DHL gooit pakket bij vuilnis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
14 sep 2021 16:15
DHL heeft gewoon hun logistieke processen niet up to date. Je gaat mensen toch niet melden dat ze tussen 8 - 22 uur komen en dat je dan als 'klant' maar even braaf 14 uur met je pootjes omhoog moet gaan zitten? Vaak dan ook nog tegen het einde van de dag de melding dat het niet gelukt is.
Ik krijg nooit van DHL een dergelijk tijdsvak binnen. Tot een jaar geleden gaven ze dat aan inderdaad, nu al lang niet meer. Nu krijg je op de dag van aanmelding van het pakket inderdaad de afleverdag te horen met een indicatie van vele uren en in de ochtend van de bezorging krijg je een exacter tijdvak.
angel1978 schreef:
14 sep 2021 16:39
Tja, niemand zegt dat je de hele dag thuis moet blijven, maar je mag alleen bestellen als je altijd thuis bent...
Als je bij voorbaat al weet dat je niet thuis bent, hoe slim ben je dan om online te gaan bestellen?
alfatrion schreef:
14 sep 2021 16:44
NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 16:01
Toch leuk om te zien dat u een mening vormt op iets dat nergens gezegd word en dat weer als feit neer zet. Niemand zegt dat je de hele dag thuis moet blijven.
Dit is gewoon trollen.
Trollen? Zegt de persoon die A beweert en B quote. Als je niet thuis wilt blijven, dan moet je ook niet online gaan bestellen. Alsof online bestellen de enige optie is of een verplichting is. En dat de verkoper zich moet gaan aanpassen aan de koper zeker. Wil je iets dat de verkoper niet kan bieden, dan daar niet kopen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik krijg nooit van DHL een dergelijk tijdsvak binnen.
Dat is fijn, maar blijkbaar krijgen mensen van een andere DHL tijdsvakken binnen dan NeoDutchio.
Nu krijg je op de dag van aanmelding van het pakket inderdaad de afleverdag te horen met een indicatie van vele uren
Vele uren staat hier voor hele dag ( 8 - 22 uur )
en in de ochtend van de bezorging krijg je een exacter tijdvak
Naast het feit dat je dit niet altijd krijgt klopt het vaak ook niet, wordt het in de loop van de dag aangepast of naar een andere dag gezet.

Effectief blijf je dus wel verplicht de hele dag thuis om later te horen dat het voor niets was.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Trollen? Zegt de persoon die A beweert en B quote. Als je niet thuis wilt blijven, dan moet je ook niet online gaan bestellen. Alsof online bestellen de enige optie is of een verplichting is. En dat de verkoper zich moet gaan aanpassen aan de koper zeker. Wil je iets dat de verkoper niet kan bieden, dan daar niet kopen.
Dit is trollen idd.

De verkoper biedt het aan. Sterker nog, het is de enige manier om het online te bestellen. Verkoper biedt ook aan om het thuis te bezorgen en om het 1x aan te bieden en daarna naar een servicepunt te brengen.
Tot dusverre dus geen enkel probleem.

Het probleem ontstaat pas op het moment dat de bezorger besluit zich niets van die afspraken aan te trekken en er gewoon een eigen werkwijze op na te houden die niet in lijn is met de afspraken gemaakt met de verkoper en bezorgdienst..

Dat verbasteren tot een niet nagekomen afspraak aan de kant van de verkoper is idd trollen! Zeker als dat zoveel pagina's volgehouden wordt.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou ja, de oproep van de Ts heeft in ieder geval 11 pagina’s aan reacties opgeleverd, terwijl hij zelf verder stil zwijgt. Dus het zal heus wel goed gekomen zijn met dat pakje.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
14 sep 2021 17:13
Ik krijg nooit van DHL een dergelijk tijdsvak binnen.
Dat is fijn, maar blijkbaar krijgen mensen van een andere DHL tijdsvakken binnen dan NeoDutchio.
Dan ben ik toch wel benieuwd naar een dergelijke melding. Dan geven ze namelijk andere tijden op als hun eigen werktijden.
angel1978 schreef:
14 sep 2021 17:13
Nu krijg je op de dag van aanmelding van het pakket inderdaad de afleverdag te horen met een indicatie van vele uren
Vele uren staat hier voor hele dag ( 8 - 22 uur )
Nope, hooguit tussen 08:00 - 18:00 uur. En dat is totdat zij hun route kunnen maken.
angel1978 schreef:
14 sep 2021 17:13
en in de ochtend van de bezorging krijg je een exacter tijdvak
Naast het feit dat je dit niet altijd krijgt klopt het vaak ook niet, wordt het in de loop van de dag aangepast of naar een andere dag gezet.
De planning bij DHL wordt in de ochtend gemaakt als ze weten wat ze moeten bezorgen. En ja, het kan wel eens sneeuwen en er kan wel eens een file ergens zijn, maar het is echt geen dagelijks iets dat de tijdsindicatie aangepast moet worden. En een dag later is vooraf al bekend, dan zit namelijk het pakket ook niet in de bus.
angel1978 schreef:
14 sep 2021 17:13
Effectief blijf je dus wel verplicht de hele dag thuis om later te horen dat het voor niets was.
Nee hoor, want zodra het pakket in het sorteerproces zit en het aflevermoment bekend is kan je online aanpassingen doen als het niet uitkomt.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Trollen dus..
We staan vandaag voor de deur tussen 20.05 - 21.30 uur (JJD0000......)
En zo heb ik er menigeen van staan..

Dat er tot 18.00 uur gepland wordt is een leugen. Hier komt het pakketje vaker niet dan wel tussen kantooruren. Van ongeveer de helft krijgen we bericht wanneer ongeveer, de andere helft blijft tussen 8 - 22 uur staan.
Pas als 22.30 uur ook niet gehaald wordt volgt er een bericht ( meestal rond 22 uur ) met een nieuw moment.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
14 sep 2021 17:55
Trollen dus..
We staan vandaag voor de deur tussen 20.05 - 21.30 uur (JJD0000......)
En zo heb ik er menigeen van staan..
Ach, tussen 8 en 22 u wil dus zeggen avondbezorging tussen 20:05 en 21:30. Over trollen gesproken.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Over trollen gesproken idd. Dat kan nu wederom iedereen zien door je selectieve quotes. avond bezorging? Ze werkten toch tot 18.00 uur?

Het is eigenlijk een lange rij aan leugens.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 18:08
angel1978 schreef:
14 sep 2021 17:55
Trollen dus..
We staan vandaag voor de deur tussen 20.05 - 21.30 uur (JJD0000......)
En zo heb ik er menigeen van staan..
Ach, tussen 8 en 22 u wil dus zeggen avondbezorging tussen 20:05 en 21:30. Over trollen gesproken.
Bij mij en alle Nederlanders is tussen 20:05 en 21:30 's avonds. Alleen in het huis van NeoDutchio hebben ze een klok die afwijkt van de rest van Nederland.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
14 sep 2021 18:22
Bij mij en alle Nederlanders is tussen 20:05 en 21:30 's avonds. Alleen in het huis van NeoDutchio hebben ze een klok die afwijkt van de rest van Nederland.
Gelukkig dat mijn klok dat goed loopt. En als er hier beweerd wordt dat er een mail verstuurd word met dat DHL de volgende dag zou komen tussen 8 en 22u, dan is het lachwekkend dat als je om een bewijs vraagt er een reactie op komt dat ze komen tussen 20:05 en 21:30u. Dan ben ik niet aan het trollen, maar diegene die een hoop roept, maar niets kan onderbouwen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
14 sep 2021 15:00
Moneyman schreef:
14 sep 2021 08:55
Misschien kunnen we het nu dan weer gewoon bij de OP houden...?
Deze opening - en die van soortgelijke onderwerpen - is samengevat: ontvanger heeft een ander verwachtingspatroon dan hoe de bezorgdienst werkt.
NeoDutchio probeert elke keer weer die verwachtingen bij te stellen.
Nope. Dat is geen eerlijke samenvatting van de opening. Het gaat niet om het verwachtingspatroon van de ontvanger, het gaat om de wanprestatie van de bezorger. En die bezorger deed gewoon niet wat er beloofd werd. De rest is ruis.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 18:41
Ik_weet_niet_alles schreef:
14 sep 2021 18:22
Bij mij en alle Nederlanders is tussen 20:05 en 21:30 's avonds. Alleen in het huis van NeoDutchio hebben ze een klok die afwijkt van de rest van Nederland.
Gelukkig dat mijn klok dat goed loopt. En als er hier beweerd wordt dat er een mail verstuurd word met dat DHL de volgende dag zou komen tussen 8 en 22u, dan is het lachwekkend dat als je om een bewijs vraagt er een reactie op komt dat ze komen tussen 20:05 en 21:30u. Dan ben ik niet aan het trollen, maar diegene die een hoop roept, maar niets kan onderbouwen.
En al deze informatie komt uit uw dikke duim? Die moet toch wel erg dik zijn met alle fantasieverhalen die u eruit zuigt.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 18:41
Ik_weet_niet_alles schreef:
14 sep 2021 18:22
Bij mij en alle Nederlanders is tussen 20:05 en 21:30 's avonds. Alleen in het huis van NeoDutchio hebben ze een klok die afwijkt van de rest van Nederland.
Gelukkig dat mijn klok dat goed loopt. En als er hier beweerd wordt dat er een mail verstuurd word met dat DHL de volgende dag zou komen tussen 8 en 22u, dan is het lachwekkend dat als je om een bewijs vraagt er een reactie op komt dat ze komen tussen 20:05 en 21:30u. Dan ben ik niet aan het trollen, maar diegene die een hoop roept, maar niets kan onderbouwen.
Ach het volgende rijtje leugens die eraan toegevoegd worden. Trollgedrag.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben toch zo benieuwd wat er met het pakketje van de TS is gebeurd. Jullie niet?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
14 sep 2021 19:07
Ach het volgende rijtje leugens die eraan toegevoegd worden. Trollgedrag.
Inderdaad, trolgedrag van u:
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/b ... g-wijzigen. Een prachtige manier om het bezorgmoment of afleverpunt aan te passen. Of download de app, kunt u prachtig zien wat DHL allemaal te bieden heeft.
angel1978 schreef:
12 sep 2021 14:54
...dan mag de ontvanger wel klagen over de enorme tijdsperiode van bezorging die vaak genomen wordt ( maandag tussen 7.00 en 22.00 uur )
Dit is dus grote onzin.
Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters.
En dat weet u zelf ook, want als ik dan vraag om bewijs dat er een mail komt met het tijdsbestek van 7:00 tot 22:00 uur, dan komt u met:
angel1978 schreef:
14 sep 2021 17:55
We staan vandaag voor de deur tussen 20.05 - 21.30 uur
Dat is dus de tijdvenster die zij aangeven. En als dat niet uitkomt kunt u zelf online allerlei aanpassingen doen.

In plaats van te gaan huilen en mij voor leugenaar uitmaken had u zelf ook even de waarheid kunnen opzoeken.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 16:01
(...) Er is gezegd dat als je niet altijd thuis bent het niet verstandig is om online te bestellen en het thuis te laten afleveren. Immers, als je niet thuis bent kan je ook niets aannemen.
En hoe moet het dan zoals mij gisteren overkwam? Voor bestellen, na bestellen en na ophalen door de bezorgdienst was de bezorging dinsdagmiddag, op een moment dat ik wist dat ik thuis zou zijn. In de loop van maandagochtend kreeg ik een bericht dat de bezorging vroeg op de maandagmiddag zou zijn, op een moment dat ik niet thuis zou zijn. Aanpassen van het bezorgmoment bleek op dat moment niet mogelijk.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

En nog een rijtje met leugens die eraan toegevoegd worden. Iedereen kan het zo nalezen..

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
14 sep 2021 19:50
NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 16:01
(...) Er is gezegd dat als je niet altijd thuis bent het niet verstandig is om online te bestellen en het thuis te laten afleveren. Immers, als je niet thuis bent kan je ook niets aannemen.
En hoe moet het dan zoals mij gisteren overkwam? Voor bestellen, na bestellen en na ophalen door de bezorgdienst was de bezorging dinsdagmiddag, op een moment dat ik wist dat ik thuis zou zijn. In de loop van maandagochtend kreeg ik een bericht dat de bezorging vroeg op de maandagmiddag zou zijn, op een moment dat ik niet thuis zou zijn. Aanpassen van het bezorgmoment bleek op dat moment niet mogelijk.
In dat geval gewoon de verkoper aanspreken dat deze zich niet aan de afspraak houdt. Deze zal met DHL contact op moeten nemen dat het geleverd moet worden op het afgesproken moment.
Overigens wel vreemd dat de afspraak niet aangepast kon worden.
angel1978 schreef:
14 sep 2021 19:52
En nog een rijtje met leugens die eraan toegevoegd worden. Iedereen kan het zo nalezen..
Klopt, zelfs DHL liegt op hun site.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
14 sep 2021 18:41
Nope. Dat is geen eerlijke samenvatting van de opening. Het gaat niet om het verwachtingspatroon van de ontvanger, het gaat om de wanprestatie van de bezorger. En die bezorger deed gewoon niet wat er beloofd werd. De rest is ruis.
Wanprestatie? Je doet precies hetzelfde als vele andere klagers: jij hebt een bepaald idee hoe er bezorgd moet worden. Ken jij de bezorginstructie voor een DHL-bezorger? En die voor alle andere bezorgers? Of er volgens instructie gewerkt is, dat is relevant.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
14 sep 2021 20:08
Moneyman schreef:
14 sep 2021 18:41
Nope. Dat is geen eerlijke samenvatting van de opening. Het gaat niet om het verwachtingspatroon van de ontvanger, het gaat om de wanprestatie van de bezorger. En die bezorger deed gewoon niet wat er beloofd werd. De rest is ruis.
Wanprestatie? Je doet precies hetzelfde als vele andere klagers: jij hebt een bepaald idee hoe er bezorgd moet worden. Ken jij de bezorginstructie voor een DHL-bezorger? En die voor alle andere bezorgers? Of er volgens instructie gewerkt is, dat is relevant.
Wat zij doen is de voorwaarden van DHL er bij pakken. Echter weet niemand van ons wat de afspraken zijn tussen de verzender en DHL. Er zijn ook Chinese verkopers die hun zendingen meteen naar een DHL punt sturen. Dat is ook tegen het zere been van de voorwaarden van DHL, maar die staan los van de afspraken tussen B to B.

Gesloten