PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
anitaberg72
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2021 21:17

PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door anitaberg72 »

Hallo,
Ik heb een klacht omtrent PostNL en Ik weet niet waar ik deze klacht, buiten PostNL, nog meer kenbaar kan maken want ik vind het meer dan belachelijk!!
Het volgende wil ik graag voorleggen;
Er is een pakket vanuit ApotheekZorg met nicotinepleisters aan mij verstuurd, ik wist niet wanneer dat precies verstuurd werd (was een 2e levering) en wist dus ook niet wanneer het zou aankomen.
Ik heb 2 weken geleden gebeld met de vraag of de pleisters echt op tijd binnen zouden zijn, er werd me verzekerd dat dat zou zijn.
Vandaag heb ik er weer naar toe gebeld met de vraag waar m’n pleisters bleven want ik heb er geen meer en ik kreeg te horen dat het pakket op 5 oktober al verstuurd was en dat PostNL het schijnbaar 2 x heeft aangeboden (op 6 okt) maar dat er niemand thuis was waarna het pakket is afgegeven bij de Primera in m’n dorp.
Ik heb het daar niet opgehaald, domweg omdat ik niet wist dat het daar afgegeven was.
Ik heb begrepen van ApotheekZorg dat er door PostNL geen “niet thuis” briefje meer in de brievenbus word gedaan. Ik heb ook geen mailtje ontvangen omdat ApotheekZorg m’n mailadres niet aan PostNL door mag geven ivm de wet op de privacy 🤔🤯
Maar hoe moet ik weten dat er een pakket bij de Primera voor mij ligt als ik niet weet dat het daar ligt, dit heb ik dus bij PostNL voorgelegd maar krijg geen reactie.
Ik vind het niet kunnen dat ik nu minimaal 2 dagen zonder de pleisters zit in de hoop dat het nu wel kenbaar gemaakt word dat het bezorgd gaat worden.
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen?

[Persoonsnaam werd weggehaald.]

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt de PostNL app downloaden. Het verhaal van het mailadres niet mogen doorgeven klinkt mij wat vreemd in de oren. Bij elke online ze ding die ik maak geef je het mailadres van de ontvanger in zodat deze bericht krijgt.

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Morganlefay schreef:
19 okt 2021 14:57
Klopt inderdaad dat er geen niet thuis meer wordt geschreven in plaats daarvan krijgt u een mailtje met de melding van...............
Dit wil dus zeggen dat iemand zonder internet nooit meer weet of zijn bestelde pakketje is aangekomen. :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
19 okt 2021 14:57
Klopt inderdaad dat er geen niet thuis meer wordt geschreven in plaats daarvan krijgt u een mailtje met de melding van...............
Ik krijg die briefjes nog gewoon.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er loopt een proef in bepaalde gebieden. Het is dus niet overal dat men geen briefje meer krijgt. De proef is om te zien hoeveel tijdsbesparing er is als alles automatisch gaat en er geen handmatige dingen meer gedaan hoeven te worden.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Duc »

NeoDutchio schreef:
19 okt 2021 15:55
Er loopt een proef in bepaalde gebieden. Het is dus niet overal dat men geen briefje meer krijgt. De proef is om te zien hoeveel tijdsbesparing er is als alles automatisch gaat en er geen handmatige dingen meer gedaan hoeven te worden.

Klopt hier krijgen we ook geen briefjes meer in de brievenbus, maar die had ik al nooit nodig gezien ik de PostNL app heb en hier zowel de pakketjes als de brievenbus post elke dag aangegeven wordt.
Bij pakketjes kun je dan kom gelijk zien wat de status van je pakket is en waar deze afgeleverd wordt.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Het systeem werkt niet helemaal naar behoren. Het gebeurt hier regelmatig dat de bezorger het niet goed scant. Als je niet thuis bent en bezorger scant geleverd aan je adres. Terwijl de bezorger het bij iemand anders in je straat heeft afgeleverd en niet heeft gescand bij wie het heeft afgeleverd. Of ligt bij een postnl ophaalpunt, wat dan niet goed in het systeem staat. Het is natuurlijk ook vervelend voor mensen geen niet de postnl app of een account hebben bij de post. Tevens ook niet handig voor een bepaalde groep die geen smartphone of internet hebben. Die mensen zijn er ook nog.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt een klacht neerleggen bij je apotheek. Deze kan de klacht doorgeven aan PostNL.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door hoopke »

Ik krijg altijd een melding per email en daarbovenop nog een melding in de app, nu zullen er mensen zijn die geen smartphone hebben, maar mocht dat wel het geval zijn, download dan de app van post.nl, DHL en evt UPS en je hebt overzicht wanneer iets komt, je kunt ook gemakkelijk wijzigingen invoeren, of aangeven dat het pakketje ergens neergelegd mag worden ( let hier wel mee op, want vanaf dat moment ben jij zelf verantwoordelijk als pakketje afgeleverd is maar weg is)

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier ook. En ik ben er niet blij mee.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Het enige wat hier tegen te doen valt is klagen bij de webwinkel. Zij dienen te zorgen dat een pakket bij de klant komt en als dat niet lukt omdat post.nl geen bericht achter laat dan versturen ze het nog maar een keer net zo lang tot het wel aankomt.
De webwinkel is opdrachtgever en deze moet dan maar een klacht indienen bij post.nl. Als een webwinkel hier maar genoeg werk mee hebben dan stappen ze vanzelf over naar een andere bezorgdienst.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door riddert »

Ik_weet_niet_alles schreef:
20 okt 2021 19:11
Het enige wat hier tegen te doen valt is klagen bij de webwinkel. Zij dienen te zorgen dat een pakket bij de klant komt en als dat niet lukt omdat post.nl geen bericht achter laat dan versturen ze het nog maar een keer net zo lang tot het wel aankomt.
De webwinkel is opdrachtgever en deze moet dan maar een klacht indienen bij post.nl. Als een webwinkel hier maar genoeg werk mee hebben dan stappen ze vanzelf over naar een andere bezorgdienst.
De webwinkel krijgt het pakketje retour van de bezorgdienst als het niet afgehaald word op een afhaalpunt.
De winkel zal het pakketje crediteren en that's it.
Mocht u het alsnog willen ontvangen, plaatst u maar een nieuwe bestelling.
Ik denk dat dit een reëeler scenario is.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

riddert schreef:
20 okt 2021 19:39
De webwinkel krijgt het pakketje retour van de bezorgdienst als het niet afgehaald word op een afhaalpunt.
De winkel zal het pakketje crediteren en that's it.
Mocht u het alsnog willen ontvangen, plaatst u maar een nieuwe bestelling.
Ik denk dat dit een reëeler scenario is.
De klant kan aangeven een koopovereenkomst met de verkoper te hebben en dat de verkoper tekortgeschoten in diens verbintenis.

theme2905
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2020 12:44

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door theme2905 »

Vaak meegemaakt in de tijd toen er wel kaartjes in de bus gegooid moesten worden, geen kaartje in de bus, en wij wel thuis waren maar wel een bericht dat ze ons gemist hadden.Toen kwamen ze liever niet in de hoge flats want dat koste veel tijd en sloegen ze standaard over en brachten je pakket meteen bij een afhaalpunt, dus geen kaartje want ze hadden geen poging gedaan, Nu is het ze nog makkelijker gemaakt ze hoeven geen bewijs in de brievenbus meer te gooien als bewijs dat ze in ieder geval wel in de buurt zijn geweest.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

alfatrion schreef:
20 okt 2021 19:50
riddert schreef:
20 okt 2021 19:39
De webwinkel krijgt het pakketje retour van de bezorgdienst als het niet afgehaald word op een afhaalpunt.
De winkel zal het pakketje crediteren en that's it.
Mocht u het alsnog willen ontvangen, plaatst u maar een nieuwe bestelling.
Ik denk dat dit een reëeler scenario is.
De klant kan aangeven een koopovereenkomst met de verkoper te hebben en dat de verkoper tekortgeschoten in diens verbintenis.
Tsja, als je niets te doen heb is dat ongetwijfeld een leuke tijdsbesteding. Als je je geld terug hebt gekregen ga je gewoon elders kopen. Is een stuk efficiënter.

lotje54
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:23

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door lotje54 »

Ook bij een aangetekende brief is er niet aangebeld. Wij waren de hele dag thuis. En ontvingen wij geen briefje "niet thuis"in de bus. Aangetekende brief is 10 km. verder bij drogist afgeleverd en daarna retour gestuurd. Deze brief was voor ons erg belangrijk. (wettelijke termijn om op te reageren) Gelukkig was de afzender zo netjes om de brief nogmaals te versturen. De tweede keer niet aangetekend. :evil:

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Jablan »

Aangetekende post is al veel langer een probleem. Nagevraagd: deze komen met de pakketpost mee direct op het afhaalpunt vanwege de id-controle. Zonder kaartje naar de geadresseerde. Merkwaardig, want van pakjes uit het buitenland wordt wel een foto gemaakt plus bericht wat je moet betalen en waar je het kunt ophalen.

Dit is wel iets waar PostNL zich kan verbeteren.

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Vorige maand 2x een aangetekend pakket naar een advocaat in Barneveld verzonden. Binnen 3 weken 2x retour ontvangen. Ook hier heeft Postnl geen bericht achtergelaten. Het pakket blijkt dan ook 2x op een afhaalpunt te zijn afgegeven. De advocaat wist van niks. Postnl beloofd veel maar doet weinig maar het meest de klant duperen. En apps? daar kun je niemand toe dwingen. De berichten moeten gewoon in de brievenbus.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, het gaat weer lekker zo. Hier worden er nog wel briefjes in bussen gedaan, en de bodes komen gewoon naar boven. Maar hoe lang nog?

Ik denk dat ik voor mezelf de focus op Track en Trace moet leggen en de pakketjes standaard naar een afhaalpunt laat brengen. Dan komt het wel goed.

Moet alleen aankomende week weer 26 kilo kattenvoer bestellen, ik vermoed zo dat het afhaalpunt daar niet blij mee zal zijn.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

fonsflons schreef:
22 okt 2021 09:50
Maar op het moment dat een pakket verzonden wordt krijgt de klant daar notificatie van vanuit de webwinkel.
Dat zegt alleen niet dat er voor mij iets klaar ligt op het postkantoor en welk postkantoor dat dan is.
fonsflons schreef:
22 okt 2021 09:50
En als het goed is krijgt de klant ook notificatie vanuit postnl indien niet aanwezig.
Dat doet PostNL niet. Ik heb daardoor onlangs nog een aangetekende brief moeten ophalen bij de rechtbank. Ik had deze afgehaald bij het postkantoor als ik het had geweten.

Plaats reactie