LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gwbuiter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2005 16:06

Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door gwbuiter »

Gisteren was voor mijn dagelijkse boodschapjes in de vestiging van lidl
Ik zoek mijn benodigde boodschappen bij elkaar; een blikje drinken (energy drink) ...(weet alleen niet exact het merk)..een zak witte bolletjes en een pak koeken gehaald.
Vervolgens vrijwel direct doorgelopen naar de kassa

Wachtende in de rij vernam ik dat de kassamedewerker op een bel drukte om de hulp in te schakelen van medecollega. "is het deze meneer?" klonk de vraag van de kassamedewerker. (en wees naar een jongeman die ze op dat moment bij de kassa had staan)...eveneens met een aantal blikjes energiedrink. "nee, het gaat om die jongeman daar achter" klonk het antwoord van de andere medewerker...(en wees vervolgens direct in de richting van mij)... per toeval ook donkere kleding aan en een rugtas net als de andere klant

Maar goed, ik wacht verder netjes in de rij tot ik aan de beurt ben, en leg netjes mijn goederen op de loopband.

Toen was ik aan de beurt. Het allereerste was de kassamedewerkster mij vroeg was: zullen we maar even 2 blikjes afrekenen? Na hier verbaasd op gereageerd te hebben en gezegd te hebben dat ik niet meer dan slechts 1 blikje heb gehaald. wees de kassamedewerker naar 2 andere medewerkers die ergens verder achteraf in de winkel stonden.....en de situatie van dat moment in de gaten hielden. (vermoedelijk aan de kledij van een van hen te zien, zou dit de filiaalmanager kunnen zijn.) beide personen beaamden de beschulding van naar mijn kant toe en zeggen het allebei gezien te hebben.... ze hebben volgens hun zeggen genoeg bewijs, "2 tegen 1" klinkt hun antwoord, dus ik heb gewoon dat 2e blikje te betalen...aldus hun. Na nogmaals gemeld te hebben dat ik van niets weet gaat men nog verder, en vraagt waar ik dan het lege blikje zou hebben gelaten....want ik zou gaandeweg lopend door de winkel dat blikje hebben leeg gedronken.
Gelijk hierop volgend lopen de filiaalmanager (?) en de andere medewerkster de winkelruimte in en doorzoeken beide alle gangpaden en stellingen op zoek naar een leeg drinkblikje. Intussen sta ik nog aan de kassa af te wachten wat er gebeuren gaat, samen met een aantal klanten achter mij die de hele situatie gade slaan.

Ik ben bereid geweest tot alle medewerking om mijn onschuld te bewijzen en hen mijn tas afgegeven aan de kassiere. Deze heeft even een vluchtige blik geworpen in mijn tas.
Echter kreeg van de medewerkers daar totaal geen medewerking qua bewijslevering.
"Wij hebben bewijs" klonk door de winkel. Hierop antwoordend, eiste ik de videobeelden te willen zien. "nee, krijg je niet te zien" was het antwoord terug.

Eveneens wilden ze op nadrukkelijk verzoek van mij niet de politie inschakelen. "nee, doen we niet"

Na enige tijd gewacht te hebben tot de medewerkers terug waren met hun ronde door de winkel, kwam de (vermoedelijke)filiaalmanager naar mij toe. "och, we komen er vanzelf wel achter....dat blikje vinden we wel" klonk zijn antwoord (met een enigszins voor mij irritante grimas op zijn gezicht).
Ik gaf hem aan er zelf verder werk van te maken, en zei hem dat ik graag even zijn naam wilde hebben. "nee, die krijg je niet"....was wederom weer kortaf het antwoord.

Na kenbaar gemaakt te hebben nooit meer daar te zullen komen ("moet u weten" hoorde ik als antwoord) griste ik uiterst geïrriteerd mijn intussen betaalde producten bij de kassa vandaan en ben daarna de winkel uitgelopen.

Afijn een heel verhaal, maar wat kan ik hiermee doen? Kan ik ze aanklagen en een schadevergoeding eisen?
Het is in feite wel enigszins gezichtsverlies. Zowel privé, als zakelijk gezien.
Ik ben namelijk zelf ass. filiaalmanager in een elekronicawinkel, gevestigd amper 2 straten verderop, en ongetwijfeld zullen daar mensen hebben gestaan die mij hebben herkend. Ik zie het zo: de klanten bij de lidl zijn eveneens ook mijn klanten. Men zal je er toch op aankijken.
En wie zegt dat hierdoor misschien ook klanten uit mijn winkel wegblijven die toevallig ook dat net hebben gezien?
Dus wordt ik daar ook in benadeeld, want dat zou mij als winkelier zijnde omzet kunnen kosten.
Dan hoor je vervolgens dingen om je heen van : "kijk, dat is die persoon van .....(winkel)" Die hebben ze op diefstal betrapt bij de Lidl."

Wie heeft wel eens soortgelijke situaties meegemaakt? wat kan ik tegen hun doen? Ik denk toch zeker niet na hetgeen er zich allemaal heeft afgespeeld, en vooruit kijkend op de mogelijke gevolgen verder hiervan, dat ik genoegen zal nemen (laten we zeggen: afschepen) met een exuus en een bosje bloemen

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Bodosan »

Heb je de gekochte zaken in een mandje/karretje gedaan of meteen in je tas? Dat is me niet duidelijk uit je verhaal. Overigens zou ik in die situatie zeker geen tweede blikje betaald hebben; eventueel helemaal niets en alles achterlaten. Ik ben bang dat je verder weinig kan doen (behalve de zaak te mijden uiteraard), tenzij je duidelijk getuigen hebt die de gang van zaken hebben zien gebeuren. Van de winkel zal je geen medewerking krijgen (sommige supermarkten hebben een wat vreemde opvatting over winkeldiefstal en hoe daarop te reageren), en dan wordt verhaal wel erg lastig. Mijn ervaring was in de Bijenkorf, waar een poortje afging, maar door een artikel in een andere zaak gekocht (en betaald). Ik ben toen ook heel hufterachtig behandeld, maar door poot stijf te houden kwam politie wel. En soms zijn die dan toch je 'beste' kameraad want de agent was wel bereid te luisteren en te kijken en daarna zeer boos op de medewerkers van de Bijenkorf. Kortom ik kreeg uiteindelijk wel respijt, maar het blijft een ontzettend zakkige ervaring om onterecht beschuldigd te worden en dan als een stuk vuil behandeld te worden. Voor onder de riem.
Bodosan

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Welke Lidl was dat? Zal mijn connecties in de Bijlmer wel even inschakelen, dan kunnen ze eens kennis maken met echte winkeldiefstal.

Moet je dan die gezichten zien als er na een half uur enkel nog lege stellingen in de winkel zijn.

gwbuiter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2005 16:06

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door gwbuiter »

Nee, ik had geen kar of mandje.....het ging mij immers maar om 3 kleine produkten wat ik nodig had, kan ik in 1 hand vasthouden, dus haal ik daarvoor niet speciaal een kar of mand.
(heb niets in mijn tas gedaan)

de
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 sep 2005 08:34

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door de »

De Lidl bij ons heeft niet een mandjes. Dat is ook de reden dat mensen met een paar boodschappen dit altijd in de hand houden of een leeg doosje gebruiken. Ziet er natuurlijk wel diefstalgevoelig uit. Dat is ook de reden dat bij andere winkels een mandje verplicht is.

Ik heb meegemaakt dat iemand een klacht had en toen werd er naar een bordje gewezen met het nummer van de klantenservice: "Belt u daar maar naar toe".

Vind het heel vervelend wat je is overkomen en ik kan me voorstellen dat je furieus bent.

Succes met je eventuele verdere stappen en hou ons op de hoogte.

groeten,

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Als kind op 10-jarige leeftijdin de HEMA eens beschuldigd van het "pikken" van een lippenstiftje, was samen mer een vriendinnetje kleurtjes aan 't bekijken.
Werden we plotseling allebei "in de kraag gevat". Mee naar het kantoor, zakken leeg maken, was totaal verbijsterd dat er inderdaad uit haar zak een lippenstift kwam...!
Maar.. de schofterige behandeling die ook ik moest ondergaan... heb minstens een half uur in de "hoek" moeten staan als "medeplichtige"...?? Niemand bekeek me, denigrerende opmerkingen achter mijn rug, tot mijn vader mij die telefonisch benaderd was mij op kwam halen en hen zeer kwaad terecht gewezen heeft..
Excuses zijn er echter nooit geweest.
Sorry voor dit verhaal, ware het niet dat dit gebeuren achteraf toch kennelijk erg veel impact op mij heeft gehad.
De HEMA heb ik zo'n 20 jaar gemeden.
Ben er bijna enigszins "paranoide" van geweest, al blozen bij de gedachte dat ik misschien ergens van verdacht kon worden als er iets aan de hand was, verkeerde lichaamstaal...! Stel je voor, misschien denken ze dat ik het gedaan heb...!
Ok, ouder en wijzer(?) geworden: "Ze doen maar"!
Maar "schluss" we zitten hier niet bij de therapeut.
Gwbuiter- doe wel wat met wat je is overkomen,...wat..??
Ik weet het niet echt.
Revancheer je wel, dit heeft misschien anders ook op jou teveel impact.
Bedenk iets. Flyers op hun ramen plakken met de tekst: "hier gaat men er van uit dat iedereen een dief is, dat iedereen steelt en blikjes stiekum in dewinkel leeg drinkt om niet te hoeven betalen..!!
Laat zij er dan de politie maar bijhalen.
Misschien krijg je een boete.. maar naar je verhaal is dan tenminste geluisterd en hebben ook zij zich moeten verantwoorden voor hun gedrag t.o.z. van jou..!
Mij zou dat meer waard zijn dan wat Euro's.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Flyers op hun ramen plakken met de tekst: "hier gaat men er van uit dat iedereen een dief is, dat iedereen steelt en blikjes stiekum in dewinkel leeg drinkt om niet te hoeven betalen..!!
Laat zij er dan de politie maar bijhalen.
Nee dat is een volwassen reactie. Een vergissing kan iedereen maken, maar om er dan meteen zo kinderachtig op te gaan reageren.....

balk
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:36

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door balk »

Ja ja Dilbertje,

Ik zou jou wel eens willen zien staan in de rij als je vals beschuldigd wordt.
Kijken of een foutje dan nog moet kunnen.

Ik zou zeggen aanklagen die zooi

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door bitchy »

nou, als de filiaalhouder de politie er niet bij zou halen deed ik dat zelf wel even, slimmer dan vreemde acties (flyers) ondernemen, grote kans dat mensen je winkel dan ook voorbij lopen omdat je zo kinderachtig doet.(de topicstarter had toch een winkel?)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik zou jou wel eens willen zien staan in de rij als je vals beschuldigd wordt.
Kijken of een foutje dan nog moet kunnen.
Ja zelfs dan moet een foutje nog kunnen. Iedereen kan zich vergissen en dat kan simpel weer opgelost worden. Als je echt onschuldig bent hoef je ook niet te vrezen voor de politie of wie dan ook.....

Kinderachtige wraakacties bereik je helemaal niets mee. Je maakt jezelf belachelijk en niemand neemt je meer serieus.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door S. »

Het verstandigst was geweest dat jij (gwbuiter) als eerste de politie had ingeschakeld. Ze mogen je namelijk niet fouilleren of wanneer jij geen toestemming geeft, in je tas kijken.
Maar aangezien je dit niet gedaan hebt, is het enige wat je nog rest, een goed gesprek met de filiaalmanager. Om de lucht te klaren.
Lijkt me effectiever tegen de 'traumatische impact' die zo'n voorval kan hebben dan wilde akties ondernemen.
Wanneer die filiaalmanager dan onbeschoft blijft, kun jij tenminste zeggen dat je van goede wil bent en de fout onopgelost bij hem blijft liggen.
Na onwil van hun kant kun je pas dreigen met gerechtelijke stappen, lijkt me.

Succes.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door klaasvd »

Ja zelfs dan moet een foutje nog kunnen. Iedereen kan zich vergissen en dat kan simpel weer opgelost worden. Als je echt onschuldig bent hoef je ook niet te vrezen voor de politie of wie dan ook.....
Het gaat hier niet om een fout beschuldiging, maar om het schofterige gedrag van deze medewerkers lijkt mij.
Ik had gewoon politie gebeld terwijl zij zochten[/quote]

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Schofterig is een subjectief begrip in deze, als ik het verhaal zo lees vind ik het vrij normaal gedrag tegenover een (mogelijke) winkeldief.

balk
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:36

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door balk »

als ik het verhaal zo lees vind ik het vrij normaal gedrag tegenover een (mogelijke) winkeldief.

Ik dus niet.
gwbuiter vroeg om de videobeelden en dit werd geweigerd.
Waarom vraag ik mij dan af, ik was nooit weggegaan en zelf de politie wel gebeld om de zaak uit te zoeken en zonodig de zogenaamde filiaalmanager publiekelijk terug te pakken.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

na een half uur enkel nog lege stellingen in de winkel zijn.
Captain Pervert = Captain Pervers :lol: :lol: :lol: :lol:

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Ok. Dilbert29,
Ik begrijp dat jij de kant van Lidl gekozen hebt en hen de hand boven het hoofd houdt, ondanks hun ongelooflijke incompetentie: geen videobeelden, geen naam van de filiaalhouder, personeel "het blikje laten zoeken" in de winkel, vooral geen politie...!
Mijn suggestie "flyers", ach een impuls, misschien niet de meest logische oplossing voor gwbuiters probleem...
Maar ws. houdt hij zich nogsteeds aanbevolen...laat iemand die wel een goede oplossing heeft, het dan zeggen...!!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door S. »

Ik zou het anders wel weten hoor. :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik begrijp dat jij de kant van Lidl gekozen hebt en hen de hand boven het hoofd houdt, ondanks hun ongelooflijke incompetentie
Die conclusie laat ik aan jou over, ik heb hem niet gemaakt. Ik kies niemand zijn kant, ik kijk objectief tegen de zaak aan en geef mijn mening. Doe er mee wat je wilt.

Gast

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 03 Nov 2005 12:31 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Ik zou jou wel eens willen zien staan in de rij als je vals beschuldigd wordt.
Kijken of een foutje dan nog moet kunnen.



Ja zelfs dan moet een foutje nog kunnen. Iedereen kan zich vergissen en dat kan simpel weer opgelost worden. Als je echt onschuldig bent hoef je ook niet te vrezen voor de politie of wie dan ook.....

Kinderachtige wraakacties bereik je helemaal niets mee. Je maakt jezelf belachelijk en niemand neemt je meer serieus.
Nou, een foutje moet kunnen, neen een foutje kan niet?! Als iemand zegt ik heb het niet gedaan dan moet je als winkelier iemand op zijn woord geloven.
Het is een zeer ernstige aantijging om hoog en laag vol te houden dat iemand het wel gedaan heeft.
Ik zelf heb het gelukkig nog niet meegemaakt, gelukkig voor hen, want als ik vals beschuldigd word voor iets wat ik niet gedaan heb, dan laat ik geheid de Politie erbij komen en een pv-tje opmaken tegen Liddl.
Ik zou dan zeer zeker een procedure opstarten tegen die winkel wegens laster.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door S. »

Waarom horen we nu niets meer van gwbuiter? :idea:

Gesloten