LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door EdwinW »

Kan iemand mij vertellen waar ik moet zijn om een klacht in te dienen over ongewenste reclame die ik ontvang op naam?
Het schijnt dat een sexartikelen bedrijf ( http://www.pabo.nl ) mijn naam ongevraagd heeft verkocht aan gelink Geld Advies en daar wil ik werk van maken.

(En nog het lullige is dat het bedrijf dat dit gedaan heeft zich bezig houdt sex artikelen, dus over discretie gesproken).

Geëdit naar aanleiding van reactie flepp. Naam betroffen bedrijven laat ik wel staan voor het geval er meerderen zijn die zich dit geval herkennen.
Laatst gewijzigd door EdwinW op 29 aug 2005 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door ronald g »


karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door karr-2 »

Hoe kom je uberhaupt terecht in het bestand van een bedrijf dat sexartikelen verkoopt?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door ronald g »

Door een verkeerde link en enkel op ja klikken. Als niemand dat deed waren dit soort dingen allang weg. Is het u nooit overkomen?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee nooit, maar ik heb ook geen behoefte aan sexartikelen.

vuurvos
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 jan 2005 23:11

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door vuurvos »

Tuurlijk! Bij mij staan er dagelijks schaarsgeklede dames op de stoep om de nieuwste producten te tonen, omdat ik op een link heb geklikt :lol:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ha ha ha ha ha ha ha ja inderdaad dat idee had ik ook. Met al die links die ik dagelijks aanklik moet het hier druk worden in de straat.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door ronald g »

En ben je nog millionair ook.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als dat zou kunnen.....

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door ronald g »

Als je op alle e-mails ingaat die ik krijg de laatste kwam van een broer van de koreaanse president enkel maar 30 mljoen op mijn rekening parkeren.

EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door EdwinW »

Ik sluit het niet helemaal uit dat ik dan ma-anden geledenop een dergelijke link heb geckicked. Ik ben daar zelf ook nieuwschierig naar aangezien de post binnen kwam met een naam die ik normaal alleen als pseudoniem gebruik voor een dating site.

In ieder geval is mijn adres met het pseudoniem (aantoonbaar) doorgegeven aan Gelink Geld Advies. Ik heb Gelink advies aan de lijn gehad die dus konden melden dat de gegevens van Pabo afkomen. En daar ben ik giftig op.

EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door EdwinW »

Voor de duidelijkheid:
Ik kreeg per post een sex folder gevolgd door de reclame ook per post van Gelink Geld Advies. Het gaat hier niet over emails.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door flepp »

EdwinW,
En nog het lullige is dat het bedrijf dat dit gedaan heeft zich bezig houdt sex artikelen, dus over discretie gesproken.

Wat ik niet snap je vindt het niet behoorlijk dat je post van pabo krijgt maar je plaats wel hun web adres er bij, mensen zeker ook nieuwsgierig maken. :shock:

vuurvos
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 jan 2005 23:11

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door vuurvos »

Gelink! Zie je wel, je hoeft maar te klikken of het geld stroomt inderdaad binnen! :lol:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door karr-2 »

Betalen doe je later wel en dan beginnen de problemen.....

EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door EdwinW »

@flepp
En nog het lullige is dat het bedrijf dat dit gedaan heeft zich bezig houdt sex artikelen, dus over discretie gesproken.

Wat ik niet snap je vindt het niet behoorlijk dat je post van pabo krijgt maar je plaats wel hun web adres er bij, mensen zeker ook nieuwsgierig maken.
De eerst reactie heb ik op basis van je feedback gewijzigd. Punt dat je maakt verwoord helemaal de reden van mijn actie.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door SJZ »

karr-2
Geplaatst op 29 Aug 2005 20:14 door karr-2
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe kom je uberhaupt terecht in het bestand van een bedrijf dat sexartikelen verkoopt?
Nou beste karr-2, dat lijkt me niet zo moeilijk. Er zijn nu eenmaal stellen op de wereld die aan sex doen. Daarvoor kopen ze sexspeeltjes, lingerie of condooms of zo. Dat kan de pret verhogen, en vandaag de dag hebben de meeste mensen er geen problemen mee te genieten van sex.
Om zulke spullen te kopen ga je naar een winkel, of naar een postorderbedrijf zoals Pabo. En als je daar wat bestelt moet je natuurlijk je naam en adres opgeven.

Of heb jij er gewoon problemen mee dat andere mensen graag sex hebben beste karr-2?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door S. »

Ongewenste post gewoon retour afzender sturen.
Eventueel nog een pinnig briefje erbij indoen.
Het kost je enkel een wandeling naar de brievenbus.
En het HELPT. :D

EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door EdwinW »

Ongewenste post gewoon retour afzender sturen.
Eventueel nog een pinnig briefje erbij indoen.
Het kost je enkel een wandeling naar de brievenbus.
En het HELPT
Ook als momenteel je postadres terecht is gekomen in een adressenbestand die verkocht wordt?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Ongewenst opgenomen in klantenbestand

Ongelezen bericht door S. »

Ja, dan ook, want adressenbestanden worden al tijden verkocht.
Nu via internet klicks, vroeger via bonnetjes die je bv bij het 'kruidvat' invulde om korting op een artikel te krijgen.

Gesloten