DHL gooit pakket bij vuilnis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 17:00
ZeerPrivé schreef:
14 sep 2021 16:15
DHL heeft gewoon hun logistieke processen niet up to date. Je gaat mensen toch niet melden dat ze tussen 8 - 22 uur komen en dat je dan als 'klant' maar even braaf 14 uur met je pootjes omhoog moet gaan zitten? Vaak dan ook nog tegen het einde van de dag de melding dat het niet gelukt is.
Ik krijg nooit van DHL een dergelijk tijdsvak binnen. Tot een jaar geleden gaven ze dat aan inderdaad, nu al lang niet meer. Nu krijg je op de dag van aanmelding van het pakket inderdaad de afleverdag te horen met een indicatie van vele uren en in de ochtend van de bezorging krijg je een exacter tijdvak.
OK, dat kan. Ik heb even de mailboxen gecheckt: ik heb ik oktober 2020 voor het laatst bij een shop besteld die met DHL werkte. Dat ging weer zo moeizaam, dat ik sinds die tijd niet meer bestel bij een shop die met hun werkt.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 20:01
In dat geval gewoon de verkoper aanspreken dat deze zich niet aan de afspraak houdt. Deze zal met DHL contact op moeten nemen dat het geleverd moet worden op het afgesproken moment.
Overigens wel vreemd dat de afspraak niet aangepast kon worden.
Aha. Dus als de vervoerder ineens zijn planning aanpast, moet ik in actie komen. Ofwel door te regelen dat ik thuis ben, wat ik gedaan heb, of door de verkoper aan te spreken, die zich overigens wel aan zijn afspraken hield.

Hoe dan ook, of ik nu wel of niet van tevoren weet of ik thuis ben op het beoogde bezorgmoment maakt niet uit. Als de vervoerder er een potje van maakt (druk druk druk, slecht betaald, u kent het riedeltje wel) ligt het toch weer bij mij. Ik moet "gewoon" contact opnemen met de verkoper, die er verder ook miets aan kan doen. (Ja, ik weet ook wel wie met wie juridisch gezien een overeenkomst heeft, maar ik houd het graag praktisch.) Eerlijk gezegd verwacht ik gewoon dat de vervoerder zich aan zijn door hemzelf bevestigde afspraak houdt.

Dat ik het bezorgmoment niet kon aanpassen is overigens niet voor het eerst. Meestal lukt het wel, maar niet altijd.

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Eerlijk gezegd verwacht ik gewoon dat de vervoerder zich aan zijn door hemzelf bevestigde afspraak houdt.
Sorry hoor, maar dat mag je helemaal niet verwachten. :mrgreen: :?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Sannietje schreef:
12 sep 2021 19:31
De planning van een bezorgdienst kan nu eenmaal niet voor elke chauffeur nauwkeurige bezorgtijden per adres opgeven. Dat is onmogelijk. Per wijk geven ze een tijdstip op voor alle adressen daar. Exacter is gewoon onmogelijk.
Daar ben ik het echt niet mee eens.
De route is van te voren vastgelegd.
Bezorger (c.q zijn auto) heeft een mobiele verbinding, zodat live zichtbaar gemaakt kan worden waar hij zit op de route.
Het is softwarematig prima mogelijk om de pakketontvanger nauwkeurig en live te informeren waar de bezorger zich met jouw pakketje bevindt. En wanneer je hem voor je deur kan verwachten.
Natuurlijk kunnen opgegeven bezorgtijden uitlopen, maar men is (technisch) zeker in staat om je tijdig te informeren.

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Sannietje schreef:
12 sep 2021 19:31
De planning van een bezorgdienst kan nu eenmaal niet voor elke chauffeur nauwkeurige bezorgtijden per adres opgeven. Dat is onmogelijk. Per wijk geven ze een tijdstip op voor alle adressen daar. Exacter is gewoon onmogelijk.

En waarom kan Red je Pakketje dat wel dan? Zij werken met realtime bezorgtijden. Rond 17 uur kreeg ik een bezorgindicatie tussen 20.30 - 21.15 met 34 afleveradressen voor me. Nu zie ik dat hij er bijna is met nog 1 afleveradres voor me.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Geip Suusje schreef:
14 sep 2021 20:34
Sannietje schreef:
12 sep 2021 19:31
De planning van een bezorgdienst kan nu eenmaal niet voor elke chauffeur nauwkeurige bezorgtijden per adres opgeven. Dat is onmogelijk. Per wijk geven ze een tijdstip op voor alle adressen daar. Exacter is gewoon onmogelijk.
Daar ben ik het echt niet mee eens.
De route is van te voren vastgelegd.
Bezorger (c.q zijn auto) heeft een mobiele verbinding, zodat live zichtbaar gemaakt kan worden waar hij zit op de route.
Het is softwarematig prima mogelijk om de pakketontvanger nauwkeurig en live te informeren waar de bezorger zich met jouw pakketje bevindt. En wanneer je hem voor je deur kan verwachten.
Natuurlijk kunnen opgegeven bezorgtijden uitlopen, maar men is zeker in staat om je tijdig te informeren.
Sommige forumleden vinden het heel normaal dat klanten van een webwinkel zelf in actie moeten komen om fouten en tekortkomingen van vervoerders en bezorgers op te lossen. Wat er ook gebeurt, in hun ogen is de klant altijd fout.
Voorheen werd dan gewezen naar een schip die ergens vast lag, naar corona maatregelen of ondernemers die het zo moeilijk hebben. Die argumenten kunnen ze nu niet meer gebruiken maar ach die arme vervoerders en bezorgers met hun lastige ontvangers, die gewoon willen dat gemaakte afspraken worden nagekomen.

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
14 sep 2021 20:29
Aha. Dus als de vervoerder ineens zijn planning aanpast, moet ik in actie komen. Ofwel door te regelen dat ik thuis ben, wat ik gedaan heb, of door de verkoper aan te spreken, die zich overigens wel aan zijn afspraken hield.
De verkoper weet niet dat er iets fout gaat als er niets gezegd wordt.
Erthanax schreef:
14 sep 2021 20:29
Hoe dan ook, of ik nu wel of niet van tevoren weet of ik thuis ben op het beoogde bezorgmoment maakt niet uit. Als de vervoerder er een potje van maakt (druk druk druk, slecht betaald, u kent het riedeltje wel) ligt het toch weer bij mij. Ik moet "gewoon" contact opnemen met de verkoper, die er verder ook miets aan kan doen. (Ja, ik weet ook wel wie met wie juridisch gezien een overeenkomst heeft, maar ik houd het graag praktisch.) Eerlijk gezegd verwacht ik gewoon dat de vervoerder zich aan zijn door hemzelf bevestigde afspraak houdt.
Als online de aanpassing niet werkt (meest praktische), dan kom je dus bij de verkoper uit. En gelukkig maken ze er niet altijd en overal een potje van. Uitzonderingen zal je altijd hebben.
Geip Suusje schreef:
14 sep 2021 20:34
De route is van te voren vastgelegd.
Bezorger (c.q zijn auto) heeft een mobiele verbinding, zodat live zichtbaar gemaakt kan worden waar hij zit op de route.
Het is softwarematig prima mogelijk om de pakketontvanger nauwkeurig en live te informeren waar de bezorger zich met jouw pakketje bevindt. En wanneer je hem voor je deur kan verwachten.
Op de dag zelf tijdens het rijden zou je theoretisch een tijd kunnen aangeven. Maar voordat de chauffeur begint is er nog geen tijd te geven. En tijdens de rit kan je wel zien waar de bus op dat moment is, maar niet waar die over een uur zou kunnen zijn. Er zijn bedrijven die aangeven hoeveel stops er nog zijn, maar in de toekomst kan niemand kijken. Zijn de eerstkomende 10 afleveradressen thuis en ben je binnen 30 seconden weg, dan ben je met 5 minuten plus reistijd bij adres nummer 11. Maar als net die 10 adressen niet aanwezig zijn en het duurt 2 minuten per adres, dan ben je pas na 20 minuten plus reistijd van adres nummer 11.
De andere kant van een live update is dat ontvangers ook richting de chauffeur kunnen gaan op het moment dat het aflevermoment niet past. Of dat ze zien dat de bus een paar straten verder is, maar de chauffeur eerst even gaat lunchen en alsnog gaan klagen dat het zo lang duurde.
Alles heeft zijn voordelen, maar ook nadelen.

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
14 sep 2021 20:43
Sommige forumleden vinden het heel normaal dat klanten van een webwinkel zelf in actie moeten komen om fouten en tekortkomingen van vervoerders en bezorgers op te lossen. Wat er ook gebeurt, in hun ogen is de klant altijd fout.
Voorheen werd dan gewezen naar een schip die ergens vast lag, naar corona maatregelen of ondernemers die het zo moeilijk hebben. Die argumenten kunnen ze nu niet meer gebruiken maar ach die arme vervoerders en bezorgers met hun lastige ontvangers, die gewoon willen dat gemaakte afspraken worden nagekomen.
Wat een dooddoener zeg. Hoe weet een verkoper dat een bezorgdienst die hij ingeschakeld heeft een fout heeft gemaakt? Hoe moet de verkoper ruiken dat DHL, zoals in dit geval, een zending in een prullenbak heeft gelegd? Dus ja, als jij als ontvanger iets niet of beschadigd ontvangen hebt, dan neem je contact op met de verkoper. Tenzij u een andere manier weet zodat de ontvanger niets hoeft te doen, dan hoor ik het graag.
Geen idee wat de connectie is tussen de verkoper die iets niet kan weten als er niets gemeld word en een klant die altijd fout zou zijn, kunt u dat uitleggen?
En wat is de overeenkomst tussen een bezorger die een aflevermoment moet aanpassen en een vastliggend schip?
En welke gemaakte afspraken moeten worden nagekomen? U weet welke afspraken er gemaakt zijn tussen verkoper en DHL? Die zijn echt anders dan tussen een particulier die iets verstuurd en DHL. Wij versturen elke dag 3 trailers via DHL, daar zijn echt andere afspraken over gemaakt dat op de site van DHL te vinden zijn. En die afspraken die wij hebben met DHL worden ook naar onze klanten gecommuniceerd. Het grootste verschil is dat een particulier voor een bepaalde tijd zijn pakket afgeleverd moet hebben om de volgende dag nog te laten bezorgen (meestal voor 17:00u) en dat bij ons de laatste trailer om 20:00 het terrein verlaat. Sterker, elke avond rond 11 uur komt er nog een trailer uit het buitenland in zuid Limburg aan die de volgende dag bezorgd moet zijn.
Maar als u de afspraken kent tussen deze Chinese verkoper en DHL Nederland, dan mag u dat gewoon delen hoor.

witte angora
Berichten: 30721
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
14 sep 2021 19:19
Ik ben toch zo benieuwd wat er met het pakketje van de TS is gebeurd. Jullie niet?

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jawel, maar ik vrees dat we dat niet zullen horen.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
14 sep 2021 20:08
Moneyman schreef:
14 sep 2021 18:41
Nope. Dat is geen eerlijke samenvatting van de opening. Het gaat niet om het verwachtingspatroon van de ontvanger, het gaat om de wanprestatie van de bezorger. En die bezorger deed gewoon niet wat er beloofd werd. De rest is ruis.
Wanprestatie? Je doet precies hetzelfde als vele andere klagers: jij hebt een bepaald idee hoe er bezorgd moet worden. Ken jij de bezorginstructie voor een DHL-bezorger? En die voor alle andere bezorgers? Of er volgens instructie gewerkt is, dat is relevant.
Onzin, Jablan. Tenzij jij met droge ogen durft te beweren dat het in de vuilnisbak dumpen van een pakket in de bezorginstructie staat. Kom op man, dit soort reacties neemt niemand serieus.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
14 sep 2021 20:34
Sannietje schreef:
12 sep 2021 19:31
De planning van een bezorgdienst kan nu eenmaal niet voor elke chauffeur nauwkeurige bezorgtijden per adres opgeven. Dat is onmogelijk. Per wijk geven ze een tijdstip op voor alle adressen daar. Exacter is gewoon onmogelijk.
Daar ben ik het echt niet mee eens.
De route is van te voren vastgelegd.
Bezorger (c.q zijn auto) heeft een mobiele verbinding, zodat live zichtbaar gemaakt kan worden waar hij zit op de route.
Het is softwarematig prima mogelijk om de pakketontvanger nauwkeurig en live te informeren waar de bezorger zich met jouw pakketje bevindt. En wanneer je hem voor je deur kan verwachten.
Natuurlijk kunnen opgegeven bezorgtijden uitlopen, maar men is (technisch) zeker in staat om je tijdig te informeren.
Exact dat. Het kan prima. Dynalogic doet dat bijvoorbeeld ook, tot op een kwartier nauwkeurig.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
14 sep 2021 21:34
Geip Suusje schreef:
14 sep 2021 20:34
Sannietje schreef:
12 sep 2021 19:31
De planning van een bezorgdienst kan nu eenmaal niet voor elke chauffeur nauwkeurige bezorgtijden per adres opgeven. Dat is onmogelijk. Per wijk geven ze een tijdstip op voor alle adressen daar. Exacter is gewoon onmogelijk.
Daar ben ik het echt niet mee eens.
De route is van te voren vastgelegd.
Bezorger (c.q zijn auto) heeft een mobiele verbinding, zodat live zichtbaar gemaakt kan worden waar hij zit op de route.
Het is softwarematig prima mogelijk om de pakketontvanger nauwkeurig en live te informeren waar de bezorger zich met jouw pakketje bevindt. En wanneer je hem voor je deur kan verwachten.
Natuurlijk kunnen opgegeven bezorgtijden uitlopen, maar men is (technisch) zeker in staat om je tijdig te informeren.
Exact dat. Het kan prima. Dynalogic doet dat bijvoorbeeld ook, tot op een kwartier nauwkeurig.
Zelfs bij Coolblue kun je de route van de eigen transporteurs volgen die jouw pakket komen brengen.

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En Coolblue geeft ook nog een belletje dat ze er met een kwartiertje zijn. Ja ja, zo kan het dus ook.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 20:59
(...) En die afspraken die wij hebben met DHL worden ook naar onze klanten gecommuniceerd. (...)
Zo ging dat bij mij afgelopen zondag dus ook. Prima. En dat werd 's avonds laat ook nog eens bevestigd. En nog een keer, in de zeer vroege ochtend. En in de loop van de ochtend werd het aangepast, van dinsdag naar maandag. Daar mag ik dan niet lichtelijk ontstemd over geraken, maar ik moet "gewoon" contact opnemen met de verkoper, want dat zou dan praktisch zijn. Die bezorger staat dan even goed voor een dichte deur, mikt het in een van mijn vele kliko's, of dumpt het bij een afhaalpunt. Het meest prsktisch was om mijn eigen planning aan te passen en te zorgen dat ik wel thuis was. Veel meer dan een klein ongemak was het niet.

Over de diverse bezorgdiensten heb niets te klagen, het gaat vrijwel altijd goed en een echt probleem (bv nooit ontvangen maar zogenaamd wel afgeleverd) heb ik nooit ondervonden. De vaste bezorgers zijn allemaal heel vriendelijk.

Wat mij wel ergert is dat zodra iemand op het forum klaagt over beroerde bezorging, volgens u de bezorgdienst nooit iets te verwijten valt.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jablan schreef:
14 sep 2021 20:08
Moneyman schreef:
14 sep 2021 18:41
Nope. Dat is geen eerlijke samenvatting van de opening. Het gaat niet om het verwachtingspatroon van de ontvanger, het gaat om de wanprestatie van de bezorger. En die bezorger deed gewoon niet wat er beloofd werd. De rest is ruis.
Wanprestatie? Je doet precies hetzelfde als vele andere klagers: jij hebt een bepaald idee hoe er bezorgd moet worden. Ken jij de bezorginstructie voor een DHL-bezorger? En die voor alle andere bezorgers? Of er volgens instructie gewerkt is, dat is relevant.
In de wet staat dat het risico overgaat op de koper vanaf het moment dat hij het product heeft ontvangen (= bezorging). De koper heeft het product niet ontvangen op het moment dat de bezorger het pakket in de kliko deponeerde. Dat wordt uiteraard niet anders op het moment dat DHL haar bezorgers de instructie geven om pakketjes in de kliko te dumpen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kijk, zo kan het ook: PostNL legt pakket in papierkliko. En doet netjes kaartje in de bus met daarop bericht dat het pakket in de papierkliko ligt.

Trouwens wel jammer dat papierkliko aan de straat werd gezet door de buren omdat de geadresseerde op vakantie was.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 72b3c5d1cc

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, zeg, wie gaat er dan ook op vakantie… 8)

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is beter, maar nog steeds nalatig. Het pakketje moet de drempel over en anders maar naar het postkantoor en uiteindelijk terug naar de verzender.

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
14 sep 2021 21:48
Wat mij wel ergert is dat zodra iemand op het forum klaagt over beroerde bezorging, volgens u de bezorgdienst nooit iets te verwijten valt.
Wat mij dan weer ergert is dat personen dergelijke uitspraken doen zonder onderbouwing en zonder andere topics mee te nemen in die gedachte. Dat het uw onderbuik gevoel is, wil niet zeggen dat het de waarheid is.
In het geval van dit topic heb ik nergens gezegd dat de bezorger niets te verwijten zou zijn.

Gesloten