LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewichtsconsulente bij LOI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
chrissie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2006 09:36

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door chrissie »

Ik zal het nog een keer langzaam herhalen:
Het Voedingscentrum heeft onlangs schoorvoetend toegegeven (dat verzin ik dus niet zelf) dat de huidige normen gebaseerd zijn op gegevens van 40 jaar geleden.
We zitten dus 'ouwe koek' te leren en zullen onze cliënten terdege moeten adviseren aanvullende voedinssupplementen te gebruiken, aangezien onze voedngsmiddelen nog niet een kwart bevatten van wat er 40 jaar geleden in zat.
Ook hierover zijn de harde feiten bewezen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

We zitten dus 'ouwe koek' te leren en zullen onze cliënten terdege moeten adviseren aanvullende voedinssupplementen te gebruiken, aangezien onze voedngsmiddelen nog niet een kwart bevatten van wat er 40 jaar geleden in zat.
Ook hierover zijn de harde feiten bewezen.
Deze bewijzen kan je ongetwijfeld laten zien middels een link o.i.d.

chrissie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2006 09:36

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door chrissie »

Het betreft een onderzoek van dietiste marie-Jose Torenvliet uit Schiedam. De 'Metro' van 2 mei j.l. bericht hierover in een artikel geschreven door karine Hoederdos.
Of de voedingswaarde van onze voedingsmiddelen zijn al jaren vele onderzoeken bekend.

chrissie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2006 09:36

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door chrissie »

reeds in 1985 deed farmaceutisch bedrijf Geigy een onderzoek
en uit 1996 zijn onderzoeken bekend van Levensmiddelen labaratorium Karlsruhe/Sanatorium Obertal.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

reeds in 1985 deed farmaceutisch bedrijf Geigy een onderzoek
en uit 1996 zijn onderzoeken bekend van Levensmiddelen labaratorium Karlsruhe/Sanatorium Obertal.
Hier kan ik en niemand iets mee. Waar is dit onderzoek gepubliceerd, in welke blad/tijdschrift? Maw laat een publicatie van het onderzoek zien. Wat je nu doet is niets meer dan een rookscherm optrekken.

Voordat we net als bij de UMTS masten mij een bepaalde mening in de mon gaan leggen, ik heb over dit onderwerp geen mening. Maar wil verwacht ik van uitspraken een onderbouwing zodat ik me er een mening over kan vormen.
Aan roepen dat in onze voeding minder vitaminen zit dan 40 jaar geleden zonder dit te bewijzen en onderbouwen heeft niemand iets.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het betreft een onderzoek van dietiste marie-Jose Torenvliet uit Schiedam. De 'Metro' van 2 mei j.l. bericht hierover in een artikel geschreven door karine Hoederdos.
Dan heb jij iets gelezen wat er niet staat. Nergens staat dat ze minder dan een kwart bevatten. Er staat alleen dat het innemen van de aanbevolen 200 grams groente en 2 stuks fruit onvoldoende vitaminen van een bepaalde soort bevatten.
Nogal wat anders dan jij gesteld hebt dus.

Hier een link naar dit artikel:
http://www.metropoint.com/ftp/20060502_Amsterdam.pdf

chrissie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2006 09:36

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door chrissie »

Dat klopt.
Die cijfers komen o.a. uit het rapport van geigy .
Ook kun je kijken op de website van het RIVM bij publicaties, ons eten gemeten en op de website van de wereld gezondheidsorganisatie (WHO)
Het Voedingsbureau gaat overigens vanaf oktober supletie aanbevelen.
Overigens begrijp ik niet waarom iedereen zich zo druk maakt.
Geneer je je omdat je voor niets iedere dag die sinaasappel naar binnen staat te werken. Als dat je een goed gevoel geeft moet je dat vooral blijven doen hoor!
Je gezondheid is uiteindelijk jouw verantwoording.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

chrissie, we dwalen van het onderwerp van dezee topic af, maar als de rest van de cursus net zulke dubieuze uitspraken doet als jij, lijkt het me geen goede cursus.

chrissie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2006 09:36

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door chrissie »

Het gaat nog steeds over hetzelfde onderwerp.
Het gaat er nog steeds over dat de cursus is gebaseerd op feiten die al heel lang zijn achterhaald.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het gaat er nog steeds over dat de cursus is gebaseerd op feiten die al heel lang zijn achterhaald.
Een bewering waarvan het bewijs uitblijft. Kom nu eens met specifieke links waarmee we jouw beweringen kunnen staven.

chrissie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2006 09:36

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door chrissie »

Als je zelfs geen genoegen neemt met de reactie van het Voedingsbureau zelf c.q. rapporten van de Wereld Gezondheidsorganisatie, dan haak ik af.
De groeten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als je zelfs geen genoegen neemt met de reactie van het Voedingsbureau zelf c.q. rapporten van de Wereld Gezondheidsorganisatie, dan haak ik af.
Pardon? Ik wacht nog steeds op de specifieke url waar ik deze kan vinden. Nu komt de WHO ineens weer om de hoek kijken.
Nogmaals: graag de specifieke url. Dus niet: kijk op de site van voedingsbureau. Maar gewoon de exacte url van dit rapport. Ik heb je al laten zien hoe ik dit bij het artikel in de Metro gedaan heb.

cylnisha
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2006 20:38

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door cylnisha »

Ik overweeg om met de LOI opleiding gewichtsconsulente te beginnen, om daarna een eigen praktijk te beginnen. Voordat ik aan de opleiding begin, zou ik heel graag eens met iemand willen praten die deze opleiding gedaan heeft en misschien kan ik zelfs even meekijken in de praktijk.

Momenteel doe ik namelijk heel ander werk (marktanalyse voor een groot, commercieel bedrijf) en ik heb het gevoel dat ik daarmee "op het verkeerde pad zit", maar ik wil nu niet weer zomaar aan iets beginnen om dan te ontdekken dat het toch niets voor mij is.

Wie woont er in de omgeving Rotterdam (Utrecht, Den Haag) en wil me hier wel mee helpen?

Groetjes
Cylnisha

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door HvdC »

Goed idee. Een markyanalyse hoef je niet te doen want het is een vast gegeven dat wij vetter geworden zijn.

eileen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:07

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door eileen »

Voor Cylnisha: ben je uiteindelijk nog begonnen? Ik ben nieuwsgierig!

Voor Deliana: ben je inderdaad met een praktijk gestart? Zo ja: hoe gaat-ie?

Meer info over mezelf: ik ben in 1999 (!!) gestart met de cursus en toen na een tijdje gestopt vanwege andere activiteiten maar ik kwam de cursus laatst weer tegen en heb besloten alsnog examen te doen! (mocht na enig aandringen van de LOI) (geen huiswerkbegeleiding meer natuurlijk) (wel een beetje spannend: ik heb natuurlijk cursusmateriaal wat deels achterhaald is maar ik ga de site van het voedingscentrum nog bestuderen en ook die van de belastingdienst. Het komt vast goed)

Groetjes!

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Sonja Bakker heeft die cursus ook gevolgd. ( zelfs, de enige die ze heeft gevolgd volgens mij) en zij heeft het nu aardig voor elkaar. :wink:

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Miss M »

Wie er ervaring heeft met de opleiding gewichtsconsulente bij de LOI? Sonja Bakker inderdaad. En die loop aardig binnen tegenwoordig. Betere reclame is er niet volgens mij....

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Best verkochte boek van 2006 was van ....Sonja

yvonne123
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2007 22:38

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door yvonne123 »

Ik doe zelf ook de cursus gewichtsconsulente, as dinsdag examen maar Ik vind Sonja Bakker nou niet echt zo'n geweldig voorbeeeld. Haar dagmenu's bevatten veelste weinig calorieen, vitaminen, mineralen, vetten, tja alles eigenlijk. Echt haar eigen methode, heeft niks te maken met zoals wij het leren.

Gr Yvonne

Ladydive
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:03

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Ladydive »

wat dachten jullie ipv al die onzin eens gewoon te luisteren naar jullie moeders? moeders weten van nature wat goed is voor hun kinderen dat zit in onze genen

Gesloten