LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

een probleem is alleen wel dat als je een klacht wilt indienen over een niet-afgeleverd pakket, je aan tnt het nummer van het pakket moet doorgeven. Aangezien in mijn geval ik dit niet had (ik heb het pakket immers nooit onder ogen gehad) kon tnt ook niets voor me doen
Het bedrijf dat het pakket heeft toegestuurd heeft die code ook gekregen. Zij zouden je dus verder moeten kunnen helpen.

Lieske

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door haka10 »

Dezwoeger vraagt zich vertwijfeld af wanneer een professioneel iemand zich gaat bemoeien met de misstanden in de pakketbezorging?

Ik vrees nooit of ieder geval voorlopig niet. Zelfs een meerderheid in de Tweede Kamer vindt het normaal dat om de kosten te drukken en de winsten te verhogen het geoorloofd is om de bestellers (zonder degelijke CAO) uit te laten knijpen.

Met als gevolg dat TNT de eigen bezorgers die nog wel enige bescherming genieten van een CAO wil dumpen opdat TNT ook weer voordeliger kan werken door bezorgers (zonder CAO) uit te knijpen (die 10 anderen).

Tja marktwerking maakt (soms) meer kapot dan je lief is ....

chielles22
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2007 16:36

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door chielles22 »

Er was een pakketje voor mij en de postbode heeft het bij de 2e keer langskomen afgegeven aan iemand anders in de flat zonder mij een briefje achter te laten in de brievenbus. Dit weet ik na bezoek van het postkantoor met mijn 1e kennisgevings briefje en het antwoord van TNT op mijn schriftelijk klacht nadien. Ik heb het pakketje niet ontvangen en iemand in de flat heeft schijnbaar het pakketje, maar wie? Navraag heeft niets opgeleverd en TNT zegt dat de postbode(na navraag) zijn werk goed heeft gedaan. Ik ben dus mijn pakketje kwijt en TNT heeft zijn werk goed gedaan...? De afzender van de zending niet bekent zegt TNT. Ik heb geen briefje ontvangen dat het pakketje op een ander adres is afgegeven, kan dit zomaar? Schandalig van Goliath... :evil:

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Fiore »

hi lieske,

het bedrijf dat het pakket aan mij heeft verstuurd is een enorm bedrijf, en had helaas niet zo'n zin om mij te assisteren in de zoektocht naar het pakket en de oorzaak van het ongevraagd retourneren.. omdat het gelukkig bij 1 keer is gebleven, heb ik het er maar bij laten zitten, anders had ik het wel verder uitgezocht

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Dezwoeger vraagt zich vertwijfeld af wanneer een professioneel iemand zich gaat bemoeien met de misstanden in de pakketbezorging?
Ik vrees nooit of ieder geval voorlopig niet.
Het gaat mij erom dat de klant op de hoogte is van deze vorm van uitbuiting door een gigant als "Koninklijke"? TNT.
Het verklaart dan waarom pakketten niet op de afgesproken wijze kunnen worden afgeleverd. En daar bedoel ik mee: pakketten voor de deur, ergens in de tuin, of bij de buren zonder een bericht achter te laten.
De tijd voor de te volgen procedure wordt schaars. Immers, een niet afgeleverd pakket levert niets op.
De klant wordt er de dupe van, en mag best weten waardoor dit (mede) veroorzaakt wordt.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

P.s. de dame die 's avonds na een telefoontje voor 20.00 uur nog een keer langs komt is géén personeel van TNT, want deze service zal TNT nooit geven.
Ze rijd in een TNT bus en draagt een tnt shirt dus ze zal wel in dienst zijn van TNT. Ik hoop dat ze nog lang in dienst blijft als ik het allemaal zo hoor :wink:

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door haka10 »

Zwoeger helemaal met je eens.

En weet je wat het mooie is.

Helemaal boven in de boom zit de opperaap die voor bijna 3 miljoen euro per jaar de apen daaronder onderschijt en inderdaad het predikaat koninklijk ook beter op een plek kan steken waar de zon nooit schijnt.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door schuiven »

Misschien een idee om de pakketten na 18 uur te gaan bezorgen, dan zijn er vast meer mensen thuis. Dan kunnen ze de rest (= dan minder dan 10%) weer netjes mee terug nemen + een briefje achterlaten om het pakket op te komen halen. 2x met een pakketje bij iemand aan de deur komen is m.i. ook overbodig en misschien onnodig duur. Bestaat de service dat je je pakketje op kunt halen nog wel? Ook zouden ze bijvoorbeeld stickers uit kunnen gaan geven van "pakketjes wel/niet afleveren bij de (naaste) buren" die je dan bij je brievenbus kunt plakken. Als je maar wilt, zijn overal oplossingen voor te vinden. :?: :!:

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Caitlin »

Ik heb een duidelijk leesbaar briefje op de deur dat pakketpost niet elders afgegeven mag worden,maar het helpt helemaal niets.
Volgens de klachtendienst van TNT mogen de bezorgers dit doen ondanks het mijn eigendom is en ik het niet wil.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mens »

Wij hebben 21 mei een pakket verstuurd, gewoon afgegeven bij zo'n TNT service punt. De status van mijn pakket;
21 mei : gesorteerd in sorteercentrum.

Vervolgens niks meer... het is nu 30 mei, we zijn ruim 6 werkdagen verder. Ik vind het niet normaal!
Ik heb een duidelijk leesbaar briefje op de deur dat pakketpost niet elders afgegeven mag worden,maar het helpt helemaal niets.
@Caitlin: Ik heb wel eens op pakketjes laten scrijven; niet afgeven op ander adres. Helpt ook niet.
De enige oplossing die TNT zelf biedt voor dit gegeven:
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen om het pakket met een aanvullende dienst te versturen. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden. Zeker Pakket, Rembours Pakket en Ongefrankeerd Pakket worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden.
Dat is dus de reden dat ze ongevoelig zijn voor verzoeken op de pakketten zelf of op de voordeur. Ze verdienen namelijk meer aan deze duurdere pakketvormen!

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mens »

Ik heb net gebeld met TNT over het mysterie van het verdwenen pakket...

De mevrouw aan de andere kant van de lijn snapte ook niet waar het pakket gebleven was. Zucht... De enige manier om daar achter te komen, is kennelijk door mij een formulier in te laten vullen. Dubbele zucht... Ik probeerde nog: "Nu ik u toch aan de lijn hebben, zullen we het even telefonisch doen? U hebt immers alle gegevens al en het scheelt weer een paar dagen."
Nee hoor, kan niet. 't Moet weer allemaal schriftelijk. Want ja, dan moet het formulier eerst naar mij gestuurd worden (kost minimaal een dag) en dan moet ik het invullen en terugsturen (duurt ook weer een dag). Dus dan kunnen we lekker nog een paar dagen wachten met zoeken. Stel je voor dat we actie zouden moeten ondernemen op het moment dat een klacht gemeld wordt. :evil:

Zuch, ik ben TNT beu. 't Is dat je pakketjes niet per email kunt verzenden, anders zou ik allang klaar zijn met deze oplichters!

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door schuiven »

Helaas krijg ik altijd na verloop van tijd altijd een standaarsbrief met de mededeling dat ze het pakketje niet hebben kunnen vinden.
Waar blijven al die zoekgeraakte pakketten?
Ik moet zeggen dat ik met versturen zelden problemen heb gehad, maar zelf bestellen doe ik zo weinig mogelijk.
Zoveel mogelijk boycotten, zolang er geen betere alternatieven zijn, lijkt mij een oplossing.
Het wordt tijd voor concurrentie. (Een soort van Ritzen koeriers)

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mens »

Er is al concurentie op het gebied van pakketbezorging, en dat is nou nèt het probleem.

In navolging van deze concurenten, betaalt TNT zijn bezorgers tegenwoordig per afgeleverd pakket en niet per uur. Hierdoor ontstaat een dumpcultuur; 't Maakt niet uit waar je het pakket aflevert, als het maar geen tijd kost.
Een tweede keer naar hetzelfde adres rijden, levert geen geld op. De tijd nemen om een briefje te schrijven, waar op staat waar het pakket is afgeleverd en teruglopen naar het bezorgadres om dat briefje in de bus te doen, levert ook niks op.
Dus doen veel bezorgers dit niet meer. Als het niet zo mateloos irritant was (en ronduit asociaal) zou ik ze nog gelijk geven ook.

TNT is zich wel degelijk bewust van deze problemen, maar steekt zijn kop in het zand. De enige èchte manier om dit te voorkomen, kost hen namelijk geld. De klanten lopen (nog) niet in grote getalen weg, ik denk om drie redenen;

1) Men weet niet dat er alternatieven zijn.
2) De concurenten leveren net zo slecht werk. (Lees elders op dit forum de klachten over Selectvracht.)
3) Door het koninklijke kroontje in het logo van TNT, verwachten mensen kwaliteit.

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Ze rijd in een TNT bus en draagt een tnt shirt dus ze zal wel in dienst zijn van TNT. Ik hoop dat ze nog lang in dienst blijft als ik het allemaal zo hoor
De auto waar de dame in rijd zal wit zijn met daarop de tekst "wij rijden in opdracht van TNT", en het shirt wat zij draagt is aangeschaft door een subcontractor.
Nogmaals, deze service zal TNT nooit leveren, omdat de chauffeurs van TNT dan al lang thuis zitten achter moeders gebreide broek en pappot.
Immers zij beginnen vroeg, rijden vaak in de directe omgeving van de vestiging en rijden hoodzakelijk industrie (bedrijven en winkels) en hebben dus geen, of zeer weinig last van het feit dat ze de pakketten niet kunnen afleveren.
Zo zie je maar, over alles wordt goed nagedacht, zij de lusten en de subcontractors veel meer de lasten.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

nou ja hoe het ook zij, ik ben blij dat ze bij ons rijd en zulke service levert! :D

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Hallo Ellen (76)

Natuurlijk zal je heel blij zijn met de service die zij levert. In mijn ogen is dit dé manier om tevreden klanten te krijgen en te behouden.
Helaas door het dalen van de tarieven i.p.v. stijgen, voor een afgeleverd pakket, zal zij deze service op termijn, zakelijk gezien, ook niet meer kunnen bieden.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mens »

"Onze" pakketbezorger stond net aan de deur met twee pakketjes voor bewoners elders in de straat. (Het ging om twee verschillende adressen.)

Het pakketje voor het ene adres heb ik gewoon aangenomen, maar voor het andere adres moest getekend worden. Of ik dat even wilde doen 'onder de naam van die meneer'. Ben ik nou gek, dit mag toch gewoon niet??

De site van TNT zegt hierover zelf (bij het "zeker pakket")
Handtekening voor ontvangst: We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst


Ik ben in dit geval niet de geadresseerde, dus ik mag er niet voor tekenen. De bezorger drong aan, zei dat het gewoon mocht. Het kon ook wel gewoon onder mijn eigen naam. "Die meneer" vindt dat geen probleem. Ik wel, dus ik heb het niet gedaan.

Hij vroeg ook nog of ik er bezwaar tegen zou hebben als hij iemand anders zou laten tekenen voo rmijn pakketjes. Ja natuurlijk, druif! De verzender kiest toch niet voor niets voor een pakket waarvoor getekend moet worden :x.

Maak ik me nou weer druk om niks, of is dit gewoon weer een belachelijke actie van TNT?

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door schuiven »

Ik zou geen enkel pakketje meer aannemen, laat ze het maar uitzoeken.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mens »

Ik heb hier maar even een telefoontje met TNT aan gewaagd. Het mag dus inderdaad niet. De betreffende bezorger wordt erop aangesproken.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door schuiven »

En dat geloof je?!

Gesloten