LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] selektvracht en het verloren pakketje...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sonjaberlin
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2004 18:53

selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door sonjaberlin »

Op 5 dec hebben mijn ouders vanuit Berlijn twee pakketjes naar mij gestuurd. Eentje werd op 7 dec -heel snel dus- door selektvracht bij mij bezorgd. Ik was niet thuis maar kreeg een keurig briefje in de bus. Twee dagen later heb ik het pakketje zelf in het depot in Rotterdam opgehaald omdat de kans dat ik b ij levering thuis zou zijn erg klein was.
Het tweede pakketje wilde maar niet komen. In de week na de 7e heb ik 2-3 keer met het depot in Rotterdam gebeld om te informeren of het pakketje er al was. Het is immers een drukke tijd voor bezorgers en ik was bang dat er b.v. geen briefje in de bus wordt gedaan en ik het pakketje niet zou krijgen. De laatste keer belde ik op 13/12, 10:30uur. 'Geen pakketje' was het antwoord. Omdat ook de mogelijkheid bestond dat het pakketje door TPG wordt bezorgd heb ik ook daarmee contact gezocht, net als met het Duitse DHL, zonder succes. Op 21 december had ik nog steeds geen pakketje. Omdat ik ook nu weer nauwelijks thuis ben heb ik contact gezocht met de klantenservice van selektvracht in Utrecht. Zij hadden een grote verrassing voor mij: het pakketje was volgens hun systeem op 13/12 bij mij thuis afgegeven. Persoonlijk. Op een tijdstip waarop nog mijn vriend nog ikzelf thuis waren. Op aanraden van de klantenservice heb ik nogmaals met het depot gebeld...zij wisten toch echt heel zeker dat het pakketje geleverd is. De desbetreffende chauffeur zou er voor de zekerheid nog een keer op aangesproken worden. Ondertussen kreeg ik het gevoel alsof ik een verhaal aan het verzinnen was, terwijl ik toch echt alleen maar het pakketje wil hebben! Ik moest om 17uur nog een keer terugbellen, dan was de chauffeur wel binnen. Om 17uur kreeg ik de juiste persoon niet te pakken. Die zou er om 18uur echt zijn. Dat was ook niet zo...sterker nog: toen nam er niemand meer op. Uiteindelijk kreeg ik om 19:45 iemand te pakken die er weer niets van afwist.
Vandaag heb ik de juiste persoon bereikt, die nog steeds beweert dat de chauffeur echt langs is geweest. Maaaar...hij zou vandaag nog een keer langs mijn huis rijden om te kijken of hij zich niet heeft vergist. De klantenservice in Utrecht beweert inmiddels dat het pakketje niet op de 13e, maar op de 15e is bezorgd. Want op de 13e en 14e was ik niet thuis, zeggen zij. Zij zouden er nog een keer achteraan gaan, maar konden niet beloven dat zij mij binnen twee dagen terug zullen bellen. 'het is zo druk'. Echter: dan is het al kerst en daarna ben ik op vakantie.

Ik krijg het gevoel alsof IK de schuldige ben, terwijl ik kan aantonen dat wij allebei niet thuis zijn geweest. Er lag geen briefje in de bus en ik heb nota bene nog zelf achteraan gebeld ook.

Waar is mijn pakketje (dat alleen een emotionele, niet eens een materiele waarde heeft)? En waarom geeft selektvracht mij het gevoel dat de fout bij mij ligt??? Ik vind dit een bizarre gang van zaken.

Iemand een idee hoe ik mijn pakketje alsnog kan krijgen??

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door antonia77 »

Helaas weet ik ook geen antwoord voor je probleem.Ik weet alleen dat men het bij Selekt vracht niet zo nauw neemt met de waarheid.Ik heb er zelf ook ooit een keer gewerkt,en ik heb met eigen ogen gezien wat voor rare capriolen bezorgers uit halen om maar van een pakje af te komen.
Misschien aangifte doen van diefstal?

sonjaberlin
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2004 18:53

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door sonjaberlin »

Wat een wonder...mijn pakketje is er ineens! Na ontelbare keren met de klantenservice/het depot in Rotterdam te hebben gebeld is mijn pakketje 'boven water' gekomen. Volgens de medewrker van Selektvracht was het op een verkeerd adres bezorgd. Omdat mijn post al een paar keer eerder in een straat is bezorgd waarvan de naam erg lijkt op de naam van mijn straat, was dat ook het eerste wat ik in het allereerste gesprek vroeg...maar neeeeee...d chauffeurs zijn ZO ervaren, zoiets kunnen zij zich werkelijk niet voorstellen.
Vanmiddag reed ik langs het Selektvracht-depot om dan maar face to face te horen te krijgen dat het pakketje écht is bezorgd...en tadddaaaaa! Het pakketje was 'net drie kwartier geleden bezorgd door een eerlijk medemens die in een straat woont waarvan de naam....enz....'. Opmerkelijk, een week nadat hij was 'bezorgd'.

Ik ben blij met mijn pakketje en met het feit dat ik dus echt niet gek ben. Maar een 'sorry voor het ongemak' of iets in die strekking was toch echt op z'n plaats geweest! Klantonvriendelijkheid op z'n best.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik heb ook al een aantal vervelende ervaringen gehad met Select Vracht (via Neckermann) en alleen daardoor zou je al niets meer bestellen. OF ze komen niet OF ze komen te laat...en als je zo'n depot belt voor uitleg krijg je altijd één of ander vaag antwoord (met een hoop herrie op de achtergrond) :x

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door calastra »

Ik heb ook al een aantal vervelende ervaringen gehad met Select Vracht (via Neckermann)
dat gaat dan denk ik over het ophalen tocht. Want Neckermann word niet bezorgd door Selektvracht.

als je trouwens een klacht hebt kan je het beste doen via de afzender, en als dat niet lukt via het hoofdkantoor in Utrecht.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja sorry, ik bedoel die andere, Wehkamp (allemaal één pot nat, maar goed). Zowel brengen als ophalen is ellende bij Selekt vracht. Zeggen ze dat ze 's middags komen; blijf je de hele middag thuis, komen ze verdorie om 7 uur 's avonds... :?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door Lieske1958 »



dat gaat dan denk ik over het ophalen tocht. Want Neckermann word niet bezorgd door Selektvracht.

als je trouwens een klacht hebt kan je het beste doen via de afzender, en als dat niet lukt via het hoofdkantoor in Utrecht.
Ja wel hoor, Selektvracht bezorgt wel degelijk Neckermann, evenals Wehkamp, OTTO, Bon A Parte, Bonprix, Klingel, Mona enz.
Maar ook TPG bezorgt Neckermann.
Ik heb bij beide gewerkt.

Lieske

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door calastra »

Ja wel hoor, Selektvracht bezorgt wel degelijk Neckermann, evenals Wehkamp, OTTO, Bon A Parte, Bonprix, Klingel, Mona enz.
Maar ook TPG bezorgt Neckermann.
Ik heb bij beide gewerkt.
OP dit moment word Neckermann niet door Selektvracht bezorgd alleen afgehaald, ook Klingel en Mona worden niet meer bezorgt door Selektvracht.
Wel de Wehkamp, Bon a Parte, Bon Prix en andere bedrijven...

Ik werk namelijk op dit moment bij Selektvracht, en kan je verzekeren dat Neckermann alleen maar afgehaald word door ons.

En heb je een vraag of klacht en je komt er met de afzender niet uit, bel naar het hoofdkantoor in Utrecht, die nemen dan weer contact op met het betreffende depot.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door walter72 »

Ik hoop dat ik wel dan wat mag zeggen over Selekt Vracht.
Heb namelijk nogal wat problemen hiermee.
Dus als ik een werknemer beledig, Mea Culpa, das niet de bedoeling.
Ik heb wat tijd nodig om dit op papier te zetten.

Bereid U voor.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Lucht je hart Walter.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door just the cook »

Ook mijn ervaring met selektvracht is niet rooskleurig. Ze gooiten pakketjes door een raam naar binnen. Dat is in een ruimte waar wij niet vaak komen omdat er alleen een watermeter zit. :roll: ... verder niets, alleen staat dat raam altijd op een kier voor vocht e.d.
Je kan je voorstellen dat ik, omdat ik een pakje verwachte, al even aan het rondbellen was. Verder kan ik er niet tegen dat ze bij mij achter in de tuin lopen. Als wij niet thuis zijn doen ze maar een briefje in de bus en bezorgen ze nog maar een keer. Maar nee, denkt men, wij lopen achterom, stappen over het hekje, en zetten het netjes bij de achterdeur....Leuk... iedereen kan dus over het hekje stappen, iedereen ziet dat pakje staan. Ook leuk als het tussen bezorgen en onze thuiskomst is gaan regenen.
Met 1 bedrijf waar ik regelmatig iets van bestel heb ik kunnen regelen dat mijn spullen gewoon met de post worden bezorgd. Het kost mij iets meer met verzendkosten, Maar dat neem ik voor lief.
Wij bestellen Nooit bij Wehkamp, Otto,Neckermann of welk bedrijf dan ook, hoe je het went of keert, je hebt met Selektvracht te maken.
Ze komen na 12 uur, maar als je om half 12 thuis komt zijn ze al geweest. Of ze komen helemaal niet.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door NAK »

sonjaberlin,

Heb je al eens bij je buren geinformeerd of het pakje daar is afgegeven.

En dan bedoel ik niet alleen de buren die direct naast je wonen, maar ook de buren die van 4-5 huizen verder.

In mijn woonplaats presteren ze het om pakjes af te geven bij de eerste de beste die de deur open maakt.
Er wordt dan gezegd dat ze bij de geadresseerde al een briefje in de bus gedaan hebben dat het pakje daar ligt.

In mijn geval wist ik niet dat er een pakje was afgegeven.
De eerlijkheid van de buurtgenoot zorgde ervoor dat ik mijn pakje, na 2 dagen, kreeg.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Niet goed gelezen!
Wat een wonder...mijn pakketje is er ineens! Na ontelbare keren met de klantenservice/het depot in Rotterdam te hebben gebeld is mijn pakketje 'boven water' gekomen. Volgens de medewrker van Selektvracht was het op een verkeerd adres bezorgd. Omdat mijn post al een paar keer eerder in een straat is bezorgd waarvan de naam erg lijkt op de naam van mijn straat, was dat ook het eerste wat ik in het allereerste gesprek vroeg...maar neeeeee...d chauffeurs zijn ZO ervaren, zoiets kunnen zij zich werkelijk niet voorstellen.
Vanmiddag reed ik langs het Selektvracht-depot om dan maar face to face te horen te krijgen dat het pakketje écht is bezorgd...en tadddaaaaa! Het pakketje was 'net drie kwartier geleden bezorgd door een eerlijk medemens die in een straat woont waarvan de naam....enz....'. Opmerkelijk, een week nadat hij was 'bezorgd'.

Ik ben blij met mijn pakketje en met het feit dat ik dus echt niet gek ben. Maar een 'sorry voor het ongemak' of iets in die strekking was toch echt op z'n plaats geweest! Klantonvriendelijkheid op z'n best.
Het is verder inderdaad vaak zo dat ze hem bij de buren ofzo afleveren. Opzich fijn als je buren hem dan ook snel bij jou afgeven maar vooral eigenbelang omdat ze dan niet vaker langs hoeven komen. Wat ik wel erg vreemd vind is dat ze in zo'n geval niet altijd een briefje bij jou afgeven. Tijd = geld......

Umut
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2009 14:16

Re: selektvracht en het verloren pakketje...

Ongelezen bericht door Umut »

Amsterdam-West

Op 22 december had ik een bestelling geplaatst via drogistij.net.
23 december zou ik het pakket binnen moeten krijgen, maar zij hadden hem nog niet gesorteerd. Dus ik wachten op de volgende dag.
Wij zijn op 24 december de hele dag thuis, maar wat gebeurt er aan het einde van de dag? Geadresseerde was niet thuis op moment van bezorging, pakje wordt eerstvolgende bezorgdag gebracht!!!!!!!!!
Eerstvolgende dag is kerstdag 1 en 2. Dan is het weekend. Op zaterdagen bezorgen zij ook, maar na kerst niet.
Op maandagen bezorgen ze vreemd genoeg ook niet.
Dus wordt het dinsdag 30 december. Weer de hele dag thuis en weer hetzelfde verhaal:
Geadresseerde was niet thuis op moment van bezorging, pakje wordt eerstvolgende bezorgdag gebracht!!!!!!!!!
31 december woensdag ook niemand langs geweest en dan komt nog 1 en 2 januari er tussen omdat ze blijkbaar de dag na nieuwjaar ook niet werken.
3 januari zaterdag 2009: weer de hele dag thuis en weer tussen 12:00 en 18:00. Weer geen pakket binnen. Maar dit keer gaan ze echt te ver want, dit staat er dan op hun site:
Geadresseerde was niet thuis op moment van bezorging.
03-01 2009
Pakje wordt op eerstvolgende bezorgdag gebracht.
03-01 2009
Pakje is bezorgd
03-01 2009

Dus drie valse pogingen en geen enkel keer een kennsigeving/brief achtergelaten.

Dit is echt diep triest, wanneer ik ze mail geven ze geen antwoord meer. Met de klantenservice van 40 cent per minuut kom ik ook niet ver, want ze kunnen mij niets vertellen. Ze kunnen en/of mogen niet contact opnemen met de desbetreffende chauffeur en kunnen ook niet in hun routeplanning kijken.
Enige wat ze hebben geleerd is: "we hebben het heel erg druk op dit moment"- smoesje en "het is uw woord tegenover die van de bezorger".
Dus zij hebben zogenaamd mijn pakket bij mij bezorgd.

Nu heeft drogisterij.net een onderzoek gestart en het zal nog een paar dagen duren. Het enige wat ze moeten achterhalen is: op exact welke locatie heeft de zogenaamde chauffeur mijn pakket bezorgd?
Namelijk niet bij mij thuis en al helemaal niet bij de buren die ik jarenlang heel goed ken.

Ik denk dat ze mijn pakket kwijt zijn geraakt en daarom de boel proberen te belazeren door telkens te liegen dat er niemand thuis was op moment van bezorging.

De klant hoort koning te zijn, maar bij selectvracht ben je een slaaf.

Wat kunnen wij doen tegen deze corrupte bedrijf genaamd selectvracht?

Ik ga in ieder geval niet meer bij drogisterij.net bestellen zolang zij selectvracht gebruiken.

Gesloten