LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wichelroede - Aardstralen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Aardstralen.
U.f.o`s
kaartlezers
thuiswerk centrale`s
paranormaal
Twilight zone.
enzv.enzv

Lacheeeee lacheeeeeeeeeeeeeee

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Ben anders een hele goeie kaartlezer
hoor ben tenminste nog nooit verdwaald.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door S. »

Nu begrijp ik er niets meer van. Lood dat houdt straling tegen en koper/messing geleidt het toch juist weer?
Wat moet er nu mee gebeuren? Moeten die stralen nu tegengehouden of juist weggeleid worden naar de buren toe?

Bot321, je bent blijkbaar nodig met je messing staafjes en je stiekeme thermometer. (Moest er erg om lachen.)

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Is echt geen geintje hoor messing staafjes
reageren gewoon op temp.verschillen.
Alleen toendertijd waren er nog geen digitale
thermometers en nu wel.Die dingen kan je
richten op de grond en je ziet gelijk de temp.
tot op een halve graad nauwkeurig.Daarbij als ik
met die staafjes loop denken ze dat ik ook een
gave heb maar iedereen kan het gewoon een kwestie
van gevoel.Dus stralen gewoon flauwe kul.
Je ziet het ook op de weg als het gesneeuwd heeft
de loop van het riool en de putten vallen direct op.

Annemiek_Brauers
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2006 17:13

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Annemiek_Brauers »

<Bericht verwijderd>
Laatst gewijzigd door Annemiek_Brauers op 03 feb 2012 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het heeft mij enkel 80 euro gekost.
Dan ben je voor 80 euro flink genept. Voor hetzelfde bedrag kan ik ook wat wauwelen of aardstralen en je een koperen staafje aansmeren wat zogenaamd moet helpen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door S. »

Is echt geen geintje hoor messing staafjes
reageren gewoon op temp.verschillen.
OK weer wat geleerd, bedankt. :D

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Annemiek,

een man die bij jou komt praten over een wichelroede en aardstralen begeeft zich puur op geestelijk vlak. Loden staafjes ed zijn slechts fysiek zichtbare zaken die de werkelijke bedoelingen verdoezelen.

In de link die Henrice in zijn reactie van 21 jan 17.30 heeft geplaatst komt het geestelijke ook duidelijk naar voren. Omdat het allemaal niet tastbaar is weet je ook niet wat je 'in huis haalt' als je zo'n type z'n gang laat gaan. Vaak lijken dergelijke maatregelen op korte termijn te helpen, maar komen dezelfde of andere (vage) klachten terug. De geestelijke wereld is een gevaarlijk terrein als je met mensen omgaat die verkeerde bedoelingen hebbben, dus ik adviseer je om je niet met deze praktijken bezig te houden.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat is dit een onzinnig verhaal zeg!
De legende heeft geleerd dat met een wichelroede ofwel wilgenroede, een Y twijg van de wilg, gespannen met de punten tussen beide handen in een enkelzijdige vrije opstelling grondwater of een wel zou kunnen opsporen. Onzin natuurlijk maar zo luidt de legende, het ook niet voor niets een legende. mensen die hierin geloven zouden er goed aan doen om eens te beginnen met het afschaffen van deze onzinnigheden.
Wie in dit soort onzin geloofd zal zeker onrustig slapen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ach, ik denk dat het hier gewoon om een placebo-effect gaat. Als Annemiek erin gelooft, dan zal het bij haar waarschijnlijk wel werken. En als zij zich dan weer beter voelt, dan is ze wel €80,00 armer, maar waarschijnlijk wel gelukkiger :wink:

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door maybe »

Ach, ik denk dat het hier gewoon om een placebo-effect gaat. Als Annemiek erin gelooft, dan zal het bij haar waarschijnlijk wel werken. En als zij zich dan weer beter voelt, dan is ze wel €80,00 armer, maar waarschijnlijk wel gelukkiger
Daar gaat het uiteindelijk toch om dat ze zich gelukkiger voelt. Of het nu waar is die aardstralen... boeiend. Zelf geloof ik hier niet in, maar las zij dit wel doet en op deze manier gelukkiger is.. prima toch.

ayol
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:33

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door ayol »


Coolientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2006 19:09

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Coolientje »

Beste Annemiek,

Twee vragen:

Heet die man die bij jou is geweest:
Alex van de Pasch?

Hoe dik moet het lood zijn?

Bedankt voor je reactie!

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door maybe »

ayol
Geplaatst op: 02 Feb 2006 16:37 Onderwerp:



http://www.skepsis.nl/aard.html
Die link heb je al eerder neergezet. je vervalt in herhaling. So whats your point.

Ralfie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2005 15:01

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Ralfie »

Grappig dat mensen zich zo druk over iets kunnen maken waar ze niet in geloven.... Annemiek, laat iedereen maar zeggen wat 'ie wil en geloof wat je zelf gelooft!

In het verleden ben ik ook nogal sceptisch over aardstraling geweest maar nadat bij mijn ouders iemand langs is geweest is die wichelroede gelopen heeft is dat veranderd. Mocht het toen ook eens zelf proberen en het is erg vreemd om een ijzerdraad in je hand te voelen buigen. "Iets" trok in ieder geval harder aan de draad dan dat ik de draad vast kon houden. Heb me er verder niet in verdiept, doe ik misschien nog weleens, maar voor mij is het duidelijk dat er wel iets (aardstraling?) is. Dus Annemiek, sorry dat ik geen fatsoenlijk antwoord heb, veel succes met je zoektocht naar een oplossing die je helpt!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Verbazingwekkend dat velen hier spreken over het "geloven" in aardstralen. Als je er van overtuigd ben dat ze bestaan dan is het toch aan te tonen dat ze bestaan. En niet middels een wichelroede loper, maar middels tests die andere invloeden uitsluiten.

Qua geloof is er voor de zwaartekracht of magnetisme geen issue. Daarvan kan je aantonen dat het bestaat.
Maar omdat de mensen die geloven in aardstralen ook het woord geloven in de mond nemen mogen we dan aannemen dat er gewoon sprake is van een placebo effect?

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Maarschalk

Hier moet ik je toch even corrigeren best man. Het aantonen, en daamee het bewijzen van een zwaartekrachtveld rondom de aarde, is tot op heden door de natuurkunde nog niet mogelijk gebleken. Simpelweg door het feit, dat de aanwezigheid van VELDEN, magnetisch, elektrisch etc niet te meten zijn, nog te bewijzen is.

Wat we wel kunnen is de uitwerking van een veld meten, of waarnemen!!! Iets anders niet!!

Het meten van leybanen, hier aardstralen genoemd met een wichelroede, is een verifierende methode, je meet immers de uitwerking van het veld. Echter, bij leybanen of aardstralen is men het nog niet eens over wat dit veroorzaakt, dan wel hoe het zich manifesteerd.

Dan terug naar ons zwaartekracht veld, waarvan men aaneemt dat het er is, maar niet weet hoe het zich manifesteerd. Echter men weet wel hoe het ontstaat, hoe het te beinvloeden is en hoe je het kan quantificeren, Fz=m*g.

Helaas voor de gelovigen in aarstralen en leybanen, men kan het niet quantificeren, nog beschrijven nog aangeven hoe het zich manifesteerd, waardoor met het afdoet als NEP, of je moet er in geloven.
Als je er van overtuigd ben dat ze bestaan dan is het toch aan te tonen dat ze bestaan. En niet middels een wichelroede loper, maar middels tests die andere invloeden uitsluiten.

Qua geloof is er voor de zwaartekracht of magnetisme geen issue. Daarvan kan je aantonen dat het bestaat.
Zoals ik al zei, de uitwerking is aan te tonen van zowel het magnetisch, het electrisch en het zwaartekracht veld, echter dit is ook aan te tonen van leybanen......wat maakt wat dan minder plausibel? een paar formules?.........eeuwen terug kon men de zwaartekracht, het magnetisme en electrische velden ook niet quantificeren een ieder die toen riep, daar moet je maar in geloven, is later toch lelijk op de koffie gekomen..

Dus voordat je uitspraken doet, bedenk dan dat je je begeeft op glas ijs...

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@thunder, ik heb het dan ook niet gehad over velden.
Puur over de zwaartekracht, welke we kunnen we bewijzen door iets te laten vallen.
Magnetisme ook door ijzer bij een magneet te houden.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Maarschalk

Dat zijn erg elementaire proeven, dus waarom is het aantonen van een leybaan met een wichelroede dan niet een bewezen methode?
Je doet immers een niet gekwantificeerde meting en toont alleen een effect aan, dat wordt veroorzaakt door..

Een wichelroede doet exact het zelfde....

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@thunder, daarin heb je een goed punt. De proeven die ik beschreef sluiten niet andere effecten uit. Doch de wichelroede geeft niet bij iedereen hetzelfde resultaat, wel iedereen valt.
Daarop baseer ik mijn oordeel over aardstralen.

Gesloten