LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoogte kinderallimentatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MarTini
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2006 23:18

hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door MarTini »

Hoi hoi,

Ik ben een vader van 32 jaar. 2 jaar geleden zijn mijn ex vriendin en ik uit elkaar gegaan oa omdat zij vreemd ging. Ik woon nu weer samen en zij ook. Zij heeft alweer 2 relaties versleten en wil gaan trouwen.

Maandelijks krijgt ze 170,- gestort voor kinderallimentatie voor mijn 4 jarige zoon. Ze wilde in eerste instantie niet dat we dat erbij zetten bij de overschrijving op haar rekening (voor de belasting). Ze ontvangt geen partnerallimentatie, we waren niet getrouwd.

Hij is om het weekend bij ons en de halve vakanties. Ook brengen en halen we hem op (90 km per weekend), kopen kleding voor hem en betalen schoolgeld (50,-).
Soms denken we dat het geld niet naar mijn zoontje gaat, maar daar moeten we wel op vertrouwen. Zij heeft nogal wat moeite met de financieen, want ze koopt graag. Nu hebben ik en mijn vriendin een huis gekocht. Nu wil ze meer geld zien, want ze denkt dat we veel poen hebben ofzo. Ze werkt zelf 3 dagen, haar partner fulltime (gescheiden man, 2 kinderen).

Ik heb ook nogal wat leningen uit het verleden, dus veel meer kan ik niet missen. Toch wil ik ook mijn zoon uiteraard niet te kort doen.

Wie weet wat de hoogte is van de kinderallimentatie? Ik kan het namelijk nergens vinden. Ze wil dat we het uitzoeken bij de rechter, maar wil niet meebetalen. Ook denken we dat ze niet eerlijk zal zijn over haar inkomsten (dat wordt gevraagd bij bv allimentatie haven).

Wie kan me helpen?????? Alvast bedankt ............

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door WMJQ »

Ik weet dat ik voor mijn 3 kinderen, 11, 9 en 3 jaar oud 502,- euro per maand krijg, dus reken maar uit wat 1 kind kost!! Het is inderdaad moeilijk om te berekenen! Kinderen willen op een sport ed, moet de vader daar eigenlijk aan mee betalen??? Het zijn allemaal extra kosten!! Ik werk 24 p/w en verdien ongeveer 1050,- p/m, dus die 502,- is van harte welkom want de levens behoefte van 3 opgroeiende knullen kost aardig wat!!

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door edmoor »

Wat betreft de hoogte van de alimentatie is het natuurlijk eenvoudig genoeg om de daarvoor geldende regels te vinden.
Kijk op de echtscheidingswijzer.

MarTini
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2006 23:18

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door MarTini »

Hoe hoog is dat bedrag ongeveer?
Meestal krijgt een kind tenminste 125 euro per maand. Een lager bedrag is namelijk niet aftrekbaar voor de belasting. Als jij of je partner genoeg geld hebben, kun je natuurlijk meer geven. Hoe hoog het bedrag is, hangt ook af van hoe goed jullie het financieel tijdens je huwelijk hadden.
Ga er in ieder geval van uit dat je kind de normale dingen moet kunnen blijven doen. Je kind moet dus bijvoorbeeld naar muziekles kunnen blijven gaan.
Net zoals de hoogte van de inkomens, stijgt de hoogte van de kinderalimentatie elk jaar. De minister van Justitie bepaalt elk jaar met welk percentage de kinderalimentatie omhoog gaat.
Deze informatie krijg ik van echtscheidingswijzer, maar nu ben ik nog niks wijzer. Dus toch laten uitrekenen met alle kosten van dien? Ik hoopte dat iemand een soort richtlijn voor me heeft....
Laatst gewijzigd door MarTini op 22 mei 2006 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door edmoor »

Kijk eens naar de Alimentatie rekendisk.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door Dutchie »

Kinderalimentatie is niet aftrekbaar voor de betaler en niet belastbaar voor de ontvanger. Dus waarom ze dan vraagt om geen omschrijving er bij te zetten? Ik heb wel een vermoeden :cry:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door SJZ »

Kinderalimentatie is niet aftrekbaar voor de betaler
Niet precies datgene wat je betaalt, maar forfaitaire bedragen zijn wel aftrekbaar als je genoeg betaalt.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door Dutchie »

Klopt, maar ik verwees naar het geld wat expliciet als alimentatie moest worden overgemaakt.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door mr T. »

Hij is om het weekend bij ons en de halve vakanties. Ook brengen en halen we hem op (90 km per weekend), kopen kleding voor hem en betalen schoolgeld (50,-).
Soms denken we dat het geld niet naar mijn zoontje gaat, maar daar moeten we wel op vertrouwen. Zij heeft nogal wat moeite met de financieen, want ze koopt graag. Nu hebben ik en mijn vriendin een huis gekocht. Nu wil ze meer geld zien, want ze denkt dat we veel poen hebben ofzo. Ze werkt zelf 3 dagen, haar partner fulltime (gescheiden man, 2 kinderen).

Ik heb ook nogal wat leningen uit het verleden, dus veel meer kan ik niet missen. Toch wil ik ook mijn zoon uiteraard niet te kort doen.

Wie weet wat de hoogte is van de kinderallimentatie? Ik kan het namelijk nergens vinden.
In de eerste plaats is het zo dat omgang en de verplichting tot alimentatie niets met elkaar te maken hebben. Dat je over de hoogte van de alimentatieberekening niets kunt vinden is op zich ook niet verwonderlijk. De alimentatieberekening vindt plaats aan de hand van door de rechterlijke macht zelf opgestelde normeringen en niet op basis van een wettelijke bepaling of ministeriele regeling. Dit gaat om de zogenaamde Trema normen (Trema is een vakblad voor rechters). De normen worden jaarlijks herzien. De normen zijn terug te vinden op www.nvvr.org

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door loesjes »

kinderalimentatie wordt bepaald aan de hand van je draagkracht.
kijk maar eens voor meer informatie op www.alimentatieplicht.nl en dan naar het forum, hier kun je alles lezen over kinderalimentatie.

puntjepanter
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 12:36

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door puntjepanter »

Ik krijg het minimum aan alimentatie, ik wilde van mijn ex af hij betaald 129,-- per kind (2x) dit is nl nog aftrekbaar van de belasting. Ik ben opnieuw getrouwd dus hij zou het bedrag kunnen aanvechten. Hij kreeg de kinderbijslag, alleenstaandeouderkorting, kinder en aanvullendekinderkorting. Ik ben het huis uitgevlucht maar ik kwam 5x per week in dat huis zorgde voor ontbijt, luncht en avondeten en zondag nam ik ze mee. Ik zorgde voor hun kleren hun haren voor alles maar ik heb een jaar geen cent gezien. Gelukkig was een vriend zo lief en heeft alles voorgeschoten, nu ben ik met hem getrouwd grappig hoe het kan verlopen. Mijn ex heeft op geen 1 punt zich aan het convenant gehouden, helaas kan het ook zo gaan. Ik weet dat mijn ex veel geld heeft en weet je ik denk maar zo als hij er niet meer is dan erven de kinderen het dat is voor mij het belangrijkste. :lol:

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door Snertjong »

Waarom zou hij dit bedrag aanvechten ?,betalen moet hij toch
Ook als je zijn kinderen ,n andere naam geeft,ook dan moet hij betalen.
En als hij er niet meer is wil niet zeggen dat je erft ,onterven bestaat ook hoor,dan is het sosieso de helft ,of je schrijft de spullen op andermans naam,ik zou er dus niet op rekenen.

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door HvdC »

Ik ben een vader van 32 jaar. 2 jaar geleden zijn mijn ex vriendin en ik uit elkaar gegaan oa omdat zij vreemd ging.
Weet je dat zeker?

MarTini
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2006 23:18

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door MarTini »

Aan de correspondentie met haar minnaar te zien ... yep! Maar dat zijn gedane zaken. Nu even verder kijken.

rossi46
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2007 22:20

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door rossi46 »

hallo ik weet niet of ik het hier kan vragen ,maar ik betaal al 15 jaar allimentatie voor mijn drie kinderen 250 euro per maand voor alle drie,de rechter besliste het zo omdat mijn ex (was er niet mee getrouwd) teveel allimentatie eiste .
maar nu gaat mijn zoon van 18 gaan werken morgen ,wanneer mag ik dan 1/3 allimentatie minder betalen ? en mag dat zonder te verwittigen
of zonder rechtbank??

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door eeliane »

Is die 250 euro het enige dat u per maand betaalt of zijn er nog meer zaken die u mee betaalt?

rossi46
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2007 22:20

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door rossi46 »

dat is het enige ,250euro voor de drie kinderen ,ze zijn nu 18 jaar ,15 jaar en 14 jaar

rossi46
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2007 22:20

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door rossi46 »

niemand antwoord?? :roll:

shelsav
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2007 11:11

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door shelsav »

Binnenkort is er een zitting waar de hoogte van de kinderallimentatie wordt vastgesteld.
Mijn ex heeft een riant salaris, zo'n 2400 netto per maand, eigen huis, is getrouwd en zijn vrouw heeft ook een baan.
Ik heb nu ook een baan sinds 2006, maar mijn inkomen is nog geen 1000 euro in de maand.
Kan iemand mij zeggen waar ik zo'n beetje op kan rekenen.
Toen ik nog in de bijstand zat, moest hij de dienst eerst 160,- betalen maar naderhand hebben ze hem herzien en hadden ze hem ingeschat op zo'n 290,-.
Wat mag ik verwachten?
Tot nu toe komen alle kosten op mijn rekening, en dat is het verleden niet anders geweest omdat we niet bij elkaar woonden. We hadden een LAT relatie van 13 jaar.

marissac
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2007 15:22

Re: hoogte kinderallimentatie

Ongelezen bericht door marissac »

hallo ik weet niet of ik het hier kan vragen ,maar ik betaal al 15 jaar allimentatie voor mijn drie kinderen 250 euro per maand voor alle drie,de rechter besliste het zo omdat mijn ex (was er niet mee getrouwd) teveel allimentatie eiste .
maar nu gaat mijn zoon van 18 gaan werken morgen ,wanneer mag ik dan 1/3 allimentatie minder betalen ? en mag dat zonder te verwittigen
of zonder rechtbank??
Ten eerste: Zodra een kind 18 is, heeft het kind zelf recht op zijn kinderalimentatie en niet langer uw ex-vrouw.
Ten tweede: Als een kind deels of geheel in de eigen behoefte kan voorzien, kan daarmee de kinderalimentatie verlaagd of op nihil gesteld worden.

Als u dus te maken heeft met een zoon van 18 jaar die bijvoorbeeld fulltime werkt, kun je stellen dat u a) met het kind zult moeten overleggen over het bedrag aan alimentatie, en b) met het kind moet overleggen of dat bedrag nog wel nodig is/of hij nog behoefte heeft.

U mag de alimentatie nooit zomaar stoppen, of uit uzelf verminderen. Uw zoon kan dan een instantie inschakelen (het lbio) die namens uw zoon het geld zal gaan innen.

Kunnen u en uw zoon niet overleggen, dan rest een gang naar de rechter voor een herziening.

Gesloten