!!!

Advertentie heb ik geplaatst bijna 2 maanden geleden.. En ik heb geld overgemaakt 6,- euro.. Maar dat geld overmaken beschouwt Marktplaats kennelijk als machtiging omdat bij de advertentie staat "vervolgbetaling over 4 weken". Maar dan denk je dat je een bericht krijg na 4 weken, maar neen.. Marktplaats schrijft gewoon geld af...???

Nederland is een feest voor dit soort oplichters en criminelen heb ik her gevoel soms
Laatst gewijzigd door Sopi op 17 jul 2021 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit is Nederland. Kan het zijn dat je zelf per ongeluk twee keer op een knop hebt gedrukt?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door D34M0N »

Sopi schreef:
17 jul 2021 15:36
Hoe kan dit..? Ik heb banden op Marktplaats te koop gezet en moest 6euro voor betalen.. Nu zie ik dat er 2X geld is afgeschreven zonder dat ik machtiging heb gegeven...!!!
Nederland is een feest voor dit soort oplichters en criminelen
Dan komen er mensen aan de deur die je een abonnement aansmeren, dan per telefoon...
Wat voor land is dit..??
Had je de advertentie verlengd? Dan moet je opnieuw €6 betalen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door kuklos »

Sopi schreef:
17 jul 2021 15:36
Hoe kan dit..? Ik heb banden op Marktplaats te koop gezet en moest 6euro voor betalen.. Nu zie ik dat er 2X geld is afgeschreven zonder dat ik machtiging heb gegeven...!!!
Nederland is een feest voor dit soort oplichters en criminelen
Dan komen er mensen aan de deur die je een abonnement aansmeren, dan per telefoon...
Wat voor land is dit..??
Blijkbaar een land waarin al heel snel de term oplichters en criminelen wordt gebruikt op fora zonder dat er daadwerkelijk goede info wordt gegeven om een oordeel te kunnen vellen.
Ze moeten je wel hebben. Eerst blokkeert Facebook je, nu licht Marktplaats je op.

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Sopi »

kuklos schreef:
17 jul 2021 16:00
Sopi schreef:
17 jul 2021 15:36
Hoe kan dit..? Ik heb banden op Marktplaats te koop gezet en moest 6euro voor betalen.. Nu zie ik dat er 2X geld is afgeschreven zonder dat ik machtiging heb gegeven...!!!
Nederland is een feest voor dit soort oplichters en criminelen
Dan komen er mensen aan de deur die je een abonnement aansmeren, dan per telefoon...
Wat voor land is dit..??
Blijkbaar een land waarin al heel snel de term oplichters en criminelen wordt gebruikt op fora zonder dat er daadwerkelijk goede info wordt gegeven om een oordeel te kunnen vellen.
Ze moeten je wel hebben. Eerst blokkeert Facebook je, nu licht Marktplaats je op.
REDACTIE: Wilt u optreden tegen dit soort idioten, je mag niet op de persoon spelen toch..??!!!

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Sopi »

D34M0N schreef:
17 jul 2021 15:46
Sopi schreef:
17 jul 2021 15:36
Hoe kan dit..? Ik heb banden op Marktplaats te koop gezet en moest 6euro voor betalen.. Nu zie ik dat er 2X geld is afgeschreven zonder dat ik machtiging heb gegeven...!!!
Nederland is een feest voor dit soort oplichters en criminelen
Dan komen er mensen aan de deur die je een abonnement aansmeren, dan per telefoon...
Wat voor land is dit..??
Had je de advertentie verlengd? Dan moet je opnieuw €6 betalen.
Ik heb niks verlengd... ik heb geplaatst voor 4 weken en normaal wordt de advertentie verwijderd na 4 weken en krijg je kopie van je advertentie dat verwijderd is en mag je kiezen voor opnieuw plaatsen of niet plaatsen... maar nu schrijft Marktplaats af zonder dat ik machtiging voor heb gegeven...

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Sopi »

witte angora schreef:
17 jul 2021 15:43
Dit is Nederland. Kan het zijn dat je zelf per ongeluk twee keer op een knop hebt gedrukt?

Nee hoor, geld is afgeschreven 4 weken later....

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Sopi »

Morganlefay schreef:
17 jul 2021 16:20
Een instantie betichten van oplichting oid is strafbaar. Dus kijk uit naar wie je met modder gaat gooien. Succes

Ja mam... Volgens u lieg ik dus...
Wat voor forum is dit.. ?? Allemaal mentors, adviseurs en mensen die alleen maar je afkakken.. lekker Hollands... gezond verstand is er niet

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Sopi »

breien schreef:
17 jul 2021 16:28
Heeft TS al contact opgenomen met Marktplaats om uitleg.
Mogelijk is het een administratief foutje. Kan gebeuren.
Wel ter overweging. Met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn.

Dat telefonische en deur-aan-deur verkoop zijn in Nederland toegestaan. Het is aan ieder ook toegestaan om er niet op i te gaan.

Ja dat bedoel ik ook.. In Nederland mag alles.. komen mensen aan deur en met valse beloftes je een abonnement aansmeren en vecht het dan maar uit...

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie dat een aantal reacties al is gemeld. Meer is niet nodig, de moderator komt hoe dan ook wel langs. Meer meldingen is ook meer werk, terwijl het niks toevoegt. ;)

Verder denk ik dat dit topic geen lang leven is beschoren. Reageer inhoudelijk (als er al wat te reageren is), niet op elkaar of de TS. Niemand zit op een eenmalige waarschuwing of een levenslange ban te wachten. :wink:

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Sopi »

witte angora schreef:
17 jul 2021 16:38
Ik zie dat een aantal reacties al is gemeld. Meer is niet nodig, de moderator komt hoe dan ook wel langs. Meer meldingen is ook meer werk, terwijl het niks toevoegt. ;)

Verder denk ik dat dit topic geen lang leven is beschoren. Reageer inhoudelijk (als er al wat te reageren is), niet op elkaar of de TS. Niemand zit op een eenmalige waarschuwing of een levenslange ban te wachten. :wink:
Jij en kukloos moeten overal een berichtje achterlaten.. tijd zat volgens mij... en meestal lezen jullie een ander de les, iets nuttigs aan jullie berichten is er niet...
Je hoeft niet overal op te reageren...

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Blijkbaar heeft u toegestemd in een automatische verlenging, u krijgt daar ook een bericht over van MP. Het is mogelijk dat deze in uw spam of ongewenste e-mail is terecht gekomen.
Als u de advertentie niet had willen verlengen, had u deze voor de einddatum zelf weer moeten verwijderen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Marktplaats schrijft geld af zonder machtiging..!!!

Ongelezen bericht door Radar »

Sopi schreef:
17 jul 2021 15:36
Hoe kan dit..? Ik heb banden op Marktplaats te koop gezet en moest 6euro voor betalen.. Nu zie ik dat er 2X geld is afgeschreven zonder dat ik machtiging heb gegeven...!!!

Advertentie heb ik geplaatst bijna 2 maanden geleden.. En ik heb geld overgemaakt 6,- euro.. Maar dat geld overmaken beschouwt Marktplaats kennelijk als machtiging omdat bij de advertentie staat "vervolgbetaling over 4 weken". Maar dan denk je dat je een bericht krijg na 4 weken, maar neen.. Marktplaats schrijft gewoon geld af...???

Nederland is een feest voor dit soort oplichters en criminelen heb ik her gevoel soms
Ja, nou, het is allemaal toch wat. Hier gaat een slot op, ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom.

Groeten, Radar^SK

Gesloten