LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorgen door UPS

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
duiv
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:47

Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door duiv »

Het was zo dat mijn pc die voor garantie weg was geweest door UPS bij de buuren was bezorgd omdat wij aan het werk waren
deze pc bleek dus gevallen hierdoor was er schade ontstaan aan de kast en het moederbord in eerste instantie wou UPS er niks mee doen omdat het pakketje waar de pc inzat door de buuren was geacepteerd
na tussenkomst van onze rechtbijstand draaide ze echter wel bij

maar is het normaal dat als een pakketje dat bezorgt word bij de buuren omdat ik niet thuis was geen gezorg garantie meer opzit omdat het door de buuren is geacepteerd?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ja omdat zo dra er iemand voor getekend heeft de verantwoordelijkheid van de bezorger is afgelopen en overgaat op degene die getekend heeft. Vergelijk het met een aangetekende zending, daar zijn ze ook niet meer voor verantwoordelijk zodra je getekend hebt.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door LeeGer »

Maar, is de vraag niet of pakketjes zomaar bij buren afgeleverd kunnen worden zonder dat daar met de geadresseerde over is overlegd? Er staat duidelijk een adres op waar een pakket moet zijn, als dat adres klopt maar UPS (of elke andere bezorgdienst) besluit het pakket op een ander adres te bezorgen dan is dat denk ik toch echt op eigen risico van UPS. Verklaard ook waarom ze zo snel bijdraaien na inschakeling van de rechtsbijstand.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat zal dan zijn uit coulance of omdat ze geen zin hebben in gezeur, maar de verantwoordelijkheid zijn ze echt kwijt hoor als er voor getekend is.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door bot321 »

Dacht het toch niet.Kunnen ze dat pakketje
voor je deur neerleggen en zelf een krabbel
maken.
Zou een mooie boel zijn.
Moet er persoonlijk voor getekend hebben
als hij aan mij gericht is.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat ligt aan de afspraken die de verzender gemaakt heeft. Er zijn ook dingen waar iedereen voor mag tekenen en er zijn dingen waar alleen de geadresseerde voor mag tekenen.

duiv
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:47

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door duiv »

Wat ik ook vreemd vond is dat er heel duidelijk schade aan de doos was te zien en dan gewoon afleveren met de beschadigde kant naar zich toe zodat het niet zichtbaar is en net doen of er niks aan de hand is terwijl er op de doos staat breekbaar

duiv
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:47

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door duiv »

hoeveel mensen weeten het nu echt dat als ze een paketje aannemen dat de garantie dan weg is ik neem nu niks meer voor de buren aan ze rijden nog maar een paar keer
dat willen ze toch

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door bot321 »

Een pakketje aan mij gericht en waarvoor getekend
moet worden zal door mij getekend moeten worden.
Dat de bezorger het aan de buren afgeeft en die
er dan voor tekenen moet hij weten zolang ik niet
getekend heb heb ik ook niets ontvanen.
Pakketjes waarvoor niet getekend hoeft te worden mag
eventueel aan de buren af gegeven worden mits ze het
aan nemen.
Dus als er door de geadresseerde niet getekend is heeft
U niets ontvangen en kunt U de bezorger aansprakelijk stellen.
Mocht U eventueel een afspraak met de bezorger hebben dat het
ook aan de buren af gegeven kan worden dan moet dat voor getekende
stukken op schrift staan.

michel40
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2005 01:44

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door michel40 »

als ik iets bestel mag ik het dan eerst na kijken voor ik er voor teken

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door bot321 »

Tekenen doe voor ontvangst van het pakketje,
niet voor de inhoud.
Als het pakketje beschadigd is weiger je hem toch.

Gasssst

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door Gasssst »

Zeg karr-2, op welke wetskennis baseer jij je hierbij nou eigenlijk? Wat denk jij dat de rechtspositie van UPS in deze is als de bezorger bij de buren aanbelt en ma Tokkie doet open, hij geeft het toch af, en later blijkt het nooit bij de geadresseerde te zijn aangekomen?
Kan UPS dan zeggen tegen zowel de leverancier als de afnemer: "WIJ hebben ons werk gedaan, zoek het maar met de Tokkies uit" ?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ja dat kan inderdaad. Het is heel simpel. Jij levert het pakje in bij de verzender, vanaf dat moment is het zijn verantwoordelijkheid. Hij of zij geeft het af bij de buren, die tekenen er voor en zijn vanaf dat moment verantwoordelijk voor het pakje en het feit dat het bij jou terecht moet komen. De originele verzender heeft zijn taak gedaan en het pakje afgeleverd, dus heeft geen verantwoordelijkheid meer.

Pakjes die aan jou specifiek gericht zijn hebben vaak een speciale verzending waarop staat dat alleen door de geadresseerde getekend mag worden. Dan krijg je dus een briefje in de bus of je naar het kantoor wilt komen.

Gasssst

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door Gasssst »

Karr-2, Je geeft geen antwoord op mijn vraag, althans niet op alle; op welke wetskennis baseer jij je in deze?
Ik betaal een leverancier veel geld voor een produkt, inclusief verzendkosten. De leverancier huurt op zijn beurt hiervoor UPS in en betaalt er grof voor om vervolgens het op de juiste wijze aan mij geadresseerde pakket bij de Tokkies te zien verdwijnen die er zonder problemen voor tekenen.
Ga jij bij je standpunt blijven dat UPS op de juiste wijze zijn contractverplichting is nagekomen, en ik mijn dure aankoop maar bij de Tokkies moet zien terug te halen?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik lever mijn pakketje af bij de verzender in de
veronderstelling dat het bij de geadresseerde
terecht komt en niet bij de buren, daar betaal ik
ook voor.
Met de veronderstelling van Karr-2 kunnen ze
het pakketje aan jan en alleman afgeven als ze
maar tekenen.
Zo kunnen ze het pakketje ook gewoon laten liggen
en zelf een krabbel zetten .
Mooie manier om je buren dwars te zitten als er ruzie is.
Nee Karr-2 als ik een pakketje verstuur neem ik aan
dat het bij de geadresseerde terecht komt anders komen ze
hun verplichting niet na.
Pak zelf ook wel eens pakketjes aan voor de buren maar heb
nooit meegemaakt dat ik er voor moest tekenen.
Zou ik trouwens ook nooit doen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Karr-2: je kunt dat afleveren van die computer niet vergelijken met een aangetekende zending. Een aangetekende zending mag namelijk niet in ontvangst worden genomen door iemand anders dan de geadresseerde, TENZIJ de geadresseerde een ander machtigt om dat te doen. Dat kan pas als de geadresseerde een kennisgeving heeft ontvangen, waarop staat dat er op een postkantoor of -agentschap een aangetekende zending voor hem of haar klaarligt. Bij het afhalen van die zending moet de geadresseerde, dan wel de gemachtigde zich legitimeren. Het pakje mag dus bijvoorbeeld niet worden afgegeven aan de volgende in de rij. Zou een mooie boel worden.
Pakjes die aan jou specifiek gericht zijn hebben vaak een speciale verzending waarop staat dat alleen door de geadresseerde getekend mag worden. Dan krijg je dus een briefje in de bus of je naar het kantoor wilt komen.
jij maakt onderscheid tussen pakjes die aan iemand in het bijzonder gericht zijn, en pakjes die dat NIET zijn. Nou, er IS helemaal geen onderscheid, een pakje met een naam en adres erop is namelijk ALTIJD aan iemand in het bijzonder gericht. De geadresseerde is de geadressseerde, en beslist niet de buurman of -vrouw van de geadresseerde.

UPS gaat in de fout, door het pakje niet bij de geadresseerde af te geven, zo simpel is dat.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door joostw »

Alleen de beoogde ontvanger mag er voor tekenen, indien dit niet gedaan is, is het niet goed afgeleverd en derhalve fout van de bezorger.

Kleine pakjes waar niet voor getekend hoeft te worden moeten ook op het goede adres bezorgd worden.

bert2
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:46

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door bert2 »

Tekenen doe je voor de ontvangst van het pakketje,
en niet voor de inhoud.
Als het pakketje beschadigd is gewoon weigeren

handtekening
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2005 12:25

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door handtekening »

Ik zie jullie communicatie over en weer gaan en eigenlijk kijk ik ervan op. Iedereen doet eigenlijk maar iets, terwijl niemand weet hoe het werkt?

UPS is gemachtigd om elk pakket af te leveren bij de buren. Wel kan de verzender hier een stop op zetten door aan te geven dat het absoluut niet bezorgd mag worden bij de buren of bij minderjarigen. Echter moet hier voor betaald worden door de verzender zelf..... en naar ik aanneem heeft de verzender het zo goedkoop mogelijk gedaan.

Bij het aanmaken van labels kan de verzender dit namelijk opgeven aan de UPS chauffeur niet te leveren bij de buren en kan hij dit ook zien in zijn computertje waarmee hij het levert!!!

Succes met mijn verhaal

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Bezorgen door UPS

Ongelezen bericht door inxsnl »

Met uw verhaal ligt de verantwoording dus in zijn geheel bij de verzendende partij en de UPS.

En dat klopt .

Tim

Gesloten