LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loi of nti?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Anand »

Sammy2,

Gewoon even een aantal berichten op dit forum doorlezen. Dan trek je al snel de conclusie dat NTI geen serieuze onderwijsinstelling is. Doel van dit bedrijf is een zo gunstig mogelijk bedrijfsresultaat. Uit de negatieve ervaringen van velen kun je afleiden dat kwaliteit van onderwijs in elk geval geen doelstelling is. Daarnaast is NTI natuurlijk een grote boevenclub met al die ongevraagde toezendingen en incasso dreigementen. Ik zou er heel ver vandaan blijven!

Gerard909
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006 13:36

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Gerard909 »

:D
Laatst gewijzigd door Gerard909 op 04 feb 2013 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

jiping

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door jiping »

Of het nu wél of niet officieel een gaccepteerd diploma is maakt volgens mij niet uit als blijkt dat de praktijk anders is.

Heeft Tros Opgelicht daar al niet een item over gedaan destijds?

Over die HBO-psychologie, was ook erkend maar je werd er nergens mee aangenomen bleek bij sollicitaties.....

iris34
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:10

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door iris34 »

:wink:
Laatst gewijzigd door iris34 op 01 dec 2006 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.

jiping

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door jiping »

Of je kiest voor 1 van de gratis :idea: thuisstudies van de open universiteit..........

ahof

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door ahof »

het spijt, me maar op de internetsite van open universiteit heb ik geen 'gratis'cursus gevonden.

jiping

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door jiping »

Hmmm, vreemd.....

Ik las deze week dat de open universiteit een groot deel van zijn lesmateriaal openbaar maakt via internet voor gratis thuisstudies.

Mischien komt het nog dan.......

jiping

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door jiping »

elsevier;
Gratis studeren aan de Open Universiteit
maandag 27 november 2006 08:27

De Open Universiteit gaat vanaf volgende week gratis cursussen aanbieden via internet.


Open Universiteit stelt deel lesmateriaal gratis beschikbaar via internet
Dat heeft de onderwijsinstelling bekendgemaakt

toekomstigespder
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2006 20:52

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door toekomstigespder »

Ook ik heb momenteel zeer slechte ervaringen met het nti. Steeds andere mentoren, emails die niet beantwoord worden. Mentor telefonisch niet bereikbaar enz, enz.
Het ergste is dat ik voor de propeduetische fase van spd nog maar 1 vak examen hoef te doen en ik al weken bezig ben om me aan te melden voor dit examen. Door belofte van examen bij nti, ben ik nu te laat voor examen bij associatie, dus wordt het waarschijnlijk in juni examen doen.
Hierdoor loop ik een enorme vertraging op!
Nu zag ik op internet dat instituur Preahep ook afstandsonderwijs geef. Door de goede ervaringen in het verleden met dit instituut met contactonderwijs, zie ik hier wel iets in.
Heeft iemand ervaring met afstandsonderwijs van preahep?

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste student,

Wat jammer dat de recente ervaringen niet positief zijn. Ook al wordt over het algemeen de service rond onze hbo-opleidingen hoog gewaardeerd (zie hiervoor ook de resultaten van het onafhankelijke studentenonderzoek Choice!), bij de door u gevolgde opleiding is inderdaad, na jarenlange begeleiding door 1 mentor, een periode van wisselende bezetting opgetreden gedurende drie maanden. Op dit moment hebben wij weer een vaste bezetting door een heel enthousiaste mentor, die u ook (bij voorkeur via e-mail) 40 uur per week kunt bereiken.
Aanmelden voor examens SPD verloopt overigens via de Associatie, alle kandidaten van de SPD opleiders nemen bij de Associatie deel aan het examen. Mochten er nog vragen zijn, dan verneem ik dat heel graag.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Geachte mevouw Beltman,

Steeds zie ik u reageren op dit forum om klachten op te lossen. Meerdere organisaties hebben inmiddels een dergelijk beleid dat men forum discussies probeert te modereren door klachen op te lossen. Maar wordt het niet eens tijd gewoon de organisatie te gaan verbeteren zodat het niet meer nodig is dergelijke fora af te struinen op niet afgehandelde klachten?
De meeste klachten die ik lees gaan steeds over het feit dat de nti de klacht niet serieus neemt, niet bereikbaar is of onjuiste informatie geeft.

Met vriendelijke groet,

Maarschalk

toekomstigespder
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2006 20:52

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door toekomstigespder »

Beste Els,

De inleidende fase van SPD, dit zijn 4 vakken, kunnen volgens jullie wel via nti gedaan worden. Het wordt zelfs gepromoot, omdat nti 4x per jaar examens afneemt en associatie 2 x
Tevens wordt op het forum steeds aangegeven dat het examen BIV deze week, eind v.d. week of zelf vandaag wordt ingevoerd.
Zou dus toch nog maar eens informeren bij de afdeling en een kijkje nemen op het forum

student11
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2006 13:21

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door student11 »

Geachte mevrouw Beltman,

Ook ik doe de hbo/spd opleiding. Ik ben begonnen in augustus 2006 en sindsdien heb ik al de vierde mentor toegewezen gekregen. Alle e-mails die ik stuur daar hoor ik nooit meer wat van. Het enige wat ik zie zijn e-mails van jullie die melding maken van zaken die niets met mijn opleiding te maken hebben. Studiemateriaal wordt incompleet opgestuurd en bevat onduidelijke en elkaar tegensprekende informatie. Vervolgens probeer ik per telefoon antwoorden te krijgen maar daar weet werkelijk niemand iets nuttigs te melden. Ze begrijpen over het algemeen niet eens wat voor cursus je doet. Het is gewoon een call centrum dat bemand wordt door mensen met alleen een basisschool diploma. Er komt gewoonweg geen intelligent woord uit. Het enige dat jullie goed lukt is om het verschuldigde lesgeld te innen.

Ik vraag mij werkelijk af wie daar de leiding heeft bij jullie. Als u dat bent dan zou ik toch maar eens in de spiegel kijken want dan ben je gewoonweg niet geschikt voor je vak. Misschien is een eigen NTI cursus management een goed begin om dat te verbeteren. Dat kan dan wel wat langer duren dan verwacht.
Ik heb getekend voor drie jaar studie maar ben echt van plan ermee te gaan stoppen bij jullie. Op deze manier kan echt niemand zijn opleiding voltooien binnen de gestelde tijd.
Overigens heeft niemand wat aan excuses het enige waar de NTI studenten in geinteresseerd zijn dat is het behalen van een diploma binnen de daarvoor gestelde tijd.

U schermt ook met een onderzoek (Choice!) waaruit komt dat de NTI geweldig is als het gaat om de service. Ik vermoed dat dit "onafhankelijke onderzoek" door jullie wordt gefinancieerd en anders kan je altijd de vraagstelling en/of de te onderzoeken massa (de studenten) manipuleren om zo de juiste antwoorden te krijgen. Mij is niets gevraagd.
Waarschijnlijk maken jullie beleid ook op de resultaten van dit onderzoek. Daar zijn de NTI studenten dan mooi klaar mee. De resultaten lijken zo goed dat jullie lekker achterover gaan leunen want het is allemaal toch perfect?

Ook stelt u in uw reactie dat als er nog vragen zijn dat u ze dan graag verneemd. Ik denk niet dat het zin heeft een e-mail te sturen want je krijgt toch nooit een antwoord.
Ik wacht op dit moment al weer twee weken op een antwoord dat maar niet wil komen.

De NTI is WAARDELOOS!!!

JohnathanDoe

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

Beste.Als ik zo vrij mag zijn zou ik je het NHA aanbevelen.Doe momenteel 4 cursussen via hun en heb zo wel een gratis retourticket aan over gehouden. Leuke actie hebben ze momenteel.Scheelt heel wat centjes.succes

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste student,

Uiteraard vind ik het heel spijtig dat zo negatief gedacht wordt over ons onderwijsinstituut. De wisseling van mentoren bij de opleiding SPD is inderdaad heel vervelend geweest, gedurende drie jaar hebben wij dezelfde mentor op de opleiding gehad, daarna heeft het echter even geduurd voor wij de juiste persoon op de juiste plek hadden. Dit is nu echter zeker gelukt, en de huidige mentor is tot grote tevredenheid van de studentengroep actief.
U suggereert dat Choice door het NTI gefinancieerd zou worden. U kunt echter op internet direct checken dat dit een door de overheid gefinancieerd en dus 100% onafhankelijk onderzoek is.
Ik wil u toch echt graag uitnodigen een mail naar mij te sturen ( [email protected] ) of uw mentor te benaderen, en ik kan u verzekeren dat wij alles zullen doen u te begeleiden naar een succesvolle afronding van uw opleiding. Daarbij kan het ook van belang zijn onze startdag bij te wonen, informatie daarover kan uw mentor u verstrekken.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

jboere
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 aug 2003 09:57

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door jboere »

geachte mevr beltma van nti

ik heb een studie gevolgt bij het nti maar ik kreeg de kans om via mijn baas de gehele studie te volgen studie is curses beveiliger maar ik kreeg na betaling ook nog verschillende incassoburo. ze weten zelf niet welke incasso buro ze ingeschakelt hebben ik heb toen met nti gebelt dat ik die zelfde curses beveiliger bij mijn baas waar ik werkzaam ben
als beveiliger toen zei het nti onze oplieding is beter dan bij jou baas nou ik moet zeggen ik heb het papiertje via mijn baas gehaalt en die is nog rechts geldig ook en nu wil het nti mijn een computer curses aan smeren die ik al bij mijn baas als verplicht vak in de beveiliging moet doen omdat deze curses beveiliger uit modules bestaat en nti wil dat ik deze curses nogmaals moet doe en verplichten mij om deze curses te laten betalen terwijl ik dit al heb. je gaat toch ookniet als je bij een rijschool een rijbewijs heeft gehaalt en dat de rijschool nog een keer zegt go je moet verplicht je rijbewijs halen zo zit dat niet in elkaar
nu moet ik 250 euro betalen voor de curses die ik al gedaan heeft.
en ik heb destijds vroeg doorgegeven nu zitten ze met incasso buro achter mij voden eerst met nib incasso die wil niet mee werken toen zijn ze naar intrum justia gegaan. toen weer naar e.d.r incasso en nu bij dra incasso allemaal in den haag.dus je weet het niet meer of incasso buro's willen niet mee werken om dat ze toch verliezen.
dus hun administratie is niet op orde .
dus hier wil ik het bij laten. nti vergeet het maar.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door elwintje »

wat ik wilde zeggen id dat nti al een paar keer op tv is geweest bij het programma van tros radar.
misschien moeten we met zn alle nti dumpen en gaan naar nha of loi
misschien dat de kwaliteit dan beter wordt

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Geachte heer Boere,

De situatie kan ik niet helemaal inschatten op basis van uw melding en zonder te beschikken over uw studentgegevens. In ieder geval is het bij het NTI heel goed mogelijk de betaling van uw opleiding via uw werkgever te laten verlopen. Het NTI heeft hier een speciale afdeling voor die de zaken perfect regelt, zowel voor de student als voor de werkgever. Ik wil u dan ook uitnodigen via e-mail contact met mij op te nemen ([email protected]) en daarbij uw studentnummer te vermelden. Ik zal dan nagaan wat er precies misgegaan zou kunnen zijn.
Op de reactie van Elwin wil ik nog melden dat het NTI inderdaad één maal besproken is tijdens een uitzending van Tros Radar, nu alweer ruim drie jaar geleden. Destijds betrof het een opleiding waarbij de huiswerkbegeleiding en indeling van praktijkonderdelen door byzondere omstandigheden vertraging had ondervonden. Het probleem is heel snel verholpen, de begeleiding weer optimaal, en de gedupeerde studenten zijn tegemoetgekomen.
Voor de kwaliteit van alle opleidingen bij het NTI staan wij voor 100% in, en - zoals ik al eerder heb aangegeven - eenieder die dit met eigen ogen wil ervaren is uiteraard altijd welkom bij ons.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd klantenservice NTI

Aggie_
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2007 02:49

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Aggie_ »

Ik heb de cursus Dierenverzorging bij het LOI gevolgd, super! Leuke 3 praktijkdagen gehad op de kinderboerderij, goed begeleid en me examen ook gewoon in 1x gehaald.

Het was eventjes alsof ik weer terug op school was toen ik me examen moest maken, zo professioneel.

Nu doe ik een cursus Kinder en jeugpsychologie en jawel ook bij het LOI, 40 hoofdstukken en dit doe ik allemaal voor hobby en omdat ik het interessant vind en bij dit krijg ik een studieverklaring en kan je geen examen doen.

Ik kan niets anders zeggen dat alles wat ik bespreekbaar maakte bij de LOI via email of per telefoon het gelukt is zonder slag of stoot.
Ik twijfelde soms wel eens om naar het NTI te gaan, maar ik vind LOI 10x professioneler dan het NTI.

wilke
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 19:52

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door wilke »

Beetje laat, maar ik voel me toch geroepen nog even te reageren op de mailwisseling met de 'Personeelsfunctionaris'. Ben bezig met de HBO opleiding Vertaler Engels bij de Hogeschool LOI en alles is tot nu toe prima geregeld, hoewel het hard werken is naast een fulltime job. Dat een HBO diploma via LOI (of NTI?) niet serieus worden genomen lijkt me onzin. Ik wordt opgeleid om het officiele SNEVT examen te doen. Het maakt dus niet uit waar je de opleiding volgt maar of je een officeel examen doet en dus een officieel diploma krijgt. Studiecontact? Heb ik via de studiedagen en via e-mail. Bovendien hoef je bij een HBO dagopleiding ook niet elke dag naar school, integendeel. Praktijkervaring: doe ik op in mijn dagelijks werk (zoals de meesten die een LOI of NTI opleiding volgen) terwijl weinig bedrijven zitten te wachten op weer een stagiaire van een dagopleiding. De opmerkingen van de personeelsfunctionaris kunnen dan ook zeker geschaard worden onder het kopje 'snobisme'. Wake up mister, there are more ways than one to get there!

Gesloten