LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overblijven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
schaatsje
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2006 13:19

Overblijven

Ongelezen bericht door schaatsje »

Zeer triest wat er allemaal met het overblijf gebeurt. Na jaren lang met veel plezier dit werk te hebben gedaan, moet het om deze manier aflopen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wat gebeurt er dan mee? Iets meer uitleg zou niet overbodig zijn...

Overblijven zou uberhaupt niet nodig moeten zijn als ouders gewoon thuis zijn om de kinderen op te vangen zoals het hoort.

jiping

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door jiping »

Zolang er 2 ouders zijn dan..........

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door edmoor »

Overblijven zou uberhaupt niet nodig moeten zijn als ouders gewoon thuis zijn om de kinderen op te vangen zoals het hoort.
Een erg kortzichtige opmerking Dilbert!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Misschien beetje kort door de bocht maar het wijst wel het punt aan dat sommige kinderen wel erg snel naar de opvang doorverwezen worden zodat de carriere niet in gevaar komt van ouder(s). Het (willen) hebben van kinderen heeft nu eenmaal consequenties...

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door edmoor »

In mijn geval is er 1 ouder weg gevallen waardoor dat ineens een stuk moeilijker word.
Daar heb ik ook niet voor gekozen.

En zo zijn er wel meer redenen te bedenken waarom overblijven meer noodzaak dan gemaktzucht is.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En zo zijn er wel meer redenen te bedenken waarom overblijven meer noodzaak dan gemaktzucht is.
Flauwekul, er zijn nog altijd grootouders, buren etc die wat kunnen doen. Of ga gewoon werken tijdens schooltijden zodat je thuis bent als je kind thuis is.

flowerpower
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:40

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door flowerpower »

Hoe bevalt het leven in een grot ?

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door edmoor »

Hey Dilbert,

Normaal gesproken ga ik altijd ver mee in je meningen hier maar in deze ben je erg kortzichtig.

jiping

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door jiping »

De grootouders zijn er niet áltijd nog en niet iedereen woont voor altijd temidden van familie of mag zijn eigen werkuren danwel buren bepalen.
Je kind bij buren afgooien is ook niet altijd handig als je bijvoorbeeld naast een studentenhuis woont.
In ieder geval is het naar mijn mening nooit per defenitie flauwekul en kunnen er altijd bijzondere omstandigheden zijn.

Toolboy

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ging het niet over tussen de middag overblijven :wink:

Toolboy

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door Toolboy »

En is het niet zo dat de overheid zich hier mee aan het bemoeien is .
En dat allemaal om dat ene uurtje tussen de middag wat al jaren zeer bekwaam gedaan wordt door overblijfmoeders/vaders.
En het is een uitkomst als het heel slecht weer is en je je kids op de fiets moet halen en brengen

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door bot321 »

Begrijp soms de toestanden in deze tijd niet.
Mijn vrouw en ik hebben altijd gewerkt en een
van ons was ook altijd thuis als de kinderen er waren.
Niks geen toeslag of bijdrage van de regering.
Dit is 35 jaar geleden.Waarom kan dat nu niet
en moet alles weer vergoed worden.Ook geen Opa's
en Oma's hoor want die moesten zelf werken.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door eeliane »

Waar hebben ze het eigenlijk over? Een moeder die de kinderen even hun eigenboterhammetje laat opeten, en hen vervolgens naar buiten laat gaan of een spelletje laat spelen, soms is het maar voor 3 kwartier. En daar zou iemand in opleiding voor moeten zorgen? schande, gewone moeders kunnen makkelijk die kinderen opvangen hoeven helemaal geen gestudeerde lui voor te zijn. Niet dat die niet goed zouden zijn maar er wordt geen les gegeven, alleen een beetje opgepast en schoongemaakt (tafelftjes etc) dus waarom daarvoor een dure opgeleide? Zal wel weer een ordinaire geldkwestie zijn!
Dat komt nog wel helemaal uit.

schaatsje
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2006 13:19

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door schaatsje »

Het gaat er nu om dat het overblijven zo duur moet gaan kosten,
en er komt totaal geen meerwaarde voor terug. De kinderen blijven op precies de zelde locatie over en doen dan nog steeds dezelfde dingen in dat uurtje overblijf. Deze overblijf organisaties zijn alleen op geld uit.

jiping

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door jiping »

Begrijp soms de toestanden in deze tijd niet.
.............
Dit is 35 jaar geleden.Waarom kan dat nu niet

Toen ik 20 jaar geleden op school zat was het ook al geregeld met overblijven zoals nu, dus zo nieuw en van deze tijd is het ook weer niet..........

Dat was overigens op het platteland waar de afstand tussen school en de huizen van de leerlingen vaak te groot was om in een middagpauze te overbruggen, dus dat is ook een goede reden waarom overblijven nodig kan zijn......

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 22 Nov 2006 08:46 door jiping

Quote:
Begrijp soms de toestanden in deze tijd niet.
Dit is 35 jaar geleden.Waarom kan dat nu niet
Toen ik 20 jaar geleden op school zat was het ook al geregeld met overblijven zoals nu, dus zo nieuw en van deze tijd is het ook weer niet..........
Als je iets Quote moet je alles Quoten.
Het gaat er mij om waarom nu alles vergoed moet worden
terwijl wij alles moesten betalen.
Volgens mij gaat het nu stukken beter met ons als 35 jaar geleden.

Toolboy

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door Toolboy »

@bot321

Hey bot het gaat over het overblijf uurtje tussen de middag en niet over na schoolse opvang.ik denk dat je 2 dingen door elkaar aan het halen bent :wink:

jiping

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door jiping »

Als je iets Quote moet je alles Quoten.
Ik heb anders op school geleerd dat je een quote mag samenvatten en niet in zijn geheel hoeft over te nemen zolang je de weggelaten tekst aangeeft door puntjes zoals ik in mijn quote van jouw tekst ook gedaan had ,

die puntjes die jij vervolgens in jouw quote van mijn quote ook gewoon weglaat wat de suggestie wekt dat er géén tekst is samengevat maar slechts bestaat uit die twee zinnen zonder tekst ertussen. :lol: 8)



Maar on-topic; het gaat inderdaad over het uur tussen de middag en niet over naschoolse opvang

Dorinda Verhoeven
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2006 13:09

Re: Overblijven

Ongelezen bericht door Dorinda Verhoeven »

Ik ben het toch niet helemaal eens met een aantal ounten uit de uitzending. Ik organiseer samen met een vriendin op 8 basisscholen het overblijven en het gaat prima. Natuurlijk vindt ik het jammer dat de overblijfkracht maar 4,50 per uur mogen krijgen, maar de vergoeding zou ook niet hoger mogen zijn dan het minimumloon. Verder wordt ik er een beetje moe van dat ouders eigenlijk te beroerd zijn om voor het overblijven te betalen. Ze kunnen werken(of iets anders doen) van 9 uur tot en met 15. 00 uur voor in verhouding dit lage bedrag. Ze zijn wel bereid veel meer neer te tellen voor de BSO. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als de TSO inder kinderopvang zou vallen, zodat ze wel een teruggaaf zouden krijgen. Dit biedt dan weer extra mogelijkheden om mensen te scholen. Ik ben voor proffesionalisering omdat het overblijven tegenwoordig iets meer is als even een boterhammetje eten met de kinderen er komt toch echt meer bij kijken. Er blijven bij sommige scholen 300 kinderen over en dus moet er heel wat georganiseerd worden. Ik snap wel dat het ministerie wil ingrijpen omdat er af en toe belachelijke bedragen betaald worden aan overblijven, Ook laat de kwaliteit vaak te wensen over. Ik heb bij een conferentie gehoord dat er soms 60 kinderen overbleven op twee begeleiders. De ouders betaalde erg weinig en de overblijfkrachten deelde het geld. Niemand maakt zich daar dan blijkbaar druk over de kwaliteit. Het is goed dat daar van hogerhand een soort controle op komt. Jammer dat het ministerie er zo makkelijk over denkt want ik ben van mening dat de TSO de grootste vorm van kinderopvang momenteel is in Nederland. Hier maken de meeste mensen gebruik van. Het eerste wat je nodig hebt als je beide werkt is toch de TSO.
Laatst gewijzigd door Dorinda Verhoeven op 22 nov 2006 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten