LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

NTI

Ongelezen bericht door elefteria »

Ik heb altijd goede ervaringen met het NTI . Dat is nu over. Je kan in je eigen studie tempo leren. DUS NIET. Ze hebben daar problemen met een of andere pilot die ze zijn begonnen in December, en al weer gestopt omdat dit niet functioneerde. Ik heb een cursus Duits gedaan in 8 1/2 week, met een bepaalde reden. Mijn laatste 12 lessen heb ik nu na 11 weken nog niet terug ontvangen. Ik wil nu mijn geld terug, want ze hebben zich niet aan de afspraak gehouden. Wie kan mij vertellen welke instantie ik hier voor kan laten knokken dat ik mijn geld terug krijg. Ze sturen me maar mails waar ik niets mee opschiet.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Hoi elefteria,

Belachelijk dat ze er zo lang over doen om die paar vraagjes na te kijken!

Denk dat je het best even kunt bellen of langs kunt gaan bij een rechtswinkel bij jou in de buurt. Het komt er waarschijnlijk op neer dat je het NTI in gebreke moet stellen. Je moet dan een brief opstellen waarin je kort en bondig uiteen zet op welke manier(en) het NTI zich niet aan de afspraken heeft gehouden. Vervolgens kun je het NTI dan een termijn (bijvoorbeeld twee weken) geven om het probleem alsnog op te lossen. Dat is belangrijk voor eventuele verdere stappen.
Aan je verhaal te zien weet ik niet of het haalbaar is al je geld terug te vragen (en krijgen).

Wat je ook nog kunt doen is telefonisch even contact zoeken. Wie weet heeft het NTI begrip voor je verhaal en kunnen jullie samen tot een oplossing komen. Het telefoon nummer is: 071 561 00 77.

Groetjes,

Sjoerd

elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

Re: NTI

Ongelezen bericht door elefteria »

Dank je wel voor je reactie Sjoerd, maar ik heb al menig maal met het NTI telefonisch contact gehad maar schiet er niets mee op. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Omdat ik al klaar was met de cursus en de eerste 52 lessen wel snel gingen, kon ik het geld voor een certificaat al overboeken, zeiden ze. Dus ik kreeg al een certificaat die niet klopte omdat mijn cijfers nog niet binnen konden zijn. Dus waar zei het zogenaamde eindcijfer vandaan haalde is mij ook een raadsel.

elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

Re: NTI

Ongelezen bericht door elefteria »

Inmiddels hebben ze mijn lessen teruggevonden en sturen die weer door naar weer een andere corrector. Wel hadden ze de cijfers al in de computer staan, terwijl ze dus niet eens nagekeken waren. Dus zijn daar lekker aan het rommelen. Maar nu na 10 weken cursus van 64 lessen wacht ik inmiddels al 13 weken op de laatste 12 lessen. ik ben benieuwd wat het wordt, zal ik ze ooit terug krijgen?

Mr.Abarth
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2005 13:32

Re: NTI

Ongelezen bericht door Mr.Abarth »

Ik heb een cursus DTP-er van de NTI en in de studiegids werd vermeld dat men na afloop kon lezen en schrijven met InDesign,Photoshop e.d.

Cursus heb ik al een tijd, maar Photoshop??? Waar dan??? Niets, alleen maar een cursus InDesign.
Omdat ik me wil laten omscholen (off-topic: wat die ***** van UWV me niet toestaan!!!!), wou ik die cursus doen en via een lang verhaal wou t UWV me wel helpen via een reintegratietraject.

Die persoon heeft hier en daar informatie opgevraagd over de cursus en wat blijkt? Het is niets meer dan leuk voor jezelf.
Om DTP-er te kunnen worden heb je veel meer nodig, oa Photoshop, wat NTI niet behandeld in die cursus.

Betaal je bijna €500,- voor een flut-cursus en de NTI maar zeggen: 'wij gaan er vanuit dat iedereen wel Photshop heeft.'
Maar waar is de cursus dan?? Als ik monteur wil worden, leer ik toch ook hoe een automotor werkt?

Vragen over huiswerk: er is een forum waar studenten en leraren elkaar kunnen helpen.
Nee dus.. De cursus zit nogal vaag in elkaar, want al is het boekje zo duidelijk geschreven, de opdrachten staan zowat haaks op de info in het studieboekje.

Dus ik een paar keer een vraag gesteld, maar niemand die reageert..
Dat is leuk huiswerk maken! Vragen stellen, maar geen reactie krijgen..

Ik overweeg ook om stappen te ondernemen, want hoe meer ik met die cursus bezig ben, hoe meer ik me eraan erger dat wat er in de opdrachten staat, niet duidelijk behandeld wordt in het cursusboek.
Ik zoek me een ongeluk in de tutorials op internet, maar ik heb niets aan dat vodje oud papier, wat NTI een cursusboek noemt..

Leuk om door te lezen over de achtergrond van het opmaken, maar niet geschikt als cursus.

elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

Re: NTI

Ongelezen bericht door elefteria »

Het vermiste huiswerk ligt inderdaad bij een derde corrector en die heeft het nu nagekeken. Hij heeft het teruggestuurd naar het NTI die voor retour moet zorgen. Ik ben benieuwd of ze dat ook inderdaad kunnen en het niet weer kwijt raken.

elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

Re: NTI

Ongelezen bericht door elefteria »

Ik heb al wat van de laatste 12 lessen terug, nog niet allemaal. Het zijn kopietjes van mijn eigen lessen. Lekkere vieze zwarte inkt.
Ik heb in 52 lessen èèn 6 gehaald en de rest is allemaal hoger. Gemiddeld een 8.
Nu krijg ik 7 lessen terug met tweeen en vieren. Hoe hebben ze die eerste 52 lessen nagekeken?
Je gaat toch wel aan je eigen geloofwaardigheid twijfelen.
Kan ik het wel?
Zijn ze wel goed nagekeken?
Ik kan heus wel tegen een onvoldoende, maar dit is het ène uiterste in het andere.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: NTI

Ongelezen bericht door HvdB »

Eigen tempo? Je probeert een cursus van 4 weken in 2 jaar af te maken en dan ga je klagen omdat je te lui bent.
Nu zoek je iemand om voor jou je problemen op te lossen???

Ga een ander vervelen of kom met serieuze onderwerpen!

elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

Re: NTI

Ongelezen bericht door elefteria »

Bedoel je mij dat ik te lui ben?
Ik heb een cursus van 64 lessen in 10 weken gedaan, waar 2 jaar voor staat.
In het begin ging alles goed en kreeg ik mijn lessen vlot terug. Daardoor kon ik het zo snel afmaken. Maar mijn laatste 12 lessen hebben ze, een deel ervan tenminste na 14 weken pas teruggestuurd.
Zij hebben die lessen laten verdwijnen. En cijfers gegeven terwijl ze niet eens negekenen waren. Nu krijg ik een deel van mijn laatste lessen als vieze kopies terug.
Hoezo lui? Kun je niet lezen.

elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

Re: NTI

Ongelezen bericht door elefteria »

Ik heb inmiddels bericht gekregen van het NTI, dat ze mijn lessen naar Suriname hadden gescant en ik dus zodoende niet mijn originele lessen terug kreeg.
Hebben wij in Nederland geen vertalers in Duits meer?
Door dit gedoe heb ik een behoorlijke nare smaak over gehouden van het NTI.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: NTI

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Niet te geloven dat iemand daar tot voor kort zulke goede erveringen mee heeft gehad.

Al toen die (eigenlijk verdomd zielige man op die boot in de middellandse zee met alleen personeel om zich heen en af en toe eens iemand op bezoek= nu Prince de Lirac) eigenaar van die groep was was het al een zeer bekende puinhoop, een instituut waarvan de diploma's voor het bedrijfsleven van nul en generlei waarde had.

Makkelijk kopen van spullen op afbetaling maar wel tegen de hoogste rente die maar wettelijk was toegestaan.
Agressieve incassomethoden! Dat moet nu toch wel iedereen bekend zijn?

't Is niet te geloven.

En dan voor de consument die daar in zijn getrapt.

Voor de nederlandse wet zijn twee zaken belangrijk! De overeenkomst op papier en de wilsovereenkomst.

Dat wil zeggen dat het NTI in zijn reclame's een waardevol diploma belooft maar dit in de verste verte niet kan waarmaken.
Tekent u te snel omdat u op het verkeerde been bent gezet en had u werkelijk verwacht een waardevol diploma te kunnen krijgen waarmee u makkelijk werk kunt vinden dan is er (wat u dan ook getekend hebt) er geen sprake van een wilsovereenkomst en dus is die overeenkomst niet rechtsgeldig.

Hoe verder te handelen in het bovenstaande probleemvoorbeeld?

1/ Een aangetekende brief waarin u NTI een kans geeft zich te houden aan datgene wat u met dat instituut bent overeengekomen (dus ook met een slagingskans op werk)

2/ Daarbij een termijn te stellen met betrekking tot huiswerkkorrektie en andere niet nagekomen zaken zoals u dit met het NTI had afgesproken.

3/ Dat bij het niet nakomen van de overeenkomst deze als nietig beschouwd en u de al betaalde bedragen vermeerderd met de kosten die u voor het ontbinden maakte van dat NTI terug eist.

4? Eventueel zelf voor (hogere) bedragen al betaald een incassobureau inschakelt (NEDINCASSO is een goede) en dit aan het NTI meldt.
uiteraard merkt het NTI wel welk incassobureau.

Verstuur deze aangetekende brief met bericht van ontvangst.

En bewuste consumenten zullen zeker dat NTU met een wijde boog ontwijken!


De Vrije Vogel.

Gesloten