LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geweert uit albert hein

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door NAK »

slimmeniels
ze soms geweert worden uit de winkel.
Als ik het goed begrijp, wordt je zoon niet iedere keer uit de winkel geweerd. Klaagt hij ook als hij wel gewoon door mag lopen?
O ja, volgens mij betekent weren, tegenhouden, ontzeggen, uitsluiten.
Dus waar gaat het nu over...... mag hij wel of niet naar binnen?????
en zou u dit kunnen ondersteunen met echte regels en dus niet alleen met "ik denk het wel..." enz...
Als je op een openbaar forum terecht komt loop je altijd het risico dat je antwoorden krijgt in de trant van "ik denk het wel..." enz...
Wil je dat niet, dan moet je een forum opzoeken waar ze je vragen wel in met echte regels kunnen beantwoorden.
het lijkt mij wel leuk om mijn zoon met een artikel uit het wetboek aan te komen zetten bij de ah, en dan door te mogen lopen.
Is hier de wens, de moeder van de gedachte???????
Het komt mij overdat je als ouder er op kikt dat specifiek jouw zoon AH een hak kan zetten middels een wetsartikel.
Als je zelf op zoek gaat naar 'zo'n artikel, kun je tegen je zoon zeggen: "kijk eens jongen wat ik gevonden heb, sla menaar AH daar maar eens mee om z'n oren. Wat zijn wij goed hè".

Als zoon lief het zo erg vindt dat hij niet vrij door de AH supermarkt kan lopen, waarom koopt hij dan niet bij de buurtsuper z'n spullen en neemt die de volgende dag mee naar school?

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door klaasvd »

Nogmaals, het is geen discriminatie, maar toelatingsbeleid. Dat zijn twee verschillende dingen
Daar heb ik het niet over Karr, dat ze mensen niet willen toelaten prima(in groepen) maar dat je de ene wel mag verbieden binnen te komen en een andere groep niet, dat is wel discriminatie

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ze worden niet verboden binnen te komen, ze mogen alleen niet in grote groepen binnenkomen. Hetzelfde geld voor grote groepen allochtonen, ouderen etc.

Het argument discriminatie is dus nog steeds zinloos.

slimmeniels
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mei 2005 12:21

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door slimmeniels »

nou, nog nooit heeft een der mijne polls zoveel reacties opgeleverd. het is mij duidelijk dat mijn zoon en zijn klasgenoten zullen moeten wachten in de pauze.
om nog op een paar dingen terug te komen:
-met dat: het zijn gymnasiasten bedoelde ik heus niet dat andere wél stelen oid.
-op zijn school zitten 600 kinderen waarvan er elke pauze zo'n 50 naar de AH gaan.
-inderdaad is zijn besteding gemiddeld 1 euro per keer
-toch blijf ik er bij dat het generaliserend is om te zeggen dat alle kinderen een lagere waarde hechten aan betalen, ik neem aan dat dat betuicht van enige herkenning uit uw eigen jeugd/omgeving?
of behoor ik echt tot de uitstervende groep die nog werkt voor zijn geld en betaald voor wat hij koopt.
-ook dit is niet beledigend, doch constaterend bedoeld.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door klaasvd »

Ze worden niet verboden binnen te komen, ze mogen alleen niet in grote groepen binnenkomen. Hetzelfde geld voor grote groepen allochtonen, ouderen etc.

Het argument discriminatie is dus nog steeds zinloos.
sorry ben niet helemaal duidelijk in de uitleg, maar ik bedoel het toelaten van groepjes. Dit mocht niet onder de naam allochtonen, maar wel scholieren. Dat vind ik discriminatie

Odie
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:30

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door Odie »

Ook ik ben weer zo'n ex-gymmer. Je wilt niet weten waar wij vroeger uitgezet werden: vooral parkeergarages en sexwinkels. Ook gymnasiasten zijn klieren en denken niet altijd na. Is het overigens niemand opgevallen dat het Albert Heijn is en niet Albert Hein. Valt me tegen van al die gymnasiasten. Grapje!

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Ik weet nog dat wij de jumbo niet inmochten en dan altijde tegen die vmbo'ers "Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure." zeiden.

een fantastische quote van mij leraar latijn

fuzzy
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2005 22:17

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door fuzzy »

Fac ut vivas,

Reageerde ze nooit met: Stop hem maar in je weetwel, waar de zon nooit schijnt? (Pone ubi sol non lucet!) :lol:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door S. »

Beginnen we weer :roll:
Bekvechten in het Latijn.

Nou, dan ik ook maar opnieuw:
Amor est vitae essentia
(En dan zonder bananen)

En dat betekent:" Liefde is de essentie van het leven".
Het is gewoon een mooie tekst, als tegenwicht op al die hatelijkheden hier.

Oja,........ Get a live! / Jeezus Gristus antikrist,

VMBO heette in mijn tijd MBO, toen deed men nog niet moeilijk.
En ook daar kun je prima mee doorstromen naar vervolg-opleidingen en je broodje verdienen.
Beide groepen stelen even veel of even weinig, net hoe je het wenst te bekijken.
Of wordt de gymnasiast opgeleid tot 'witte boorden crimineel' aangezien SlimmeNiels driftig op zoek is naar mazen in de wet om zo zoonlief toch Appie Heijn binnen te kunnen loodsen. :oops:

Denk zelf van niet, ga uit van zijn beste bedoelingen, anders zegt dit weer teveel over mijn eigen intenties. :wink:
Kortom, allemaal: Hou op met generaliseren!!!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door JH »

om nog op een paar dingen terug te komen:
-met dat: het zijn gymnasiasten bedoelde ik heus niet dat andere wél stelen oid.
-op zijn school zitten 600 kinderen waarvan er elke pauze zo'n 50 naar de AH gaan.
-inderdaad is zijn besteding gemiddeld 1 euro per keer

Dit zijn dus exact de punten waarom het gerechtvaardigd is van de grootsuper om omwille van de vaste clientele.
Een besteding van minimaal een euro door 50 leerlingen gaat ten koste van de klanten die graag snel worden geholpen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door tienepien »

VMBO heette in mijn tijd MBO,
Dat is niet waar, VMBO was "vroeger" IVBO, VBO en MAVO.

Met je VMBO diploma kun je naar het MBO, de V staat niet voor niets voor "Voorbereidend"

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit zijn dus exact de punten waarom het gerechtvaardigd is van de grootsuper om omwille van de vaste clientele.
Een besteding van minimaal een euro door 50 leerlingen gaat ten koste van de klanten die graag snel worden geholpen.
Dit gaat natuurlijk een beetje krom. Ik snap de redenering, maar dit wel zeggen dat iemand die vaak komt en meer koopt recht heeft op een snellere afhandeling dan iemand die minder koopt :shock:

Eerstvolgende keer dat ik dus met een vollere winkelwagen achter je sta mag ik eerst van de winkelier, want ik koop meer :roll:

Vanzelfsprekend mag een winkelier zich proberen te beschermen tegen diefstal en proberen dit in te perken. Dat lijkt me geen discussie. De vraag is echter HOE hij dit moet doen. Dit gebeurt te vaak op een generaliserende manier.
Tis mij in het toch alweer verre verleden ( pff ik word oud :? ) regelmatig gebeurt dat ik zo rond het middaguur van huis uit wat in de winkel wilde halen, maar aan diezelfde regels moest voldoen als de scholieren of er zelfs helemaal niet in kwam.
Niet omdat de winkelier last van mij had, niet genoeg verdiende en/of ik wilde stelen, maar puur omdat ik toevallig in de leeftijd zat van de klant(en) die de winkelier dus liever niet heeft.
Conclusie: ik mag niet eens meer zelf bepalen wanneer ik mijn boodschappen haal, dit doet de winkelier voor mij.
volgende stap misschien gescheiden openingstijden :shock:

van 9.00 - 11.00 uur: voor 50 plussers
van 11.00 - 12.30 uur: gescheiden moeders
van 12.30 - 13.00 uur: scholieren

enzz... enz....

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door Hamster »

geweert uit albert hein geplaatst door slimmeniels met een zoon die als gymnasiast dagelijks voor een euro een boodschap doet met nog 50 gymnasiasten. :roll:

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door topery »

en nog niemand die erop heeft gewezen dat het geweerd uit Albert Heijn moet zijn....

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door bitchy »

dat krijg je ervan als je meer bij albert heijn rond loopt dan op school zit :wink:

Internet-police
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:16

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door Internet-police »

Nu heb ik weer wat geleert topery 8)

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door topery »

internet police....zou het helpen als je het gymnasium nog een keer doet???????? :D

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door eeliane »

Had t ook gezien topery, van dat geweerd maar wou niet al te gymnasium overkomen, haha :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door S. »

Nou, ik vond het wel een mooie 'krom-Nederlandse' spellingswijze.
Helemaal in mijn straatje. :D
Heerlijk.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: geweert uit albert hein

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Nu heb ik weer wat geleert topery
Maar niet genoeg.......................geleerd

Gesloten