LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] starsteps modellenbureau

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tassie25
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2008 16:27

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door tassie25 »

nou mensen ikben de zoveelste xxxx, ik wilde mij afmelden voor de fotoshoot van 121euro, dat geld heb ik niet, ik heb in mijn eentje 2 kleine meiden te verzorgen! maar goed, nu dreigen ze met edr incassobureau en die zouden zeker gerechtsmaatregelen nemen!! wie wilt er nu eens echt iets aan doen?

geef me dan maar een mailtje, samen staanwe sterker als alleen!

[email protected]

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Big-V »

Heey mensen, ik heb ook van STARSTEPS OFTEWEL SINDS KORT STARGUIDE een aanmaning gekregen voor een fotoshoot waarvoor ze me telefonisch hadden gevraagd en ik had toen helaas ja gezegd waardoor ze 121 euro van mijn rekening afgeschreven hadden.
Ik heb het direct die dag daarna terug laten boeken door de bank.
Vervolgens heb ik dus een aanmaning gekregen voor de fotoshoot.
Ik ben nooit op de fotoshoot geweest omdat ik dat niet meer wilde want ik schrok nogal van het bedrag voor de fotoshoot maar ik ben wel zo dom geweest om niet af te zeggen binnen 3 dagen, die voorwaarden kan ik overigens nergens vinden op die website !! waar staan die dan??
De voorwaarden ken ik niet, maar het is niet minder dan logisch en fatsoenlijk.
Ik vind jouw verhaal heel anders dan dat van de meeste anderen hier en denk dat je het beste ook gewoon kunt betalen.

thomasschutter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2008 20:54

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door thomasschutter »

Beste mensenik heb hetzelfde probleem

Ook heb ik nooit betaald aan hun of me ingeschreven.

Ik heb al paar aanmaningen gehad en nu dreigen ze met crediet bureau ...gewoon niet op reageren ze kunnen je niks maken allemaal bluf

ze blijven pussen en dreigen tot je betaald

niet doen dus

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik heb dus een opzegbrief naar ze toegestuurd, maar heb na 3 weken nog niets gehoord. En nu? Ik wil gewoon van ze af, maar na 4 jaar ben ik nog steeds "lid". 't Is bijna om te janken gewoon... Stom bedrijf. Voortaan boek ik het terug en dan zoeken ze wel contact met mij. Zelf reageren ze nergens op, dus dat ga ik dan ook doen... Bedrijf is goed in negeren...

Is er iemand geweest die wel een opzegbrief heeft gestuurd en daar een antwoord op gekregen heeft? Zo ja, wat heb je daarvoor moeten doen???

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik kwam gister op dit stukje site:
Ik wil geen vollid meer zijn van StarGuide. Hoe moet ik opzeggen?
Als jij je wilt uitschrijven bij StarGuide kan dit ALLEEN per email. Je kunt een e-mail sturen naar [email protected]. Geef in je mail duidelijk aan dat je geen lid meer wilt zijn. Let op: je bent altijd voor 1 jaar lid en je moet minimaal 1 maand voor het einde van je lidmaatschap opzeggen. Anders wordt het lidmaatschap automatisch door het systeem nog een jaar verlengd.
(Te vinden op http://www.starguide.nl/?tg=faq)

Dus ik heb daar een mailtje heen gestuurd en wat schetst mijn verbazing deze ochtend: ik krijg een bevestiging van uitschrijving! Jippie! Dus ik raad iedereen aan een mailtje te sturen naar ze als je wilt worden uitgeschreven.

Het ziet ernaar uit dat ik nu verlost ben van ze.

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Sailors »

Wie stinkt hier nu nog in!!!!????? . Het is toch algemeen bekend dat dit soort bedrijfjes alleen maar uit zijn op geld. Ook al heb je een shooting gehad zie dan maar eens ergens aan de bak te komen. Nee dan moet je echt serieuze bedrijven hebben maar ja die hebben natuurlijk een selectie waar 99% niet door komt.

Fredie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:32

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Fredie »

Ik heb heel kort ingeschreven gestaan jaren geleden, heb wel aanbiedingen gehad hoor voor opdrachtjes. Heb me uitgeschreven maar ze blijven geld afschrijven, nu jaren later nog steeds. Heb contact met ze erover gehad en gezegd dat ik wil dat ze het gestolen bedrag teruggeven. Hierna kreeg ik een mailtje waarin ze zeiden dat ik het zelf terug moet halen via de bank (en dat terwijl het hun fout is). Toen heb ik nogmaals gevraagd of ze het bedrag terug wilden storten, daar hoorde ik ineens niks meer op.

Nu is er dit jaar toch weer afgeschreven. Ik ben het zat, ik ga aangifte doen. Ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen zodat die xxxx gestopt kunnen worden.
Als iemand nog tips heeft of een idee van wat we nog meer kunnen ondernemen hoor ik het graag.

lizzydizzy
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 16:03

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door lizzydizzy »

ik heb precies hetzelfde, ik ben in 2004 lid geworden maar direct opgezegd en ben er nu nog niet vanaf!
gelukkig had ik alles bewaard (opzegbrieven 3x, telefoonnotities, mailcontact) en heb nadat ze een incassobureau op mij hadden gestuurd, het hele pakket naar het incassobreau gestuurd en NOGMAALS naar starsteps, nooit meer iets gehoord en nu weer 2 jaar later halen ze even 2x het bedrag eraf wat je dus per jaar moet betalen, terwijl ik in 2004 al 3x heb opgezegd.
echt te BELACHELIJK voor woorden, in 1 woord xxx-BEDRIJF met een vreselijke comminucatie!
nou jullie gaan je gang maar, stuur maar lekker weer incassobureaus op mij af, jullie kunnen mij niets meer maken, stelletje domboos dat jullie zijn, echt ik heb echt een hekel aan jullie, jullie stelen gewoon geld van iedereen!!

Cootje40
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2009 21:56

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Cootje40 »

Nadat 2 jaar geleden mijn dochter zich had ingeschreven en wij ook keurig hadden betaald kwam mijn dochter er een jaar geleden opterug en wilden niet meer. Keurig netjes afgemeld met brieven en al. Vorig jaar werd er een bedrag van onze rekening afgeschreven wij hebben dat toen meteen terug laten boeken. Vervolgens kregen we een acceptgirokaart of we dan het bedrag zo wilden betalen. Telefonisch contact gehad en gezegd dat we hadden opgezegd en dat we niets gingen betalen.
Een paar weken daarna kregen we een brief van de incasso deze hebben we netjes met een briefje van ons teruggestuurd en nooit meer wat van gehoord.

Tot vorige week:
Ineens geld van onze rekening afgeschreven door Starsteps. Meteen de postbank gebeld en het rekeningnummer laten blokkeren en een klacht ingediend.
De aardige meneer van de postbank zei nog wel tegen mij dat als hij meer klachten kreeg over dat rekeningnummer dat het bedrijf wordt geblokkeerd voor automatische incasso.

Dus met z'n allen de postbank bellen en het rekeningnummer laten blokkeren en een klacht indienen. Hoe eerder hoe beter.

Groetjes

Mr_C
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2009 17:57

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Mr_C »

Ik heb deze dinsdag, 27 januari ook een account aangemaakt op starguide (zo heet het nu) en ik kreeg dezelfde dag al telefoon dat ik auditie kon doen, dat ging me allemaal te snel, dus ze belden me donderdag terug. Ik vertelde dat ik wel interesse had en ik werd meteen ingepland voor een auditie, toen kwam opeens het verhaal over vollid worden en dat kost €46,- Het werd ook meteen in werking gezet, ik vond dit achteraf nogal vreemd dus ik heb me gisteren (zaterdag) afgemeld, dat is binnen een week, dus ik heb me tijdig afgemeld, krijg ik nu dit geld terug of hoef ik daar niet op te rekenen? En laten ze me met rust of zullen ze proberen om nog meer geld van me te jatten? Ik schrik namelijk wel van al die verhalen van mensen die na jaren nog steeds rekeningen krijgen... :?

DolceVita81
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2009 18:27

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door DolceVita81 »

Ook ik ben ooit eens lid geworden van Starsteps. Dat was in 2004 ofzo.
Heb het allemaal heel snel weer opgezegd, en geld terug laten halen en hun nummer geblokkeerd, maar inderdaad de deurwaarders bleven komen. Heb ze zo ongeveer de botten vol gescholden en het hielp! Nooit meer last van ze gehad. Zie ik nu ineens op mijn rekening dat er op 02-02-2009 € 41,10 van mijn rekening is gehaald! Hebben ze gewoon een andere bankrekening gebruikt! Waar ik dus nooit toestemming voor heb gegeven.
Wat kunnen we doen tegen zulke bedrijven?

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Royalflush »

Meteen naar je bank gaan en die betaling stoneren (ongedaan maken). Dit moet doorgaans wel binnen dertig dagen nadat het bedrag van je rekening is afgeschreven. Doe vervolgens aangifte bij de politie, want dit soort zaken kan echt niet.

iemand
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2004 15:56

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door iemand »

pas op voor die bureau! en mensen die daar werken , XXXX , XXXX, XXXX, die laatste is nog de ergste

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Sailors »

Dat hier nog mensen intuinen. Kijk in de spiegel en overweeg of je wel genoeg uitstraling hebt. 9 van de 10 dus niet. Een beetje figuur en leuk koppie is echt niet genoeg.

Met normaal werken genereer je meer geld dan proberen model te worden.

En trap je er toch in gewoon niet betalen.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Afmelden bij Starsteps kan alleen via E-MAIL.

Verder een tip voor iedereen: een modellenbureau betaalt JOU en niet andersom. Als ze geen geld in je zien, laten ze jou betalen...

KatanaModel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2009 22:18

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door KatanaModel »

Ik ben een jaar betaald lid geweest, ik werd ook benaderd via de telefoon toen ik er een gratis profiel had ofso. Ik heb dit toen opgezegd via e-mail en ook een bevestiging gekregen via email. Ik keek pas toevallig mijn afschriften na en zag dat ze zomaar ongevraagd weer een jaar lidmaadschap van mijn rekening afgeschreven hebben! Ik heb dit bedrag meteen door de bank terug laten boeken en een e-mail gestuurd om uit te leggen dat ik geen lid meer ben en dit ook niet meer wil. Nog niets op gehoord. Krijg ik nu ineens een brief in de bus met een accept giro omdat er iets mis ging toen zij geld van mijn rekening gehaald hebben!

Wat kan ik nu het beste doen? Via e-mail reageren ze niet, ondanks dat ik wel uitgeschreven ben via e-mail, er staat ook geen telefoonnummer bij de brief. Ik heb dus een bevestiging van dat ik geen betalend lid meer ben, kunnen ze nu gaan dreigen met administratie kosten als ze nog een acceptgiro sturen en uiteindelijk een incasso?

Heeft iemand zich wel uit kunnen schrijven en nu geen last meer van ze?

Gesloten