LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rare brief ontvangen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
chovexani
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:40

rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door chovexani »

Goede avond allemaal,

Vandaag kwam ik thuis en zag ik een brief. Ik pak hem en begin te lezen. Het enige wat er stond was dit:

Geachte heer/mevrouw,
Wij verzoeken u met spoed kontakt op te nemen met het telefoonnummer (+316) 0299-390555 nib-toestel 640982

Dit staat ook in het Duits en Engels. Heeft iemand deze brief ook gehad. Wie weet misschien wat het inhoud?

Ik hoop dat er snel iemand reageert.
Alvast bedankt,

Aurora

MAXIEM

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag chovexani,

Meer dan waarschijnlijk een variant van de Nigeriaanse boeven die ook aan het roer staan van de Lotery Primitiva. Zij hebben maar één doel en dat is je rekening leegplunderen.
In de prullenbak met die brief dus!!!

Vriendelijke groet, Maxiem.

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door 3210 »

Dit telefoonnummer is een zogenaamd duur buitenlands '0900 nummer'.
Ze houden je dan enkele minuten aan de lijn met een l.lverhaal en op je afrekening van KPN (of wie dan ook anders) zal je dan zien wat het je gekost heeft, opleveren zal het je niets.
De enige die er iets. lees: DIK, aan zal verdienen dat is de tegenpartij.
Kortom, WEGGOOIEN en zeker niet bellen !

"3210" :D

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Sowieso moet je niet reageren op brieven die niet persoonlijk aan jou zijn gericht. Ik doe altijd retour afzender, dan krijgen ze hun eigen **** weer in de maag gesplitst. Werkt ook goed voor brieven gericht aan eerdere bewoners.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik weet niet zeker of GSM-nummers in Nederland met 02 kunnen beginnen, maar het lijkt me gewoon een GSM-nummer met het Nederlandse landennummer ervoor.

Het plusje is de internationale aanduiding voor de twee nullen

dan staat er 0031 (0)60299390555. De laatste twee vijven zijn niet van belang.

Wanneer je in Nederland interlokaal of mobiel belt, dien je zonder uitzondering 10 cijfers te kiezen. Meer dan 10 cijfers worden niet door de centrale herkend, het gaat om de eerste 10.

Dit lijkt sterk op een variant op een heel oude hoax, waarin mensen werd opgeroepen om vooral een bepaald nummer NIET te bellen, en als je dat toch deed, kon degene waar het nummer van was, op jouw kosten bellen. Bleek een broodje aap-verhaal tge zijn, en zoiets is dit waarschijnlijk ook.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Gewoon niks mee doen.

chovexani
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:40

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door chovexani »

Hoi hardstikke bedankt voor de reactie's. Zelf had ik ook al de gedachte dat ze mn telefoonkosten flink op zouden laten lopen. Alleen deze brief was aan mijn moeder geadresserd ( zij woont ook op dit adres ) maar in het telefoonboek staat dan weer mijn naam aangezien ik de telefoon heb geregeld. Nouja in ieder geval ga ik niet bellen. Als het belangrijk is dan krijg ik (hoop ik) wel een uitgebreidere brief.

Groetjes Aurora

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Houd het er maar op dat de brief gewoon flauwekul is.

Kijk voor de aardigheid eens naar soortgelijke meldingen op www.nepwaarschuwing.nl

Je zult misschien niet letterlijk terugvinden wat in jouw brief staat, maar hetgeen op deze site te vinden is, dat zijn varianten op wat jij per post hebt gekregen.

Het vervelende is, dat dit nu weer een paar weken aandacht krijgt, vervolgens wegzakt, en dan komt er weer iets wat lijkt op wat ze jou hebben gestuurd. En dan begint het spelletje van voren af aan.

chovexani
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:40

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door chovexani »

Hoi dank je wel. Ik heb gekeken op de site. Ik vind daar vooral hoax dat via mail gaat. Dus niet echt wat ik heb gehad. Aangezien dat van mij echt met mijn moeder haar naam was. En ook nog eens gewoon met ons huisadres op de enveloppe. Dus het is gewoon via TPG post gebracht.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door SJZ »

Stond er een afzender op de enveloppe of de brief?

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door FerryG »

(+316) 0299-390555 nib-toestel 640982 ...

Wel, dan bel je dus naar Nederland (+31) en wel naar nummer 06-02993905. Dus bodejosm43 heeft precies raak geschoten, alleen een beetje onduidelijk uitgelegd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nou, eh, dankjewel :D :D . :roll:

Maar ik ben er namelijk zelf niet zeker van of er wel providers zijn die in Nederland met combinaties onder de 10 werken. Indien dat wel zo is, dan bel je inderdaad gewoon met een mobiel nummer in Nederland.

Dat een nummer met een plus begint, heeft te maken met het feit dat niet alle landen ter wereld 00 (dubbel-nul) kiezen om op het internationale telefoonnet te komen.


Wat ik met dat andere zeggen wil:

een centrale herkent bij mijn weten slechts de eerste 10 gekozen cijfers. Wat erop volgt, doet er niet toe. Je kan daar alles achter zetten wat je wil, maar het heeft geen enkel effect op het gekozen nummer (dat is immers met de eerste 10 cijfers al gekozen). Misschien zeg ik het krom, maar dan nodig ik iemand die meer verstand van telecom (en vooral telefooncentrales) weet, uit om mijn verhaal duidelijker te vertellen of met argumenten te weerleggen.

Cijfers in een keuzemenu hebben vervolgens geen enkele invloed op het beltarief. Ik zou niet weten hoe iemand dat zou kunnen realiseren.

Simpel gezegd: bangmakerij.

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door hoveling »

Misschien dat de politie er wat mee kan? Voor je het weet ben je ik weet niet hoe veel geld armer. Er wordt voor gewaarschuwd dat als je een smsje krijgt om een telefoonnummer te bellen, zij gratis bellen over de hele wereld op jouw abbonnementskosten dus lijkt me het verstandig dat de politie dit even uitzoekt voor de zekerheid...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Er wordt voor gewaarschuwd dat als je een smsje krijgt om een telefoonnummer te bellen, zij gratis bellen over de hele wereld op jouw abbonnementskosten
Dit is al heel lang geleden ontmaskerd als een fabel, het is echt onmogelijk om op iemand anders zijn kosten te bellen door het intoetsen van een code of het bellen van een nummer uit een SMS.

Caboro
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 sep 2006 14:28

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Caboro »

Ik heb ook zo een brief gekregen maar het is geen 06 nummer 0299390555. Op de envelop staat zelfs een postnus nummer: 56325 1040 AH Amsterdam..... ik weet niet of je ergens kan zoeken welk bedrijf bij welke postbus hoort???

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Even gegoogled ....

en vond oa dit ...
Nationaal Incasso Bureau
Slenkstraat 201
1441 MN PURMEREND
Telefoon : 020- 5222200
Fax: 020- 5222201
E-mail: [email protected]

TCM-Netherlands
Slenkstraat 201
1441 MN PURMEREND
Telefoon: 020- 5222200
Fax: 020- 5222298
E-mail: [email protected]



NIB juristen
Van Diemenstraat 180
1013 CP AMSTERDAM
Telefoon: 020- 5222288
Fax: 020- 5222289
E-mail: [email protected]

Postadres :
Postbus 56325
1040 AH AMSTERDAM
Vond ook een reklameburo met dezelfde gegevens .....
Zij gebruiken wel een telefoonnummer dat begint met 0299-

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door OMA »

Hallo, Wie heeft ook zo'n brief ontvangen?

Van: Valentin
Datum: 10/05/06 20:54:22




Dear Friend,

My name is Valentin. I'm student and I live with my mother in city Kaluga, Russia. My mother cannot see and she receive a very small pension which is not enough even for medications and food.

I work very hard to be able to buy the necessities for my mother, but my salary is very small, cause my studies still not finished.

Due to deep crisis authorities stoped gas supply in our district and we cannot heat our home anymore, because our home-heater works with gas. I don't know what to do, because the weather will be very cold in the next months and the temperature outside can be lower than minus 45 degrees Celsius, as it was in the last winter.

I am very afraid that the temperature inside our home can be very cold and we will not be able to survive. I don't know what I can do in this situation. I found several e-mail addresses and thanks to the free internet possibility in our local library I decided to appeal to you with a prayer in my heart for a small help.

If you have any old sleeping bag, warm blanket, portable stove, warm clothes and shoes, electric water-boiler, canned and dried food, vitamins, medicines from cold, any hygiene-products, I will be very grateful to you if you could urgently send it to our postal address which is:

Valentin Mikhailine,
Ryleewa Ulitsa, 6-45.
Kaluga. 248030,
Russia.

If you think that it would be better or easier for you to help with some money, please write me back and I will give you details for sending it safely if you agree. This way to help is very good because in this case I will be able to buy a portable stove and heat our home during the winter.

I hope to hear from you very soon. I also hope very much that this hard situation will get better very soon.

Valentin and my mother Elena.
Kaluga. Russia.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Gedateerd 10 mei en "the weather will be very cold in het next months"...

Oplichters worden steeds dommer.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Jan1 »

Bor Komorovski


Geplaatst op 06 Okt 2006 10:21 door Bor Komorovski
Gedateerd 10 mei en "the weather will be very cold in het next months"...

Oplichters worden steeds dommer.

Jij zegt het, in de meeste Engelstalige landen is het gebruikelijk dat eerst de maand komt en dan de dag, denk maar aan 9-11 is dus
11 september.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

inderdaad niet de meest intelligente oplichters, lijkt me heel duidelijk dat dit doorgestoken kaart is en dat die brief alleen goed is om de kachel mee aan te maken.

Gesloten