LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lintjesregen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Lintjesregen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Walgelijk dat figuren als Sandra Reemer een lintje krijgen en mensen die bijv. 30 jaar aan de lopende band staan nooit geridderd worden. Opdoeken die hele handel :x

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door Chima »

Tja....dan vind ik nou ook van sporters.
Een keer een goede prestatie op de olympische spelen en ze zijn meteen onsterfelijk met een koninklijke onderscheiding en al....

Wat moet mijn vader dan wel niet "verdienen" met 44 jaar staand werk.....

Maar ja dat zal wel aan mij liggen.....

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Nee dat ligt niet aan jou. Ik word elk jaar weer kotsmisselijk als ik hoor wie er weer geridderd worden. Altijd personen die 1 hitje hebben gescoord of 1 wedstrijd hebben gewonnen maar de echt hard werkende mens wordt nooit eens in het zonnetje gezet dus vandaar mijn mening: opdoeken die hele handel :shock:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door Jan1 »

De ontvangers van lintjes worden altijd nog voorgedragen door derden, blijkbaar is het vele jaren gewoon je plicht doen niet voldoende voor een onderscheiding. Het woord zegt het al, onderscheiding, je moet je onderscheiden van het volk, als je ook zo graag een lintje wil dan moet je jezelf ook op de voorgrond plaatsen. Doe eens iets extra's voor het Nederlandse volk, en dat meerdere jaren/keren achter elkaar, als je daar geen zin in hebt (net zoals ik) dan moet je niet zeuren. Draag je vader voor om een lintje te ontvangen voor dertig jaar plichtsbetrachting, misschien vier je het volgende jaar een feestje.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Het lintje

Is een lacher eerste klas geworden.
Diep triest voor degene die m wel echt verdiend hebben.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door donn@ »

Ik ben het met jullie eens. De bekende nederlanders die een lintje hebben gekregen, hebben natuurlijk wel iets gedaan. Anders zouden ze geen lintje krijgen. Alleen, ze zijn er dik voor betaald dus wat dat betreft zou iedere hardwerkende nederlander, die het voor veel minder moet doen, een lintje moeten krijgen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

De koningin is jarig 31 januari en ze viert het 30 april waarom dan nu op 29 april. Dat kost ons weer een zaterdag die we verplicht dicht moeten zijn :x En even voor Jan, ik kan me ook onderscheiden door vanmiddag te gaan streaken krijg ik dan volgend jaar ook een lintje ????? Nogmaals een walgelijke vertoning waarbij mensen die echt iets betekend hebben voor het land worden overgeslagen en het mij een zaterdag kost :x

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door Bailey »

Omdat 30 april op een zondag valt!!

En verplicht dicht? Waarom? Ik weet bijvoorbeeld dat de Gamma ook heel de dag open is. Dus niemand is verplicht zijn zaak te sluiten.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Dat verschilt per gemeente en het kan ook zo zijn dat de winkeliersvereniging één en ander zo heeft bepaald en verder wat heeft het er mee te maken dat 30 april op zondag valt of wil je soms zeggen dat Juliana dan ook het vieren van haar verjaardag met een dag vervroegde.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door Bailey »

Koninginnedag is nog nooit op een zondag gevierd. Zoals je waarschijnlijk wel weet is voor sommige gelovige mensen de zondag een bepaalde dag. Een rustdag, een dag om naar de kerk te gaan.

Voor mij maakt het allemaal niet zoveel uit, maar een feestdag wordt gewoon nooit op een zondag gevierd ivm met het christelijke geloof. Dat je dat nou niet weet!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door NAK »

Het ging toch over het krijgen van een lintje......... en toch niet over de, al dan niet, verplichte winkelsluiting en koninginnedag op zondag???? :wink:

Toolboy

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zo ik heb vandaag meteen maar geregeld dat ik ook een lintje krijg.
Volgend jaar.
Ik ben al meer dan 30 jaar werkzaam als toilet juffrouw dus heb ik er ook wel een verdiend

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door NAK »

Wat denk je, dan zijn we voorgoed van het "gezeik" af?? :wink:

S. ;-)

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Heb mezelf 'geridderd' met een oranjetompoes en die smaakte heerlijk.

Overigens; bij ons waren enkele kleine winkels gesloten en de grotere de hele dag of een dagdeel open. Maar de vrijmarkt en kermis was ook plezant hoor. :D

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb ook een heeeeele mooie lint gekregen.
Alleen kan ik daar mee zagen heb ik veel meer aan.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door Jan1 »

Veel mensen krijgen niet eerder een lint dan aan een grafkrans, en dan ook nog niet iedereen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door bot321 »

soms hebben ze hem verdiend.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Bot ,bij deze draag ik jou voor ,voor een lintje .
Meer dan 400 humoristische reacties in dit forum.


Tim

slimmeniels
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mei 2005 12:21

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door slimmeniels »

vanwaar al dat gezeur over lintjes?
ten eerste:
een mens hoort gewoon hart te werken. dat is echt niet zo bijzonder om daar nou een lintje voor te geven.
ze moeten gewoon weer de adel instellen. want als je dmv privileges etc beloond wordt je intezetten hard te werken, dan doe je dat ook.
niveau is namelijk nog het enige woord waarmee ik mij kan distancieren van deze maatschappij. een vriend van me is van adel, en ik zou me graag bij zijn kringen aansluiten, ware het niet dat ik het te druk heb met golf.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Lintjesregen

Ongelezen bericht door Bailey »

Ipv van golfen, zou ik eerst maar eens leren goed Nederlands te schrijven.

Gesloten