Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
April2022
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2022 13:46

Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door April2022 »

Mijn dochter heeft zich aangemeld bij modellenbureau Disstrikt. Ze heeft 1 fotoshoot gehad. Ze moet elke maand 35 euro betalen. We zijn nu een paar maanden verder zonder meer contact met het bureau, dan dat er elke maand 35 euro van haar rekening wordt afgeschreven. Ze wil zich nu afgemelden en krijgt te horen dat dat niet kan en dat het zo is afgesproken in het contract. Zij heeft nooit een contract gehad. Ik ben benieuw wat zij nu kan doen af te komen van die verplichting om elke maand 35 euro te betalen. Het leven is al duur genoeg voor de jongeren en dat ze op zo een maniet worden afgezet is schandalig.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe oud is uw dochter, hoe heeft ze zich aangemeld en heeft ze niets ontvangen op papier of digitaal? Er zal iets afgesproken zijn wat er voor die €35,- per maand gedaan worden en wat de duur is van de overeenkomst.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Model worden is een grote droom dat niet voor iedereen weg is gelegd.

Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... k-er-vanaf staat wat de regels zijn als een minderjarige kind een contact getekend hebt.

Informeer (ook als de kind meerjarig is) bij jouw eigen of haar rechtsbijstandverzekering of zij van het contact af kan komen. Ook kan je bij www.juridischloket.nl om informatie vragen.
Misschien kan je de overeenkomst ontbinden www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... r-opzeggen.

Aangezien er weinig informatie staat, kan ik verder niet helpen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

April2022 schreef:
17 mei 2022 13:49
Mijn dochter heeft zich aangemeld bij modellenbureau Disstrikt. Ze heeft 1 fotoshoot gehad. Ze moet elke maand 35 euro betalen. We zijn nu een paar maanden verder zonder meer contact met het bureau, dan dat er elke maand 35 euro van haar rekening wordt afgeschreven. Ze wil zich nu afgemelden en krijgt te horen dat dat niet kan en dat het zo is afgesproken in het contract. Zij heeft nooit een contract gehad. Ik ben benieuw wat zij nu kan doen af te komen van die verplichting om elke maand 35 euro te betalen. Het leven is al duur genoeg voor de jongeren en dat ze op zo een maniet worden afgezet is schandalig.
Dit verhaal roept nogal wat vragen op. In willekeurige volgorde:
1) wat hield die "aanmelding" exact in?
2) wat was er afgesproken over contact(termijnen)?
3) Wat heeft je dochter in die maanden zélf aan contact(pogingen) gedaan?
4) wat is er afgesproken over looptijd en opzegtermijnen?
5) Wat bedoel je met "ze heeft nooit een contract gehad"? Ze heeft zich aangemeld. Wat heeft ze daarna ontvangen?
6) hoe oud is je dochter?
7) waarom zou ze per direct van dat contract af moeten mogen komen?
8 ) waarom wordt ze "schandalig afgezet"?

Los daarvan: opzeggen kan natuurlijk altijd - alleen niet altijd met onmiddelijke ingang. Als er een contract met een looptijd van een jaar is afgesproken, kan je prima opzeggen - maar wel tegen het eind van het jaar.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als het bedrag wordt geïncasseerd kunt u, of uw dochter, dat elke maand gewoon storneren of laten storneren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 mei 2022 18:53
Als het bedrag wordt geïncasseerd kunt u, of uw dochter, dat elke maand gewoon storneren of laten storneren.
… met alle mogelijke gevolgen van dien… :roll:

Tot nu toe blijkt nergens uit dat er niet betaald zou hoeven worden, maar slechts dat de dochter van TS niet wil betalen.
Pietpietpietpiet schreef:
18 mei 2022 18:54
Zet er een advocaat op?
Waarom? Dat is veel te vroeg.

Laat TS eerst maar eens wat vragen beantwoorden voordat er allerlei adviezen worden gegeven die TS een bak geld kosten.

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
18 mei 2022 20:30
Pietpietpietpiet schreef:
18 mei 2022 18:54
Zet er een advocaat op?
Waarom? Dat is veel te vroeg.

Laat TS eerst maar eens wat vragen beantwoorden voordat er allerlei adviezen worden gegeven die TS een bak geld kosten.
Ik kan me wel vinden in het advies van Piet van het Hof. Kost wel wat maar je hebt snel duidelijkheid.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dan zit je er mogelijk nog aan vast. Ik vraag me wel af of de dochter van TS ook op de site staat en of ze regelmatig inlogt en contact heeft met haar coach. Het schijnt namelijk dat er wat aan vooraf gaat voor je de eerste shoot voor je portfolio hebt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door grun »

Disstrikt levert kennelijk verschillende diensten, hieronder de link naar hun website. Hopelijk levert TS wat meer info over wat precies is afgesproken.
https://www.disstriktmodels.com/about-us

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
18 mei 2022 21:15
Moneyman schreef:
18 mei 2022 20:30
Pietpietpietpiet schreef:
18 mei 2022 18:54
Zet er een advocaat op?
Waarom? Dat is veel te vroeg.
Laat TS eerst maar eens wat vragen beantwoorden voordat er allerlei adviezen worden gegeven die TS een bak geld kosten.
Ik kan me wel vinden in het advies van Piet van het Hof. Kost wel wat maar je hebt snel duidelijkheid.
Ja, logisch :lol: de klacht van TS is dat het leven toch al veel te duur is en dat ze er daarom vanaf wil. Een advocaat erop zetten kost je meer dan een jaarabonnement TS zal kosten. En dat geld krijg je niet terug. Goed advies inderdaad :mrgreen: zeker omdat het helemaal niet nodig is.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

de vraag is of uw dochter een kontrakt heeft getekend en wat daar dan in staat, wat is er overeengekomen tussen partijen.

daar staat dan zeer waarschijnlijk ook de weg in hoe en wanneer op te zeggen!

yolandanunez
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2021 18:40

Re: Modellenbureau Disstrikt blijft geld afschrijven en 'contract' opzeggen niet mogelijk

Ongelezen bericht door yolandanunez »

ik lees op hun website dat elk model recht heeft op minimaal drie fotoshoots en een personal coach. hier lees ik niets van terug in het verhaal van ts?

Plaats reactie