LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MAgnetron gevaarlijk ?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ongeloveloos
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2012 15:45

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door ongeloveloos »

Doe ermee wat je wilt.
Op verdere reacties reageer ik niet meer.
De meesten denken dat ze een mening hebben, maar die herhalen wat ze tig keer op het heilige schermpje in de zitkamer hebben gehoord.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@VP,
Mooi verwoord.

@ongeloveloos,
dat er meeer gevallen van kanker zijn, heeft ook te maken met verbeterde diagnose. 40 jaar geleden kiepten genoeg mensen van onder de 60 om aan de gevolgen van kanker, maar toen wist men in veel gevallen niet dat het om kanker ging.

De longafdelingen liggen echt niet altijd vol met rokers en ex-rokers. Mensen genoeg die flinke longaandoeningen hebben omdat ze ja ren onbeschermd met asbest hebben gewerkt of verven, lakken en oplosmiddelen. Wat te denken van de stoflagen van de oud mijnwerkers en bouwvakkers van vroeger.

Hè bah mond op mond reclame..

Alu hoedje en in een hutje op de zuidpool gaan zitten.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door WillemV »

Emmy75 schreef:@VP,
Hè bah mond op mond reclame..
Lol. :). Het is inderdaad mond tot mond reclame... Stel je voor dat je bij iedereen je mond op haar of zijn mond moet leggen om deze vorm van reclame te kunnen maken :wink:

Off topic, ik weet het. Maar het heeft allang niks meer met een magnetron te maken. Swa.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Juist Willem,
Al die vreemde bacillen.. Jakkie.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door puma73 »

ongeloveloos schreef:Zonder wetenschappelijk op de materie in te gaan wil ik me beroepen op gezond verstand: ik ken inmiddels minstens 10 mensen (dood of nog in leven) die darmkanker ontwikkeld hebben. Niemand van hen is ouder dan 80, en veel van hen jonger dan 60, dus de theorie dat er nu meer kanker is dan vroeger omdat mensen nu ouder worden is onzin!
Die kanker moet ergens vandaan komen. Of dit ook met magnetrons te maken heeft, weet ik niet. Maar ik vermijd gewoon waar mogelijk alle techniek die de laatste decennia ontwikkeld is. Of dit nu magnetron, inductie, tefal-laag, genetisch gemanipuleerd voedsel, anti-transpirant deo's (verstoppen de gif-afvoer onder je armen), bespoten groente en fruit, geinjecteerd vlees, bellen met GSM, thuis dect-telefoon hebben, enz. enz.
Mijn educated guess is dat wanneer iedereen dit consequent zou doen, er plotseling schrikbarend (voor de farmaceuten-maffia) weinig nieuwe kankergevallen zullen zijn.
Voorkomen is beter dan genezen, maar niet voor de medische wereld. Daarom hoor je nooit tips om kanker te vermijden, maar wel de vraag of je weer wilt storten voor het kankerfonds. Dit geld gaat naar die akelige farmaceuten die je alleen maar zieker maken met hun chemo-troep.

Wat doe je dan achter een computer dat beeldscherm is net als dat heilige schermpje in de zitkamer hoogst kankerverwekkend als je de alterneuten moet geloven.

Voor de rest, blijf hier weg want je inlevend vermogen staat ver onder nul. maar ja dat is bij de meeste kwakaanhangers het geval

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door thesaint »

fortuna schreef:Uit onderzoek zou blijken dat het koken met magnetronovens ongezond en zelfs gevaarlijk is. Bereiden van voedsel in de magnetron schijnt zo onnatuurlijk te zijn dat de oorspronkelijke samenstelling van het voedsel drastisch wordt gewijzigd. Dit is op zichzelf niet zo'n probleem, ware het niet dat het menselijk lichaam hier slecht op reageert en de kans op de aanmaak van kankercellen vergroot. In Rusland is het gebruik van magnetronovens ooit zelfs verboden geweest. In deze links vind je meer over dit onderwerp http://www.mercola.com/article/microwave/hazards.htm en http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... on142.html
Aan de hand van deze artikelen heb ik in elk geval besloten nog slechts spaarzaam gebruik te maken van een magnetron. Ik ben benieuwd naar reacties op dit artikel en tevens op zoek naar mensen die mij meer kunnen vertellen over de risico's van inductiekoken. Inductiekoken schijnt namelijk volgens dezelfde principes te werken als de magnetronoven!
Dit is mij nieuw. Maar ik had op internet gekeken en inderdaad is hier wel het e.e.a. van terug te vinden.
Veel sites staan op deze link op een rijtje:

http://www.peuteren.nl/baby/gebruik_mag ... ndheid.php

Of de info betrouwbaar is of juist laat ik liever anderen over oordelen.
Als het schadelijk zou zijn dan zou dit toch allang verboden zijn anno 2012.
Althans dat zou je verwachten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door puma73 »

Iedereen die hier enige waarde aan hecht moet een alu-hoedje opzetten om te voorkomen dat de hersenen worden aangetast.

Het is wel typisch dat alle onderzoeken door of big pharma wordt getorpedeerd of door een regering.

Hoe zou dat toch komen??

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door bosse bol »

Topic is inmiddels 6 jaar oud en van de starter lees je niks meer.
Denk dat hij door de straling niet meer onder ons is. :!:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@puma,

Niet alleen wat doet deze persoon achter de computer, maar wat heeft deze persoon in de bewoonde wereld te zoeken ? Overal stralingen van gsm masten, radars en loop eens met een mobiel overstraalt overal zijn wel wifi netwerken te vinden.

Natuurlijk is het heilig schermpje in de huiskamer allemaal onzin en wat op het heilig schermpje van de computer staat allemaal waar.

Hij / zij kan maar weer beter terugkruipen in dat ei waar ie gisteren uitkwam.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door kuklos »

ongeloveloos schreef:Op verdere reacties reageer ik niet meer.
Natuurlijk reageer jij niet meer. Je hebt je leugens verspreid en je kwakzalver onzin geplaatst en ook nog eens je complottheorie tentoongespreid. En wellicht nog wat mensen bang gemaakt. Jouw doel is bereikt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kuklos schreef:
ongeloveloos schreef:Op verdere reacties reageer ik niet meer.
Natuurlijk reageer jij niet meer. Je hebt je leugens verspreid en je kwakzalver onzin geplaatst en ook nog eens je complottheorie tentoongespreid. En wellicht nog wat mensen bang gemaakt. Jouw doel is bereikt.
Behalve de trieste opmerkingen over kanker heb ik smakelijk gelachen om het geleuter..

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door Sjors_B »

ach vroeger was alles beter, koken boven een houtvuur waar allerlei giftige dampen uit komen. later over op kolen dat was inderdaad een stuk beter.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja lekker in de asbest werken...als schilder werkte je ook met kankerverwekkende stoffen,

Ach sommige mensen zeggen dingen over kanker....ik kan zoveel zeggen,heb van de week nog iemand verloren aan deze ziekte...de zoveelste op rij...
Laat ik maar wijselijk mijn mond houden tegen dit persoon!,,denk dat ik helaas meer mensen heb verloren als hij...en mensen die leven met kanker op dit moment...

Verder neem ik dit soort personen met een pak jojo zout :lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

rozemarijntje schreef:Verder neem ik dit soort personen met een pak jojo zout :lol:
Kijk maar uit, da's heel slecht voor je bloeddruk.
Slechter dan een magnetron in ieder geval. :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: :lol:

Ja ach zit ook achter mijn tv en iPad,is ook slecht....
Ach.... :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef::lol: :lol: :lol:

Ja ach zit ook achter mijn tv en iPad,is ook slecht....
Ach.... :wink:
Ach weet je :
dood gaan we allen.

duinel
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2012 16:18

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door duinel »

Dit bericht is verwijderd door de moderator

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Iets waar je zelden iets over hoort:

Rood vlees vergroot kans op vroege dood
http://www.scientias.nl/rood-vlees-verg ... dood/58088

Geen kwakverhaal. Risico op darmkanker neemt significant toe als je meer dan 3 ons per week rood vlees eet (rund varken schaap).

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_meat#Colorectal_cancer


Daar zou ik mij drukker over maken dan die magnetron. Eet smakelijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach ja... ik probeer zulke mensen sowieso niet te overtuigen. Daar is in het algemeen geen beginnen aan. Het leukste zijn nog de mensen die de magnetron absoluut niet in het huis willen vanwege de straling die uit zo'n apparaat zou komen, maar intussen wel de hele dag aan de GSM hangen en thuis hun computer via wifi hebben verbonden met het internet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MAgnetron gevaarlijk ?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@bob

idd dat roodvlees dat weet ik!
maar ja eet je het daarom ook minder?

ik ben van mening dat er zoveel is,ik denk dat ik al slechte longen gekweekt heb vanaf mijn geboorte hier,met alle chemiebedrijven hier!!!
nee dat is goed voor je gezondheid...dus?

weet je ik ken mensen die leven super gezond,veganist,roken ook niet,drinken niet,nee puur op de gezonde toer,wat gebeurd er?je raad het al...

tuurlijk kan je er een beetje opletten,helemaal als je weet dat het erfelijk is!
dat geintje hebebn we ook mee te maken,maar dan nog...

Gesloten