DHL gooit pakket bij vuilnis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door JozJan »

NeoDutchio schreef:
15 sep 2021 08:07
16again schreef:
15 sep 2021 07:47
Lady1234 schreef:
14 sep 2021 23:48
Ik ben blijkbaar de witte raaf. Ben super tevreden over alle bezorgdiensten.
Als je altijd thuis bent, loop je niet tegen probleem TS aan.
Als je je pakket persoonlijk in handen wilt hebben, dan moet je inderdaad thuis zijn. Je kan online gewoon aangeven waar het neergelegd mag worden als het bezorgmoment niet uitkomt. Of je verzet de bezorgafspraak.
Dan maar even een recent verhaaltje uit eigen doos. Ging 'maar' om schoolboeken van dochterlief. Het was duidelijk dat die geleverd zouden worden tijdens onze vakantie. Vooraf uitgebreid geprobeerd met de leverancier een afspraak te maken over afleveren op een ander adres (bij een ophaalpunt kon ook niet ivm risico van terugsturen na x dagen niet ophalen). Niks was mogelijk.

Uiteindelijk op een zaterdag bericht van PostNL dat het pakket was afgeleverd. Op zondag bij thuiskomst: nergens een pakket, nergens een briefje. Afijn, het onderzoek loopt nog zeg maar. Meest waarschijnlijke scenario: pakket is bij de voordeur gezet door de bezorger en meegenomen door een ander... Allemaal omdat het bezorgen wordt afgeraffeld. Tja.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
15 sep 2021 07:47
Lady1234 schreef:
14 sep 2021 23:48
Ik ben blijkbaar de witte raaf. Ben super tevreden over alle bezorgdiensten.
Als je altijd thuis bent, loop je niet tegen probleem TS aan.

Als ik er niet ben, hang ik een briefje op met de vraag of ze het in de papierkliko willen doen. Onderlaatst een groot pakket, dus toen het verzoek om het achter de kliko te zetten. Prima geregeld.

Ik kreeg ook een tijdje terug een mail van DHL waarin ik kon aangeven waar zij eventueel mijn pakje mochten achterlaten als ik niet thuis was. Werden een aantal voorbeelden in genoemd, waaronder die kliko.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
15 sep 2021 09:37
Edit, enkele pagina's na mijn opmerking door gescrold, zie geen link.
NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 19:44
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/b ... g-wijzigen. Een prachtige manier om het bezorgmoment of afleverpunt aan te passen. Of download de app, kunt u prachtig zien wat DHL allemaal te bieden heeft.
JozJan schreef:
15 sep 2021 10:08
Dan maar even een recent verhaaltje uit eigen doos. Ging 'maar' om schoolboeken van dochterlief. Het was duidelijk dat die geleverd zouden worden tijdens onze vakantie. Vooraf uitgebreid geprobeerd met de leverancier een afspraak te maken over afleveren op een ander adres (bij een ophaalpunt kon ook niet ivm risico van terugsturen na x dagen niet ophalen). Niks was mogelijk.
Vandaar mijn woorden, er zijn altijd uitzonderingen. Het probleem met de schoolboeken liepen wij ook tegenaan, voor het zoveelste jaar. Overigens gaat dat niet met DHL, maar met een andere bezorger waar je inderdaad geen invloed op hebt. Maar dat is ook geen online bestelling die je zelf doet, maar een opdracht vanuit een derde persoon. En als genoeg mensen er over blijven klagen zal het hopelijk ooit eens duidelijk worden dat het niet slim is om tijdens de bouwvak dergelijke spullen op te gaan sturen.
En zo zullen er meer voorbeelden zijn wat niet lekker zal lopen, maar dat hou je altijd. Maar dat staat los van de discussie dat als je zelf iets online besteld wat je zelf persoonlijk in ontvangst wil nemen, dan je dan wel thuis zou moeten zijn.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
15 sep 2021 09:26
Moneyman schreef:
15 sep 2021 09:06
Je vraag over de bezorginstructie is natuurlijk niet relevant. Het is immers evident dat er in strijd met welke bezorginstructie dan ook is gehandeld.
Je kent de instructies niet, trek dan ook geen conclusies.
Je plaat blijft hangen. Als je de OP leest, weet je genoeg om de conclusie te trekken dat er hier sprake is van wanprestatie. Daar doet geen bezorginstructie iets aan op of af.

Bezorging in de vuilnisbak is nooit (dus: nooit!) een correcte aflevering, tenzij de ontvanger daartoe expliciet opdracht heeft gegeven. Dat is hier overduidelijk niet het geval.

Je kunt blijven praten wat je wilt over wel of niet bekende bezorginstrcuties, maar moeilijker dan ik hier schrijf is het niet.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Dirkie »

:D Na 14 pagina's kunnen ze dit topic ook beter bij het vuil zetten. TS had namelijk eigenlijk helemaal geen vraag maar heeft zich op dit forum geregistreerd om een stelling neer te zetten. Deze stelling was gericht aan bedrijven en dit is een consumenten forum.
Daarbij heeft TS daarna niets meer van zich laten horen. Er zullen er maar weinig zijn dit de moeite nemen (en tijd hebben) om 14 pagina's door te lezen. De 5 minuten besteed aan dit bericht zijn er eigenlijk ook weer 5 teveel

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
15 sep 2021 09:11
Dat niet alleen. Het is ook in strijd met wat DHL zegt dat ze doen als iemand niet thuis is:
WAT GEBEURT ER ALS HET PAKKET NIET KAN WORDEN AFGELEVERD?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.

Je kunt er ook voor kiezen om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven.
Niets kliko, gewoon terug naar een DHL ServicePoint
Maar ja, heeft het koeriersbedrijf dat DHL inschakelt wel deze voorwaarden?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
15 sep 2021 11:37
Je plaat blijft hangen. Als je de OP leest, weet je genoeg om de conclusie te trekken dat er hier sprake is van wanprestatie. Daar doet geen bezorginstructie iets aan op of af.

Bezorging in de vuilnisbak is nooit (dus: nooit!) een correcte aflevering, tenzij de ontvanger daartoe expliciet opdracht heeft gegeven. Dat is hier overduidelijk niet het geval.

Je kunt blijven praten wat je wilt over wel of niet bekende bezorginstrcuties, maar moeilijker dan ik hier schrijf is het niet.
Je slaat de plank helemaal mis, MM. Ik vraag niet voor niets of je de bezorginstructie kent en in plaats van ja/nee ga je een andere richting op.

De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Punt.

Je mening met 'nooit' erin is duidelijk een verwachting: je vindt dat het niet zo mag. Dat is iets anders dan of deze manier van afleveren volgens werkopdracht is.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
15 sep 2021 14:17
Moneyman schreef:
15 sep 2021 11:37
Je plaat blijft hangen. Als je de OP leest, weet je genoeg om de conclusie te trekken dat er hier sprake is van wanprestatie. Daar doet geen bezorginstructie iets aan op of af.

Bezorging in de vuilnisbak is nooit (dus: nooit!) een correcte aflevering, tenzij de ontvanger daartoe expliciet opdracht heeft gegeven. Dat is hier overduidelijk niet het geval.

Je kunt blijven praten wat je wilt over wel of niet bekende bezorginstrcuties, maar moeilijker dan ik hier schrijf is het niet.
Je slaat de plank helemaal mis, MM. Ik vraag niet voor niets of je de bezorginstructie kent en in plaats van ja/nee ga je een andere richting op.

De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Punt.

Je mening met 'nooit' erin is duidelijk een verwachting: je vindt dat het niet zo mag. Dat is iets anders dan of deze manier van afleveren volgens werkopdracht is.
ONZIN jablan.. klinklare onzin!

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
15 sep 2021 14:17
Je slaat de plank helemaal mis, MM. Ik vraag niet voor niets of je de bezorginstructie kent en in plaats van ja/nee ga je een andere richting op.
Het is volkomen helder dat geen enkele bezorginstructie de gekozen methode rechtvaardigt. Je herhalende vraag daarover is dus slechts een poging de aandacht af te leiden van waar het écht om gaat.
Jablan schreef:
15 sep 2021 14:17
De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Punt.
Ok, jij bent zo van de bezorginstructies. Laat jij mij dan eens één bezorginstructie zien die een vuilnisbak een geschikt aflevermethode omschrijven.

En bespaar je de moeite, die ga je niet vinden. Je standpunt is niet alleen te bizar om serieus te nemen, maar je gaat ook juridisch volkomen nat.
Jablan schreef:
15 sep 2021 14:17
Je mening met 'nooit' erin is duidelijk een verwachting: je vindt dat het niet zo mag. Dat is iets anders dan of deze manier van afleveren volgens werkopdracht is.
Nee. Ik vind dat niet, dat is zo.

Tijd voor man en paard: wil jij serieus beweren dat de hier gehanteerde werkwijze (onafgestemde plaatsing van een pakket in een vuilnisbak) een geldige bezorging/ levering is?

Zo ja: laat dan de concrete onderbouwing maar zien. Zo niet: stop dan aub een kansloze discussie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Jablan »

MM, dit is nu zo'n voorbeeld waarin je verkeerd zit en het niet toe wilt geven. Ik vraag je naar de werkinstructie voor bezorgers - juridisch gezien relevant - en nu vraag je mij om hem te geven? Nee, mijn vraag was of JIJ hem kent. Is een simpel ja/nee zo moeilijk?

Het pakket is afgeleverd op een voor vreemden onzichtbare plek. Klaar.

Wie het anders wil, kan de wensen per briefje duidelijk maken - bij ons in de buurt hangen er genoeg. Wel/niet in de container, over de schutting, onder de auto, achter het brandhout, noem maar op.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Jablan schreef:
15 sep 2021 14:17
Moneyman schreef:
15 sep 2021 11:37
Je plaat blijft hangen. Als je de OP leest, weet je genoeg om de conclusie te trekken dat er hier sprake is van wanprestatie. Daar doet geen bezorginstructie iets aan op of af.

Bezorging in de vuilnisbak is nooit (dus: nooit!) een correcte aflevering, tenzij de ontvanger daartoe expliciet opdracht heeft gegeven. Dat is hier overduidelijk niet het geval.

Je kunt blijven praten wat je wilt over wel of niet bekende bezorginstrcuties, maar moeilijker dan ik hier schrijf is het niet.
Je slaat de plank helemaal mis, MM. Ik vraag niet voor niets of je de bezorginstructie kent en in plaats van ja/nee ga je een andere richting op.

De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Punt.

Je mening met 'nooit' erin is duidelijk een verwachting: je vindt dat het niet zo mag. Dat is iets anders dan of deze manier van afleveren volgens werkopdracht is.
Wat heeft een koper van een website te maken met de bezorg insctructies, helemaal niets. Welke instructies er ook gehanteerd worden, een koper van een website is geen klant van de bezorgdienst en heeft daarom niets te maken met de bezorg instructies. Koper maakt een afspraak met de webwinkel en de webwinkel moet aangeven hoe en aan wie zij een product bezorgt/aflevert. Tevens dient te webwinkel zelf aan te geven wat er gebeurt als er niemand thuis is.
Alle informatie die door bezorgdiensten worden verstrekt hebben totaal geen waarde. In feite kan de koper/ontvanger deze informatie rustig negeren en wachten op informatie van de webwinkel. De webwinkel laat voor het gemak de bezorgdienst de leverinformatie verstrekken maar juridisch is de koper van de webwinkel geen klant van de bezorgdienst en blijft de webwinkel verantwoordelijk voor de juiste bezorging..
Bezorgdiensten hameren er bij klachten steeds op dat ontvangers geen klanten zijn. Daarmee geven zij impliciet aan dat ontvangers geen rechten hebben richting de bezorgdienst en daarmee dus ook geen plichten richting de bezorgdienst.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
15 sep 2021 14:41
MM, dit is nu zo'n voorbeeld waarin je verkeerd zit en het niet toe wilt geven.
Heb je nu zó'n spreekwoordelijk bord voor je k*p?

Het is volkomen duidelijk wie er hier de plank misslaat - en dat ben ik niet. Jij hanteert net als een andere fanatieke deelnemer in de discussies definities en voorwaarden die je zelf ter plekke verzint - ik niet.
Jablan schreef:
15 sep 2021 14:41
Ik vraag je naar de werkinstructie voor bezorgers - juridisch gezien relevant - en nu vraag je mij om hem te geven?
Die bezorginstructie is juridisch helemaal niet relevant, die is -voor de ontvanger- hooguit informatief. Wat wél juridisch relevant is, is de vraag of hier sprake is van een rechtsgeldige aflevering - en daarvan is geen sprake.

En ja, ik vraag jou dat, omdat jij heel stellig onderstaande uitspraak doet. Die is zo bizar dat'ie om een onderbouwing schrééuwt.
Jablan schreef:
15 sep 2021 14:17
De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Punt.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, dat was een snelle druk op de meldknop... :roll:

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat was natuurlijk ook het hele idee.. beetje jennen en pushen en dan kijken of er een reactie komt die gemeld kan worden..

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door scontra »

Jablan schreef:
15 sep 2021 14:17

De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Punt.
Dan heeft u het wel over een pakketcontainer en niet de grijze, groene, blauwe of oranje kliko !

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

angel1978 schreef:
15 sep 2021 15:08
Dat was natuurlijk ook het hele idee.. beetje jennen en pushen en dan kijken of er een reactie komt die gemeld kan worden..
En wat valt er dan te melden aan de informatie die Moneyman geeft? Die informatie is volkomen correct.

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
15 sep 2021 15:05
Zo, dat was een snelle druk op de meldknop... :roll:
angel1978 schreef:
15 sep 2021 15:08
Dat was natuurlijk ook het hele idee.. beetje jennen en pushen en dan kijken of er een reactie komt die gemeld kan worden..
Ik_weet_niet_alles schreef:
15 sep 2021 15:14
angel1978 schreef:
15 sep 2021 15:08
Dat was natuurlijk ook het hele idee.. beetje jennen en pushen en dan kijken of er een reactie komt die gemeld kan worden..
En wat valt er dan te melden aan de informatie die Moneyman geeft? Die informatie is volkomen correct.

IK heb de reactie van Moneyman gemeld. En daarbij nadrukkelijk aangegeven dat het me NIET om de reactie zelf gaat, maar om het gehele topic. We zijn inmiddels 14 pagina's op elkaar aan het reageren, steeds dieper aan het ingraven op de stellingen, TS zelf reageert niet meer en het topic gaat ook nergens meer heen. Enkel 2 kanten die steeds dieper in de loopgraven wegzakken.

Dus niks jennen en pushen totdat een reactie gemeld kan worden, maar laat de moderators maar beslissen of ze dit topic nog de moeite waard vinden om open te laten of willen sluiten.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jablan schreef:
15 sep 2021 14:17
De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Een container is geen geschikt alternatief, tenzij het een container die alleen te openen is met een code. Een kliko heeft zo'n code niet en is bovendien bedoeld voor afval.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
15 sep 2021 15:25
Dus niks jennen en pushen totdat een reactie gemeld kan worden, maar laat de moderators maar beslissen of ze dit topic nog de moeite waard vinden om open te laten of willen sluiten.
Fijn, deze toelichting! Dank!

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

kuklos schreef:
15 sep 2021 15:25
Moneyman schreef:
15 sep 2021 15:05
Zo, dat was een snelle druk op de meldknop... :roll:
angel1978 schreef:
15 sep 2021 15:08
Dat was natuurlijk ook het hele idee.. beetje jennen en pushen en dan kijken of er een reactie komt die gemeld kan worden..
Ik_weet_niet_alles schreef:
15 sep 2021 15:14
angel1978 schreef:
15 sep 2021 15:08
Dat was natuurlijk ook het hele idee.. beetje jennen en pushen en dan kijken of er een reactie komt die gemeld kan worden..
En wat valt er dan te melden aan de informatie die Moneyman geeft? Die informatie is volkomen correct.

IK heb de reactie van Moneyman gemeld. En daarbij nadrukkelijk aangegeven dat het me NIET om de reactie zelf gaat, maar om het gehele topic. We zijn inmiddels 14 pagina's op elkaar aan het reageren, steeds dieper aan het ingraven op de stellingen, TS zelf reageert niet meer en het topic gaat ook nergens meer heen. Enkel 2 kanten die steeds dieper in de loopgraven wegzakken.

Dus niks jennen en pushen totdat een reactie gemeld kan worden, maar laat de moderators maar beslissen of ze dit topic nog de moeite waard vinden om open te laten of willen sluiten.
Gaat u nu bepalen voor alle forumleden of een discussie al dan niet gesloten moet worden omdat u geen gelijk krijgt in deze discussie?

Gesloten