LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bekeuring uit duitsland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door pinky »

Ik heb vanuit duitsland een bekeuring gekregen, nu kwam de boete binnen op een adres waar ik al, 4 jaar niet meer woon. (wel mijn ouders). Nu twijfel ik of ik zou betalen, omdat ik daar al jaren niet meer officieel niet meer woon, zou ik ook de boete niet meer kunnen krijgen. :wink:

Graag raad

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door alfatrion »

Betalen

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door idi »

hoe komen ze in Duitsland aan jouw oude adres?
Sta je bij de RDW of Belastingdienst ook nog op het oude adres ingeschreven dan?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door Martin1976 »

zodra je een verhuizing aan de gemeente meldt, wordt dit automatisch ook aan dit soort instanties doorgegeven. beetje gek dat ze de bekeuring dan ook naar je oude adres sturen. Zoals gezegd, voor 't zelfde geld zou je hem nooit ontvangen hebben, gewoon niet betalen.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door pinky »

dat vraag ik me dus ook af waarom ze het naar me oude adres sturen. Na dat adres ben ik zelfs 2x verhuist en belasting en autopapieren kloppen allemaal wel.

Ik heb ook zo iets van niet betalen want "ik heb nooit iets ontvangen".

Ingrid

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Niks betalen aan die Duitsers!
Laat ze eerst maar de fiets van je opa terugbrengen!

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als je nog eens naar Duitslanf wil kun je beter betalen, als je namelijk in Duitsland wordt staande gehouden met een nog openstaande oude boete kun je dirct aftikken + rente.

Overigens is dit straks waarschijnlijk afgelopen en worden de meeste via de wet mulder door Nederland geind, Duitsers innen het dan van de Duitsers.

mrs_monk
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 nov 2006 15:19

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door mrs_monk »

Wij hebben in de vakantie in Duitsland wel eens een parkeerbekeuring gekregen (op de ruit). Nooit betaald en nooit iets van gehoord. Dat is inmiddels jaren geleden.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door lucrecia »

Dat was toen, maar tegenwoordig werken ze samen de Europese landen. Als je een boete krijgt bijv. in Duitsland dan wordt het door het CJIB behandeld en niet in Duitsland. En de kans bestaat dat die van jou al daar ligt bij het CJIB, zeken nog bezig met je juiste adres zoeken of dan heb je gewoon mazzel.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: bekeuring uit duitsland

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Inderdaad. Dit gaat naar het CJIB in Leeuwarden.

Het probleem is dat er een eerste verhoging komt van 25 procent van het sanctiebedrag, en van 50 procednt van het sanctiebedrag, als je blijft weigeren te betalen.

Daarna wordt het een rechtszaak.

Het enige dat je kunt doen, is betalen en meteen bezwaar maken. Doe dat wel gemotiveerd, want een excuus als: ik ben daar op dat tijdstip en die dag nooit geweest, wordt bij voorbaat al van de hand gewezen.

Je hebt ook nog geluk dat de basis-sancties voor verkeersovertredingen in Duitsland over het algemeen lager zijn dan in Nederland.

Gesloten