LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de huurbaas

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
antepmemo

Problemen met de huurbaas

Ongelezen bericht door antepmemo » 23 apr 2006 23:29

Ik hoop hierbij dat iemand mij verder kan helpen door dit bericht te posten.
Ik heb sinds 2003 een eigen kapperszaak waarbij ik de ruimte huur van de eigenaar, afspraak is dat ik 1000 euro huur iedere maand moet betalen en dat de eigenaar van het pand 60 % aan de jaarafrekening moet meebetalen voor gas en electra omdat het ander gedeelte ook verhuurd is en er mensen wonen die op dezelfde aansluiting voor gas en electra zitten als ik met de zaak. nu komt het volgende de huurbaas is nooit te bereiken als ik hem nodig heb, zo krijg ik een afrekening van de nuon waarvan de eigenaar van het pand dus 60 % aan mee moet betalen na uiteindelijk drie maanden krijg ik een reactie op mijn vraag hoe het nu zit, ik heb dan ook geen huur betaald twee maanden lang voordat eerst opgelost word hoe hij het gaat verrekenen. ik ben er inmiddels achter dat hij gelijk een incasso op mijn dak stuurt waarbij ik nog meer onkosten krijg en uiteindelijk toch nog meer kwijt ben.
het vreemde van alles is hij berekend de btw van de jaarafrekening eraf omdat ik dit via de belastingdienst terug zou kunnen krijgen dus haalt hij gewoon de btw van het bedrag af en verrekend dan pas het bedrag, terwijl ik dit niet van de belasting kan terug ontvangen. en de nuon rekent mij wel die btw waarom zou die huurbaas dan geen btw moeten betalen? Hoe kan ik dit het beste aanpakken ik hoop dat iemand mij verder kan helpen zonder te zeggen stap naar een advocaat want die kosten zijn ook heel erg duur en de inkomsten zijn net genoeg om de boel draaiende te houden. Is er gelijkheid aan de huubaas zijn kant of sta ik toch sterker aan mijn kant is er iemand wie me kan verwijzen waar ik dit allemaal kan navragen.

B.V.D
Memo

mr T.

Re: Problemen met de huurbaas

Ongelezen bericht door mr T. » 28 apr 2006 02:29

Wat staat hierover in de huurovereenkomst? Denk dat daarin het antwoord op uw vragen is te vinden. Bovendien: waarom zou u als zelfstandig ondernemer geen ondernemer zijn voor de omzetbelasting? zie hiervoor: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... l#P18_2086

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] » 28 apr 2006 23:34

Beetje vreemde situatie. Om te beginnen zou ik zo nooit een pand huren. Zou toch maar eens informeren bij het energiebedrijf of het niet mogelijk is gescheiden meters te krijgen, kost misschien wel wat maar zal in de toekomst een hoop problemen voorkomen. Het energieverbruik voor de kapperszaak zijn zakelijke onkosten. Btw hierover kan je verrekenen maar ik denk niet dat de belastingdienst er in trapt als je het hele bedrag aan btw verreken terwijl je maar 40% van de rekening betaald. Dat moet ook de verhuurder weten omdat hij mi ook btw moet afdragen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ » 29 apr 2006 14:32

Bovendien: waarom zou u als zelfstandig ondernemer geen ondernemer zijn voor de omzetbelasting?
Omdat die 60% geen kosten van die ondernemer zijn en de BTW daarover dus niet terug te vorderen is?

Die link van jou gaat erover wanneer iemand ondernemer voor de BTW is. In dit geval gaat het erom of de BTW over het volledige bedrag terug te vorderen is.

Gesloten