LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Bij ons is al eens een nieuwe mobiele telefoon ergens anders bezorgd en de ontvanger had hem met mijn naam getekend!! Wat een gedoe om dus een ander te krijgen. Ik heb wel de kopie toegzonden gekregen waar de handtekening op stond en zo kon ik gelukkig wel aantonen dat het zeer zeker mijn handtekening niet was!! Ze zeggen ook dat de bezorger er op aangesproken zou worden, maar ik weet het niet! Sindsdien nooit problemen meer gehad overigens.

Ik heb wel een hele boze klachtenbrief gestuurd, het was op dat moment nl niet de eerste keer. daar hoor je dan vervolgens niet veel meer over alleen een excuusje en dat de bezorger er over wordt aangesproken, maarja of dat gebeurt....

Sinds er iemand bij ons rijd die in opdracht rijd van TNT gaat het een stuk beter.

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Ook IK moest tekenen voor de BUREN , Dat heb ik maar gedaan omdat ik goed met de buren kan opschieten en dat is wederzijds. Ik ben namelijk niet zo'n iemand die zegt dat ie niks gezien heeft etc. Maar stel dat ik de buren NIET zou vertrouwen dan zou ik helemaal niet tekenen en hun ook niet voor mij.

Verder is de bezorging altijd top hier , de TNT dus , over Selekt Vracht ben ik helemaal niet tevreden..........!

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mens »

Dat geloof ik inderdaad, met reden. Ik heb nl. al eens met het landelijke klachtennummer gebeld, omdat de bezorger geen bericht achterliet als hij een pakket elders afleverde.

Hij is daarop aangesproken, sindsdien kregen wij wel bericht bij afkevering op een ander adres. Bovendien ben ik teruggebeld door zijn direct leidinggevende. Hij gaf me zijn telefoonnummer, zodat ik rechtstreeks met hem kon bellen als het toch weer mis zou gaan.

Ik heb nu dus gelijk naar dat nummer gebeld en heb er alle vertrouwen in dat de bezorger weer aangesproken wordt.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Een buurvrouw had ook getekend voor een andere buurvouw en heeft het pakketje gegeven aan de betreffende buurvouw. Maar omdat zij het niet vond kunnen dat een ander tekent voor haar spullen heeft ze een klacht ingediend en gemeld dat ze haar spullen niet heeft gehad. Ze heeft uiteindelijk dus kosteloos nieuwe spullen kunnen bestellen omdat zij kon aantonen dat zij niet had getekend voor het pakket!! Misschien een idee voor diegenen die er van balen, het hoort wel niet maar als dit vaak gebeurt dan betekend dat een grote kostenpost voor TNT en dan zullen ze hun beleid wel moeten aanpassen lijkt mij.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Shine »

TNT post gaat goed de fout in met pakketten waarvoor getekend moet worden.
U verwacht een pakket?
Geen probleem als u niet thuis bent...U bent hier:Voor thuis Pakketten Pakket ontvangen Bezorgservice Het productHoe werkt het?Wat kost het?Het productBezorgservice
Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag tot en met vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden. De dag en het tijdstip van de 2e bezorging is afhankelijk van de dag van de 1e bezorging.

Als u en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

Pakketten met een aanvullende dienst, zoals handtekening voor ontvangst, rembours en ongefrankeerd, worden niet bij de buren afgeleverd
Zie: http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... index.aspx

Afleveren bij buren en aan hun een handtekening vragen mag dus NIET. Ik raad aan dat iedere keer dat dit gebeurd, een klacht in te gaan dienen bij TNT. Per slot zijn het hun eigen voorwaarden en daar mag je als consument dan ook op rekenen.
Daar komt bij dat het me ook logisch lijkt. Ik stuur niet voor niets een pakket/brief aangetekend (betaal er ook extra voor) waarvan ik verwacht dat de geadresseerde ZELF een handtekening voor ontvangst MOET zetten. En niet de buurman. Als dit hun aflever werkwijze is betaal ik voor een service die TNT niet nakomt.
Aan de burman/vrouw: plaats NOOIT een handtekening voor ontvangst als het pakket NIET voor u bestemd is!!!!!!!!

RADAR, dit lijkt me een interessant en absoluut noodzakelijke kwestie eens in uw programma aan de orde te brengen.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ mens ......

Wat is dat landelijke klachtennummer ???
Ik heb alleen een lokaal nummer ......

@ dennis-SP ......

Stemmer , lid of gewoon een FAN ???
Bij antwoord LID : welke regio ???

>cyberTomaaT< :wink:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@ellen76
dat is gewoon stelen wat 'je buurvrouw' hier doet. Oplichting heet dat, echt zeer treurig dat mensen dit doen, tuurlijk de tpg is fout, maar dan hoef je niet net zo fout terug te doen, ze heeft haar spullen, waarom an toch problemen maken, een klacht is genoeg, dit is gewoon stelen...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Shine »

Landelijk TNT klachtennummer:
Zie: http://www.tntpost.nl/voorthuis/klanten ... index.aspx

telefoon (058) 233 33 33

Bereikbaar:
Onze afdeling Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 – 18.00 uur en zaterdag van 09.00 – 16.00 uur. Gaat uw klacht over het verzenden van pakketten? Hiervoor gelden andere tijden: van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Shine »

@Ellen:
Daarme heb je niet de TNT alswel het bedrijf dat de verzending heeft gedaan.
Ik deel de mening dat zo'n in- en opstelling stelen is en niet de juiste gang van zaken is. Sterker nog, je ben tin overtreding. Een strafbaar feit wordt gepleegd.
Contact opnemen met TNT en een klacht indienen over de wijze waarop een poststuk is bezorgd (bij buren) waarvoor een handtekening vereist is is de beste en goede weg.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ rvkeuken ......

Volgens mij heb jij het stukje van ellen 76 niet goed
(genoeg) gelezen ...... Ja letterlijk gezien steelt deze
buurvrouw dus ... van TNT ... Zie het maar als :
Jij mijn klachten niet serieus nemen ???
Dan zorg ik wel dat je Mij Serieus neemt !!!
Ik vind t en goede tip en neem m dan ook van
harte in gebruik !!! ...zal ze leren... (luisteren)
Zorg overigens wel dat je de (dus dubbele )
producten in de originele gesloten verpakking
bewaard voor het geval TNT er in ene wel werk
van gaat maken (wat m.i. het doel van een
dergelijke actie is/moet zijn) zodat u niet straks
dubbel moet betalen en/of zelfs een rechtzaak
van TNT aan uw broek heeft !!!

>cybertomaat< :wink:

P.S. vKeuken ... had die niet iets van doen met
ander comsumentenprogramma v.d. publieke
omroep ???

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Shine ......
Bedankt voor dat nr.
Maar als ik me niet vergis LAS
ik toch dat ze op kosten van TNT
de bestelling nogmaals heeft ontvangen.
Of LAS ik dat misschien verkeerd ??? :?

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door schuiven »

Ik zou een klacht altijd schriftelijk indienen en zoveel mogelijk bewijsstukken bewaren, wie weet kunnen ze nog eens voor de rechter gesleept worden.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@shine: het bedrijf die het verzend krijgt van de TNT (oftwel hun verzekeraar) een vergoeding voor het totaal bedrag van het verdwenen pakket dus de verzender wordt niet benadeeld, hoogstens dat ze het opnieuw moeten verzenden, het meerwerk dus!! en idd het is wat je stelen noemt maar nogmaals wie niet luisteren wil moet maar voelen! Het zou toch al wel te gek zijn dat een bedrijf door een fout van TNT benadeeld zou worden.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Ik zou een pakje van Multikabel ontvangen met m'n nieuwe digitale ontvanger. Helaas was ik twee dagen achter elkaar niet thuis, dus ik vond zo'n leuk briefje dat ik het bij het postkantoor om de hoek kon halen.

Nu, prima... ik op weg naar het postkantoor. Maar helaas, het lag daar niet. Oké, kan gebeuren... volgende dag maar weer proberen. Maar ook toen was het pakketje niet aanwezig.

Toen maar naar het hoofdpostkantoor in de stad gegaan. Misschien was het per ongeluk daar naartoe verzonden. Je raadt het al: geen spoor van mijn pakje. Gelukkig kon het vriendelijke meisje achter de toonbank wel het pakketje traceren met de speciale code. En wat bleek nou: mijn pakketje was op maandag al opgehaald vanaf het postkantoor bij mij om de hoek!

Nu weet ik heel zeker dat ik de enige was met mijn verzendbriefje en dat niemand anders het pakket opgehaald had kunnen hebben. Oftewel: die postmedewerkers hebben mijn pakketje aan de verkeerde persoon meegegeven! :roll:

Tuurlijk, fouten kunnen gemaakt worden. Maar ik ben toch wel heel benieuwd hoe TNT dit op gaat lossen. Eerst vanmiddag maar weer eens langs gaan bij het postkantoortje op de hoek... en maar eens even met mijn vuist op tafel slaan :).

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Ellen 76 ......

Wat heeft die buurvrouw eigenlijk dubbel nu ???
Wie weet is t iets wat ik goed kan gebruiken.
hahahahaha ............. :wink:

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@cybertomaat,

Ik heb geen flauw idee hahaha

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mens »

Het laatste pakket dat ik met TNT heb verstuurd is kwijt. Jammer maar helaas, u heeft nergens recht op, excuses voor het ongemak.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Maar voor reclame ???
Weten ze je brievenbus wel ineens
te vinden ......
En weer een verrassing in de brievenbus !!!

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@mens Heb je geen verzendbewijs? daar kan je rechte aan ontlenen. Ze kunnen dan een onderzoek e.d. opstarten. misschien dat het ergens anders is beland.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Maar omdat zij het niet vond kunnen dat een ander tekent voor haar spullen heeft ze een klacht ingediend en gemeld dat ze haar spullen niet heeft gehad. Ze heeft uiteindelijk dus kosteloos nieuwe spullen kunnen bestellen omdat zij kon aantonen dat zij niet had getekend voor het pakket!!
Ik begrijp niet dat de TNT dit heeft geaccepteerd.

Er is immers een handtekening, zij het: niet de juiste.

Maar ook ik vind dat het elders afleveren van spullen die toch altijd een bepaalde waarde vertegenwoordigen, eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen. Dan maar direct een briefje in de juiste brievenbus en zelf laten afhalen. Weet je tenminste zeker dat de spullen niet bij een verkeerde terechtkomen.

Gesloten