LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koffie op werk belangrijk?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Radar »

Goede koffie is voor driekwart van de mannelijke beroepsbevolking een belangrijke arbeidsvoorwaarde op het werk. Dat constateren onderzoekers van het bureau Motivaction in een steekproef onder ruim vijfhonderd mensen.

De onderzoekers constateren dat in een onderzoek naar de invloed van koffie op het werk. Een slechte bak koffie is volgens 60 procent van de ondervraagden van negatieve invloed op de lust om te werken.


Hoe goed of slecht is de koffie bij u op het werk?

Riko
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:56

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Riko »

Hoe goed is het bakkie bij de Tros ?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Walter van V »

zeer goed! (die van die reclame met george)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Bij mij op school staan van die DE automaten. Over het algemeen vind ik de koffie net acceptabel. Thuis drink ik het altijd zwart, maar hier moet ik verplicht melk nemen omdat ik anders accuut maagklachten krijg.

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door janfreak »

Ik heb een aantal jaren op het Natuurkundig Laboratorium van Philips gewerkt. De koffie werd daar door meisjes met een karretje voorzien van een grote koffieketel rondgebracht. Mijn collega's en ik vonden de koffie gewoon slecht. Maar toen ik me daarover bij de directie beklaagde vond ik geen weerklank. Zij beoordeelden de koffie als prima.
Nu was het bekend dat de koffiemeisjes zodra ze met hun karretje uit de kantine kwamen zich eerst naar de directiekamers begaven en vervolgens de gangen afwerkten. Dus heb ik daar de volgende dag het meisje opgewacht en haar om een kop koffie gevraagd. En warempel, die smaakte heel redelijk.
Toen heb ik haar uitgelegd waarom ik met haar mee wilde lopen en bij elke nieuwe gang heb ik weer een kopje koffie gevraagd. Wat bleek, hoe verder we kwamen, hoe beroerder de koffie ging smaken. Ik vermoed dat dit kwam door het klotsen in de ketel tijdens de rit met het karretje. Hoe dan ook, aan het eind van de rit was de smaak van de koffie allerbelabberst geworden.
Ik ben toen, ook al was dit niet geoorloofd, zelf koffie gaan zetten. Hetgeen niet zonder risico was omdat je dan beschuldigd werd van het stelen van stroom. Als de geruchten waar zijn is er destijds inderdaad iemand om die reden ontslag aangezegd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door NAK »

Hoeveel van de ruim 500 ondervraagden werken bij het zelfde bedrijf?
Dat kan namelijk doorslaggevend zijn voor de uitslag.

Ik ben van mening dat de slechte bak koffie geen negatieve invloed heeft op de lust om te werken, maar dat de ondervraagden de kwaliteit van de koffie gebruiken als excuus voor, misschien wel, hun reeds aanwezige mindere werklust.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het stelen van stroom? Hoeveel stroom zal een koffiezetapparaat kosten?

Hier op school is het verboden om zelf een koffiezetapparaat te hebben in verband met brandveiligheid e.d. vertelde een docent me laatst.

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Nou drink ik zelf geen koffie, maar thee.

Evenzo heb ik mijn collega's nooit horen klagen over de koffie (Tschibo, da's Duits). Gelukkig is de thee van Lipton en niet van DE. Die is namelijk niet te hachelen.

Dus ja, ik ben tevreden met mijn werkgever waar het de koffie&thee betreft.

koffieleut
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2006 11:59

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door koffieleut »

hoe zit het met de vrouwelijke beroepsbevolking?

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door janfreak »

Beste Dilbert29,

Het gaat er niet om hoeveel stroom of hoelang je stroom gebruikt, het is een principiële zaak, diefstal is diefstal. Daar is geen speld tussen te krijgen. Bij dat bedrijf gelden zéér sterk normen en waarden, zo is ook een keer een koffiemeisje ontslagen omdat ze een opmerking maakte over de haardracht van een laboratorium medewerker.

yarude
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2006 10:38

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door yarude »

thuis drinken we altijd DE koffie. zelfs op vakantie gaan de pakken koffie mee. mijn man dronk veel koffie. totdat hij 5 jaar geleden bij een andere werkgever kwam, die vieze automatenkoffie (geen DE) heeft. sindsdien drinkt hij daar thee. 's avonds zet hij thuis een pot koffie waarvan ik 1 soms 2 neem. de rest drinkt hij op. hij kan er goed op slapen.
ikzelf drink als ik alleen ben weinig tot geen koffie. sinds de senseo er is neem ik soms een kopje. bij mij op het werk drinken we DE koffie.
jaren geleden hebben we wel eens een ander merk geprobeerd maar nog altijd wint dit merk.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door DriverG »

Niet om te zuipen....sind`s de werkgever weer een goedkopere deal met D-E gemaakt heeft en onze vertrouwde Automatic Holland automaten weg zijn...vindt 90% het bij ons niet meer te pruimen.....en ze willen nog 15 cent voor beuren ook.......

bruens
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:16

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door bruens »

ok,driekwart van de mannen??
en wat vinden de dames dan van de koffie???
of is hun mening niet van belang?
bij mij op werk is ie prima trouwens :D

lida2
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 apr 2005 20:04

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door lida2 »

Ik vind het belangrijk dat de koffie lekker is op het werk. Zelf werk ik sinds enige jaren niet meer maar ik heb 13 jaar gewerkt bij 3 bedrijven en de koffie was meestal wel aardig. Nu ben ik huisvrouw (is ook werk!!!!!) en heb ik sinds 4 weken een inbouw espressomachine. Elke dag drink ik nu koffie (van koffiebonen) met heerlijke gestoomde melk. Capuchino dus. Heerlijk. Dus op mijn "werk" heb ik heerlijke koffie.

Specht
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:08

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Specht »

Er is bij ons een maandenlange campagne gevoerd voor betere koffie en het testteam voor een nieuw koffie-automaat bestond voor 75% uit dames. En zelfs de heren binnen het bedrijf zijn met het nieuwe apparaat, wat er nu twee weken is, dolblij. Het duurt iets langer, maar een vers gezette kop koffie, cappuccino of koffie verkeerd slaat niemand af en is beter dan de prut die we hiervoor hadden, met koffie die soms wel meer dan een uur stond.

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door janfreak »

Koffie is heel belangrijk, is zo te zeggen godendrank. Toen ik nog werkte dronk ik wel 20 koppen op een dag. Daarom moet een bedrijf er ook voor zorgen dat ze goede koffie serveren.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Bij mijn vorige baan (groot bedrijf) stonden goedkope automaten. Okee, gratis koffie, thee, espresso, etc, maar niet te zuipen. Vaak troebele thee doordat er nog resten koffie in komen en de koffie liet een zwarte drab achter in het bekertje.

Nu zit ik bij een kleiner bedrijf en hebben we een DE automaat. Hij werkt wat langzamer, maar de koffie gaat er goed in. Heerlijk!

@ janfreak
Overigens heb ik (was toen 16) ooit gesolliciteerd bij de Juliana Toren in Apeldoorn. Daar werd ook gezegd dat het nemen van één patatje uit de bak al diefstal was en dat daar ontslag op stond. Tja, het is wel diefstal, maar wel een vrij harde maatregel. De sfeer stond me er zowiezo niet aan, dus ben er nooit begonnen. :?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door NAK »

Elke dag drink ik nu koffie (van koffiebonen)
Dat doet de rest ook hoor lida2 :lol:

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Fiore »

wij hebben op het werk apparaten met gratis koffie, die is niet te drinken. De koffie waarvoor je 1 euro betaalt is wel lekker. Je kunt dus kiezen, gratis en niet te drinken, of lekker en betalen. wordt wel een dure grap, als je een koffieleut bent.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

20 koppen op een dag
Wat zal jij een hoofdpijn krijgen als je in de vakantie of weekends even geen koffie drinkt!

Gesloten